Strona 1 z 1
[Sunny/100NX] Problemy po swapie GA16DE -> SR20DE help!
: 2013-07-15, 20:21
autor: Bziuk
Panowie pomóżcie prosze, bo trochę mnie juz trafia.
Jestem po swapie w mojej setce. GA16DE ustąpiło miejsce SR20DE z infiniti g20(primera p10 gt) 150 KM. W silniku wykonano pare zmian względem serii tj: Lżejsze koło zamachowe, wydech z nierdzewki 2,5 cala przelot, regulowane koło na wałku ssącym obecnie ustawione na jakieś 4-5 stopni, filtr stożkowy KN.
Do rzeczy,
Silnik chodzi źle. W przedziale 1-3,5 tys obrotów w ogóle się nie zbiera, w dodatku podczas dodawania gazu szarpie i strzela z filtra powietrza. Czasem wręcz nie idzie ruszyć. Słowem dodanie gazu skutkuje bardzo nierównomiernym wkręcaniem się silnika połączonym ze strzałem, niekiedy serią strzałów z filtra. Na jałowym obroty szaleją w przedziale 900-1500, szarpie silnikem. Wymieniłem świece, kable, palucha i kopułke. Żadnej poprawy. Przestawiłem również zapłon w pozycję neutralną bo był lekko przyspieszony.. i nic. Podczas diagnostyki wyszedł błąd czujnika spalania stukowego, ale podobno nie powinny takie jaja dziać się przez to.. lekką poprawę zauważyłem kiedy z kolegą podmienilismy na chwile stożek na puche z normalnym filtrem z volvo, aczkolwiek do ideału dalej daleko. Po wypięciu sondy lambda zero zmian. Od czego zacząć? Miał ktoś podobne problemy ? Co jeszcze sprawdzić? czujnik położenia przepustnicy? Krokowiec ? Przepływke ? Gdzie szukać problemu ?
: 2013-07-15, 20:30
autor: ulisses
Podepnij consulta albo miernik i zobacz jakie wartości pokazuje czujnik położenia przepustnicy (na zamkniętej powinno być koło 0,5V) oraz przepływka (na wolnych między 0,8-1,2V). Lewego powietrza brak?
: 2013-07-15, 20:33
autor: DubSon
Nie przestawiłeś rozrządu/lub sam się nie przestawił o ząbek?
: 2013-07-16, 21:43
autor: Bziuk
Co do tego ząbka to nie wiem właśnie, też o tym myślałem, ale póki co warunków i czasu na grubsze dłubanie nie miałem. Cały dolot rozkręciłem i skręciłem dokładnie dwa razy- żadnej poprawy. Na wysokich obrotach powyżej tych 3,5 nawet się wkręca, ale też nie do końca.. Musze sprawdzić tą przepływkę i TPS-a... jeszcze jakies sugestie ? Może to jakaś pierdoła nie wymagająca grubszych interwencji? Możliwe jest to, że stożek zaniedbany daje w tyłek ? BO tak jak pisałem, na puszce z filtrem o niebo lepiej..
: 2013-07-16, 22:26
autor: adam_N14
Pompa paliwa też przekładana ? Ciśnienie zmierz czy wyrabia.
U mnie obroty głupiały w podobnym zakresie jak był uszkodzony czujnik temperatury
płynu chłodzącego ten dwu pinowy.
: 2013-07-16, 22:32
autor: DubSon
adam_N14 pisze:Pompa paliwa też przekładana
jest taka sama więc nie ma znaczenia.
Bziuk pisze:Musze sprawdzić tą przepływkę i TPS-a...
Sprawdziłeś?
Ja nadal stawiam na rozrząd..
: 2013-07-18, 10:38
autor: Bziuk
wymieniłem stożek na ori puche i pokręciłem jeszcze troche krokowcem. Tak jakby ciut lepiej, ale bez szału, dalej muli w zakresie do 3 tys ponad, potem też d.. nie urywa. Póki co jezdzi gorzej niż moje ex 1.6 , strzały z filtra dalej słychać. Dziś popołudniu jeszcze raz na spokojnie rozkręce dolot cały, sprawdze szczelność i złoże dla pewności żeby wykluczyć lewe powietrze.
: 2013-07-18, 10:48
autor: Gaweł
Jeśli strzały idą w dolot, to stawiam na rozrząd - następuje zapłon przy otwartych zaworach ssących.
: 2013-07-18, 10:53
autor: Bziuk
a czy to regulowane koło na wałku ssącym może być winowajcą ?
: 2013-07-18, 10:55
autor: Gaweł
Jak najbardziej.
[ Dodano: 2013-07-18, 12:02 ]
Wałek ssący ustaw w pozycji seryjnej, opóźnij maksymalnie zapłon i sprawdź co się dzieje.
: 2013-07-18, 11:52
autor: Bziuk
http://www.youtube.com/watch?v=_n3xsLA7RLY
Tak to chodzi. Dodam, że naciskałem gaz równomiernie, poprostu podczas gazowania się dławi masakrycznie.
: 2013-07-18, 11:56
autor: Gaweł
A powiedz mi jeszcze, iskra na wszystkich garach jest? Na włączonym silniku wyjmuj fajki i obserwuj czy praca silnika się zmienia.
: 2013-07-18, 13:37
autor: Bziuk
pierwsza rzecz jakąsprawdziłem przed i po wymianie świec. Iskra jest na wszystkich garach.
: 2013-07-19, 22:50
autor: Ppy
mialem tak samo przepustnice dobrze ustaw tj, zeby na srubce do ustawiania obrotow co opiera sie ten granicznik (nie wiem jak to nazwac) lisc byl oparty... Poczytaj o ustawieniach przepustnicy bylo to gdzies na forum. Sprawdz przeplywomierz jesli pokazuje mniej niz 1,9 V to do wymiany i tps na 1,35V przy calkowicie zamknietej i dobrze ustawionej przepustnicy. Sprawdz jeszcze kompresjie na wszystkich garach powinno pokazac z 10 conajmniej na wszystkich
: 2013-07-20, 06:58
autor: szpakerson
zobacz czy masz wydech drożny.
: 2013-07-25, 08:40
autor: lewy
ja się zastanawiam czy te objawy u mnie czy kolegi moze powodować czujniki temperatury silnika co daje sygnał do komputera,gdzie jest ten czujnik?
: 2013-07-25, 08:48
autor: scubzik
lewy, w kolektorze dolotowym zdaje się .. przynajmniej w GA tak jest. .
: 2013-07-25, 09:20
autor: lewy
czujnik od temperatury wskaźnika podajrze jest zaraz obok filtra oleju a drugi?wczoraj znajomy mówił ze od tego tez mogą być te objawy
: 2013-07-25, 09:45
autor: scubzik
znalazłem coś takiego :
Ten zaznaczony to czujnik temperatury silnika (dwupinowy). Niżej na obrazku jest drugi czujnik (jednopinowy) od wskaźnika
: 2013-07-25, 09:47
autor: lewy
ez to znalazłem ale nie mogę skojarzyć tego miejsca u mnie hehe
: 2013-07-25, 09:47
autor: scubzik
no od spodu "paczasz" obok filtra oliwy właśnie ..
[ Dodano: 2013-07-25, 10:49 ]
faktycznie kojarzy mi się, że w "sr-ce" od spodu są jakoś te czujniki . .od góry też je idzie złapać .. ale jest ciężej (pamiętam jak z Rybą siedziałem nad jego Primą któregoś razu i przepinaliśmy wtyczki)
: 2013-07-25, 15:10
autor: Bziuk
w ten weekend bede brał się za szukanie przyczyny. na razie nie miałem czasu i warunków. Mam nadzieje, że uda się w końcu zdiagnozować przyczyne i cieszyć się SR-em..
: 2013-07-25, 17:11
autor: lewy
ja wymieniłem dziś pompę paliwa na mocniejsza,rezultat idzie jak burza no ale jest ale hehe na wolnych dalej nie ma kultury pracy i trochę go rzuca
: 2014-09-12, 23:20
autor: Ad@mus
ale czy pompa paliwa nie ma tak ze zaczyna niedomagac dopiero na wyzszych obrotach?
ten czujnik temp cieczy daje do myslenia, czemu na wolnych miesza i powoduje falowanie silnika?? jakies naukowe wyjasnienie ww zjawiska poprosze...