Strona 1 z 1

[N14] Po "swapie" nie działa MAF, przelewa paliwo

: 2013-07-10, 16:44
autor: DubSon
Jak w temacie. U mnie nikt nie odpowiada, może teraz ktoś zauważy :))

ECU, wiązka, MAF (wklejony w dolot) ze starego silnika, przepustnica i TPS z P11GT
Dolot szczelny.
Przepływka podpięta normalnie - auto ledwo odpala (bez uchylonej przepustnicy wcale), w ogóle nie trzyma obrotów, trzeba cały czas gazować.
Przepływka odpięta - auto pali od strzała, wolne obroty cud miód, kręci się pięknie do 2500obr/min i odcina (norma).
Zamienione miejscami skrajne kable we wtyczce od MAFa - auto odpala od strzała, ale trzeba było podnieść wolne obr na przepustnicy. Wkręcać się wkręca, ale jest przelane, bo świece czorne jak wyngiel, postrzeliwuje z wydechu przy schodzeniu z obr.
Lambda odpięta/podpięta - żadnej różnicy.
Komp wali tylko błędem 21, ale to norma, bo mam dokładane immo.
Jak odepnę MAF to jest jeszcze 12, ale to też norma jak nie podłączony :)

Zmieniałem przepływke na tą z NVCSowego engine i jest w zasadzie identycznie.
Wtyk nie pasił więc dlatego mam pocięte te kable i tylko dlatego wpadłem na to, że po zmianie tych kabli jakoś chodzi.

Ktoś wie o co tutaj chodzi?


Edytowałem tytuł
Scubzik

: 2013-07-10, 17:02
autor: alfabox
Nieodpowiednie napięcie na wyjściu z MAF,ale gdzie szukać przyczyny??
Może proporcje przelotu przepływki w stosunku do rury w którą jest wpasowany. :-|

: 2013-07-10, 17:12
autor: DubSon
alfabox pisze:Może proporcje przelotu przepływki w stosunku do rury w którą jest wpasowany. :-|
Przepływka z NVCS ma swoją obudowę - coś w tym stylu -> http://allegro.pl/0280218005-przeplywom ... 55218.html
i jest IDENTYCZNIE to samo. Choć tam jest inny osprzęt - AUTECS...

Wiem, że Coobcio wklejał już przepływkę w dolot - o ile się nie mylę w almerze 1.6 - i działało.
U mnie rura ma 70mm, MAF przed stożkiem. Montowany na wszystkie możliwe strony...

Nawet nie mam jak wystroić na DET2, bo nie da się jechać jak jest normalnie podłączona, a jest sens stroić jak te kable są pozmieniane?

: 2013-07-10, 17:12
autor: ciapek
Trzeba stroić, nie ma rady. (pamietasz link który Ci kiedyś podesłałem z moim filmikiem było tak samo :-| )

: 2013-07-10, 17:15
autor: DubSon
ciapek, właśnie edytowałem post - dopisane:
"Nawet nie mam jak wystroić na DET2, bo nie da się jechać jak jest normalnie podłączona, a jest sens stroić jak te kable są pozmieniane?"
Z tym linkiem coś kojarzę ;)

: 2013-07-10, 17:54
autor: alfabox
Z grubsza napięcie wyjsciowe z MAF w silnikach GA powinno być na wolnych około 1,7V i do tego trzeba dążyć,bez odpalania z włączonym zapłonem 1,43V.
Tak jest w GA

[ Dodano: 2013-07-10, 19:13 ]
W związku z notorycznym brakiem siana nie interesowało mnie nigdy podłączanie DET'a ;-)

: 2013-07-12, 17:32
autor: DubSon
MAF wpiety normalnie. Na zapłonie ~0.9V
Na wolnych nie mam jak sprawdzić, bo nie trzyma obrotów, a nie dam rady sam 'podgazowywać' i mierzyć.. poza tym to i tak nie byłoby na wolnych obrotach, bo i tak nie da się go utrzymać wtedy nawet w przedziale tysiąca obrotów...

alfabox, wiesz może jakie mają być napięcia na TPS?

: 2013-07-12, 18:39
autor: alfabox
0,9 to rzeczywiście za mało ,znaczy mowie o oryginalnym ECU.
Ja dopasowywałem MAF z forda które miało na wyjściu 0,2 V
tak dla sportu ale spędziłem na tym 3 dni.Takie coś mi wyszło i nawet palił i ładnie chodził .
Obrazek

LM317 wystepuje jako wzmacniacz operacyjny,zaś AN78M12 jako stabilizator napięcia .Robiłem proby bez niego ,ale wahania napięcia podczas ładowania psuły sygnał na wyjściu układu.
Po wstawieniu stabilizatora napięcie na wolnych wahało się w okolicy 1,7Va po stacyjce 1,45,kwestia doboru elementów i ustawienia na Pr'ku.
Może do tego jeszcze wrócę i wleci przepustnica z TPS'em od omegi,która leży i czeka,a prawie idealnie pasi na kolektor sentry.
Na razie przeszczepiona oryginalna z kompletem czujników od GA.

Obrazek

Stwierdziłem eksperymentalnie ze krzywą wznoszenia napięcia MAF można konfigurować poprzez zmianę dzielników napięcia układu.Kwestia dopracowania,no i czasu na dłubanie ,którego nieraz brakuje :-?

Napięcie wyjściowe TPS'a na zamkniętej przepustnicy powinny być 0,45-0,5V,a na otwartej do 4,5V oczywiscie przy zasilaniu 5V z ECU
Pomiar na środkowej nodze TPS'a

[ Dodano: 2013-07-12, 19:48 ]
(proszę rasowych elektroników o nie nabijanie się z mojego projektu,ponieważ jestem w tej dziedzinie jak i w większości innych samoukiem) :-P

: 2013-07-12, 19:12
autor: DubSon
A widzisz, ja mam trochę inny kolektor i przepustnice z sentry.. U mnie TPS nie pasował, a sentrowski jest na 6pin/2 wtyczki.. Przepływka w osobnej obudowie w dolocie (3pin).
Dlatego mam TPS i MAF hitachi żeby do ECU pasowało..
Co do Twojego schematu - jakbym uparł się, to bym zrobił coś takiego (wg. schematu of kors), ale sam nie potrafię np teraz zrobić podobnego układu aby mój MAF pokazywał dobre napięcia na wyjściu :-(

Nie mam pojściue co dalej robić. Jedyne co, to sprawdzić mój MAF i ECU w innym GA16DE albo od razu jechać do elektronika.. Tylko, że tu hol/laweta, bo nie pojadę nim, nie chcę bardziej zaszkodzić :(

: 2013-07-14, 20:05
autor: scubzik
alfabox pisze:LM317 wystepuje jako wzmacniacz operacyjny,zaś AN78M12
nie lepiej odwrotnie?
DubSon, zerknij tu: http://www.fuelsaver-mpg.com/simple-map-maf-enhancer
Nie masz innej przepływki aby podmienić? Wszystko wskazuje, że to jej wina ..

: 2013-07-15, 00:20
autor: DubSon
scubzik, dzięki, poczytam z rana ;)
Miałem mieć dzisiaj przepływkę i kompa na podmiankę, ale nie wyszło :)

Jaki w końcu powinno być napięcie zasilające przepływkę? 5V czy 12V?

: 2013-07-15, 15:30
autor: ciapek
Zasilanie 12V, sygnał MAF na wyjściu może mieć maksymalnie 5V.

: 2013-07-15, 16:35
autor: DubSon
ciapek, no to idzie +12V do przepływki. Na razie toczę się bez niej...

Nie wiem co się stało z tym autem :-|
Po zmianie silnika (wyciągałem też skrzyni/półosie -> odkręcałem sworznie, wymieniałem przeguby zew.) powyżej 30km/h przy skręcie (nawet lekkim) w lewo zaczyna telepać autem, im szybciej tym mocniej :-/ Wszystko poskładane dobrze, sprawdzałem już 9000 razy.

Myślałem, że przez to, że wyząbkowała mi się lewa przednia opona.
Przed chwilą podmieniłem przód/tył. To samo...

Masakra jakaś :-o

: 2013-07-15, 21:58
autor: jacekpsk
łożyska całe ?? nie posypały się ??

: 2013-07-18, 12:23
autor: DubSon
Wsadziłem MAF z VQ30, na zapłonie ledwo 0.25V i w ogóle nie chce odpalić..
KU^WA nie wiem co mam z tym zrobić...

jacekpsk, koło kręci się dobrze, zero jakiegokolwiek luzu :(

Sprawdziłem napięcia na TPS

zamknięta - ~0.621V
otwarta na max - 4.29~4.31V
zasilanie - ciut ponad 5V

Dobrze jest?

: 2013-07-18, 12:29
autor: scubzik
Zasilanie nie powinno być 12V?

: 2013-07-20, 15:37
autor: DubSon
APDEJT:

Wsadziłem TPS ze starej przepustnicy, ustawiony na zamkniętej równe 0.45V, otwarta 4.3V
Wyczyściłem wtyk/gniazdo wiązki/ecu i poczyściłem masy na silniku.
Jest troszkę lepiej, napięcia jak na filmiku...
http://www.youtube.com/watch?v=ie9KaF35g_c

Pany doradźcie coś, bo ja już nie wiem o co tutaj chodzi.
Na MAFie z VQ30 jest gorzej...

Może podpiąć ECU Mastera i AFR i spróbować nim coś korygować? :(
alfabox pisze:Napięcie wyjściowe TPS'a na zamkniętej przepustnicy powinny być 0,45-0,5V,a na otwartej do 4,5V oczywiscie przy zasilaniu 5V z ECU
Pomiar na środkowej nodze TPS'a
scubzik, chyba ma być 5V na TPS.

Nie wiem co z tą przepływką...
Zbieg okoliczności, że mam 3 rozwalone MAFy?
Leży jeszcze gdzieś z Z31, ale nie moja i nie chcę jej używać, tym bardziej, że ma 6pin :(

[ Dodano: 2013-07-18, 14:18 ]
Czy to może być padnięte ECU?

: 2013-07-20, 16:11
autor: vixo
A wtryski sprawdzaleś czy dobrze dają :?:

: 2013-07-20, 17:15
autor: DubSon
vixo, a to wtedy MAF daje złe wartości?
Mogę wsadzić stare wytryski, na nich poprzedni silnik śmigauu :)

: 2013-07-22, 16:38
autor: alfabox
DubSon pisze:Wsadziłem MAF z VQ30, na zapłonie ledwo 0.25V i w ogóle nie chce odpalić..
KU^WA nie wiem co mam z tym zrobić...

jacekpsk, koło kręci się dobrze, zero jakiegokolwiek luzu :(

Sprawdziłem napięcia na TPS

zamknięta - ~0.621V
otwarta na max - 4.29~4.31V
zasilanie - ciut ponad 5V

Dobrze jest?
Czyli od chu.. za mało na MAF,ie,nie wiem jak na tym ECU co masz ,ale na ECU ,GA16 na wolnych powinno dostawać ~1.7V.po prostu inne wartości są wymagane przy różnych kompach.
Natomiast z TPSem nie ma tragedii,trochę zawyżone na zamkniętej przepustnicy ,ale to kwestia podniesienia pewnie przepustnicy przez termo na zimnym.

: 2013-07-22, 16:49
autor: DubSon
alfabox, TPS ustawiłem już jak mówiłeś. ECU mam z sunnego od eurpoy GA16...

: 2013-07-22, 17:37
autor: alfabox
Czyli na MAFie powinno być tak jak pisałem Ci prędzej ~1,7V na wolnych ,a 1,43-1,45V po zapłonie.
Spróbuj wstawić jako przepływkę otwartą i zablokowaną przepustnicę od GA i zobacz co się będzie działo .
Z tym że masz chyba założone większe wtryski,które z klucza będą przelewać,ale nie sądzę że aż tak drastycznie.
Spróbuj może wsadzić MAFa od GA w inną obudowę jako osobną przepływkę ,trzeba kombinować ;-)

: 2013-07-22, 17:57
autor: DubSon
alfabox pisze:Z tym że masz chyba założone większe wtryski,
seria z NVCS 234cc
alfabox, dzięki, popróbuję jak będę miał trochę wolnego :))

: 2013-07-22, 19:27
autor: vixo
porownalem swoje wtryski z 1.6 z Almery SR i Nie są tak szerokie :-P

: 2013-08-22, 18:56
autor: DubSon
alfabox pisze:Spróbuj wstawić jako przepływkę otwartą i zablokowaną przepustnicę od GA i zobacz co się będzie działo .
Tak zrobiłem. Wolnych nie ma, ale wkręca się jak poje^any :mrgreen:
Winowajca jest - niewystrojone ECU :P

Teraz tylko ogarniam napęd - diagnoza -> naprawa - i można stroić :D

: 2013-08-22, 23:14
autor: alfabox
DubSon, tak trzymaj ;-)