Strona 1 z 1

[100NX] Problem z ładowaniem

: 2013-03-29, 23:35
autor: Pawel18PL
Siema wczoraj wracając z roboty, leciałem sobie po winklach i w pewnym momencie przy 5 może 4,5rpm zaświeciła się takim półświatłem kontrolka od ładowania... Sama po jakimś czasie zgasła i co jakiś czas się zaświeca i gaśnie. Nie świeci tak jasno jak na zapłonie ale tak o połowę słabiej. Ktoś ma jakiś pomysł jakie licho to może być ?? Pozdrawiam.

: 2013-03-29, 23:56
autor: komorokoro
u mnie cmienia lampki aku wyleczył nowy pasek

: 2013-03-30, 00:18
autor: majchrzok
u mnie palenie się lampki ładowania powodował akumulator który robił zwarcie w instalacji. na początku świeciła się delikatnie z czasem coraz mocniej.
sprawdź ładowanie przedewszystkim

: 2013-03-30, 00:32
autor: vixo
Jakie emeryckie obroty :-P równym światłem się świeci :?:

: 2013-03-30, 08:39
autor: Pawel18PL
Ładowanie jak nie świeci się lampka jest ok, ponad 14V, aku ma może ze 2 lata max więc też bym wyeliminował. Cyrk się zaczął po zmianie paska właśnie, poprzedni napędzał duże koło na kompresorze, a po zmianie na małe okazał się za długi i zmieniłem na odpowiednio krótszy. Czasem jest tak, że jak długo nie gaśnie ta lampka to zaczyna się świecić już pełnym światłem i do tego potrafi się abs zaświecić....

: 2013-03-30, 08:45
autor: bombel
A sprawdziles jak się zmienila predkosc koła alternatora?

: 2013-03-30, 08:51
autor: Pawel18PL
Prędkość na altku się nie zmienia bo zmieniam przełożenie kompresor-koło na wale, przełożenie altek-wał jest ciągle takie samo.

: 2013-03-30, 11:10
autor: polo1976
Sprawdź naciąg paska i szczotki w altku.

: 2013-03-30, 11:36
autor: Pawel18PL
Szczotki mam nowe. Problem wydaje się rozwiązany, wczoraj wpadłem w kałużę i się zaświeciło, dziś polałem pasek dużą ilością wody i też się zaświeciło więc tu są problemy(bo ja widzę dwa):
1-pierwszy mały kąt opasania koła na altku
2-brak osłony dolnej pod altkiem
1+2 = ślizgający się pasek i słabe ładowanie.

: 2013-03-30, 13:24
autor: lazik
sprobuj sobie dorobic jeszcze dodatkowy napinacz zeby pasek na alternatorze wieksza powierzchnie kola lapal, badz szersze kola i pasek :) ja oslony nie mam w 2 nissanach i nigdy nie mialem problemow z woda, tyle ze jak sie alternator mocno rozgrzeje i wtedy go woda chlapniej to moze ucierpiec :)

: 2013-03-30, 18:39
autor: Pawel18PL
No i jednak nadal problem nie rozwiązany, napiąłem męsko pasek, przeczyściłem styki, wtyczki itp i ładuje 12,5V.... K#rwa.

: 2013-03-31, 08:39
autor: lazik
regulator napiecia moze walniety, sprawdz sobie jeszcze ladowanie bezposredno na alternatorze, moze po drodze gdzies zwarcie ma.
choc ja bym regulator obstawial.

: 2013-03-31, 08:56
autor: Pawel18PL
Mierzyłem bezpośrednio na śrubie altka i jest tak samo jak na aku. Myślę, że jakby było zwarcie to by prąd kradło i po nocy aku by był padnięty a on trzyma ładnie. Ile kosztuje regulator?

: 2013-03-31, 10:42
autor: polo1976
A jaki masz altek?? Bo o ile pamiętam to były chyba trzy rodzaje montowane.

: 2013-03-31, 11:43
autor: Pawel18PL
HITACHI LR180-725
23100 64J00 12V80A

: 2013-03-31, 11:58
autor: lazik

: 2013-04-06, 16:47
autor: Pawel18PL
Problem rozwiązany, wymieniłem alternator.

: 2013-04-06, 23:13
autor: lazik
a regulator podmieniałeś czy od razu cały alternator?

: 2013-04-07, 00:22
autor: Pawel18PL
Cały altek bo okazało się że zardzewiały takie blaszki w obudowie i było zwarcie w uzwojeniu...

: 2013-04-07, 13:45
autor: scubzik
Problem rozwiązany - zamykam temat