Strona 1 z 1
[N14] Problemy z zapłonem
: 2010-01-23, 15:58
autor: polo1976
Witam.
Po krótce, mam mały problem z zapłonem. Odpala za 2 lub 3 razem, czasami za kopnięciem, rozrusznik kręci jak głupi, świece sprawdzone, dodatkowo w tych minusowych temp. jak odpali ma ok 500 obr/min. Jak ze 2 razy podgazuje są już normalne. Jak wychodzę z auta czuję wtedy paliwo. Dodatkowa obserwacja czasami pompka paliwa wyłącza sie po sekundzie lub dwóch, po przekręceniu zapłonu, a czasami się nie wyłącza. Jak przekręcę kluczykiem ze 2 razy to się wyłączy i wtedy przeważnie odpali na kopa. Orientuje się ktoś gdzie szukać przyczyny?? Silnik GA14DE
: 2010-01-23, 17:30
autor: alfabox
polo1976, Puszcza regulator ciśnienia na magistrali wtrysków i nie masz odpowiedniego ciśnienia paliwa.Ewentualnie możesz mieć zanieczyszczony któryś wtrysk i zawieszając się przepuszcza.To by wyjaśniało fakt lekkiego zalewania któregoś gara i zapach paliwa.
: 2010-01-24, 13:47
autor: polo1976
Jedno mnie tylko zastanawia. Jeżeli byłby to uwalony regulator to na mój chłopski rozum powinienem mieć cały czas z zapłonem, a tak nie jest. Na 4 odpalenia raz odpali na kopa pompa pracuje ok 2sek po czym się wyłącza czyli na mój gust wtedy trzyma ciśnienie układ paliwowy. Co do wtrysku w to jestem bardziej skłonny uwierzyć. Mała drobinka może powodować otwarcie wtrysku i zblokować go, jednak małe ale, dlaczego jeżeli po pierwszym przekręceniu zapłonu pompa pracuje długo(czyli nie ma ciśnienia w układzie) wyłączę zapłon przekręcę go ze 2 razy to pompa wyłączy się tak jak powinna i wtedy auto odpali na kopa.
: 2010-02-26, 06:44
autor: sunniak1.6sr
Mam ten sam problem z odpalaniem , tyle że wymieniłem listwę wtryskową, palec, kopułkę, świece zapłonowe, pompę paliwa , przepustnice, przewody zapłonowe , kolektor ssący, a problem nadal nie zniknął, podejrzewam że przyczyną jest aparat zapłonowy bo ciągle wyskakuje mi błąd sygnału zapłonu (nr 21) , obstawiam na czujnik Halla w aparacie , ktoś może się zna na tym ?
[N14] Zapłon
: 2010-03-18, 15:50
autor: boncki
Witam. Zmieniłem w swojej maszynie (sunny) kolektor ssący na 73C i wałki z 1.6 DS. Moc jest jest już odczuwalna, ale nie o to mi chodzi. Słyszałem ze po przestawieniu zapłonu można uzyskać pare kucyków

tak ze chciałbym sie dowiedzieć w którą stronę się go przestawia i o ile (dużo, mało, centymert). Słyszałem że ludzie to robią na słuch, a po czym to można poznać? Pozdrawiam

Re: zapłon
: 2010-03-18, 17:02
autor: bombel
boncki pisze:Witam. Zmieniłem w swojej maszynie (sunny) kolektor ssący na 73C i wałki z 1.6 DS. Moc jest jest już odczuwalna, ale nie o to mi chodzi. Słyszałem ze po przestawieniu zapłonu można uzyskać pare kucyków

tak ze chciałbym sie dowiedzieć w którą stronę się go przestawia i o ile (dużo, mało, centymert). Słyszałem że ludzie to robią na słuch, a po czym to można poznać? Pozdrawiam

Znowu temat nie otagowałeś!! Kręci się aparatem w kierunku kabiny. Jak dasz na maxa to bedziesz musial lać tylko 98 benzyne
: 2010-03-18, 17:19
autor: boncki
a co to otagowanie?:D hehe

a to nie wazne o ile przekręce to i tak bedzie chodził?
: 2010-03-18, 18:24
autor: bombel
boncki ->
viewtopic.php?t=677
Jak źle ustawisz zapłon to bedziesz mial spalanie stukowe, więc najlepiej to ogarnąc z kimś co się zna
: 2010-03-18, 18:56
autor: boncki
ok

dzieki ja postaram sie to samemu zrobic
