Strona 1 z 1

[Sunny/100NX] [GTi] Podciśnienia przy przepustnicy

: 2013-03-06, 19:24
autor: lazik
witam. Nigdzie nie mogę znaleźć schematów podciśnien w n14 GTi a dokładniej chodzi mi o to gdzie idą dwa wężyki wychodzące od dołu przepustnicy? jeden bodajrze idzie do takiej czarnej puszki podpisanej (hose conector - co to jest?) a drugi gdzie bo nie mam już pojęcia :/

przy okazji sie zapytam, podłączając to auto pod kompa przez consulta to jakie parametry mogę podejrzeć?

: 2013-03-06, 19:31
autor: Pawel18PL
http://www.stac-consulting.com/serrano. ... onitor.jpg
takie parametry masz +kilka dodatkowych.
Jeden przewód idzie do filtra węglowego.

: 2013-03-06, 20:01
autor: lazik
filtr weglowy to ta puszka pod pompa hamulcowa? a drugi gdzie idzie bo wychodzi kawalek rurki i jest zaslepiona a zastanawia mnie gdzie powinno isc.

: 2013-03-06, 21:02
autor: Jarzyn
Dwa wężyki od dołu przepustnicy to jest podgrzewanie przepustnicy, jest w nich ciecz z układu chłodzenia ;)
Idą jeden bodajże do głównej magistrali (tej metalowej rury z tyłu bloku) a drugi gdzieś w okolice albo termostatu, albo w okolice pompy wody, nie pamiętam już ;)

EDIT:
Przypomniałem sobie, że jedna część wchodzi do IACV, czyli zaworu do biegu jałowego, który jest pod kolektorem dolotowym gdzieś.
Możesz to wywalić, ale musisz tam wstawić rurkę (zamiast przepustnicy), żeby był przepływ cieczy do tego zaworu, w tym zaworku jest bimetal, który się nagrzewa od cieczy chłodzącej i na tej podstawie reguluje powietrze dostarczane do silnika na biegu jałowym na zimnym silniku (ssanie).

: 2013-03-07, 05:51
autor: lazik
jarzyn mi chodzi o podcisnienia a nie podgrzewanie :)

: 2013-03-07, 07:56
autor: DubSon
Obrazek :)

: 2013-03-07, 15:24
autor: lazik
to widzialem ale ja nie mam egru :) a tam jest chyba troszke inaczej :D

Jarzyn -> orientujesz sie moze czy przez ten zawor IACV moga byc problemy z praca silnika na wolnych obrotach? tj nie trzyma niskich obrotow i gasnie na rozgrzanym silniku?

: 2013-03-07, 16:04
autor: Pawel18PL
lazik Odkręć śrubę regulacji wolnych obrotów o jeden obrót i zobacz czy coś pomogło.
http://nissan4u.com/parts/100nx/el_b13/ ... um_piping/

: 2013-03-07, 17:40
autor: lazik
hmm u mnie do niej idzie przewód z pompy paliwa i wchodzi do tego krućca który na tym schemacie nie jest opisany, do tego górnego idzie jeden z przepustnicy a ten z dołu zaraz za przepustnicą wchodzi w kolektor i dalej nie wiem co idzie do drugiego krućca z przepustnicy :(

krokowa próbowałem podkręcać i przez chwile było w miarę dobrze, obroty ok 1000 rpm ale skakały tyle że jak przełączałem na lpg to było w granicach 1500-1600 rpm :/