Strona 1 z 1

[100NX] Podłużnica tył

: 2012-10-21, 18:44
autor: Xander
Witam czy ktoś może orientował by się jaki był by koszt wymiany podłużnicy z tyłu w 100nx?:)
i czy można ewentualnie ją jakoś samemu zrobić tak żeby pojeździła jeszcze kilka lat

: 2012-10-21, 18:58
autor: bonzo
tylko kumaty blacharz Ci to ogarnie

: 2012-10-21, 19:02
autor: Xander
a jaki może być koszt takiej imprezy??

: 2012-10-21, 19:11
autor: Pawel18PL
Może jakiś ceownik o męskiej grubości dobrać i wspawać ??

: 2012-10-21, 19:12
autor: Xander
a jaki może być koszt takiego ceownika?:) ale z tego co wiem wstawiane ceownika jest dosyć nie rozsądne,tak mówił mi mój mechanior :)

: 2012-10-21, 19:32
autor: Pawel18PL
Zapewne grosze. W skupie metali kolorowych powinieneś też znaleźć profil odpowiadający ori podłużnicy lub zbliżony. A ile potrzebujesz wspawać ?

: 2012-10-21, 20:00
autor: Xander
no przydało by się z 30cm :)

: 2012-10-21, 20:14
autor: Pawel18PL
A może jakiś szrot i wycięcie z innego b13/n14 ?

: 2012-10-22, 07:36
autor: Xander
A podłużnica od sunny pasuje do 100nx jezeli chodzi o tył?

: 2012-10-22, 15:59
autor: polo1976
Xander. Moja rada jest taka. Kup kawał blachy 1mm, może być 0.8. Ukształtuj na wzór swojej podłużnicy(wyklep kształtownik na szynie) i wspawaj(jeśli masz dostęp do miga). Nie zapomnij dać zakładki na starą podłużnicę tak koło 5cm. Na zakładkach przychodzących do podłogi i łączących się ze starą podłużnicą nawierć otwory. Najpierw spawaj w otworach (spaw swoje trochę ciągnie) potem po całości. Takie wykonanie reparaturki jak mi mówił kumpel który robi w serwisie opla w niemcowni, są zgodne nawet z ichnimi przepisami. Dla poglądu masz fotkę jak to wygląda na N14 (u mnie jest spawany na kantach bo pod ręką akurat miałem tylko 1,5mm blachę i troszkę stawiała opór przy profilowaniu).
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

: 2012-10-22, 17:02
autor: Xander
No miga mam,blachę mam(ogólnie posiadam mini warsztat) ok dzięki za radę na pewno będę próbował zrobić Twoją metodą:)dzięki wielkie :)

: 2012-10-22, 23:06
autor: polo1976
No problemo. Jakbyś miał jakieś pytania wal śmiało. To wszystko tylko z pozoru wygląda strasznie. Miłej pracy i wrzuć poźniej jakieś foty.

: 2012-10-23, 14:18
autor: scubzik
Xander, pamiętaj potraktować "zabezpieczaczem" profil od środka

: 2012-10-23, 16:32
autor: polo1976
scubzik pisze:Xander, pamiętaj potraktować "zabezpieczaczem" profil od środka
Nie wiem co dokładnie masz na myśli, bo jak da np. Bitex to mu się wypali podczas spawania. Ja smarowałem minią od wewnątrz, po spawaniu od wewnątrz przepalony olej z parafiną(podgrzane) na zewnątrz bitex i jak był jeszcze świeży to but na szuter i kręciłem bączki coby zrobiło się coś na modę asfaltu. Jak na razie skuteczne jak długo nie wiem. Od czasu naprawy pojawił mi się tylko purchel na lewym tylnym błotniku, niestety z mojej winy. Montowałem plastikowe nadkola na tyle i jednego wkręta zapomniałem umoczyć w bitexie.

: 2012-10-23, 18:08
autor: scubzik
polo1976, chodzi mi o preparaty do profili .. ale oczywiście po wyspawaniu auta :)

: 2012-10-23, 22:31
autor: maniek_NKP
polo1976, chodzi mi o preparaty do profili ..
Np BOLL do profili, jest pod kompresor i w sprayu. Ale tez lepiej jest podgrzać przed wstrzyknięciem.
Cała zabawa ma sens jak się ją powtarza raz na rok.

: 2012-10-24, 16:35
autor: Xander
ok dzięki za rady:) nie długo bede brał się za tą podłużnicę to dam fotki z relacji co i jak:)

: 2012-10-24, 17:16
autor: polo1976
Xander pisze:ok dzięki za rady:) nie długo bede brał się za tą podłużnicę to dam fotki z relacji co i jak:)
Oki, tylko pamiętaj co tylko widzisz rude, do amputacji bo prędzej czy później wyjdzie spowrotem + to co pisali koledzy: konserwacja najlepiej przed zimą i coroczna, a będziesz miał spokój na parę lat. Nie oszczędzaj teraz jak już się zabierasz na kawałku blachy każdą rudą wycinaj i wstawiaj zdrową.
Powodzenia.

: 2012-10-24, 18:07
autor: Xander
no wiem wiem i taki mam zamiar własnie:)