Strona 1 z 1
[GA16DE] Muli i przerywa (3500-4500 rpm)
: 2012-09-25, 11:10
autor: LDK47
Sunny 93 [GA16DE] +LPG
- robiony rozrzad jakies 80k temu
niedawno wymieniono :
- przeplywomierz
- kapletne sprzeglo
- pompka paliwa i filtr
- oleje itp.
a wiec, juz od dluzszego czasu mam problemy z moim sloneczkiem.
ostatniego czasu padl mi przeplywomierz, ktory niedawno zostal wymieniony...
problem polega na tym, ze przyspieszajac, silnik takjakby sie wiesza, a o obrotach powyzej 5tys juz nie mowie

przy zrywniejszym starcie jest szarpniecie zmuła ogien przyspieszenie do 4000rp i sie zaczyna wiesza go na 2-3 sek pozniej idzie wyzej ale strasznie ciezko.
a uproszczenie jest takie, ze na gazie wszystko ladnie smiga

: 2012-09-25, 11:35
autor: DubSon
Może regulator ciśnienia paliwka niedomaga?
: 2012-09-25, 13:51
autor: scubzik
LDK47, zmień świece....
: 2012-09-25, 18:04
autor: LDK47
wlasnie tez ktos wypomnial mi cos o swiecach... ale dosyc niedawno wymienialem wlacznie z kablami wn
: 2012-09-25, 18:07
autor: szymektoja
Moze nowy przeplywomierz tez jest walniety. Moj tez tak co jakis czas ma, ze od 2 do 3 tys obrotow nic, zero, rowerem przy 40 szybciej sie przyspiesza ale jak tylko dojdzie do 3 tysiecy obrotow to ciagnie i nie chce przestac. Taka wielka turbo dziura

I obstawiam wlasnie na przplywomierz. Tez wymienialem ale na uzywke i cholera ja tam wie.
: 2012-09-25, 18:11
autor: LDK47
no wlasnie, przeplywomierz zakupiony od tutejszego forumowicza... kupie te swiece mimo wszystko... a okaze sie na koncu :E
: 2012-09-25, 20:33
autor: maccio
No to pozostają do sprawdzenia / wymiany:
- świece
- cewki
- pompa paliwa
- czujniki położenia wału (ale tu pewnie błąd check by się pojawił)
Zmień też filtr powietrza (warto)
: 2012-09-25, 20:41
autor: DubSon
LDK47 pisze:na gazie wszystko ladnie smiga
ja bym nie koniecznie stawiał na ukł. zapłonowy, a raczej na ukł. zasilania benzyną

: 2012-09-25, 20:51
autor: maccio
Oczywiście ja się nie upieram, ale warto parę rzeczy powymieniać - zwłaszcza tych tańszych.
: 2012-09-26, 20:58
autor: polu
DubSon pisze:LDK47 pisze:na gazie wszystko ladnie smiga
ja bym nie koniecznie stawiał na ukł. zapłonowy, a raczej na ukł. zasilania benzyną

podepne sie

kolega ma racje skoro na lpg jest ok to sprawdz zanilanie benzyna mozliwe ze cisnienie paliwa podawane przez pompe jest za niskie powody moga byc min 3 od najprostrzych
sprawdz jakie napiecie dostaje pompa ( amperaz ) ewentualnie podepnij na krótko kablami z aku i zobacz czy bedzie poprawa moglo byc ze jakis kabelek zasniedzial i prad nie idzie tak jak powinien
po drugie jakas nieszczelnosc w ukladzie
i po 3cie pompa mowi papa
: 2012-09-26, 21:00
autor: LDK47
a wiec pompka paliwka wymieniona byla rowniez z filtrem , filtr powietrza w dosyc dobrym stanie...
a i oto dzis zauwazylem, ze na LPG rowniez zdazaja sie zwieszki... lecz rzadziej
mechanik stwierdzil, ze to w 80% cewka albo swiece, jutro kupie swieczki i dam znac co i jak
: 2012-09-26, 21:34
autor: romanzsd
sprawdź może też kopułkę i palec rozdzielacza
: 2012-10-01, 09:16
autor: LDK47
w lasnie, mam do was jeszcze takie male zapytanie...
Przy zdejmowaniu calego filtru powietrza (caly plastik do samego przeplywomierza) odchodzil od niego jeszcze jeden maly kabelek/ rureczka... nieswiadomy przypadkowo ja urwalem
Ale poki co skutkow nie widzialem, co to jest i czy jest potrzebna ?

: 2012-10-01, 09:27
autor: scubzik
LDK47, to jakieś podciśnienie .. określ dokładnie która to rurka .. (foto)
: 2012-10-01, 11:05
autor: szymektoja
To jest wezyk, ktory wpina sie od dolu obudowy filtra i wchodzi od tylu do przepustnicy. Zapewne jakies podcisnienie ale nieduze, bo i wezyk maly.
: 2012-10-06, 15:32
autor: LDK47
no dobra, ale czy jest to wazne czy tez nie ? ;P
bo aktualnie urwalem koncowke i musialbym kleic albo kombinowac a i tak juz pod maska mam klocki lego
[ Dodano: 2012-11-09, 12:29 ]
ok, wymienione swiece przeczyszczony palec a po czasie tym (ok tygodnia) objawy sie zmienily a mianowiscie po odpaleniu w momecie rozgrzewania silnika pojawil sie kolejny monument... tak po ok 5 minutach silnik gdy zaczyna dochodzic do swojej temperatury zaczyna sie dusic na jalowym jak i podczas jazdy szarpie 2-3tys rpm a z kolei na gazie jedzie ale szarpie i przerywa, ze jechac nie idzie... w okolicy pozadnych mechanikow nie mam (wymieniali by wszystko po koleii) takze nie mam znowu pojecia co to moze byc... silniczek krokowy czy tez moze wtryski sie przepalily ? a zapomnialem dodac, ze po jakims czasie tego dlawienia sie ustepuje... tyle, ze jak podczas zgasnie nie idzie go odpalic do poki nie wyziebi sie...