[Sunny/100NX] Problemy z odpalaniem
Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik
masz dwa białe i jeden czarny? jak tak to czarny jest sygnałowy a białe to grzałka. lambde sprawdzisz miernikiem łącząc czarny z masą choć i tak to nie jest pewna metoda bo do tego jest oscyloskop. sprawdz czy nie masz przebicia gdzies na sygnale od lambdy z masą
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6
chomik powiem Ci tak, miałem podobnie i kilku mechaników rozłożyło ręce... wymieniłem co się dało i nie było poprawy, przeczesałem całą wiązkę (było kilka przebić), wszystkie podciśnienia sprawdziłem, wyczysciłem przepływkę, krokowca (przy okazji ssący) i dopiero teraz zaczęło mi auto pracować miałem przebicie sygnały z lambdy do masy i zaślepione jedno podcisnienie - nie wiem kto i po co tak zrobił ale było to umyślne bo w wężyk była wetknięta metalowa kulka. sprawdz czy gdzieś lewego powietrza nie łapie
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6
Może to i sposób
podciśnienia wszystkie w zasadzie wymieniłem
fakt że nie wszystkie to wężyki odporne chemicznie
ale stwierdziłem, że maja byc czyste i szczelne a jak zacznie działać poszukam odpowiednich .
przepustnica cała myta wachą i przedmuchana
założona i doszczelniona gdzie się dało silikonem
jutro albo jeszcze dziś wezmę lampę i lusterko i kolektor dolotowy sprawdzę
potem jeszcze raz podciśnienia i te przebicia czy nie ma
U mnie też 3 -4 mechaników zwiedził jak jest na minusie ostro -15 to jakoś jedzie
ale tylko się rozgrzeje troszkę i krztusi się i 2 h odpoczynku i może dalej jechać
Zobaczymy
Ps. Może pamiętasz w którym wężyku miałeś kulkę
podciśnienia wszystkie w zasadzie wymieniłem
fakt że nie wszystkie to wężyki odporne chemicznie
ale stwierdziłem, że maja byc czyste i szczelne a jak zacznie działać poszukam odpowiednich .
przepustnica cała myta wachą i przedmuchana
założona i doszczelniona gdzie się dało silikonem
jutro albo jeszcze dziś wezmę lampę i lusterko i kolektor dolotowy sprawdzę
potem jeszcze raz podciśnienia i te przebicia czy nie ma
U mnie też 3 -4 mechaników zwiedził jak jest na minusie ostro -15 to jakoś jedzie
ale tylko się rozgrzeje troszkę i krztusi się i 2 h odpoczynku i może dalej jechać
Zobaczymy
Ps. Może pamiętasz w którym wężyku miałeś kulkę
ja mam inny silnik bo sr20DE ale widzę ze tu podobnie jest.
http://nissan4u.com/parts/sunny/el_n14/ ... tration_1/
chodzi o wężyk nr 2. ale wątpie żebyś też miał tak zrobione bo u mnie to ktoś umyślnie zrobił
czy łapie lewe powietrze to najlepiej jakimś samostartem w sprayu na włączonym silniku pryskać wszystkie połączenia, jeżeli gdzieś będzie łapało powietrze to Ci obroty wzrosną
http://nissan4u.com/parts/sunny/el_n14/ ... tration_1/
chodzi o wężyk nr 2. ale wątpie żebyś też miał tak zrobione bo u mnie to ktoś umyślnie zrobił
czy łapie lewe powietrze to najlepiej jakimś samostartem w sprayu na włączonym silniku pryskać wszystkie połączenia, jeżeli gdzieś będzie łapało powietrze to Ci obroty wzrosną
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6
Dzięki jeden przewód nie pamiętałem gdzie podpiąć
faktycznie tak samo
sprawdziłem kolektor dolotowy jakoś (na zimnym silniku jest ok) na ciepłym chyba na uszczelce pojawia się nie szczelność dlatego gaśnie jak się nagrzeje
Więc
JEDEN PROBLEM SIĘ WYJAŚNIA -GAŚNIĘCIE JAK SIĘ ROZGRZEJE
teraz dlaczego nie odpala ?
myślę że jest jeszcze uszkodzony imo lub komp
albo ten pieprzony przepływomierz ( MAM JUŻ 3 PRZEPUSTNICE )
A WIE KTOŚ JAK SPRAWDZIĆ PRZEPŁYWOMIERZ
faktycznie tak samo
sprawdziłem kolektor dolotowy jakoś (na zimnym silniku jest ok) na ciepłym chyba na uszczelce pojawia się nie szczelność dlatego gaśnie jak się nagrzeje
Więc
JEDEN PROBLEM SIĘ WYJAŚNIA -GAŚNIĘCIE JAK SIĘ ROZGRZEJE
teraz dlaczego nie odpala ?
myślę że jest jeszcze uszkodzony imo lub komp
albo ten pieprzony przepływomierz ( MAM JUŻ 3 PRZEPUSTNICE )
A WIE KTOŚ JAK SPRAWDZIĆ PRZEPŁYWOMIERZ
przeplywke masz 3 pinowa? jakie kolory kabli?
u mnie problem z rozgrzewaniem silnika znikl jak wymienilem czujnik temperatury (ten dwu pinowy) ale dalej srednio silnik pracowal...
u mnie problem z rozgrzewaniem silnika znikl jak wymienilem czujnik temperatury (ten dwu pinowy) ale dalej srednio silnik pracowal...
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6
jedno pinowy jest tylko od wskaznika na desce
co do kabli to nie potrafię Ci tak powiedzieć, jeden powinien być czarny to będzie masa, któryś z dwóch pozostałych to napięcie a ostatni to sygnał. jak znajdziesz sygnał to wpinasz sie w niego, druga końcówka miernika do masy. wtyczka musi być podpięta. sprawdz jakie masz napięcie na biegu jałowym, przy 2500 rpm i ok 4000 rpm. tylko w sumie to się powinno mierzyć na ciepłym silniku ale tak myślę że też sprawdzisz
co do kabli to nie potrafię Ci tak powiedzieć, jeden powinien być czarny to będzie masa, któryś z dwóch pozostałych to napięcie a ostatni to sygnał. jak znajdziesz sygnał to wpinasz sie w niego, druga końcówka miernika do masy. wtyczka musi być podpięta. sprawdz jakie masz napięcie na biegu jałowym, przy 2500 rpm i ok 4000 rpm. tylko w sumie to się powinno mierzyć na ciepłym silniku ale tak myślę że też sprawdzisz
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6
oprócz DSów .. tam jest jak przy turbo .boost sensorDubSon pisze:w rodzinie silników GA jest przepływomierz
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
- Chochlik
- doświadczony forumowicz
- Posty: 247
- Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
- Lokalizacja: Sieraków / Berlin
[Sunny/100NX] Problemy z odpalaniem - zapłon?
Mam w sunnym problemy z odpalaniem... Czasem zaskoczy od przysłowiowego strzała, ale często jest tak, że muszę dłużej pokręcić rozrusznikiem, a nawet za 3 czy 4 razem dopiero odpali Czy na ciepłym czy na zimnym jest tak samo.
Wczoraj wymieniłem świece, przewody zapłonowe, kopułka i palec wyczyszczone papierem ściernym bo trochę nalotu było. Silnik krokowy tydzień temu czyściłem bo już nieźle zasyfiały był ten trzpień i możliwe, że się zawieszał co powodowało czasem trzymanie obrotów na luzie ok 1100-1200.
Tak wyglądała świeca na 4 cylindrze:
www.dropbox.com/s/domcartulw1fa4y/2013- ... .42.34.jpg
A tutaj krótki filmik z odpalania:
https://www.dropbox.com/s/xjt8wo5z96pzc ... .19.02.mp4
Gdzie szukać dalej?
Wczoraj wymieniłem świece, przewody zapłonowe, kopułka i palec wyczyszczone papierem ściernym bo trochę nalotu było. Silnik krokowy tydzień temu czyściłem bo już nieźle zasyfiały był ten trzpień i możliwe, że się zawieszał co powodowało czasem trzymanie obrotów na luzie ok 1100-1200.
Tak wyglądała świeca na 4 cylindrze:
www.dropbox.com/s/domcartulw1fa4y/2013- ... .42.34.jpg
A tutaj krótki filmik z odpalania:
https://www.dropbox.com/s/xjt8wo5z96pzc ... .19.02.mp4
Gdzie szukać dalej?
na gazie i na benzynie jest to samo? u mnie wbrew pozorą na LPG silnik łatwiej odpala niż na PB.... efekt mam podobny gdy przełącze auto z LPG na PB i zgasze silnik. Po zapaleniu nim paliwo dotrze go gaźnia troche to trwa. wtedy też słychać że zaskakuje na którymś cylindrze a jeszcze chwile muszę przeciągnąć rozrusznikiem by zaskoczył... może wina nie leży wcale w układzie zapłonowym a paliwowym?
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
- Chochlik
- doświadczony forumowicz
- Posty: 247
- Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
- Lokalizacja: Sieraków / Berlin
Na wtrysku mam, bo to GTI
Idę cewkę wymienić. Sprawdzę jeszcze czy na gazie tak samo odpala. Sekwencję mam to zawsze na benie odpalam, a nie pomyślałem żeby to sprawdzić...
[ Dodano: 2013-10-04, 14:41 ]
Na gazie lepiej odpala.
Po wymianie cewki bez zmian.
Ale wymieniłem wtryski i trochę się poprawiło, ale jeszcze nie jest to to.
Idę cewkę wymienić. Sprawdzę jeszcze czy na gazie tak samo odpala. Sekwencję mam to zawsze na benie odpalam, a nie pomyślałem żeby to sprawdzić...
[ Dodano: 2013-10-04, 14:41 ]
Na gazie lepiej odpala.
Po wymianie cewki bez zmian.
Ale wymieniłem wtryski i trochę się poprawiło, ale jeszcze nie jest to to.
Jeśli niebo zwali nam się na głowy, będziemy łapać skowronki!
Chochlik widzisz opłacało się przyjechać na Zlot
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Chochlik inne powietrze i pewnie wynalazek Szalonego
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Pojawiają się pierwsze problemy z moim autem. Sprawdzałem ostatnio akumulator w pewnej firmie i wyszło, że akumulator jest OK i ładnie pięknie, tylko mam go naładować. Wiem też że moje radio PEYING pobiera ogromne ilosci prądu do pamięci, by pamietac kanały itp.
Lecz gdy moje auto stoi chociaż dwa dni bez ruchu, to nie moge odpalić auta. Auto kręci i kręci... czuje jak auto się trzęsie i szarpie by odpalić... kopię nawet w gaz... I czasem prędzej rozładuje aku niż odpalę auto. Nie wiem w czym szukać przyczyny ...
Np ostatnio auto stało półtora dnia...
W sylwestra (wtorek) rano wróciłem z miasta i je zostawiłem na podwórku już dzisiaj rano(czwartek) nie mogłem go odpalić i rozładowałem aku... podpiąłem je pod prostownik i godzinę zajeło mi odpalanie silnika. Całą godzinę próbowałem.
Więc:
1)Czy to wina aku - brak prądu w nim uniemożliwa mi uruchomienie auta?
2) Coś z silnikiem lub swiece?
3) Wg. instrukcji uciąłem kabel od pamięci od radia... Wg instrukcji.
Bo w praktyce radio w ogóle się nie włączyło, więc uciąłem kabel zasilający. Żółty z bezpiecznikiem. Musiałem lutować.
Może jakies inne pomysły?
Lecz gdy moje auto stoi chociaż dwa dni bez ruchu, to nie moge odpalić auta. Auto kręci i kręci... czuje jak auto się trzęsie i szarpie by odpalić... kopię nawet w gaz... I czasem prędzej rozładuje aku niż odpalę auto. Nie wiem w czym szukać przyczyny ...
Np ostatnio auto stało półtora dnia...
W sylwestra (wtorek) rano wróciłem z miasta i je zostawiłem na podwórku już dzisiaj rano(czwartek) nie mogłem go odpalić i rozładowałem aku... podpiąłem je pod prostownik i godzinę zajeło mi odpalanie silnika. Całą godzinę próbowałem.
Więc:
1)Czy to wina aku - brak prądu w nim uniemożliwa mi uruchomienie auta?
2) Coś z silnikiem lub swiece?
3) Wg. instrukcji uciąłem kabel od pamięci od radia... Wg instrukcji.
Bo w praktyce radio w ogóle się nie włączyło, więc uciąłem kabel zasilający. Żółty z bezpiecznikiem. Musiałem lutować.
Może jakies inne pomysły?
W tym temacie na pewno jest zawarta odpowiedź.
Stawiam na czujnik temperatury sam miałem z tym problem ale nie zdążyłem się przekonać czy był winowajcą
1. Aku którym można kręcić rozrusznikiem przez godzinę jest na pewno sprawny.
2. świece możesz wykręcić i sprawdzić w jakim są stanie (5min roboty).
3. Z radiem nie masz co kombinować możesz sprawdzić pobór prądu na postoju nie powinien przekraczać 0,05A(50mA)
Stawiam na czujnik temperatury sam miałem z tym problem ale nie zdążyłem się przekonać czy był winowajcą
1. Aku którym można kręcić rozrusznikiem przez godzinę jest na pewno sprawny.
2. świece możesz wykręcić i sprawdzić w jakim są stanie (5min roboty).
3. Z radiem nie masz co kombinować możesz sprawdzić pobór prądu na postoju nie powinien przekraczać 0,05A(50mA)