Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N14] Dymi przy ostrej redukcji

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2012-03-12, 14:16

Brać olej niech sobie bierze ale chmura jest niepokojąca w sobote umyję wszystko i zobacze skąd cieknie olej może jakaś pierdoła wyjdzie (chciałbym)

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-03-12, 14:25

Duchu, daj znać
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2012-04-30, 12:16

Temat niestety nadal aktualny :(

w skrócie wymienione wszystkie uszczelki, świece, simmeringi, uszczeli pod swiecami,

nie ubywa płynu chłodniczego, nie ubywa oleju ale nadal po przejechaniu 10 - 20 km jak już silnik dobrze sie zagrzeje, dymi na niebiesko przy przyspieszaniu na 1 i drugim biegu

o co tu kurde chodzi bo coraz więcej kasy łącznie juz prawie 1500 zł a problem pozostaje jakieś rady ? jakieś rady co sprawdzić ? jak ?

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-04-30, 17:02

Hmm. Faktycznie dziwna sprawa, moze pierscienie?

Awatar użytkownika
polo1976
stały bywalec
Posty: 131
Rejestracja: 2009-12-09, 12:12
Lokalizacja: Września

Post autor: polo1976 » 2012-04-30, 17:28

Możliwe, że przegrzałeś silnik i pojawiły się mikropęknięcia w bloku. Ostatnio tak miałem z hondą concerto. 2 razy wymieniana uszczelka, wszystk wyglądało OK. Za pierwszym razem padła znowu po miesiącu(nie była jakoś szczególnie dobra jakościowo) Za 2 razem wzieliśmy już markową uszczelkę, wytrzymało zimę, po pierwszych ciepłych dniach problem wrócił do tego stopnia, że kumpel lał 5l wody na 15 km. Wymieniliśmy goły silnik i jest OK a znajomy, który pracyje w odlewni załatwił analizę rentgenowską czy jakąś starego silnika i wyszły jakieś pęknięcia. Nie powiem gdzie bo nie dopytałem. Póki co sprawdź jak wyżej.

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2012-05-01, 12:29

Też myślałem o pierścieniach ale to od nowa cała robota :/ a bez ściągnięcia głowicy nie można stwierdzić tego stwierdzić pomiar kompresji też nie jest do końca wiarygodny. Tym bardziej, że wszystko pozornie ok. Wody nie ubywa, oleju też nie.

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-06-09, 18:52

Duchu, jak z furą ?
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2012-06-10, 13:20

a daj spokój :( kupa kasy i czasu a nadal dymi w piątek zaprowadzam do Łodzi bo trochę kasy odłożyłem ale powoli mam dość.

szymektoja
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2010-12-30, 19:04
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: szymektoja » 2012-06-10, 19:23

A jak spalanie? Jesli nie jest problemem to moze lepsza opcja byloby dojezdzic ten silnik do konca i wsadzic inny.
W moim ga14 stwierdzilismy albo peknieta glowice albo cos z cylindrami i po podliczeniu wszystko, wyszlo, ze taniej bedzie znalezc zdrowy silnik i wsadzic. Ostatecznie cenowo wyszlo podobnie ale odpadla koniecznosc zmiany rozrzadu + dostalem 3mczna gwarancje.

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2012-06-21, 12:48

teraz dzownie do faceta i co mówi uszczelniacze zaworów miękkie i nie równe prowadnice przy zaworach i proponuje kupić głowicę albo regenerować czyli jak Ch... kolejne 1000 zł i nie wiadomo co dalej czy będzie ok.

Przypomnę historię

1. Wymiana uszczelki pod głowicą (planowanie) + napinacz na łańcuchu
- po naprawie znowu dymi ale nie na siwo tylko niebiesko
2. Wymiana świec, zimeringów, u uszczelki pod świecą do której dostawał się olej
- auto nadal po zagrzaniu dymi na niebiesko
3. (aktualnie) Wymiana uszczelniaczy zaworów, jak twierdzi mechanik jak dostał się do uszczelniaczy - są miękkie i mogą przepuszczać wymiana raczej nie pomoże trzeba wymienić albo regenerować głowice bo jest krzywa prowadnica>

Moje pytanie czy nie powinien tego wszystkiego wcześnie sprawdzić przy planowaniu głowicy bo jak twierdzi tylko była planowana głowice głębiej nie zaglądał :/

Moim zdaniem robi mnie w ch***

Proszę o pomoc i rady w tej sprawie bo mam już dość tego tematu ewentualne opinie o tym mechaniku - Auto Serwis jakieś 10 km od
Łodzi na Warszawe Łowicz niedlaeko Strykowa przed zakładem stoją limuzyny

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-06-21, 13:34

Duchu, ja za regenerację głowicy z wymianą uszczelniaczy i prowadnic (rzekomo wszystkich) dałem 1600zł (w tym czyszczenie głowy, tłoków i bloku na ultradźwiękach oraz sprawdzenie wału korbowego) .. Rezultat .. ."dieselowy" dźwięk na zimnym silniku :) ale po rozgrzaniu cisza . jak "makiem..." .. nie kopci, nie dymi, nie ciągnie płynu i oliwy .. wygląda na to że ok .. przejechane będzie zaraz 5 tys..
Robiłem to przez mojego mechanika (on zawiózł) .. robota : Cegliński.
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2012-06-21, 14:18

no to sorry mnie na to nie stać :/ czyli pewnie wymienię uszczelniacze i pozbywam się sunnego :(

Ale nadal pytanie czy nie powinien tego wcześniej wychwycić bo już trochę kasy u niego zostawiłem

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-06-21, 14:26

Duchu, jak ja bym się miał zabrać za to .. to na samym początku zbadałbym kilka tematów :

- spalanie oleju
- ubywanie płynu
- test kompresji
- test olejowy

te niemal "darmowe" testy pozwoliłby ustalić .. co jest nie tak , czy uszczelka pod głową, czy uszczelniacze czy co innego ..
Albo .. (nie chcę krakać) może masz pękniętą głowę .. lub blok . ?
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-06-21, 14:27

Po 1. http://allegro.pl/listing.php/search?ca ... tring=ga16
Po 2.
scubzik pisze:za regenerację głowicy z wymianą uszczelniaczy i prowadnic (rzekomo wszystkich) dałem 1600zł (w tym czyszczenie głowy, tłoków i bloku na ultradźwiękach oraz sprawdzenie wału korbowego)
Nie poddawaj się, ja bym podleciał do innego mechaniora żeby sprawdził na Twoim miejscu. Jak się potwierdzi to kup uzywaną głowicę i tyle. Nie sprzedawaj.. :-(

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2012-06-21, 15:58

Upalone gniazda :/ czyli głowica kaput - niby przez przelot na wydechu i za duże modyfikacje :/ mechanik ma poszukać nowej głowicy koszt z robotą +/- 800 zł jestem w stanie tyle znieść więc póki co słoneczny zostaje ale prawdopodobnie wydech końcowy komorowy wróci żeby chociaż trochę ciśnienie trzymał

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-06-21, 16:01

Ja nie wierzę okolicznym mechanikom i dlatego robię sam :-/

Na Twoim miejscu przejechałbym się do innego, ogarnął to co pisze scubzik i wtedy działał - skoro nie wierzysz obecnemu majstrowi :)

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2012-06-21, 16:14

niby polecony przez brata on u niego wszystkie auta robi i jest ok a innemu nie mam jak bo nikt sie nie podjął roboty tego silnika :/ zostawiam u niego i niech zrobi i silnik wraca poza kolektorem i EGR do serii no może dolot na stożku zostanie ale na bank wydech końcowy out i wrzuce może jakiego ultera komorowego

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2012-06-21, 17:32

Duchu pisze: czyli głowica kaput - niby przez przelot na wydechu i za duże modyfikacje
Zmień mechanika lepiej jak najszybciej.

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-06-21, 19:55

Jarzyn pisze:Zmień mechanika lepiej jak najszybciej.
Dokładnie. Pewnie on coś spartolił i teraz szukał wymówki i przy okazji kolejnego zarobku.

Ile jeździ pomodzonych GA16DE i nic sie nie dzieje ?

szymektoja
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2010-12-30, 19:04
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: szymektoja » 2012-06-21, 23:59

Ja tylko nie rozumiem za, co on brał pieniądze? Przyjął auto do naprawy pt. ma nie dymić, nie zrobił i kazał sobie płacić? Znajomy ostatnio oddał 'krzywe' e36 do aso bmw, żeby mu je zrobili (ktoś zjechał przy 100km/h w pole i cała karoseria się wykrzywiła, przez co auto stało nierówno). W aso rozebrali je do gołej blachy, wymienili całe zawieszenie i jak już się im skończyły pomysły to powiedzieli, że nie są w stanie zrobić auta, złożyli je na jego częściach i nie wzieli ani złotówki. I to jest prawidłowa postawa.

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2012-06-22, 09:29

Ostatni szansa dla mechanika jak tym razem będzie nie tak to zamknę mu ten zakład chociaż teraz będzie wymieniana cała głowica więc nie ma opcji żeby coś było nie tak chyba, że coś spieprzy :/

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-06-22, 09:42

Duchu, coś mi się nie chce wierzyć że wydeszek "z..bawszy" głowicę .... gówniane paliwo, pałowanie, zły olej (złe smarowanie prowadnic).. to tak ..
Wprawdzie nie jestem fachowcem , ale raczej nie odprężyłeś nadto silnika poprzez wydech .. tyle konstrukcji jeździ bez zarzutu na pełnym przelocie i jest ok ..
Ja na Twoim miejscu przemyślałbym zmianę silnika na wersje z sentry .. albo almery (na zmiennej fazie) .. albo dłubnięcie standardowej głowicy GA16, zmianę zaworów na mocniejsze (napawane) i podfrezowanie gniazd .. o portingu itp nie piszę już ..
Ale w przypływie środków dałbym przede wszystkim głowę na sprawdzenie szczelności aby wyeliminować uszkodzenia mechaniczne typu pęknięcie..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2012-06-23, 10:10

Duchu, jak chcesz moge polecic ci dobrego mechanika ktory silnikami zajmuje sie od lat - szlify walow, glowic, remonty etc, musisz tylko do radomska podjechac. Na pewno nie bedzie wciskal ci ciemnoty, ze wydech zabil slnik...

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2012-06-23, 20:44

już jest zamówiona nowa glłowica w pon bedzie sprawdzana i jak bedzie ok to zakladana po naprawie wystawiam za zaporowa cene i jak pojdzie to pojdzie jak nie to nie jak sie sorzeda to GTI bede szukal

szymektoja
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2010-12-30, 19:04
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: szymektoja » 2012-06-23, 23:02

Po włożeniu takiej kasy chcesz go sprzedawać? Nie szkoda Ci tego całego zachodu?

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2012-06-24, 18:26

Bardzo mi szkoda ale też korci mnie GTI a pieniądze które włożyłem w remont silnika to nie wszystko dużo modyfikacji jest w aucie no ale zobaczymy na bank będzie mi szkoda więc pewnie zostanie

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-06-24, 18:33

Duchu pisze:więc pewnie zostanie
Good :)

Najwyżej odkładaj sobie kasę na swapa :)
I kiedyś będziesz miał GTi.

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2012-07-04, 14:35

Hehe odebrałem auto od mechanika odjechałem jakieś 5 km od warsztatu - jak skubany zaczął chmury puszczać tak droga znikła za mną. Prawdopodobnie nowa głowica w jeszcze gorszym stanie niż moja stara. Dzisiaj brat gadał z gościem osobiście głowica bee i do tego pierścienie poszły (upalone). Twierdzi, że objawy typowe dla przegrzania silnika co jest nie realne bo nigdy temp nie przekroczyła 90 st (zawsze w normie byłą).

Brat kazał mi się zorientować czy nie jest to spowodowane złym dobranie dolotu i przelotu bo możliwe, że silnik przez to się przegrzał

Więc wygląda to tak

GA16DE kolektor wymieniony z 74C na 73C (normalka)

Dolot na stożku kolanko rura (normalka)
Obrazek

wycięty katalizator wstawiona strumiennica średnica przelotu 45mm

cały układ wydechowy zakończony tłumikiem WM Sport średnica wlotowa 60mm zaciśnięta i zaspawana na seryjnej rurze po starym wydechu średnica wylotu końcówki wydechowej to 90mm
Obrazek

Moim zdaniem nie zrobiłem nic czego nie zrobili inni użytkownicy sunnych z silnikiem GA16DE wręcz powiedziałbym, że to standard.

Bardzo proszę o pomoc bo coraz więcej osób ręce rozkłada przecież to tylko silnik a każdy silnik da się naprawić bo nie chce mi się wierzyć, że japońska konstrukcja nagle po przejechaniu 220 tys zachowuje się jak jakiś francuz który na każdym kroku się psuje.

Jeszcze raz proszę o pomoc każda rada jest cena.

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-07-04, 14:52

Duchu, wg mnie coś ten mechanior to peeezda ..
Jeśli było podejrzenie przegrzania motorowni to jego zasranym obowiązkiem było sprawdzenie wszystkich elementów chłodzenia:
- chłodnicy - wycieki itp
- stanu płynu ..!!!
- przewody
- czy nie jest zapowietrzony
- termostat
- czujnik temp!!
- wentylator !!

Wątpię jednak czy to to . .bo skoro puszczał bąki a nie wywalał płynu, nie mieszał go ani nie miałeś wydmuchanej uszczelki to o co mu kaman ?
Czy sprawdził kompresję przed całą zabawą z silnikiem aby na początku wyeliminować uszkodzone pierścienie ?? Czy silnik miał zrobioną próbę olejową?? Czy nowa głowica była sprawdzona i były założone NOWE uszczelniacze .. lepsze .. a nie takie po 1,5zł ?

Szkurffa to nawet ja wiem .. a mechanior nie wiedział??

Dowiedz się co i jak .. a jak się potwierdzi że Pan to "drut-model" wystaw mu laurkę i każ zwrócić przynajmniej część kosztów .. Może z częścią łódzkiej tam pojedziemy .. bo coś mi się nie chce wierzyć że silnik nagle cały zdechł..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2012-07-04, 15:04

Sprawdzał ponoć wszystko za pierwszym razem jak byłem na wymianie uszczelki pod głowicą, a pytanie co z tym wydechem bo coś mi się wydaje, że bajka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”