[Sunny/100NX] Sprzęgło
Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik
Ważne, żeby dać mu się ułożyć:) Jak masz taki wybór to jasne że idź w exedy
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 80
- Rejestracja: 2010-02-09, 20:07
- Lokalizacja: Poznań
jakiś miesiąc temu wymieniłem sprzęgło na włoskie valeo ( najtańsze jakie dało radę kupić 230 pln). Przy przebiegu 280 kkm sprzęgło Aisin NISSAN przy wyprzedzaniu i obciążeniu przy zmianie biegów lubiło się ślizgnąć. Uszkodzona była tylko tarcza - wyślizgana do nitów. . Sprzęgło 2 dni wymieniałem (sam 1 raz w życiu). Jedyny błąd jaki popełniłem to olej do skrzyni biegów - wlałem najtańszego HIPOLa orlenowskiego i czeka mnie wymiana na jakiś Valvoline 75W90 bo skrzynia ciężko chodzi na zimno.
Sprzęgło puki co chodzi , ładnie zasprzęgla, o jakość tarczy i docisku nie boję się , tylko łożysko muszę mieć na oku - lubią się sypać w tanich zestawach. Kupując sprzęgło wychodziłem z założenia że więcej niż 2 lata nie mam zamiaru jeździć tak starym autem. Trzeba przeskoczyć na wspomaganie ,poduszki powietrze i inne duperele w końcu .
Sprzęgło puki co chodzi , ładnie zasprzęgla, o jakość tarczy i docisku nie boję się , tylko łożysko muszę mieć na oku - lubią się sypać w tanich zestawach. Kupując sprzęgło wychodziłem z założenia że więcej niż 2 lata nie mam zamiaru jeździć tak starym autem. Trzeba przeskoczyć na wspomaganie ,poduszki powietrze i inne duperele w końcu .
Nissan, Opel, Vw, Bmw, Peugeot .... jeden pies, wszystko ma 4 koła i jeździ.
Exedy ok.700zł. Valeo zrobiło się koreańskie więc jakość mogła spaść. Niby Aisin też robi do nowych Hyundaia (koreańskie z tego co braciak mówił), ale do japońców są made in japan. Ogólnie polecam Aisina. Na pewno lepsze niż Valeo, ale gorsze niż Exedy, no ale w cenie Exedy kupisz 2 Aisiny. Ew. bierz ASCO. Jest to samo co Aisin, tylko łożysko ew. inne, ale też niekoniecznie. Ja miałem wszystko Aisina np. Zobacz na http://www.4cars.pl/ . Tylko polecam zamawiać przez internet, na pewno lepiej niż kupować w sklepie. Lepiej jest nawet zamówić na stronie i odebrać u nich.
A jakie sprzęgło polecacie do N14 SR (GA16DE) bo tak czytam to te Aisin nie koniecznie są najdroższe a ponoć dają radę oczywiście w grę wchodzi tylko nowe. Często się ścigam i zależy mi żeby dobrze kleiło na starcie. I jak rozumiem nie ma sensu wymieniać samych docisków czy tarcz tylko całe od razu ?
Zdecydowanie polecam.Duchu pisze:A jakie sprzęgło polecacie do N14 SR (GA16DE) bo tak czytam to te Aisin nie koniecznie są najdroższe a ponoć dają radę oczywiście w grę wchodzi tylko nowe. Często się ścigam i zależy mi żeby dobrze kleiło na starcie. I jak rozumiem nie ma sensu wymieniać samych docisków czy tarcz tylko całe od razu ?
Wymieniaj komplet od razu - zestaw ma oznaczenie KN-175.
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
Steinway, jesteś pewien, że to po prostu nie jest zatarta linka ?
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
Może sprzęgło jest źle złożone .. i dlatego ciężko łazi.. WD40 raczej nie pomoże.. Steinway, posłuchaj na otwartej masce czy podczas wciskania nic nie zgrzyta .. może ta tuleja jest jakoś zapieczona (ta od łapy sprzęgła, gdzie wchodzi o obudowę sprzęgła)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
- alfabox
- fanatyk nissana
- Posty: 1023
- Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
- Kontakt:
Łapa wyciskowa jest na dwóch tulejach w obudowie sprzęgła/skrzyni,górnej i dolnej.Jeśli oś zaciera się w tych tulejkach to będziesz rwał kolejne linki.Odepnij linkę z łapy i sprawdź czy oś jej obraca się lekko ,jeśli nie to musisz to przesmarować i rozruszać,ewentualnie wymienić te elementy z jakiejś używki.
Witam!
Posiadam Sunnego 2.0d. mam dwa problemy ze sprzęgłem. Najpierw strasznie ciężko chodziło, wymieniłem linkę (linex)i chodziło rewelacyjnie lekko. po przejechaniu 5 tys km znów chodzi ciężej. czy to linka czy coś innego.
drugi problem to sprzęgło bierze przy samym dole, 1-2 cm od podłogi samochód już jedzie. poza tym nie ślizga się ani nic. czy to objaw kończącego się sprzęgła czy można to jakoś podregulować, jak?
pozdrawiam
Posiadam Sunnego 2.0d. mam dwa problemy ze sprzęgłem. Najpierw strasznie ciężko chodziło, wymieniłem linkę (linex)i chodziło rewelacyjnie lekko. po przejechaniu 5 tys km znów chodzi ciężej. czy to linka czy coś innego.
drugi problem to sprzęgło bierze przy samym dole, 1-2 cm od podłogi samochód już jedzie. poza tym nie ślizga się ani nic. czy to objaw kończącego się sprzęgła czy można to jakoś podregulować, jak?
pozdrawiam
[N14] Problem z sprzęgłem
Hej, witam wszystkich.
Mam problem z moim nissanem, silnik to SR20VE, problem polega na tym, że jak na 5 biegu będe trochę jechał w jednej pozycji pedału gazu przy 2tyś obrotów np i dodam gwałtownie gazu do deski, sprzęgło tak jak by się slizga, bo obroty rosną aż do końca a gdy wciskam gaz stopniowo, nie od razu, obroty rosną normalnie, czy to nie czasem docisk?
Dzięki, pozdrawiam, Kamil.
Mam problem z moim nissanem, silnik to SR20VE, problem polega na tym, że jak na 5 biegu będe trochę jechał w jednej pozycji pedału gazu przy 2tyś obrotów np i dodam gwałtownie gazu do deski, sprzęgło tak jak by się slizga, bo obroty rosną aż do końca a gdy wciskam gaz stopniowo, nie od razu, obroty rosną normalnie, czy to nie czasem docisk?
Dzięki, pozdrawiam, Kamil.
Ostatnio zmieniony 2011-12-08, 10:41 przez kamillrrr, łącznie zmieniany 1 raz.
Na pewno tarcza ale docisk pewnie też.
Wymień kompletne bo różnica w cenie niewielka a robocizna droga
Wymień kompletne bo różnica w cenie niewielka a robocizna droga
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
kamillrrr, na 1,2,3 biegu nie ma takiego "oporu"
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
Sprzęgło do n14 gti 2.0 rok93. Jakie najlepsze?
Zacznę od tego ze kupiłem rok temu komplet: docisk , łożysko wyciskowe i sprzęgło "AISIN" (nie używane) założone razem ze druga skrzynia biegów (stara skrzynia poszła w rozsypkę + jeden przegub )
Jeszcze nie byłem na kanale wiec nie wiem czy to na 100% procent rozleciało sie sprzęgło.
Miesiąc temu poluzowałem linke sprzęgła o 4 milimetry ponieważ zaczęło się ślizgać ,moze to linka sprzegła się kurczyła od zimna tak sądziłem - operacja pomogła.
{{-sprzęgło działało do dnia dzisiejszego . Na chwile pedał sprzęgła wpadł w podłogę po czym puściło. Próbowałem ruszyć ale tylko sprzęgło 3 razy szarpało i gasło silnik aż do całkowitego zaniku }}
Mam kilka pytania do was:
1. Czy te objawy mogą wskazywać koniec sprzęgła?
2. Jak kupić drugie nowe Sprzęgło do gti 2.0 rok 93. To jakie będzie najlepsze ? (moc auta to blisko 185KM )
3. Wertując allegro w kategorii SPRZĘGŁA znalazłem to : NISSAN Sunny II 1.8 GTI nie wiem czy przypasuje dla mojego. Może ilość ząbków/trybików będzie się zgadzała. Czy ktoś wie ile jest ich? (Moje autko to n14 gti 2.0 rok 93).
Jeszcze nie byłem na kanale wiec nie wiem czy to na 100% procent rozleciało sie sprzęgło.
Miesiąc temu poluzowałem linke sprzęgła o 4 milimetry ponieważ zaczęło się ślizgać ,moze to linka sprzegła się kurczyła od zimna tak sądziłem - operacja pomogła.
{{-sprzęgło działało do dnia dzisiejszego . Na chwile pedał sprzęgła wpadł w podłogę po czym puściło. Próbowałem ruszyć ale tylko sprzęgło 3 razy szarpało i gasło silnik aż do całkowitego zaniku }}
Mam kilka pytania do was:
1. Czy te objawy mogą wskazywać koniec sprzęgła?
2. Jak kupić drugie nowe Sprzęgło do gti 2.0 rok 93. To jakie będzie najlepsze ? (moc auta to blisko 185KM )
3. Wertując allegro w kategorii SPRZĘGŁA znalazłem to : NISSAN Sunny II 1.8 GTI nie wiem czy przypasuje dla mojego. Może ilość ząbków/trybików będzie się zgadzała. Czy ktoś wie ile jest ich? (Moje autko to n14 gti 2.0 rok 93).
Nie przypasuje-w swoim N14 masz SR20,a ten silnik to CA18.Sr20deUSE pisze:Wertując allegro w kategorii SPRZĘGŁA znalazłem to : NISSAN Sunny II 1.8 GTI nie wiem czy przypasuje dla mojego.
Albo sprzęgło albo skrzynia.Na luzie możesz go przepchać?Sr20deUSE pisze:1. Czy te objawy mogą wskazywać koniec sprzęgła?
Z tego co mnie uczyli,to w miarę zużycia sprzęgła luz się zmniejsza,dlatego wprowadzili samoregulację w nowszych modelach.Nie wstawiałeś mu ostatnio tak,że sprzęgło mogło się mocno zużyć?Sr20deUSE pisze:linka sprzegła się kurczyła od zimna tak sądziłem