Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny/100NX] Problemy z odpalaniem

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
sydney_92
nowy na forum
Posty: 39
Rejestracja: 2010-11-06, 22:05
Lokalizacja: Wisła

Post autor: sydney_92 » 2011-11-02, 19:25

Najlepiej mieć własny kanał i wtedy robota to miód..musisz dostać się pod auto jakoś bo chyba lepszy dostęp do rozrusznika jest od dołu..od góry tez ale tam tylko trochę roboty..
Można samemu zregenerować, popatrzeć jak wyglądają szczotki, jak wyskakuje bendix, przeczyścić styki.. ;)
..::Nigdy nie mów nigdy::..

Awatar użytkownika
Skazony
fanatyk nissana
Posty: 482
Rejestracja: 2009-12-13, 11:05
Lokalizacja: \=l=/

Post autor: Skazony » 2011-11-02, 19:32

no właśnie kanał ......
jak go brak to KANAŁ :/
N14 -> teraz 323f BJ
Obrazek

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2011-11-02, 22:54

Skazony, lewarek napewno masz to podnies z dwoch stron przod i podeprzyj na jakis ceglach albo klockach drewnianych. Bo to tylko na czas demontazu potrzebujesz i pozniej montazu. Wiec chyba z tym nie powinno byc problemu. A jak odpowiednio podniesiesz to pod auto i na lezaco niestety trzeba ale da sie. Ja tak w ciasnym garazu mialem podniesione moje sunny i wahacze demontowalem bo nie moglem na dworze zostawic auta rozkreconego. Jak trzeba to wszytko idzie zrobic.
Obrazek

Awatar użytkownika
sunniak1.6sr
fanatyk nissana
Posty: 820
Rejestracja: 2009-12-07, 23:02
Lokalizacja: Miasto Łódź

Post autor: sunniak1.6sr » 2011-11-02, 23:28

Da radę odkręcić od góry

Awatar użytkownika
sunniak1.6sr
fanatyk nissana
Posty: 820
Rejestracja: 2009-12-07, 23:02
Lokalizacja: Miasto Łódź

Post autor: sunniak1.6sr » 2011-11-02, 23:32

Auto będzie jeździć bez krokowego, więc to bym wyeliminował. Masz paliwo ? A jak tak to czy jest odpowiednie ciśnienie. Jeśli jest to spróbuj odpalić go na PLAKU , jak odpali i wkręci się w obroty to to wróć do układu paliwowego.

Awatar użytkownika
Skazony
fanatyk nissana
Posty: 482
Rejestracja: 2009-12-13, 11:05
Lokalizacja: \=l=/

Post autor: Skazony » 2011-11-02, 23:42

sunniak1.6sr pisze:Da radę odkręcić od góry
dużo z tym roboty ?
N14 -> teraz 323f BJ
Obrazek

Awatar użytkownika
sunniak1.6sr
fanatyk nissana
Posty: 820
Rejestracja: 2009-12-07, 23:02
Lokalizacja: Miasto Łódź

Post autor: sunniak1.6sr » 2011-11-02, 23:53

ciężki dostęp do dolnej śruby ale da radę zrobić, Czy dużo roboty, hymm z 20 minut robiąc to pierwszy raz .

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2011-11-03, 10:59

Klucz chyba 14 i przedłużka od góry ręką wymacaj dolną śrubę jest schowana idealnie za nim i na przedłużce odkręcasz.Wcale kanał nie jest potrzebny przynajmniej w DS-ie.Tylko musisz zdjąć puchę filtra,a konkretnie przedłużenie,bo wtedy się na wkurzasz ;).Wczoraj skrzynie zrzucałem i rozrusznik odkręcałem od góry mimo że mam kanał więc nie jest to jakaś super ciężka rzecz ;).Powodzenia.

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2011-11-03, 12:18

tak jak mowicie dobry klucz nasadowy i jedziesz ...ja to zwyklym oczkowym odkrecilem ...naprawa rozrusznika plus montaz jakies 3 piwa :) oczywiscie czasowo :P

Awatar użytkownika
Skazony
fanatyk nissana
Posty: 482
Rejestracja: 2009-12-13, 11:05
Lokalizacja: \=l=/

Post autor: Skazony » 2011-11-03, 13:43

na razie zadziałało ( ruskie to jednak mają łeb - młotek to ..... jest TO)

pytanie nt szczotek ( w cuda nie wierzę skoro się wieszają to pewnie prawie ich nie ma)
gdzie i jakie kupić ?
N14 -> teraz 323f BJ
Obrazek

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2011-11-03, 14:13

sa sklepy z czesciami do rozrusznikow i alternatorow ...koszt jest niewielki ja chyba 16 zl placilem z tego co pamietam ...ale jeszcze jakis czas metoda mlotkowa powinna zadzialac :P a jak nie to klucz 14 i wyjmuj to kolego :)

Awatar użytkownika
Skazony
fanatyk nissana
Posty: 482
Rejestracja: 2009-12-13, 11:05
Lokalizacja: \=l=/

Post autor: Skazony » 2011-11-03, 14:22

spoko spoko
od początku,
zadziałało na młotek ( przy okazji odłączyłem przeczyściłem i ponownie podłączyłem całą kablotekę- przynajmniej tą do której miałem dostęp)
pytam o szczotki (ich rozmiar) ponieważ chciałem wyjąc rozrusznik, przełożyć szczotki zmontować wszystko i zapomnieć.
a tak .... trzeba będzie wymontować rozmontować i ze szczotkotrzymaczem powieźć dupe do sklepu.
Jakoś dam radę .....
N14 -> teraz 323f BJ
Obrazek

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2011-11-03, 14:25

w sumie to nie musisz jechac ze szczotkami ...bo w takim sklepie o ktorym pisalem to ci dobiora bez wyjmowania ...podasz typ rozrusznika i dostaniesz szczotki ...pamietaj ze w sunnym chyba 2 typy byly rozrusznikow jeden to napewno hitachi a drugi nie pamietam

Awatar użytkownika
Skazony
fanatyk nissana
Posty: 482
Rejestracja: 2009-12-13, 11:05
Lokalizacja: \=l=/

Post autor: Skazony » 2011-11-03, 14:30

ooo i tu jest "pies" pogrzebany :(
gdzie to jest napisane jaki mam rozrusznik :?:
(jakaś podpowiedz?)
N14 -> teraz 323f BJ
Obrazek

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2011-11-03, 14:32

powinna byc tabliczka znamionowa na nim :)

Awatar użytkownika
Skazony
fanatyk nissana
Posty: 482
Rejestracja: 2009-12-13, 11:05
Lokalizacja: \=l=/

Post autor: Skazony » 2011-11-03, 14:37

taa?
świetnie .....
dobra żeby spamu nie było . Poszukam i napiszę co było i jak
Na razie dzięki za pomoc
N14 -> teraz 323f BJ
Obrazek

nasty
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2011-10-23, 12:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: nasty » 2011-11-05, 18:13

Mialem to samo(tez GA16DE), dokladnie ten sam problem. Silnik pracowal rowno po uruchomieniu, jednak wystarczylo lekko nacisnac gaz a drastycznie spadal z obrotow, czesto gasł ale nie zawsze. Wymienienie sondy lambdy nic nie dalo. Jako ze wtryski paliwa wymienialem wczesniej wykluczylem mozliwosc jakoby byla to ich wina. W moim przypadku wystarczylo wymienic przeplywomierz, jednak polecam kupic cala przepustnice(najlepiej zrobic tak jak ja czyli zamiast kupic typowo do 100NX, kupilem nowsza i tansza do Primery-bodajze 97 rok)sa one po prostu takie same. Dodam tylko ze w moim przypadku nie bylo potrzeby wymieniania calej przepustnicy a jedynie przeplywomierza, u Ciebie moze byc inaczej.

Maro84
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2012-06-27, 11:03
Lokalizacja: warszawa

[N14] Silnik nie odpala.

Post autor: Maro84 » 2012-06-27, 11:22

Witam
Posiadam nissana 1. 4 16v 1994r wtrysk
Od pewnego czasu mam z nim nie lada problem

Na początku było tak
odpala jadę na 2 biegu zaczyna się krztusić i robi kangura
to się zdarzało ale po jakimś czasie jadę robię kangura czasem i na luzie zgasł

i problemy z odpalaniem

Byłem u magika - mechanika stwierdził : ma pan uszkodzony Przepływomierz

wymieniłem :) i spoko odpalał szczęście nie trwało długo

odpalał jak był zimny jadę sobie wszystko ok przejechałem ze 15- 20 km i co krztusi się i dusi ok gaszę zostawiam wracam za 1,5 h i jakos jedzie
ale nie mogę jechać na wyższych obrotach niż 2000 bo zaczyna sie krztusić

teraz wymieniłem: kopułkę , świece, kable, cała przepustnice ( tych mam już ze 3) listwę wtryskową

teraz czekam na czujnik temp bo miałem przez cały ten czas uszkodzony

mam czarne okopcone świece i ileś możliwości

POMOCY CO TO ?
Ostatnio zmieniony 2012-06-27, 16:32 przez Maro84, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-06-27, 11:32

Maro84 jak swiece czarne to Ci przelewa auto. Sprawdz sondę lambda

Maro84
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2012-06-27, 11:03
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Maro84 » 2012-06-27, 11:44

To wiem ale sonda - zamiennik to jakieś 120 -150 pln
i nasuwa się pytanie czy to przypadkiem nie kompresja
jak nie ma kompresji to wydam 150pln w błoto
Przepływomierz odpada bo 4 razy zlego nie mogłem trafić
wcześniej falowały strasznie obroty ale przy ostatniej wymianie przepustnicy już jest ok
- raz udało mi się odpalić :-(
Może jet ktoś kto ma czym sprawdzić ciśnienie i jest z wawy :?:

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-06-27, 12:09

Maro84, a jaka dzielnica?

Maro84
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2012-06-27, 11:03
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Maro84 » 2012-06-27, 12:15

Ursynów
Niedaleko reala

A wracając do wątku to jak nie będzie kompresji to
jaki silnik wstawić chciał bym troszkę mocniejszy od czego najlepiej ?
myslałem o 1.6 16v hondy cvic
albo coś ok 120 koników
Co najlepiej pasuje ?

Sondę lambda sprawdzę dzisiaj po pracy

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2012-06-27, 12:17

Maro84, nie rob tego sunny, nie wsadzaj mu silnika z hondy. Lepiej jakis inny z nissana.
Obrazek

Maro84
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2012-06-27, 11:03
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Maro84 » 2012-06-27, 12:21

w sumie racja osprzęt ten sam praktycznie
to zostaje - almera albo primera

zawsze nie pamiętam który to był brat bliźniak sunnego pod względem przepustnicy :)
po patrzę w między casie na motorki
ale mam nadzieję, że jednak kompresja jest i przeszczep serduszka nie będzie potrzebny

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2012-06-27, 12:29

Moze dojdziesz do tego i juz nie duzym kosztem to zrobisz. Bo jednak przekladka silnika to wieksze koszta. A co do "bizniaka" to raczej primera :-)
Obrazek

Maro84
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2012-06-27, 11:03
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Maro84 » 2012-06-27, 12:31

Możliwe bo przepustnica jest identyczna i zawsze na oko patrzyłem

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-06-27, 12:40

Maro84 to masz blisko do BoDKA, ul. KADRYLA tel 512 995 765

Co do silnika to masz mega rzeźbę, która CI się nie opłaci. Najszybciej to wsadzić 1,6 NISSANA 100 KM, plus mod rozrzadu, wałki, kolektor i wyjdzie 110 KM. Wszystko prawie plug and play

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2012-06-27, 12:55

albo 1.6 od nissana sentry plus ecu master do sterownia zmienna faza i w serii 110 koni ...robisz to co macu zroibil i masz 130 :P

moja rada zmien mechanika i jedz do bodka od bedzie wiedzial co to :)

Maro84
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2012-06-27, 11:03
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Maro84 » 2012-06-27, 12:55

tak widzialem od primerki p10 16.16
ja mam Hatchback
mam nadzieje ze to tylko sonda i mam nadzieje ze jakoś ja wykrecę jak przyjdzie co do czego jak sprawdzę to napiszę co i jak bo nie tylko mnie z tego co wiem cos takiego spotyka
:-/

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2012-06-27, 12:58

dodam jeszcze ze jesli swap to najlatwiej z sunny/100nx lub almery wsadzac do sunnego ...z primery troche wiecej rzezby bo inaczej mocowany rozrusznik ale to tez nie problem :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”