Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny/100NX] Gaźnik w GA14DS, GA16DS

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-07-13, 08:39

kojo pisze:chciałbym go jakos udoskonalic tzn moze to zabrzmi nie mądrze ale na trase bym zubożał mieszanke a gdy chciałbym poszalec to odwrotnie..
Dziwne udoskonalenie, bo po kilku takich trasach od ubogiej mieszanki możesz mieć powypalane gniazda od zaworów... Po to masz tą lambdę, aby aby spalanie/moc było w optymalnym i bezpiecznym dla silnika poziomie.

kojo
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2013-06-14, 06:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kojo » 2013-07-13, 22:58

No tak ale puki nie bedzie szarpal albo przerywal to bedzie dostawal odpowiednią mieszankę no nie?

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2013-07-14, 19:39

kojo, nie .. przerywanie i gaśnięcie to już ekstremalne zmasakrowanie mieszanki. .albo objaw zbyt długiej jazdy na takowej.. Przy gaźnikach (zwłaszcza tych starych) mieszanka jest ustawiona w miarę na sztywno .. i na niskich silnik może być nieco przelany (delikatnie) - jeśli zaczniesz dłubać na "jałowych" obrotach to w czasie jazdy gdzie obroty będą wysokie nawet nie usłyszysz nieprawidłowości (a mieszanka będzie zbyt uboga) a zarżniesz silnik w trymiga..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

kojo
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2013-06-14, 06:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kojo » 2013-07-16, 09:05

Zdejme gaznik poogladam przedmucham. Chcialem robic CAI i wydech ale nie wiem czy jest sens chyba czas pozegnac tego ds-a ani ekonomiki ani nic a jak go przegonisz to wiecej spali jak SR20 a wolne to do tego. No chyba ze przerobie kolektor ale chyba nie :D pewnie by to palilo w miescie z 18l ale nie wiem w sumie wieksźe kanaly to i wiecej zupy.

[ Dodano: 2013-07-16, 10:07 ]
To znaczy przerobie osadzenie pod inny gaznik

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2013-07-16, 09:27

kojo, dolot i wydech "działają" przy gaźniku .. wbrew niektórym opiniom .. , ale fakt .. gaźnik jest "wąskim" gardłem i to dosłownie (ok 30mm) całego systemu..
kojo pisze:osadzenie pod inny gaznik
jeśli faktycznie to ogarniesz to już jestem Twoim fanem i czekam na postępy prac ! Polecam ITB .. albo na gaźnikach sportowych (drogie), albo na "motogaźnikach" ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2013-07-25, 19:07

scubzik pisze:Polecam ITB .. albo na gaźnikach sportowych (drogie), albo na "motogaźnikach" ..
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2013-07-25, 20:57

alfabox, oj tak. :) cały czas z rozrzewnieniem wspominam Twoją opowieść o "nieodklejającej" się wskazówce obrotomierza :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2013-07-27, 11:21

Mnie już tak denerwuje mój gaźnik :-x Pojadę do speca od gaźników zapytam czy jest w stanie przerobić mi to na 4 gaźniki , niech pali jeszcze więcej ale niech jeździ jak powinien ...
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2013-07-27, 12:14

BeNeK, Spec odpowie Ci że się nie da :-| ,
Musisz dorwać kogoś kto nie wie o tym że się nie da to Ci to opanuje , <rotfl3>
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2013-07-27, 20:43

alfabox, Kurka rurka za daleko mam do Ciebie , co by pojechać i ładnie poprosić :D
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

kojo
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2013-06-14, 06:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kojo » 2013-08-18, 23:22

Moim zdaniem to dałoby sie jechac nie przekraczajac 10l kwestia regulacji i ecodrivingu a ze zapas mocy byłby moze i nawet na zawstydzenie SR-a :mrgreen:

shary
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2013-07-30, 12:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: shary » 2013-08-19, 11:47

Witam kolegów.

Usiłuje pozbierać informację ale bez pisania nowego postu się nie obędzie.

Problem w swoim ga16ds mam taki, gdy się troszeczkę nagrzeje to wolne obroty zaczynają wzrastać do ok 1500 rpm i delikatnie falują, czasami na światłach na chwilkę zejdzie do granic 900-1000 rpm ale po chwili znowu to samo.
Jak ruszę bardziej energicznie to tak do około 2100 rpm ociąga się a od 2100-2200 dostaje kopa jak królik po kokainie.

jak to ugryźć?

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2013-08-19, 13:12

shary, jak szarpie .. to zerknij czy gumka na pompce przyspieszacza nie strzeliła .. to standard dla tego gaźnika..
Dziwne obroty to być może wina automatu ssania .. nie za dużo Ci pali czasem ? Bo może jest tak , że jak się rozgrzeje to obroty rosną (zamiast maleć) bo zmienia się odczyt na "pseudo" kompie .. ale za to automat ssania nie reaguje i cały czas trzyma przepustnicę ciut wyżej.
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

shary
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2013-07-30, 12:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: shary » 2013-08-22, 08:35

no pali dużo to fakt, no właśnie, jak się rozgrzeje to obroty rosną...

scubzik, a powiesz mi która to gumka i ta pompka przyśpieszacza? :)

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2013-08-22, 09:03

shary, Tutaj :)

Obrazek

To jest widok gaźnika od strony ściany grodziowej .. czyli musisz najlepiej patrzeć od prawej strony auta .. czyli "z prawego błotnika" :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

shary
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2013-07-30, 12:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: shary » 2013-08-22, 10:18

scubzik, Dzięki za szybkie info, idę zaraz to sprawdzić.

czyli ta gumka może być pęknięta ? jeżeli tak to da rade jakoś to naprawić czy trzeba szukać i kupować? bo to ona nie ma szczelności - dobrze rozumiem?

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2013-08-22, 10:25

shary, pod tą gumką jest tłoczek (trochę głębiej) który pracuje w komorze pompki przyspieszacza . Ja to rozumiem tak, że jak gumka jest trzaśnięta to powietrze "popychające paliwo" zamiast swojej roboty ucieka przez ewentualną nieszczelność, pęknięcie powodując, że pompka działa felernie..

Poniżej trochę teorii (wikipedia) :)

Pompka przyspieszająca ma za zadanie podać do przelotu gaźnika dodatkową ilość paliwa podczas gwałtownego naciśnięcia pedału przyspieszenia. W momencie szybkiego otwarcia przepustnicy mieszanka przez krótką chwile jest zubażana na skutek bezwładności przepływu paliwa. Dlatego duży wzrost prędkości powietrza w gardzieli nie powoduje równie szybkiego wzrostu ilości zasysanego paliwa i powoduje zdławienie silnika w reakcji na "dodanie gazu". Pompka przyspieszająca ma zapobiec takiej sytuacji wstrzykując odpowiednią dawkę paliwa i wzbogacając mieszankę.
Typowe rozwiązanie pompki przyspieszającej to studzienka wypełniona paliwem, w której porusza się tłoczek połączony mechanicznie z przepustnicą. Wielkość tłoczka jest tak dobrana aby przy powolnych ruchach przepustnicy paliwo swobodnie przepływało przez przestrzeń pomiędzy tłoczkiem a ściankami studzienki. Przy gwałtownym otwarciu przepustnicy szybki ruch tłoczka powoduje wypchnięcie paliwa ze studzienki i jego rozpylenie w przelocie gaźnika.



Obrazek

źródło : http://pl.wikipedia.org/wiki/Ga%C5%BAnik
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

kojo
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2013-06-14, 06:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kojo » 2013-11-14, 16:27

Scubzik wiesz cos wiecej na temat tego ssania? Po rozgrzaniu obroty z 750 wędrują mi na 1000/min. (regulowałem tym pokretlem od strony grodzi) co dziwne obroty nie pływają ale moze to wina ze pracuje na ssaniu (?) płytka od ssania niby sie otwiera. mialem zamiar zabrac sie za regulacje mieszanki na analizatorze ale przedtem wszystko musi byc na tip top. Wiesz jak sprawdzic czy to wina ssania? podcisnienia wymienione sonda lambda nowa a spalanie nadal 10-15. Aha i Przy okazji poprosze o instruktarz jak dostac sie do srubki od mieszanki. POZDRAWIAM

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2013-11-14, 16:47

kojo, śruba od mieszanki jest "zasłonięta" jeśli dobrze kojarzę.. w tylnej części gaźnika (od grodzi)
A propos ssania : spróbuj ręcznie popchnąć ten cyngiel przy aparacie ssania tak, aby klapka się zamknęła .. (na rozgrzanym) .. wtedy teoretycznie ssanie powinno być wyłączone .. i zobacz jak zachowują się obroty..
Czy auto dymi na czarno przy delikatnej nawet "przegazówce" ? - przy takim spalaniu powinno być czarno .. Jeśli nie to może po prostu gdzieś kapie Ci paliwko ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

kojo
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2013-06-14, 06:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kojo » 2013-11-14, 20:42

No niby nie dymi i czasami czułem benę po wysiadaniu z autka i nie był to wydech.. musze to jak najszybciej sprawdzić tak jak i ssanie

[ Dodano: 2013-11-27, 23:31 ]
A więc wężyki całe i zdrowe, ssanie po załączeniu na zimnym zamyka dopływ powietrza do jednej z komór. Stopniowo otwiera się podczas nagrzewania i staje rownlegle z kanałem. Mozna z tego wyciagnac wnioski? Czy bena nadal moze sie przelewac? Z pomocą bardzo milego Pana (nauczyciela z mojej szkoly) :) byl mierzony na analizatorze i wyszlo za bogaato. Zostal sprawdzony zaplon lampa stroboskopową (pierwszy raz widzialem ten zabieg) :) no i przyspieszyłem zaplon o jakies 1,5-2mm i chyba lekko zmulil ale ciszej pracuje? nie wiem juz sam moze 98 wleje :) w kazdym badz razie regulacja na anaizatorze bedzie robiona potrzebuję tylko dostać się do śruby skladu mieszanki ale wiem tylko że znajduje się po stronie ściany, co dalej? Dzięki za pomoc.

Aha.. jedna rzecz. od dluzszego czasu zastanawia mnie praca termostatu i bardzo jest prawdopodobne ze danwno powinienem pomyslec o jego wymianie bo wskazowka od temp zawsze lekko po lewej i wentylator niepokojaco wcześnie się załącza. I duzo osob pisalo ze zastanawia ich wskazowka pochylona lekko w lewo jednak nadal nie wiem czy to uroda czy usterka ktora o ile sie nie myle moze miec wplyw na spalanie tak?

Mike_83
fanatyk nissana
Posty: 481
Rejestracja: 2009-12-09, 11:32
Lokalizacja: Police

Post autor: Mike_83 » 2013-11-28, 22:33

Panie i Panowie,kto się dobrze zna na silnikach GA16DS i mógłby podjechać i zdiagnozować usterkę,nie chce za cholerę odpalić,zalewa świece.Wszystko oczywiście za opłatą.

kojo
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2013-06-14, 06:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kojo » 2013-12-30, 15:48

Witam Panowie. Otóż cały czas zmagam się z gaźnikiem tak czy inaczej nie stać mnie na razie na swap silnika więc należy doprowadzic gazior do perfekcji. :)Świece wpadły nowe ngk z katalogu. Mechanik mnie chyba w butelke nabija bo swiece po 250km w czym 200 w trasie +- 90km/h czarne i spalanie wyszlo 9l a on mi wpiera ze mieszanka jest stechiometryczna. Fakt faktem obudowe kolektora wydech. mam zdjętą. Zubozylem maksymalnie bieg jalowy i zaslepilem bimetal z obudowy filtra. sonda nowa ngk niby dedykowana ale nosi miano uniwersalnej. Obroty trzyma wręcz genialnie. Mocy nie brakuje nie przerywa i nie szarpie (pompka przyspieszająca wymieniona) tylko ze go przelewa. Macie jakies pomysły? Jedyne co przychodzi mi do głowy to wymiana podciśnień bo zmieniłem ale na jakies przezoczyste i są mało elastyczne za to plastyczne co nie jest wskazane. Jedyne co przychodzi mi do głowy to elektryczne zawory czyli zawór regulacyjny składu mieszanki, zawór elektromagnetyczny przyspieszonej prędkości biegu jałowego, zawór odcinający dopływ paliwa, wyłącznik przepustnicy, zawór elektromagnetyczny sterowany pompką przyspieszającą. Jak sprawdzić poprawność ich działania??? A moze czujnik temeratury powietrza dolotowego? Żebyście wiedzieli nie podaruję temu gaźnikowi!
Dla ułatwienia wstawiam schemacik zassany z księgi "Sam naprawiam Nissan Sunny"Obrazek

[ Dodano: 2014-01-02, 21:01 ]
Pomoże ktoś?? Będę wdzięczny

nismo94
wiem o czym pisze
Posty: 40
Rejestracja: 2013-08-16, 23:47
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: nismo94 » 2014-06-10, 23:32

potrzebny schemat podciśnień do GA16DS ! pilniee, bo wszystko mam luźne i nie wiem gdzie co :) z góry dzięki :)
Nic na siłę tylko młotkiem ;)

Szerszeń
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2014-08-07, 10:22
Lokalizacja: Opole

Post autor: Szerszeń » 2014-08-07, 10:30

Witam serdecznie

Znalazłem na forum posta opisującego problem z którym się zmagam. Napisał Pan, że pęknięta gumka przyśpieszacza zapłonu może powodować szarpanie silnika i niestety taka diagnoza została postawiona w moim mikrusie k10. Czy wie Pan może gdzie można dostać taką gumkę albo z jakiego innego samochodu ją przypasować, bo sklejenie to chyba marne rozwiązanie ? Nie chciałbym też wymieniać całego gaźnika. Pozdrawiam serdecznie i dziękuję z góry za odpowiedź. Poniżej link do zdjęcia z Pana postu pokazujący felerny element.

https://lh3.googleusercontent.com/-8I2J ... gaznik.jpg

scubzik,

Awatar użytkownika
ForesteR
doświadczony forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 2013-08-28, 23:58
Lokalizacja: Czersk

Post autor: ForesteR » 2014-08-07, 23:23

Witam :)
Posiadam GA14DS u siebie w N14.
Zastanawiam się od pewnego czasu, czy przełożenie gaźnika z GA16DS wejdzie P&P?
Czy zwiększy to moc silnika? :) o ile może się zwiększyc spalanie? ;)

Awatar użytkownika
Cubuś
fanatyk nissana
Posty: 987
Rejestracja: 2010-02-21, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Cubuś » 2014-08-08, 08:35

Gaźnik powinien pasować scubzik ma u siebie założony od GA16
Nissan Pulsar SSS
DATSUN 260Z

MaciekGti
nowy na forum
Posty: 17
Rejestracja: 2013-12-03, 16:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MaciekGti » 2014-08-08, 12:10

ale czy zmienia coś założenie gaźnika z ga16 do ga14 ?
ja zaraz zaczne kończyć zmagania z gaźnikiem od poloneza ale zatrzymał mnie problem z samochodem (nie odpala )

Awatar użytkownika
Cubuś
fanatyk nissana
Posty: 987
Rejestracja: 2010-02-21, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Cubuś » 2014-08-08, 12:31

viewtopic.php?t=921

Coś chyba daje bo moc wzrosła, chociaż tu są wałki i luźniejszy wydech.
Nissan Pulsar SSS
DATSUN 260Z

Awatar użytkownika
ForesteR
doświadczony forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 2013-08-28, 23:58
Lokalizacja: Czersk

Post autor: ForesteR » 2014-08-08, 18:16

To widzę że tu trzeba do Scubza podbijać :D

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2014-08-09, 12:59

YO ..
jeśli chodzi o zmianę gaźnika .. to i tak i nie .. zarazem ..
Ja mam faktycznie wersję z Cubusiowego 1,6, ale wersję z uboższą elektroniką .. trochę rzeźby w kabelkach i działa ..
Radykalne zmiany w osiągach to tylko zmiana gaźnika przede wszystkim na prostszy (bez elektroniki) i na customowym kolektorze bo dopasowanie "lepszego" gaźnika do ori kolektora to chyba za duża kombinacja (przekładki itp).
MaciekGti, wrzucasz gaźnik od Poldka do Sunnego ?
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”