Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N14] Twarde zawieszenie...

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

[N14] Twarde zawieszenie...

Post autor: mimier » 2009-12-11, 05:39

Jak u Was z komfortem jazdy?...czy uważacie, że sunny ma twarde zawieszenie?

Awatar użytkownika
wilku900
wiem o czym pisze
Posty: 78
Rejestracja: 2009-12-14, 13:11
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: wilku900 » 2009-12-18, 20:36

U mnie tył jest strasznie miękki...za to przód tak jakby twardszy. Mam 3d HB z 92r.
Może to wina amortyzatorów i sprężyn z tylu?
Do Sprzedania:

Tylna kanapa N14 3D
Zegary N14
Przełączniki do N14 (ogrzewanie tylnej szyby,awaryjne itd)

Awatar użytkownika
marceli
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
Lokalizacja: Opatów/świętokrz.

Post autor: marceli » 2009-12-18, 21:09

A jak z sprawnością tychże amorków??? Sprawdzałeś?

Awatar użytkownika
merid
fanatyk nissana
Posty: 1281
Rejestracja: 2009-12-06, 18:55
Lokalizacja: Katowice

Post autor: merid » 2009-12-18, 23:24

powiem tak w sunnym ogolnie z tylu zawsze jest strasznie miekkie zawieszenie dlatego czasami ci moze dupa uciekac na zakretach :D

przod jest twardy ale porownujac mojego sunnego do civiga 4 gen to nissan jest jak limuzyna a honda gokart :D
blabla przyjedź na najbliższy spot comiesięczny o 19:00. Info w naszym TEMACIE
Posiadam części do N14.

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2009-12-19, 12:17

Dla mnie jest ok (przesiadając się z zglebowanej k10 trudno nie odczuć komfortu :P) ale chyba i tak lekka gleba będzie potrzebna właśnie przez ten tył.

Awatar użytkownika
wilku900
wiem o czym pisze
Posty: 78
Rejestracja: 2009-12-14, 13:11
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: wilku900 » 2009-12-19, 14:35

marceli pisze:A jak z sprawnością tychże amorków??? Sprawdzałeś?
No na przeglądzie u znajomego było wszystko ok i potem jeszcze raz byłem sprawdzić całe zawieszenie u niego i powiedział mi tylko ze łącznik stabilizatora do wymiany a cała reszta ok.
Tylko ze jak z tylu siadają dwie osoby o duuuużej wadze to ociera cały czas albo jak trzy osoby z mniejszą wagą... ;p dość mocno siada ten tył i nie wiem czy to tylko u mnie czy u innych tez...

Awatar użytkownika
merid
fanatyk nissana
Posty: 1281
Rejestracja: 2009-12-06, 18:55
Lokalizacja: Katowice

Post autor: merid » 2009-12-19, 14:37

a jakie masz opony bo napewno nie trze ci o nadkole bo tam jest bardzo duzo miejsca
blabla przyjedź na najbliższy spot comiesięczny o 19:00. Info w naszym TEMACIE
Posiadam części do N14.

Awatar użytkownika
wilku900
wiem o czym pisze
Posty: 78
Rejestracja: 2009-12-14, 13:11
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: wilku900 » 2009-12-19, 17:24

185/70/r14... ale jak były mniejsze koła to też strasznie się w nadkola chowały tarłem zawsze chlapaczami a czasem o nadkole...
Do Sprzedania:

Tylna kanapa N14 3D
Zegary N14
Przełączniki do N14 (ogrzewanie tylnej szyby,awaryjne itd)

Awatar użytkownika
marceli
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
Lokalizacja: Opatów/świętokrz.

Post autor: marceli » 2009-12-19, 19:51

Wg objawów jakie piszesz wychodzi że sprężynki są słabe i dlatego tak siada.

Ogólnie często widuję sunniacze i właśnie ten "tyłek" troszkę im leży.

Awatar użytkownika
merid
fanatyk nissana
Posty: 1281
Rejestracja: 2009-12-06, 18:55
Lokalizacja: Katowice

Post autor: merid » 2009-12-19, 20:37

sprawdz czy nie haczy ci o kielich amortyzatora bo ja wlasnie taki objaw mam bo mam lekko za duze opony a u ciebie moze ocierac wtedy jak jest wiecej osob
blabla przyjedź na najbliższy spot comiesięczny o 19:00. Info w naszym TEMACIE
Posiadam części do N14.

Awatar użytkownika
MICHOO
wiem o czym pisze
Posty: 85
Rejestracja: 2009-12-10, 12:56
Lokalizacja: Poznań/Ostrów

Post autor: MICHOO » 2009-12-21, 10:50

Ja zglebowałem mojego sunnego 5D i myślałem że jak będą nowe sprężyny to tak dupa nie siądzie, niestety się zawiodłem bo też siedzi:( i teraz tak się zastanawiam czy nie wsadzić do tyłu tych starych sprężyn co miałem na przodzie. Trochę je przyciąć mniej więcej żeby wysokość bez obciążenia była taka sama i liczba zwojów się zgadzała. Przednie sprężyny są zwijane z grubszego drutu. Zastanawia mnie tylko czy nie zrobi się z niego jeszcze większa taczka. ktoś próbował ładować przednie sprężyny na tył??

Awatar użytkownika
hansior
doświadczony forumowicz
Posty: 202
Rejestracja: 2009-12-15, 00:24
Lokalizacja: Poręba k. Zawiercia

Post autor: hansior » 2009-12-21, 15:16

MICHOO pisze:Ja zglebowałem mojego sunnego 5D i myślałem że jak będą nowe sprężyny to tak dupa nie siądzie, niestety się zawiodłem bo też siedzi:( i teraz tak się zastanawiam czy nie wsadzić do tyłu tych starych sprężyn co miałem na przodzie. Trochę je przyciąć mniej więcej żeby wysokość bez obciążenia była taka sama i liczba zwojów się zgadzała. Przednie sprężyny są zwijane z grubszego drutu. Zastanawia mnie tylko czy nie zrobi się z niego jeszcze większa taczka. ktoś próbował ładować przednie sprężyny na tył??
A jakie to kolega sprężynki zapodał? Jakieś fotko masz? :->
CENTO & NYSKA
SPRZEDAM 4 OPONKI 175/65r14 Dębica Furio

Awatar użytkownika
wilku900
wiem o czym pisze
Posty: 78
Rejestracja: 2009-12-14, 13:11
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: wilku900 » 2009-12-22, 16:41

merid, o kielich raczej nie trze bo słychać ze to nadkole...ale mniejsza o tarcie chodzi mi o to czy to normalne ze tak mocno siada jak dostanie obciążenia czy poprostu amorki i sprężyny do wymiany?Podłączam się do pytania kolegi o sprężyny przednie do tyłu...co o tym myślicie? będzie sztywniej?
Do Sprzedania:

Tylna kanapa N14 3D
Zegary N14
Przełączniki do N14 (ogrzewanie tylnej szyby,awaryjne itd)

Awatar użytkownika
hansior
doświadczony forumowicz
Posty: 202
Rejestracja: 2009-12-15, 00:24
Lokalizacja: Poręba k. Zawiercia

Post autor: hansior » 2009-12-29, 12:21

wilku900 pisze:merid, o kielich raczej nie trze bo słychać ze to nadkole...ale mniejsza o tarcie chodzi mi o to czy to normalne ze tak mocno siada jak dostanie obciążenia czy poprostu amorki i sprężyny do wymiany?Podłączam się do pytania kolegi o sprężyny przednie do tyłu...co o tym myślicie? będzie sztywniej?
Temat był kiedyś poruszany na NKP.
Wiem że średnica sprężyny przód/ tył jest taka sama tylko trzeba odpowiednio podciąć sprężynę bo przednie są wyższe. Miałem propozycje od zakładu co amorki wymieniają że mi zrobią taki trik (dawniej robili to częściej w sunnym) ale doszedłem do wniosku ze zakupię komplet sztywniejszych sprężyn i wszystkie wyminie.
Co do amorków to one nie odpowiadają za wysokość tylko za przytrzymywanie koła przy nawierzchni więc jeśli auto siedzi to sprężyny są uklepane :-/
CENTO & NYSKA
SPRZEDAM 4 OPONKI 175/65r14 Dębica Furio

Jopek
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2010-03-08, 13:44
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Jopek » 2010-03-09, 12:20

Witam.Tył mojego N14 5d HB też leży.Zbiornik gazu robi swoje a jak 3osoby z tyłu to opona chowa się za nadkole.Myślę o wymianie sprężyn pytanie jakiej firmy w dobrej cenie i gdzie dostać gumy na ich spód?Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
wilku900
wiem o czym pisze
Posty: 78
Rejestracja: 2009-12-14, 13:11
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: wilku900 » 2010-03-09, 16:41

jak wymienisz sprezyny to daj znac jaki efekt:p ja nie moge kupic sprezyn obnizajacych i usztywniajacych bo jezdze po lesie itd i nie moge miec za nisko :(
Do Sprzedania:

Tylna kanapa N14 3D
Zegary N14
Przełączniki do N14 (ogrzewanie tylnej szyby,awaryjne itd)

Kevin1986

Post autor: Kevin1986 » 2010-03-14, 21:43

witam odnośnie tematu to tył mi strasznie nisko siedzi a co do opon to prawidłowy zamiennik 185/60r14 to jest taki jaki można zastosować ewentualnie bardziej sportowa guma 195/55r14 kolega pisał że jeździ na profilu 70 to trochę za wysoka opona dlatego może obcierać

ps Jeśli ktoś potrzebuje porady odnośnie opon lub ma jakieś pytania śmiało pisać akurat jestem handlowcem w dużej sieci :) pozdrawiam

Awatar użytkownika
boncki
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2010-02-21, 17:28
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: boncki » 2010-03-18, 15:47

Ja mam u siebie w sunny 205/50/15. Fakt to jest 1.4 ale daje rade na tych oponach. Nie obciera mi dobrze sie trzyba zakrętów i ogólnie jest dobra ;-) tak ze takie opony o oprofilu 50 przy felgach 15-stkach wejdą a 55 już bym się bał bo teraz mam z centymetr do kielich amortyzatora.

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2010-03-18, 21:21

Jopek pisze:Witam.Tył mojego N14 5d HB też leży.Zbiornik gazu robi swoje a jak 3osoby z tyłu to opona chowa się za nadkole.Myślę o wymianie sprężyn pytanie jakiej firmy w dobrej cenie i gdzie dostać gumy na ich spód?Pozdrawiam.
Gumy w intercarsie dostaniesz bez problemu.

Johny
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2010-04-01, 14:07
Lokalizacja: LOP

Post autor: Johny » 2010-04-01, 14:15

mi się fajnie jeździ, ale tył trochę siedzi...i jak jeżdżę to tu się tłucze coś w prawy tylnym amortyzatorze :D

Awatar użytkownika
dyzio-zdw
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2010-03-30, 11:17
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: dyzio-zdw » 2010-04-17, 14:24

Witam,

Mam ten sam problem co Johny.
Czasami podczas jazdy amorki tak się ustawią i słychać głuchy dźwięk z tylnego prawego nadkola. Już kiedyś wystraszyłem się co to może być, zatrzymałem samochód i oglądałem koło, dopiero kolega docisną tyłek do ziemi i wyraźnie ten dźwięk dobiegał z amorka.

Pytanie z mojej strony jest następujące: Radzicie wymieniać wszystkie amorki ze sprężynami, tylko tył (lub tylko przód) ze sprężynami, czy same amorki, bez sprężyn?
Myślę nad kupnem i nie wiem na co się zdecydować. A jeszcze trochę mam zamiar pojeździć moim Sunny także chciałbym to zrobić w miarę solidnie.

Awatar użytkownika
hansior
doświadczony forumowicz
Posty: 202
Rejestracja: 2009-12-15, 00:24
Lokalizacja: Poręba k. Zawiercia

Post autor: hansior » 2010-04-17, 16:28

dyzio-zdw pisze:Witam,
Pytanie z mojej strony jest następujące: Radzicie wymieniać wszystkie amorki ze sprężynami, tylko tył (lub tylko przód) ze sprężynami, czy same amorki, bez sprężyn?
Myślę nad kupnem i nie wiem na co się zdecydować.
Ja bym kupił same amorki jeśli sprawdzałeś i to wina amorka...tylko raczej sprawdzonych firm. Jeśli przód dobrze trzyma i sie nie poci to bym na razie ich nie ruszał. Podnieś auto i obejrzyj czy gdzieś sprężyna nie jest pęknięta bo moze to ona tak stuka. Jeśli nie jest uszkodzona to ja bym sprężyn nie ruszał bo auto się dużo nie podniesie a jeśli już to po pewnym czasie znów siądzie... a koszt sprężyn firmy np Lesjofors to ok 500zł więc jeśli dobre to po co ruszać- a taniochy nie polecam bo efekt może byc mizerny :-P .
CENTO & NYSKA
SPRZEDAM 4 OPONKI 175/65r14 Dębica Furio

Awatar użytkownika
boncki
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2010-02-21, 17:28
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: boncki » 2010-07-19, 22:22

ja mam na sprzedaż sportowe sprężynki i amortyzatory przednie do sunnego n14
I jak wam się podoba mój Sunny? ^,^

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”