Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny/100NX] Gaźnik w GA14DS, GA16DS

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
obserVator
wiem o czym pisze
Posty: 61
Rejestracja: 2010-02-21, 18:29
Lokalizacja: Zawiercie

Re: Gaźnik zbyt bogata mieszanka paliwa

Post autor: obserVator » 2010-03-17, 22:16

fiurkow pisze:Witam wszystkich klubowiczów. Mam problem z gaźnikiem mój sunny ma zbyt bogatą mieszankę paliwa czy wie ktoś jak ustawić gaźnik by paliwo nie lało się do silnika litrami ? Na 9 litrach paliwa przejeżdżam ok 30-40 km. Nikt we Wrocławiu nie chcę się tego podjąć ! Ponoć gaźnik elektroniczny to czarna magia. Aha Posiadam sunny N14 1.6 16v (94r.) niestety na gazie. POMOCY!!!
A czy jesteś pewien, że to właśnie gaźnik jest winny za tak wysokie spalani? Może to być np. uszkodzony termostat.

Awatar użytkownika
marceli
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
Lokalizacja: Opatów/świętokrz.

Post autor: marceli » 2010-03-17, 22:42

Wracając do tematu..troszke za mało szczegółów podałeś tzn objawów.
Piszesz że auto ma gaz. To wiele zmienia.

Przyczyn może być wiele. Może pływak padł(rozszczelnił się) i go zalewa, może masz poprostu gdzieś jakąś nieszczelność i paliwo Ci poprostu ucieka.
Skoro piszesz ze łyka 9/30 to Ci powiem że wątpię że ten silnik w ogóle chce pracować na benie jesli to wszystko ma przepalić!
Ostatnio zmieniony 2010-03-18, 01:06 przez marceli, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
obserVator
wiem o czym pisze
Posty: 61
Rejestracja: 2010-02-21, 18:29
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: obserVator » 2010-07-03, 09:26

Panowie poszukuję uszczelki montowanej pomiędzy gaźnikiem a kolektorem ssącym do GA16DS (gaźnik Nikki 21L). Sklep internetowy eter-mot.com takowego nie posiada. Dział sprzedaży firmy Nissan-Sobczyk oferuje taką uszczelkę jedynie w zestawie naprawczym gaźnika w cenie 715zł. Pod adresem jaki dostałem od kolegi z forum kompresja.com.pl mailowo dowiedziałem się, że jedynie dorabiają uszczelki pod wysyłany im wzór. Może ktoś posiada taką uszczelkę i jest mu niepotrzebna ew. może ją wypożyczyć w celu dorobienia?

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2010-07-03, 10:23

obserVator może od biedy spróbuj użyć tego specjalnego papieru do uszczelek i dorób ją samemu tylko, niech się ktoś wypowie kto ma doświadczenie z tym materiałem bo ja nawet nie wiem jak się to nazywa i czy spełni zadanie w tym miejscu ;) Ja tak dorabiałem uszczelkę pompy paliwa w gaźnikowej micrze i stosowałem to jako uszczelka miski olejowej w autach ciężarowych także według mnie dałoby radę, ale to niech ktoś się jeszcze wypowie ;)

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-07-03, 11:21

Dorób uszczelkę z grubszego papieru i złóż to na szary silikon i będziesz Pan zadowolony
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
obserVator
wiem o czym pisze
Posty: 61
Rejestracja: 2010-02-21, 18:29
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: obserVator » 2010-07-04, 17:41

Ostatecznie dorobię tą uszczelkę własnoręcznie jednak zapytałem bo może już ktoś natrafił na możliwość zakupu. Nie ma takiej osoby?

Mam jeszcze pytanie odnośnie materiału, otóż Wy proponujecie papier do uszczelek no i silikon, natomiast gość, od którego kupiłem gaźnik na podmianę, powiedział, że mogę dorobić ją z preszpanu oraz wazeliną techniczną posmarować powierzchnie styku. Akurat te materiały mam, więc z czystej ciekawości pytam czy słyszeliście bądź składaliście elementy z wykorzystaniem takiego materiału?

Awatar użytkownika
dvd
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2009-12-09, 18:01
Lokalizacja: CK

Post autor: dvd » 2010-07-05, 08:49

Obserwator, ja skladalem gaznik w nysie na preszpanie dwa lata temu i do dzis jest sucho i czysto. Fakt byly pomysly zeby zrobic to z grubego papieru/kartonika ale jak udalo sie zalatwic preszpan to decyzja sama sie podjela. Co do silikonu to slyszalem ze rozpuszcza sie w benzynie i jak do miski olejowej sie nadaje to do gaznika nihuhu. Juz predzej bym sie skusil na wazelinke w niewielkich ilosciach, choc ja nic nie dawalem i jest dobrze.
Pozdro DVD
108 KM / 144 Nm

Awatar użytkownika
obserVator
wiem o czym pisze
Posty: 61
Rejestracja: 2010-02-21, 18:29
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: obserVator » 2010-07-05, 10:37

Właśnie rozmawiałem z właścicielem firmy eter-mot, który zaproponował jednak własnoręczne wykonanie uszczelki na papierze uszczelkowym z ich oferty o gr 0.5mm i skręceniu całości na sucho. I na Twoim przykładzie mielibyśmy dowód :) Jako, że mam preszpan, który u Ciebie daje radę to na nim wykonam ową uszczelkę. Jeszcze pytanko do Ciebie DVD, jakiej grubości preszpan wykorzystałeś?

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2010-07-05, 15:57

Papier daje radę .. i pod gaźnik i pod pompę wody :)) Wprawdzie nie montowałem w nysce a w innym archaicznym pojeździe.. ale daje radę :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
dvd
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2009-12-09, 18:01
Lokalizacja: CK

Post autor: dvd » 2010-07-06, 19:24

Observator ja dawalem preszpan z tego co pamietam wlasnie 0.5 (czerwony) i kol. scubzik mi jeszcze uswiadomil - pompe paliwowa tez skladalem na nim i jest miod.
108 KM / 144 Nm

Awatar użytkownika
ms90
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2009-12-10, 23:28
Lokalizacja: Św-ce
Kontakt:

[N14] Dławienie się silnika na wysokich obrotach

Post autor: ms90 » 2010-11-04, 20:32

Witam.
Mam problem z którym meczę się już rok(od wymiany gaźnika, w starym padł elektrozawór).
Przez wakacje mi to nie przeszkadzało bo nie jeździłem ogólnie na benzynie..a tamtą zimę jakoś przejeździłem.. ale idzie kolejna zima i jest to drażniąca sprawa..
A mianowicie auto na LPG jeździ ok i pali ok.., a na benzynie jak jest ciepły (bo zimny jeszcze gorzej) są tak jakby krótkie biegi tzn
1bieg- max 35km/h
2bieg- max 60km/h
3bieg - max 85km/h
i po osiągnięciu tych prędkości przykładowo 2bieg i dochodzimy do tych 60 to jest tak jakby nie dostawał już paliwa a obroty były w granicy 3,4 tyś..(na ucho bo nie mam obrotomierza..).
P.S. jeśli silnik jest zimny to prędkości te spadają np 1bieg i ok 20km/h... i tak jagby brakowało tego paliwa jest takie pyrkanie... jak to przy gazniku bez odcięcia...
I tu jest moje pytanie czym to może być spowodowane..
Jeszcze przykładowo napisze przyspieszenie na LPG:
1bieg 50-60,
2bieg 80-85,
3 bieg 120...
P.S. dziś odebrałem auto od mechanika i jest tak samo tylko auto równiej pracuje...
Ostatnio zmieniony 2010-11-05, 01:39 przez ms90, łącznie zmieniany 2 razy.
"Każda decyzja, sekunda, zdarzenie, decyduje o tym co będzie dalej..."

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2010-11-05, 01:38

ms90 pisze:i po osiągnięciu tych prędkości przykładowo 2bieg i dochodzimy do tych 60 to jest tak jakby nie dostawał już paliwa a obroty były w granicy 3,4 tyś
...a jak odpuścisz delikatnie gazu to auto zaczyna przyspieszać? Ja się z tym problemem borykałem w micrze i do sprzedaży auta nie udało mi się tego naprawić :/ Spowodowane to było zalaniem słabej jakości paliwa.
Co u mnie nie pomogło: czyszczenie gaźnika, dolewanie dodatków do paliwa. Co wydaje mi się, że minimalnie pomogło: wymiana pompy paliwa, zlanie starej benzyny z baku

Awatar użytkownika
ms90
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2009-12-10, 23:28
Lokalizacja: Św-ce
Kontakt:

Post autor: ms90 » 2010-11-05, 10:57

...a jak odpuścisz delikatnie gazu to auto zaczyna przyspieszać? Ja się z tym problemem borykałem w micrze i do sprzedaży auta nie udało mi się tego naprawić :/ Spowodowane to było zalaniem słabej jakości paliwa.
Co u mnie nie pomogło: czyszczenie gaźnika, dolewanie dodatków do paliwa. Co wydaje mi się, że minimalnie pomogło: wymiana pompy paliwa, zlanie starej benzyny z baku
Nie odczułem takiego objawu po odpuszczeniu gazu.. tylko np jak mam te 60 brakuje już paliwa to mam jeszcze luz na pedale... to jest takie wrażenie jak by była jakaś blokada odcinająca paliwo.. (ale wiem przecież komputera nie ma)
"Każda decyzja, sekunda, zdarzenie, decyduje o tym co będzie dalej..."

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2010-11-06, 08:15

pompa paliwa sprawna? oryginał czy była wymieniana?

Awatar użytkownika
ms90
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2009-12-10, 23:28
Lokalizacja: Św-ce
Kontakt:

Post autor: ms90 » 2010-11-06, 22:04

ciapek pisze:pompa paliwa sprawna? oryginał czy była wymieniana?
Oryginał na 100% niecałe 160 tyś przebiegu pewne..

Ale mam inne pytanie.. bo w tamtym roku wymieniałem gaźnik... i tu moje pytanie czy gaźnik z 1,4 i 1.6 jest taki sam.. ? (szukałem ale nie znalazłem odpowiedzi..)
Bo nie jestem pewny czy ten gaźnik co mam teraz nie jest czasem z 1.6.. bo auto normalnie jeździ i jak się przyspiesza.. spokojnie tzn nie odrazu buta to auto przyspiesza normalnie...
1bieg 50-55 2bieg 80-85 3bieg 110 i jeszcze pójdzie.. i moje pytanie czy czasem w 1.6 nie było większych kanalików.. i pompa poprostu podaje paliwo i go zalewa odrazu.. przez co auto traci przyspieszenie. [?]
"Każda decyzja, sekunda, zdarzenie, decyduje o tym co będzie dalej..."

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2010-11-06, 23:04

Tak ale ma wiekszą dysze paliwa.
Mam w czerwonym gaźnik z 1,6
Trochę go zalewa na wolnych obrotach,ale za to paliwka nie brakuje do końca obrotów. może gaźnik naj.....al.

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2010-11-07, 00:40

Masz GAxxDS,czyli masz elektrozawór odcinający dopływ paliwa do gaźnika.Według mnie to albo on nie otwiera do końca,albo pompa paliwa.Opcja wyjęcia zaworu i włożenia w niego rurki przelotowej jest tańsza niż kombinacja z pompą,więc zaczął bym od tego.U mnie objawem zmniejszonego przepływu paliwa,bądź powietrza jest nagłe zdławienie ok. 3tys. obr. i później wystrzał.Zaczęło się to od montażu LPG,więc szedł bym tym torem.
Powodzenia!
P.S.
Dołączam się do pytania o różnice w gaźnikach 1.4 i 1.6.Głównie jeżdżę na LPG,więc interesuje mnie średnica przepustnicy coby więcej mieszanki zassał.Wie ktoś,bądź mógłby zmierzyć średnicę w 1.6?

Awatar użytkownika
ms90
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2009-12-10, 23:28
Lokalizacja: Św-ce
Kontakt:

Post autor: ms90 » 2010-11-07, 20:21

aBa pisze:Masz GAxxDS,czyli masz elektrozawór odcinający dopływ paliwa do gaźnika.Według mnie to albo on nie otwiera do końca,albo pompa paliwa.Opcja wyjęcia zaworu i włożenia w niego rurki przelotowej jest tańsza niż kombinacja z pompą,więc zaczął bym od tego.U mnie objawem zmniejszonego przepływu paliwa,bądź powietrza jest nagłe zdławienie ok. 3tys. obr. i później wystrzał.Zaczęło się to od montażu LPG,więc szedł bym tym torem.
Powodzenia!
P.S.
Dołączam się do pytania o różnice w gaźnikach 1.4 i 1.6.Głównie jeżdżę na LPG,więc interesuje mnie średnica przepustnicy coby więcej mieszanki zassał.Wie ktoś,bądź mógłby zmierzyć średnicę w 1.6?
Szczerze powiem auto mam raczej to jazdy miejskiej nie do ścigania :)(bo czym tu się ścigać... chodź jak na swoje 75km moim zdaniem ma lepszy potencjał niż golfy 1.6 na wtrysku:D) i wsumie mnie to nie przeszkadza tak naprawdę.. tylko pytałem z czego to może być spowodowane. bo na LPG lata idealnie i jak jest ciepło to 99% jeżdżę LPG..
"Każda decyzja, sekunda, zdarzenie, decyduje o tym co będzie dalej..."

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2010-12-21, 22:10

YO ... dziś zadziało mi się podobnie .. przełączyłem z LPG na bena... celem zalania gażnika przed zgaszeniem na nockę... a tu "siuprajs" , ja mu daję w pedał .. a ten zaczyna się dławić i telepać .. Od początku była "dziura" przy jeżdzie na gazie ale teraz jest taki objaw jakby przy dociśnięciu gazu zaczęło brakować paliwa.. Wcześniejsza diagnoza wykazała że delikatnie przelewa, ale nie przeszkadzało mi to bo jeżdżę na LPG.. i tam jest cacy...
Jak myślicie.. gaźnik się rozsypał, pompa .. czy jeszcze co innego ?
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2010-12-22, 01:47

Obstawiałbym pompę paliwową (nawet nie uszkodzenie membrana a np skrzywienie języczka), ew. wałek ssący na którym wyrobiła się krzywka napędu pompy, lub (co miałem w oplu) ogólna "śmierć" wałka/wałków tzn krzywek.

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2010-12-22, 08:21

Quattro pisze:Obstawiałbym pompę paliwową (nawet nie uszkodzenie membrana a np skrzywienie języczka), ew. wałek ssący na którym wyrobiła się krzywka napędu pompy, lub (co miałem w oplu) ogólna "śmierć" wałka/wałków tzn krzywek.
no to chyba jednak co innego .. na zimnym dziś .. palił i wchodził na obroty jak marzenie.. po rozgrzaniu (czyli po paru km i kilkunastu minutach jazdy), kiedy wskazówka temp. weszła w standardowe poziome położenie, auto dalej jeżdziło i wchodziło na obroty jak dawniej. Po przełączeniu na "podtlenek" standard czyli ok .. już zgłupiałem
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2010-12-22, 08:58

scubzik, raczej miałem na myśli przypadek ms90, u Ciebie radziłbym w pierwszej kolejności wymienić filtr paliwa - to śmieszne pieniądze.

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2010-12-22, 09:18

Quattro, filtr mam nowy :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2010-12-22, 09:44

to już w ogóle ciekawie hehe może jeśli to tylko jednorazowy przypadek to po prostu przywiesiła się dysza w gaźniku?

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2010-12-22, 09:59

Quattro pisze:to już w ogóle ciekawie hehe może jeśli to tylko jednorazowy przypadek to po prostu przywiesiła się dysza w gaźniku?
Oby .. tzn i tak mam gaźnik do roboty .. ale sprawa faktycznie dziwna.. jeszcze dziś "potestuję" dziada.. :))
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2010-12-22, 10:08

To miłego wojowania z gaźnikami, pytanie tylko czy lepiej naprawiać czy wymienić?

jak coś to mam jeden leżący na silniku GA16DS :)

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

[N14] Gaźnik i obroty w GA14DS

Post autor: aBa » 2011-01-26, 18:41

Od pewnego czasu(a właściwie prawie od zakupu :P) auto nie trzyma cały czas ~~900 obrotów na biegu jałowym,tylko ~~500-600,ale niekiedy potrafi trzymać.Czytałem,że w tych gaźnikach obroty jałowe są regulowane przez jakiś "pierdolnik" - gdzie on jest i czyszczenie może pomóc?

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-01-26, 19:08

aBa, też mam ten problem .. czyściłem gaźnik u jakiegoś fachury i na niewiele się to zdało .. generalnie tak się dzieje tylko na Pb a na LPG jest cacy .
Podejrzewam, że albo gruntowna rzeźba gaźnika albo wymiana pomoże..
Jest rzekomo jakaś śruba czy coś .. ale podobno akurat w moim przypadku jest ona niedostępna ..i trza by było coś wiercić .. ale nie wiem o co kaman ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2011-01-26, 19:14

Wiercić kapturek zabezpieczający ;).Wiem ocb. ale u mnie jest na Pb i ELPEGJE też ;/.Dlatego lipton trochę,bo muszę międzygaz trzymać na światłach :P.

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-01-26, 19:52

aBa pisze:Wiercić kapturek zabezpieczający
no może , nie wiem .. ale raczej zwykłe czyszczenie nie da rady ..
U mnie jeszcze dochodzi problem "przelewania" - żre Pb jak głupi .. :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”