
[Sunny/100NX] Układ chłodzenia
Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik
Apropo pompy wody!! Kiedy wymieniałeś pompę wody?? Bo mi też niedawno uciekało z wyrównawczego i myslałem że to z chłodnicy, bo leciało na pasek od napędu pompy wspomagania i inne i się rozbryzgiwało po chłodnicy i zderzaku. W końcu doszedłem skąd mi leci, a lało się jak z kaczej d... . Moja pomp[a wody wytrzymała jedynie 150kkm, była oryginalna jeszcze dziewicza 

KUPIĘ:
Klimatyzację kompletną do N14 lub P10 z wersji GA14 lub GA16
Klimatyzację kompletną do N14 lub P10 z wersji GA14 lub GA16
[N13] Przegrzewa się w korku, wentylator dziala co tym raze
witam
niestety widac moje problemy z ukladem chlodzenia w moim sunnym dalej nie dadza mi spokoju, generlanie sytuacja wyglada tak, ze po wymianie chlodnicy przestal wlaczac sie wentylator, wiec wymienilem czujnik wlaczajacy, tak jak wyszyscy radzili bez spuszczania plynu tylko wykrecilem stary i szybko wkrecilem nowy, wlaczylem silnik poczekalem az sie rozgrzeje jak skala doszla do 50% to jakas minute tak stala min zaczela rosnac nad 50 i wlaczyl sie wentylator mysle GIT.
Niestety rzeczywistośc miała dla mnie kubeł zimnej wody, aktualnie jak jade bez zatrzymywania sie temp jest na jakies 45%, jak zatrzymuje sie switla jade znow swiatla stoi na polowie zas jak wiecej stoje niz jade wskazowka idzie na ponad 60% i owszem wentylator sie wlacza al dopiero jak wskazowka dojdzie dosyc wysoko zalacza sie na pare sekund temp spada minimalnie ale nadal ponad polowe tak jakos 55-60% skali i znow rosnie do ponad 60 i dopiero zalacza sie wentylator tylko na kilka sekund.
zdjecie w czasie ciągłej jazdy
http://img249.imageshack.us/i/zdjcie0173v.jpg/
a tak w korku jak jeszcze nie pracuje wentylator
http://img297.imageshack.us/i/zdjcie0171.jpg/
ZAstanawiam sie co w takiej sytuacji robic, moze sie zapowietrzyl i spuscic plyn i jeszcze raz zalac, a moze termostat cos szwankuje, czy jest jakas mozliwosc, zeby odpowietrzyc bez spuszczania plynu, co tym razem to moze byc?
Z góry dzięki za wszelkie rady
niestety widac moje problemy z ukladem chlodzenia w moim sunnym dalej nie dadza mi spokoju, generlanie sytuacja wyglada tak, ze po wymianie chlodnicy przestal wlaczac sie wentylator, wiec wymienilem czujnik wlaczajacy, tak jak wyszyscy radzili bez spuszczania plynu tylko wykrecilem stary i szybko wkrecilem nowy, wlaczylem silnik poczekalem az sie rozgrzeje jak skala doszla do 50% to jakas minute tak stala min zaczela rosnac nad 50 i wlaczyl sie wentylator mysle GIT.
Niestety rzeczywistośc miała dla mnie kubeł zimnej wody, aktualnie jak jade bez zatrzymywania sie temp jest na jakies 45%, jak zatrzymuje sie switla jade znow swiatla stoi na polowie zas jak wiecej stoje niz jade wskazowka idzie na ponad 60% i owszem wentylator sie wlacza al dopiero jak wskazowka dojdzie dosyc wysoko zalacza sie na pare sekund temp spada minimalnie ale nadal ponad polowe tak jakos 55-60% skali i znow rosnie do ponad 60 i dopiero zalacza sie wentylator tylko na kilka sekund.
zdjecie w czasie ciągłej jazdy
http://img249.imageshack.us/i/zdjcie0173v.jpg/
a tak w korku jak jeszcze nie pracuje wentylator
http://img297.imageshack.us/i/zdjcie0171.jpg/
ZAstanawiam sie co w takiej sytuacji robic, moze sie zapowietrzyl i spuscic plyn i jeszcze raz zalac, a moze termostat cos szwankuje, czy jest jakas mozliwosc, zeby odpowietrzyc bez spuszczania plynu, co tym razem to moze byc?
Z góry dzięki za wszelkie rady
- bzyku888
- wiem o czym pisze
- Posty: 41
- Rejestracja: 2009-12-26, 19:06
- Lokalizacja: Warszawa/Częstochowa
Napewno masz zapowietrzony układ. Odpowietrza się i tak przecież bez spuszczania płynu
musisz znaleźć jakiś wąż który będzie się znajdował jak najwyżej w silniku odkręcić go i gelikatnie odchylić tak żeby zrobiła się malutka szczelina żeby mogło wyjść powietrze powtórz to kilka razy i będzie GIT
Tylko pamiętaj żeby bardzo delikatnie odchylić tak żebyś się nie poparzył , a i robisz to na rozgrzanym silniku. Drugi sposób to na noc możesz odkręcić korek od zbiorniczka wyrównawczego to jest możliwość że układ może się sam odpowietrzyć. Mi się wydaje że to jest to a jeżeli to nie pomoże to już niewiem hehe 



witam
postanowilem ze spuszcze i zaleje plyn od nowa.
przestawilem nawiew na maxymalna temp odkrecilem korek u gory chlodnicy nastepnie korek spustowy zalaczalem zlewac i tu peirwse pytanie czemu zeszlo tylko jakies 4l niecale przeciez pojemnosc ukladu chlodzenia to ponad 6l? Zalalem ponownie odpowietrznik zakrecilem dopiero jak zaczal wylewac sie z niego plyn zalalem na fula chlodnice odpalilem silnik z nawiewem na maxymalna temp na 10min pozniej jak ostygl uzupelnilem chlodnice
Niestety jest dokladnie to samo jak jade temp na 40% a jak sie zatrzymam w korku to stoi tak jak na zdjeciu ponizej, czy to jest temo ktora powinienem sie przejmowac, czy wy byscie sie przejmowali, cholera dobam o ten swoj samochod juz raz ptrzezylem jak padla uszczelka pod glowica zagotowanie nie chce mu zaszkodzic ponownie:(?
http://img297.imageshack.us/i/zdjcie0171.jpg/
postanowilem ze spuszcze i zaleje plyn od nowa.
przestawilem nawiew na maxymalna temp odkrecilem korek u gory chlodnicy nastepnie korek spustowy zalaczalem zlewac i tu peirwse pytanie czemu zeszlo tylko jakies 4l niecale przeciez pojemnosc ukladu chlodzenia to ponad 6l? Zalalem ponownie odpowietrznik zakrecilem dopiero jak zaczal wylewac sie z niego plyn zalalem na fula chlodnice odpalilem silnik z nawiewem na maxymalna temp na 10min pozniej jak ostygl uzupelnilem chlodnice
Niestety jest dokladnie to samo jak jade temp na 40% a jak sie zatrzymam w korku to stoi tak jak na zdjeciu ponizej, czy to jest temo ktora powinienem sie przejmowac, czy wy byscie sie przejmowali, cholera dobam o ten swoj samochod juz raz ptrzezylem jak padla uszczelka pod glowica zagotowanie nie chce mu zaszkodzic ponownie:(?
http://img297.imageshack.us/i/zdjcie0171.jpg/
Stawiam na termostat,pompa raczej nie powinna niedomagac,może ewentualnie mieć przeciek ale wytarte pióra?Raczej termostat.
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075
viewtopic.php?t=18075
U mnie jest identyczna sytuacja jak u kolegi ... Termostat został wymieniony, kompletny rozrząd z nową pompą wody GMB-(na starej pompie było tak samo), układ był odpowietrzany 2 razy i w dalszym ciągu to samo ... W tamtym roku jak raz staliśmy w korku to wskazówka doszła prawie do końca, a wentylator krecił normalnie. Termostat mam kupiony Ori Nissana z salonu, ja już sie poddałem, wskazówka sobie skacze jak jej sie podoba jeśli jexdzi sie po miesice. W trasie jak jedzie sie cały czas szybciej jest ok jak u kolegi 

=Mitsubishi Eclipse Klub Polska User=
--------------------------------------------------------
www.ternet.com.pl
--------------------------------------------------------
www.ternet.com.pl
Tylko ze te środki czasami moga rozłożyć chłodnicę.
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075
viewtopic.php?t=18075
witam
zamowilem w JC auto Japonski termostat po dlugich negocjacjach 35zl
chinol byl za 20 ale 15zl przezyje;p
ZAraz bede ponownie spuszczal plyn powiedzieci mi jak zrobic zeby zszedl cale 6l a nie tylko niecale 4 jak ostatnio? odkrecam gorny korek chlodnicy i nawiew daje na maxymalna temperature i zlewam tyle? bo nie wiem czemu jak zlewalem ostatnio niestety zeszlo tylko 4l... a przeciez pisza ze pojemnosc ukladu chlodzenia to 6l........
Dodam ze sa 2 termostaty jeden letni drugi zimowy nie wiem czy ktos o tym wiedzial:)
Letni w pelni sie otwiera przy 82*C, co do jeszcze problemow z temp to nie wiem jak u was u mnie na chlodnicy sa 2 miejsca na wentylator i jest zamontowany tylko wiekszy, moze poszukac jakiegos pasujacego w mniejsze miejsce i podpiac sie pod przekaznik 2 wentylatory zeby zalaczaly sie jednoczesnie?
[ Dodano: 2010-05-14, 22:41 ]
Spuscilem plyn, wyjalem termostat, moglby mi ktos powiedziec do czego sluzy czujnik ktory byl wkrecony w termostat?
zamowilem w JC auto Japonski termostat po dlugich negocjacjach 35zl

chinol byl za 20 ale 15zl przezyje;p
ZAraz bede ponownie spuszczal plyn powiedzieci mi jak zrobic zeby zszedl cale 6l a nie tylko niecale 4 jak ostatnio? odkrecam gorny korek chlodnicy i nawiew daje na maxymalna temperature i zlewam tyle? bo nie wiem czemu jak zlewalem ostatnio niestety zeszlo tylko 4l... a przeciez pisza ze pojemnosc ukladu chlodzenia to 6l........

Dodam ze sa 2 termostaty jeden letni drugi zimowy nie wiem czy ktos o tym wiedzial:)
Letni w pelni sie otwiera przy 82*C, co do jeszcze problemow z temp to nie wiem jak u was u mnie na chlodnicy sa 2 miejsca na wentylator i jest zamontowany tylko wiekszy, moze poszukac jakiegos pasujacego w mniejsze miejsce i podpiac sie pod przekaznik 2 wentylatory zeby zalaczaly sie jednoczesnie?
[ Dodano: 2010-05-14, 22:41 ]
Spuscilem plyn, wyjalem termostat, moglby mi ktos powiedziec do czego sluzy czujnik ktory byl wkrecony w termostat?
kolego zapewne drugie miejsce na wentylator jest od klimatyzacji. A co do czujnika to to jest najprawdopodobniej do włączania wentylatora. Jeśli chcesz spuścić cały płyn to musisz odkręcić korek spustowy nie tylko w chłodnicy ale też w bloku. I póxniej barrrrdoooo ważne żeby go dobrze odpowietrzyć. jak to źle zrobisz to bedziesz miał dalej to co miałeś do tej pory. poszukaj w manualu jak się powinno odpowietrzać układ w twoim silniku.
Pozdro.
Generalnie w nisanowskich silnikach są dwa czujniki od temperatury. jeden jest bimetaliczny do załączania wentylatora chłodnicy a ten drugi to jest do wskaznika temperatury. ja miałem uszkodzony ten od wskazywania temperatury i nie chciał mi się załączyć wentylator, dopiero jak wyjąłem kostkę z czujnika od wentylatora chłodnicy.
Pozdro.
Generalnie w nisanowskich silnikach są dwa czujniki od temperatury. jeden jest bimetaliczny do załączania wentylatora chłodnicy a ten drugi to jest do wskaznika temperatury. ja miałem uszkodzony ten od wskazywania temperatury i nie chciał mi się załączyć wentylator, dopiero jak wyjąłem kostkę z czujnika od wentylatora chłodnicy.
nie przerazaj mnie z tym odpowietrzaniem, czytalem instrukcje odpowietrzania w ksiazce WKł i jest maskryczna;p
ale z tego co piszą to odpowietrzać tzreba tylko jak słychać bulgotanie w układzie w innym przypadku uklad sie sam odpowietrza, jak zalejemy powoli plyn z odkreconym odpowietrznikiem przy glowicy, to prawda?
Pytanie mam bo niestey mimo ze posiadam 3 ksiazki M.Rożak,, WKŁ i oryginalną nissanowską instrukcje obługi, która była z samochodem i nigdzie nie ma słowa gdzie znajduje się korek spustowy w bloku silnika.. gdzie on może być?
Co do tego czujnika to prawdopodobnie? jest on chyba od sterowania grzaniem świeć żąrowych, czujnik od temp w zegarach jest w głowicy koło odpowietrznika, a czujnik od włączania wentylatora znajduje się w chłodnicy, a może od załączania wentylatora są 2 czujniki i stąd mój problem xD? W każdym razie mam już nowy termostat, ale na razie go nie wymieniam, chcę od razu załatwić ten czujnik też nowy, więc po weekendzie:)
Mógłby ktoś poradzić, gdzie znajduje się korek spustowy w bloku silnika?
pozdrawiam
[ Dodano: 2010-06-18, 21:22 ]
witam, uzupełniam temat dla potomnych jakby mieli podobny problem
więc wina jest czujnika temp wlaczajcego wentylator(ten w chlodnicy) gdyz zamienniki maja temp wlaczania 95* niestey bez wyjątku, ja jednak poszperałem i zamontowałem czujnik SANKEI japan do mitsubishi colta i i lancera, zgadza się gwint tylko wtyczka inna ale to idzie samemu przerobić i temp wlaczania 85* i tyeraz jest perfekt
pozdro
ale z tego co piszą to odpowietrzać tzreba tylko jak słychać bulgotanie w układzie w innym przypadku uklad sie sam odpowietrza, jak zalejemy powoli plyn z odkreconym odpowietrznikiem przy glowicy, to prawda?
Pytanie mam bo niestey mimo ze posiadam 3 ksiazki M.Rożak,, WKŁ i oryginalną nissanowską instrukcje obługi, która była z samochodem i nigdzie nie ma słowa gdzie znajduje się korek spustowy w bloku silnika.. gdzie on może być?
Co do tego czujnika to prawdopodobnie? jest on chyba od sterowania grzaniem świeć żąrowych, czujnik od temp w zegarach jest w głowicy koło odpowietrznika, a czujnik od włączania wentylatora znajduje się w chłodnicy, a może od załączania wentylatora są 2 czujniki i stąd mój problem xD? W każdym razie mam już nowy termostat, ale na razie go nie wymieniam, chcę od razu załatwić ten czujnik też nowy, więc po weekendzie:)
Mógłby ktoś poradzić, gdzie znajduje się korek spustowy w bloku silnika?
pozdrawiam
[ Dodano: 2010-06-18, 21:22 ]
witam, uzupełniam temat dla potomnych jakby mieli podobny problem
więc wina jest czujnika temp wlaczajcego wentylator(ten w chlodnicy) gdyz zamienniki maja temp wlaczania 95* niestey bez wyjątku, ja jednak poszperałem i zamontowałem czujnik SANKEI japan do mitsubishi colta i i lancera, zgadza się gwint tylko wtyczka inna ale to idzie samemu przerobić i temp wlaczania 85* i tyeraz jest perfekt

pozdro
- Drejk
- doświadczony forumowicz
- Posty: 241
- Rejestracja: 2009-12-13, 13:23
- Lokalizacja: Skawina, Kraków
W wolnej chwili będe szukał.
Dzięki za wskazówki. Napiszę jak mi poszło.
Na razie odpiąłem kostkę od wentylatora bo i tak zima
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2011-04-03, 14:55 ]
Witam.
Ciepło się zrobiło więc trzeba było uzdrowić Sunnego
żeby się biedny nie zagotował.
Okazało się że czujnik temperatury płynu chłodzącego powiedział "wymień mnie".
Trochę dostęp do niego jest ograniczony, trzeba było rozebrać cały dolot powietrza.
Wynik pozytywny. Sunniacz wymiata
Pozdrawiam.
Dzięki za wskazówki. Napiszę jak mi poszło.
Na razie odpiąłem kostkę od wentylatora bo i tak zima

Pozdrawiam.
[ Dodano: 2011-04-03, 14:55 ]
Witam.
Ciepło się zrobiło więc trzeba było uzdrowić Sunnego

Okazało się że czujnik temperatury płynu chłodzącego powiedział "wymień mnie".
Trochę dostęp do niego jest ograniczony, trzeba było rozebrać cały dolot powietrza.
Wynik pozytywny. Sunniacz wymiata

Pozdrawiam.
Nissan Sunny 2.0 D RED ARROW (75 KM)
SAAB 9-3 2.2 TiD + RedBox (143 KM, 381 Nm)
Diesel kopci , Diesel czadzi , Diesel nigdy Cię nie zdradzi
SAAB 9-3 2.2 TiD + RedBox (143 KM, 381 Nm)
Diesel kopci , Diesel czadzi , Diesel nigdy Cię nie zdradzi
- Chochlik
- doświadczony forumowicz
- Posty: 247
- Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
- Lokalizacja: Sieraków / Berlin
Nie mogę poradzić sobie ze wskazaniem temp na zegarach. Czujnik we wrześniu przy okazji SWAPa został wymieniony, jednak wskazówka nadal leży... Dzisiaj rozebrałem zegary i poprawiłem luty i nadal nic, więc z czujnikiem temp zacząłem szukać. Zmierzyłem co podaje wiązka na zegary: przy ok 60-70 st.C jest ok 260 omów, stary czujnik też tak pokazywał.
Jaką oporność ma u was czujnik temp wody?
Konkretnie o ten mi chodzi:

Bo według serwisówki powinienn mieć przy 100 st.C 21-24 omy, a przy 60 st.C z 70-90 omów
Miał ktoś taki problem?
Jaką oporność ma u was czujnik temp wody?
Konkretnie o ten mi chodzi:
Bo według serwisówki powinienn mieć przy 100 st.C 21-24 omy, a przy 60 st.C z 70-90 omów
Miał ktoś taki problem?