Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N14] Rozrząd w CD20 (diesel)

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

[N14] Rozrząd w CD20 (diesel)

Post autor: mimier » 2009-12-11, 15:58

Panie i Panowie co ile wymieniacie pasek rozrządu w 2,0D
mam przejechane 47tyś na tym pasku czy mam juz wymieniać?

---------------------------------------------------------------------------

Według książki pasek rozrządu powinno się wymieniać co 60 kkm. Podejżewam, że bez problemu wytrzymałby on nawet 80-100 kkm ale lepiej nie kusić losu

----------------------------------------------------------------------------

W silnikach CD sprawa ma się tak, że książka serwisowa mówi wyraźnie - co 60 kkm. Info-tech mówi to samo. Można zwlekać z tym, jednak trzeba mieć na uwadze, że CD to silnik kolizyjny, więc w przypadku zerwania paska mamy grubszy wydatek... :/ Wiadomo również, że w dzisiejszych czasach przebiegi między wymianami ( w nowych autach i nie tylko ) są wydłużane nawet do 160 kkm!! Co jest praktycznie granicą wytrzymałości paska. Jest on jedną z bardziej nieprzewidywalnych awaryjnie części, dlatego też producenci powoli znów wracają do napędu rozrządu łańcuchem.
Reasumując - można czekać z wymianą któregoś z pasków klinowych lub napędu pompy (awaria co najwyżej grozi unieruchomieniem do czasu jego wymiany), natomiast rozrząd trzeba mieć na uwadze i nie przeginać z przekraczaniem jego limitu kilometrów...

Źródło: NKP

Zaag
wiem o czym pisze
Posty: 48
Rejestracja: 2009-12-21, 18:12
Lokalizacja: wwa

Post autor: Zaag » 2010-04-21, 18:35

Czy ktos juz wymienial na pasek MITSUBOSHI? Zawsze we wszystkich samochodach mialem Gatesa a mitsuboshi to podobno pierwszy montaz w nissanie. znalazlem zestaw na alledrogo z rolkami NSK za 200 zl. Cena bardzo dobra, czy warto sie skusic?

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2010-04-21, 18:58

Miałem Mitsuboshi i po 23kkm poszedł się jeb... Wada fabryczna :-/ Dostałem nowy , pytam a koszt naprawy silnika :lol:
Teraz mam Gatesa i dałem 20 pln więcej niż za Mitsu.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Awatar użytkownika
Sebter
nowy na forum
Posty: 19
Rejestracja: 2010-04-08, 07:39
Lokalizacja: OLecko
Kontakt:

Post autor: Sebter » 2010-04-23, 07:35

Paski paskami, a rolki to wy w ogóle zmieniacie ? xD Czy tyko paski ? Z rolek to polecam GMB, jeszcze nigdy mnie nie zawiodły, pasek mitsuboshi albo continental ... I nie wiem jakim cudem kolega wyżej zapłacił za Gates'a więcej niż za mitsuboshi ... Coś panie nie tak :P
=Mitsubishi Eclipse Klub Polska User=
--------------------------------------------------------
www.ternet.com.pl

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2010-04-23, 08:01

Jakimś cudem tak zapłaciłem. :->
Jeżeli chodzi o rolki to też się wymienia. Ja założyłem NSK.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Gość

Post autor: Gość » 2013-06-11, 22:41

Witam.

jak kolega mimier wspomniał powyżej, pasek rozrządu powinno się wymieniać co ok. 60 000 km - tutaj sprawa jest jasna, ale co z samym rozrządem? Co ile powinno się go wymieniać w przypadku CD20 ?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-06-11, 23:59

kosmita pisze:Co ile powinno się go wymieniać w przypadku CD20 ?
90,000

Gość

Post autor: Gość » 2013-06-12, 09:35

ale jeżeli mowa o fabrycznie zamontowanym, to również jest to 90 000km ?
Dzięki wielkie za pomoc! Mój obecnie ma ponad 138 000, ale jak na razie nie daje żadnych niepokojących objawów :roll:

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-06-12, 11:41

kosmita tak. W dieslu jest pasek i on nie daje żadnych oznak. Go trzeba wymieniać regularnie!!

Gość

Post autor: Gość » 2013-06-12, 11:57

Tak, tak, wiem. Sunny'ego mam dopiero od raptem 4000km, ale od poprzedniego właściciela uzyskałem informacje, że ani przegląd, ani pasek nie były do tej pory wymieniane...

Czy przy takim przebiegu (138 000km) i braku niepokojących objawów wystarczy wymiana samego paska rozrządu (z rozsądku i dla bezpieczeństwa) ? Czy zużyty rozrząd daje jakieś objawy ?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-06-12, 12:15

kosmita zużyty pasek nie daje żadnych odgłosów, a jak pęknie to po silniku, dlatego wymienia się profilaktycznie.

Co do przebiegu to wybacz, ale nie wierzę w niego. Kto o zdrowych zmysłach kupuje 50% droższego Diesla by jeździć nim 5 tys rocznie

Gość

Post autor: Gość » 2013-06-12, 12:38

Witam Bombel.

Oczywiście jak najbardziej się z Tobą zgadzam co do paska - tylko, czy przy takim przebiegu, gdy rozrząd do tej pory nie był ani razu wymieniany, wystarczy wymiana samego paska/rolek? Czy sam rozrząd z ponadnormatywnym przebiegiem, tj. >90 000km powinien dawać jakieś niepokojące objawy?

Jeżeli chodzi o przebieg, to jestem tego w 100% pewien, ponieważ poprzednim właścicielem był mój znajomy, który miał go praktycznie od nowości (w 1996 kupił go w Niemczech z przebiegiem kilku tysięcy km). Jako ciekawostkę powiem, że przez ostatnie 5 lat (zanim go kupiłem) auto nie przejechało nawet 10 000 km...

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2013-06-12, 13:26

kosmita pisze: tylko, czy przy takim przebiegu, gdy rozrząd do tej pory nie był ani razu wymieniany, wystarczy wymiana samego paska/rolek?
Możesz wymienić sam pasek ale wtedy nie na 90 tys tylko na 60 tyś
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-06-12, 14:14

kosmita to tym bardziej wymieniaj. Max dla paska to 3 lata, potem sie wulkanizuje i nie ma juz odpowiedniej wytrzymałości.

Tak jak Bonzo pisał oprócz paska to też rolki i napinacz

Gość

Post autor: Gość » 2013-06-12, 14:57

ok, dzięki Panowie, tak zrobię! Wymienię pasek, rolki i napinacz, ale co z samym rozrządem? Czy do kolejnej wymiany paska (60 000km/3 lata - j.w.) nie powinno się nic z nim dziać?

Bombel wcześniej napisałeś, że rozrząd powinno się wymieniać co 90 000km, więc jak to jest? Pasek (rolki/napinacz) wymieniam raz na 60 000km i tu sprawa jest jasna, bo przecież w każdej chwili pasek może strzelić (co wiąże się wiadomo z jakimi skutkami). Tak więc wymieniam regularnie pasek, rolki, napinacz, samochód ładnie chodzi, ale czy sam rozrząd ma jakiś deadline? Pewnie, że najlepiej byłoby wymienić po tych 90 000km jak wspomniałeś powyżej, ale gdy tego nie zrobię i wymienię tylko pasek/napinacz/rolki, to coś się może stać?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-06-12, 14:58

kosmita jak wymienisz rozrzad a bedzie na starych rolkach to sie szybciej zuzyje. Dlatego komplet co 90 tyś km

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-06-12, 15:00

jeśli chodzi o rozrząd, to do wymiany masz:

-PASEK ROZRZĄDU MITSUBOSHI
-PASEK POMPY WTRYSKOWEJ MITSUBOSHI
-ROLKA NAPINAJĄCA PASEK ROZRZĄDU JAPOŃSKA NSK
-ROLKA NAPINAJĄCA PASEK POMPY WTRYSKOWEJ JAPOŃSKA NSK
-ROLKA PROWADZĄCA PASEK ROZRZĄDU JAPOŃSKA SAKURA/GMB

Więc nie duzy koszt, bo zrobić to za jednym zamachem :->

Gość

Post autor: Gość » 2013-06-12, 15:14

Bombel, ale co w przypadku, gdy teraz zmienię tylko paski/rolki/napinacze (jw. obecny przebieg 138 000) i przejeżdżę następne 60 000km? Czy w ciągu tych 60 tys. coś może się stać z samym rozrządem? :roll:

W chwili obecnej chcę wymienić tylko co konieczne, więc rozrząd wolałby (jeśli to bezpieczne) ze względu na koszty zrobić "w późniejszym" terminie.

Dubson dzięki za podanie konkretnych elementów ;-)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-06-12, 15:22

kosmita nie powinienes ani km zrobić na tym rozrządzie

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2013-06-12, 15:28

Bombel nie siej fermentu jeśli zmieni pasek rolkę i napinacz a zostawi koła to spokojnie 60 machnie
kosmita, nie zapomnij e w tym dieslu sa dwa paski
http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... tration_2/
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Gość

Post autor: Gość » 2013-06-12, 15:29

czyli powinienem wymienić cały kompletny rozrząd... :?: Eh, już myślałem, że wymieniając pasek/rolki/napinacze uda mi się tego uniknąć :-?
A co w wypadku, gdy tego nie zrobię i wymienię wszystko prócz rozrządu? Jakie mogę być konsekwencje? Pytam już z czystej ciekawości... ;-)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-06-12, 15:40

kosmita pisze:Jakie mogę być konsekwencje? Pytam już z czystej ciekawości... ;-)
JAk pęknie pasek to szukaj nowego silnika :)

Gość

Post autor: Gość » 2013-06-12, 15:47

Kurcze Bombel, ale się nie rozumiemy, albo ja coś nie bardzo pojmuję... W moim Sunnym CD20 od nowości przy rozrządzie nie było nic wymieniane, a obecny przebieg to 138 000km. Nie chcę żeby mi się silnik rozsypał, dlatego też dzięki waszym sugestiom wymienię na nowe PASKI/ROLKI/NAPICZNE. Tylko czy to wystarczy i czy bezpiecznie będzie jeździć bez wymienionego mechanizmu rozrządu, ale z nowymi jw. PASKAMI/ROLKAMI/NAPINACZAMI ROZRZĄDU?

Pozdrawiam porozumiewawczo ;-)

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2013-06-12, 16:04

kosmita, pisałem wyżej
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-06-12, 16:07

AAA. Rozrzadu jako rozrzadu sie nie wymienia. Tylko paski i rolki :) Silnika nie rozbieraj :)

Gość

Post autor: Gość » 2013-06-12, 16:31

Ooo :!: Wielkie dzięki Panowie za pomoc i poprawę nastroju :-D
EDIT: Auto już na warsztacie. Okazało się, że do wymiany mam pompę wody, co skutkuje koniecznością demontażu rozrządu... Cóż, myślałem, że uniknę kosztów, ale jak same się mnożą, to i od razu dorzuciłem do tego wszystkiego sam rozrząd - przynajmniej będzie spokój! ;-)

Awatar użytkownika
Fer
fanatyk nissana
Posty: 357
Rejestracja: 2010-02-07, 08:08
Lokalizacja: Gliwice/Pyskowice

Post autor: Fer » 2013-07-18, 22:02

bombel pisze:Co do przebiegu to wybacz, ale nie wierzę w niego. Kto o zdrowych zmysłach kupuje 50% droższego Diesla by jeździć nim 5 tys rocznie
Zdarza się, ja kupiłem N13 z CD17 ze stanem licznika 94tys km, na początku nie wierzyłem że to ma tyle przebiegu, ale poznając to auto coraz bardziej jestem przekonany że to prawdziwy przebieg. Dodatkowo kupiłem auto krajowe używane przez jedną rodzinę.

Sprawdziłem pasek, Gates'a, jeszcze dokładnie widać wszystkie oznaczenia, więc sądzę że wymieniony został jakieś 10-20tys km temu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”