[Sunny/100NX] Gaźnik w GA14DS, GA16DS
Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik
Ok,
Sunny n14, 3 drzwi, ga14ds z bardziej dobajerzonym elektronicznie gaznikiem.
Spalanie - 15-20l w mieście. Cos jest nie tak.
Podcisnienia podlaczylem (do aiv leżały luźno, chodził tak ze szarpał na luzie, po podlaczeniu podcisnienia do aiv przestał szarpać, dzis podpialem jeszcze ten drugi wężyk do takiego bączka co luzem lezy na wężyku pod spodem aiv - zobaczymy, czy cos to da dla spalania - pod butem zachowuje sie jakby lepiej ale czy to placebo? Za krótko jeździłem by ocenić a poza tym już po podpieciu tego podcisnienia stało sie o niebo lepiej i w zasadzie nie odczułem od tej pory żadnych minusów - procz tego cholernego spalania), nie widzę, zeby sie wyraźnie lało - wymieniłem wcześniej przewody paliwowe, i te od baku do silnika (razem z hamulcowymi, bo zaczęły ciec) i te przy silniku.
Bączek pod AIV: https://www.anonimg.com/img/befb44cbc92 ... 84004a.jpg
Jeszcze te pompkę przyspieszenia lukne czy z niej nie kapie - ale auto sie zbiera, i reaguje na but, wiec watpię,zeby to było to.
Kable hv nowe. Świece nowe. Filtr relatywnie czysty - żaden szał, ale na gorszym jeździłem - na oko jeszcze relatywnie sie nadaje. To samo z paliwa - robiony był niecały rok temu, ok 20 tys wcześniej (moze mniej, daje tak z nadmiarem bo głownie po mieście auto śmiga).
Scubzik, masz jeszcze te pompkę od ga14ds? Podjechalem kiedyś na kaloryfer moja czarna strzała z lotką z tylu, na zgierskich blachach, rozmawialiśmy wtenczas ze to moze byc to i ze jak cos, to ew masz jedna sztukę - spotykacie sie tam jeszcze? Kiedy najbliżej?
To podlece i moze cos wspólnymi siłami ogarniemy...
A, jeszcze ten papierowy wąż co idzie znad kolektora wydechowego mam dziurawy i spada z wlotu przy filtrze - czy to moze przez to dawać więcej lewego powietrza, a za czym idzie, deregulować w jakiś sposob precyzyjny układ podcisnienia i uwalać tak spalanie?
Sonda sprawna. Świece nowe.
Mcgyver (Admiralska) p**** robotę bo nie widział lejącego sie węża na środku silnika podczas gdy powymienial wszystkie inne, rzekomo, i skasował za robotę, a nikt inny tego sie nie chce podejmować, jak słyszy, ze gaźnik sterowany sonda.
Wiec chce zrobić sam - raz, a porządnie - no, ew z pomocą kolegów z forum którzy sami mieli doświadczenia z tym układem paliwowym.
Pozdr
Aha no i jakaś k**** od gazu co robiła te instalacje wwiercila na sztywno wkręt do drewna w ta klapkę która jest nad tym papierowym wężem - oczywiście wypieprzylem to jak tylko zauważyłem, klapka sie teraz prawidłowo zamyka i otwiera, no ale ta dziurka po wkręcie została - czy moze to znacznie negatywnie wpływać na prace układu? Jutro pojutrze spróbuje to jeszcze zakleić taśma od spodu, tak, zeby nie obciążyć znacznie klapki ale zeby nie było tej jopy.
Gaz odpiety (był mikser) wiec nie wspominam o nim, procz tej historii powyżej, ponieważ i tak nie wpływa, procz obecności parownika w układzie chłodzenia, na prace auta na benzynie.
Ogółem dążę do jak najbardziej zbliżonej do fabrycznej instalacji - z egr'ami, aiv'ami, wszystkimi podcisnieniami, wezykami, czujnikami, itd.
Jeszcze pod filtrem, z przodu, widzę jakiś luzem podpięty metalowy przewód, który jakby powinien mieć po obu stronach jakieś gumowe węże wpiete dalej - jutro spróbuje cyknac temu fotę, to ocenicie sami i moze wspólnymi siłami dojdziemy do tego, co tam , ew, powinno byc - fabrycznie.
Zdjęcie przewodu: https://www.anonimg.com/img/42d4b177d39 ... b8d16d.jpg
Patrzyłem na sam naprawiam ale nie dopatrzylem sie tego elementu.
Pozdro edit
Przeczytałem jeszcze w temacie o spalaniu Coobcio pisał ze podobne objawy mogą świadczyć o złe ustawionym zapłonie.
Jak to sprawdzić? Czy na oko da sie w prosty sposob zweryfikować, czy zapłon jest blednie ustawiony?
Edit: dzis zauważyłem jeszcze ze jakby, po podpieciu tego bączka co jest pod AIV, auto miało za ubogo - na jałowym wyraźnie wolniej chodzi dmuchawa powietrza na kabinę, a przy bucie brakuje mu wachy i charakterystyczne dla zbyt ubogiej mieszanki "świszczy" tzn bardziej sopranowy jest dźwięk silnika niz przed tem, tzn zanim podpialem ten grzybek pod AIV do układu podcisnień, i czuć ze mu brakuje siły jak dam w pizde. Spalanie podobnie - 1zł/km.
Mysle ze to moze jeszcze by dlatego ze wcześniej jeździł za bogato to świece sa uwalone brudem i stad taki efekt, bo im więcej km robię tym mniej odczuwalny jest ten spadek mocy przy wysokich obrotach.
Edit: załączam foty.
Jeszcze zdjęcie całego silnika: https://www.anonimg.com/img/52e366d3087 ... 484ed8.jpg troche podjedzony w rożnych miejscach ale, procz spalania, daje radę.
Zbliżenie na podcisnienia itp po prawej stronie (lewej stojąc na przeciwko maski auta) https://www.anonimg.com/img/93bcc8a8955 ... b6f52d.jpg
Sonda. Ma tak sobie wisieć bez mocowania? https://www.anonimg.com/img/cf9202f940c ... 08307c.jpg
I jeszcze jak już wrzucam, te wtyczki luzem przy reflektorach - to normalne? Ma tak byc? Czy yo sa np podłączenia do wycieraczek/spryskiwaczy w wersji skandynawskiej?
https://www.anonimg.com/img/5520169fc06 ... cf8d0f.jpg
https://www.anonimg.com/img/8c28e22f1d3 ... 5080ed.jpg
Pozdr edit
Nie przeklinamy!
Sunny n14, 3 drzwi, ga14ds z bardziej dobajerzonym elektronicznie gaznikiem.
Spalanie - 15-20l w mieście. Cos jest nie tak.
Podcisnienia podlaczylem (do aiv leżały luźno, chodził tak ze szarpał na luzie, po podlaczeniu podcisnienia do aiv przestał szarpać, dzis podpialem jeszcze ten drugi wężyk do takiego bączka co luzem lezy na wężyku pod spodem aiv - zobaczymy, czy cos to da dla spalania - pod butem zachowuje sie jakby lepiej ale czy to placebo? Za krótko jeździłem by ocenić a poza tym już po podpieciu tego podcisnienia stało sie o niebo lepiej i w zasadzie nie odczułem od tej pory żadnych minusów - procz tego cholernego spalania), nie widzę, zeby sie wyraźnie lało - wymieniłem wcześniej przewody paliwowe, i te od baku do silnika (razem z hamulcowymi, bo zaczęły ciec) i te przy silniku.
Bączek pod AIV: https://www.anonimg.com/img/befb44cbc92 ... 84004a.jpg
Jeszcze te pompkę przyspieszenia lukne czy z niej nie kapie - ale auto sie zbiera, i reaguje na but, wiec watpię,zeby to było to.
Kable hv nowe. Świece nowe. Filtr relatywnie czysty - żaden szał, ale na gorszym jeździłem - na oko jeszcze relatywnie sie nadaje. To samo z paliwa - robiony był niecały rok temu, ok 20 tys wcześniej (moze mniej, daje tak z nadmiarem bo głownie po mieście auto śmiga).
Scubzik, masz jeszcze te pompkę od ga14ds? Podjechalem kiedyś na kaloryfer moja czarna strzała z lotką z tylu, na zgierskich blachach, rozmawialiśmy wtenczas ze to moze byc to i ze jak cos, to ew masz jedna sztukę - spotykacie sie tam jeszcze? Kiedy najbliżej?
To podlece i moze cos wspólnymi siłami ogarniemy...
A, jeszcze ten papierowy wąż co idzie znad kolektora wydechowego mam dziurawy i spada z wlotu przy filtrze - czy to moze przez to dawać więcej lewego powietrza, a za czym idzie, deregulować w jakiś sposob precyzyjny układ podcisnienia i uwalać tak spalanie?
Sonda sprawna. Świece nowe.
Mcgyver (Admiralska) p**** robotę bo nie widział lejącego sie węża na środku silnika podczas gdy powymienial wszystkie inne, rzekomo, i skasował za robotę, a nikt inny tego sie nie chce podejmować, jak słyszy, ze gaźnik sterowany sonda.
Wiec chce zrobić sam - raz, a porządnie - no, ew z pomocą kolegów z forum którzy sami mieli doświadczenia z tym układem paliwowym.
Pozdr
Aha no i jakaś k**** od gazu co robiła te instalacje wwiercila na sztywno wkręt do drewna w ta klapkę która jest nad tym papierowym wężem - oczywiście wypieprzylem to jak tylko zauważyłem, klapka sie teraz prawidłowo zamyka i otwiera, no ale ta dziurka po wkręcie została - czy moze to znacznie negatywnie wpływać na prace układu? Jutro pojutrze spróbuje to jeszcze zakleić taśma od spodu, tak, zeby nie obciążyć znacznie klapki ale zeby nie było tej jopy.
Gaz odpiety (był mikser) wiec nie wspominam o nim, procz tej historii powyżej, ponieważ i tak nie wpływa, procz obecności parownika w układzie chłodzenia, na prace auta na benzynie.
Ogółem dążę do jak najbardziej zbliżonej do fabrycznej instalacji - z egr'ami, aiv'ami, wszystkimi podcisnieniami, wezykami, czujnikami, itd.
Jeszcze pod filtrem, z przodu, widzę jakiś luzem podpięty metalowy przewód, który jakby powinien mieć po obu stronach jakieś gumowe węże wpiete dalej - jutro spróbuje cyknac temu fotę, to ocenicie sami i moze wspólnymi siłami dojdziemy do tego, co tam , ew, powinno byc - fabrycznie.
Zdjęcie przewodu: https://www.anonimg.com/img/42d4b177d39 ... b8d16d.jpg
Patrzyłem na sam naprawiam ale nie dopatrzylem sie tego elementu.
Pozdro edit
Przeczytałem jeszcze w temacie o spalaniu Coobcio pisał ze podobne objawy mogą świadczyć o złe ustawionym zapłonie.
Jak to sprawdzić? Czy na oko da sie w prosty sposob zweryfikować, czy zapłon jest blednie ustawiony?
Edit: dzis zauważyłem jeszcze ze jakby, po podpieciu tego bączka co jest pod AIV, auto miało za ubogo - na jałowym wyraźnie wolniej chodzi dmuchawa powietrza na kabinę, a przy bucie brakuje mu wachy i charakterystyczne dla zbyt ubogiej mieszanki "świszczy" tzn bardziej sopranowy jest dźwięk silnika niz przed tem, tzn zanim podpialem ten grzybek pod AIV do układu podcisnień, i czuć ze mu brakuje siły jak dam w pizde. Spalanie podobnie - 1zł/km.
Mysle ze to moze jeszcze by dlatego ze wcześniej jeździł za bogato to świece sa uwalone brudem i stad taki efekt, bo im więcej km robię tym mniej odczuwalny jest ten spadek mocy przy wysokich obrotach.
Edit: załączam foty.
Jeszcze zdjęcie całego silnika: https://www.anonimg.com/img/52e366d3087 ... 484ed8.jpg troche podjedzony w rożnych miejscach ale, procz spalania, daje radę.
Zbliżenie na podcisnienia itp po prawej stronie (lewej stojąc na przeciwko maski auta) https://www.anonimg.com/img/93bcc8a8955 ... b6f52d.jpg
Sonda. Ma tak sobie wisieć bez mocowania? https://www.anonimg.com/img/cf9202f940c ... 08307c.jpg
I jeszcze jak już wrzucam, te wtyczki luzem przy reflektorach - to normalne? Ma tak byc? Czy yo sa np podłączenia do wycieraczek/spryskiwaczy w wersji skandynawskiej?
https://www.anonimg.com/img/5520169fc06 ... cf8d0f.jpg
https://www.anonimg.com/img/8c28e22f1d3 ... 5080ed.jpg
Pozdr edit
Nie przeklinamy!
Ostatnio zmieniony 2014-08-12, 15:32 przez imachine, łącznie zmieniany 2 razy.
to zawór zwrotny - działa tylko w jedną stronęimachine pisze:takiego bączka
pompkę paliwa czy pompkę przyspieszacza w gaźniku ? - może ta druga się znajdzieimachine pisze:pompkę od ga14ds
olej to .. to tylko spirorura która podaje podgrzane powietrze do filtra powietrza - ułatwia start przy zimnym silniku - możesz pokleić jakąś taśmą. ..imachine pisze:papierowy wąż
chodzi o blokadę klapki sterowanej bimetalem, aby ilość powietrza w układzie dolotowym się nie zmieniała i żeby gaz się tamtędy nie cofał - jak zmienisz LPG na BLOS to cały dolot można wywalić.imachine pisze:jakaś k**** od gazu co robiła te instalacje wwiercila na sztywno wkręt do drewna
- to przewód od paliwa - coś jakby podgrzewająca przedłużka - są dwa - na powrocie i zasilaniuimachine pisze:metalowy przewód,
oryginalnie przy jednej ze śrub jest mocowanie na wtyczkę - stąd taki spłaszczony bok tej jasnej wtyczkiimachine pisze:Sonda. Ma tak sobie wisieć bez mocowania
tak, to są chyba jakieś "extrasy" do przeciwmgłowych czy czegoś tam .. też takie mam .. i też niepodpięteimachine pisze:te wtyczki luzem przy reflektorach
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
Tak, chodzi o pompkę przyspieszenia. Rozmawialiśmy o tym, jak bys znalazł to mysle, ze bym wziął, bo cos sie poci w okolicy lewej strony (prawej stojąc na przeciwko przodu auta) gaźnika.
Link: https://www.anonimg.com/img/a61efe7a0f8 ... 1c9caf.jpg
Moze to właśnie ta guma jest rozwalona i stad ucieka paliwo?
Blosa nadal nie znalazłem, wiec póki co jest opcja ew na mikser albo wkrętke.
Z tego, co czytałem, to wkrętka w dolot lub w gaźnik jest lepszym rozwiązaniem.
Mysle jeszcze ze moze pływak jest udupiony? I go zalewa? Ale nie rozkladalem gaźnika, wiec nie wiem na 100%.
Dzis sprawdziłem spalanie - śmiało przejechałem bez szaleństw ~36km za 40PLN. Szaleństwo - jak 3 litrowe v6.
Ten przewód od paliwa co Ci pokazałem to sobie luzem tam siedzi. Jak jest u Ciebie? Gdzie to idzie? Moze ktos cos jeszcze podklei/podrzuci z fot? U mnie po prostu jest, i jest odpiety, po obu jego stronach. Ma gdzieś z 20-30cm.
Tez mnie zastanawiało to plastikowe płaskie urządzenie i doszedłem do wniosku ze to musi byc jakiś uchwyt.
Spróbuje to sobie przykrecic. Dalej, zrobię ten wąż znad kolektora i rozkminie z tą klapka, ze y sie zamykała do końca. Rozumiem, ze jak sie rozgrzeje silnik, to już klapka powinna w serii opaść i powietrze iść nie od tej rury tylko normalnie z lewej tym plastikowym dolotem z harmonijką co idzie do filtra?
Jak sie mozemy spotkać co do tej pompki przyspieszenia?
Pozdro,
Link: https://www.anonimg.com/img/a61efe7a0f8 ... 1c9caf.jpg
Moze to właśnie ta guma jest rozwalona i stad ucieka paliwo?
Blosa nadal nie znalazłem, wiec póki co jest opcja ew na mikser albo wkrętke.
Z tego, co czytałem, to wkrętka w dolot lub w gaźnik jest lepszym rozwiązaniem.
Mysle jeszcze ze moze pływak jest udupiony? I go zalewa? Ale nie rozkladalem gaźnika, wiec nie wiem na 100%.
Dzis sprawdziłem spalanie - śmiało przejechałem bez szaleństw ~36km za 40PLN. Szaleństwo - jak 3 litrowe v6.
Ten przewód od paliwa co Ci pokazałem to sobie luzem tam siedzi. Jak jest u Ciebie? Gdzie to idzie? Moze ktos cos jeszcze podklei/podrzuci z fot? U mnie po prostu jest, i jest odpiety, po obu jego stronach. Ma gdzieś z 20-30cm.
Tez mnie zastanawiało to plastikowe płaskie urządzenie i doszedłem do wniosku ze to musi byc jakiś uchwyt.
Spróbuje to sobie przykrecic. Dalej, zrobię ten wąż znad kolektora i rozkminie z tą klapka, ze y sie zamykała do końca. Rozumiem, ze jak sie rozgrzeje silnik, to już klapka powinna w serii opaść i powietrze iść nie od tej rury tylko normalnie z lewej tym plastikowym dolotem z harmonijką co idzie do filtra?
Jak sie mozemy spotkać co do tej pompki przyspieszenia?
Pozdro,
uu i tu zaczynają się schody .. mam ją zdaję się jeszcze w piwnicy, ale mam remont i piwnica zawalona będzie gratami z domu (do końca remontu) i nie dostanę się do tego .. także wrzesień najwcześniej ..imachine pisze:Jak sie mozemy spotkać co do tej pompki przyspieszenia
takiego patentu nie znam, ale podejrzewam, że to może zdać egzaminimachine pisze:albo wkrętke
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
Spróbuje na start wyregulować zapłon. Tak sobie mysle, bo całe cuda ze spalaniem zaczęły sie od puknięcia przodem w inne auto, czy moze tak byc ze od takiego stuk "przeskoczy" jakos zapłon?
Bo to by wyjaśniało i załatwiało sprawę - 50pln taka usługa kosztuje, podbije sobie do md albo do takiego mechanika co już jest zaprzyjaźniony i robi inne auta, którymi jeżdzę.
Bo płacić 1zł z kawałkiem za przejechany kilometr to przy 75km 1.4 mi sie nie uśmiecha, nie ważne jak fajnym autem sa nissany.
Generalnie rozumiem, ze zapłon moze nie wpływać bezpośrednio na dynamikę jazdy, a na spalanie znacznie. Bo wtenczas jest ok z dynamika, tylko spalanie jest kosmiczne.
No i rzucę okiem przy okazji na te pompkę obok gaźnika, moze jest po prostu nieszczelna i tamtędy tez spier.. wacha - i stad dodatkowo wysokie spalanie.
Patrzyłem dzis na ten metalowy przewód, to faktycznie, u mnie wisi luzem, ale w jego miejsce jest gumowy wąż i idzie prawidłowo, tyle, ze pod filtrem - od pompy do gaźnika z prawej strony, po prostu pomija ten element metalowy.
--
Auto wstawione do mechanika, zobaczymy, co pomoże.
Mam tez opcje kupienia wtryskow z kolektorem i elektronika itd z 1.6 za 1000zł z przekładką i strojeniem - zobaczymy, jak pójdzie z gaznikiem, póki co chce po taniosci sprawę rozwiązać.
Napisze jak będę wiedział co mu było.
--
Wtrysk + komp + dolot + itd z 1.6 na pokładzie.
Jest znacznie lepiej pod butem, jeszcze nie sprawdzałem pełnych możliwości bo pompa paliwa jest do wymiany natomiast myślę, że będzie dobrze pod względem spalania.
Napiszę dokładnie jak zaleję pod korek.
Bo to by wyjaśniało i załatwiało sprawę - 50pln taka usługa kosztuje, podbije sobie do md albo do takiego mechanika co już jest zaprzyjaźniony i robi inne auta, którymi jeżdzę.
Bo płacić 1zł z kawałkiem za przejechany kilometr to przy 75km 1.4 mi sie nie uśmiecha, nie ważne jak fajnym autem sa nissany.
Generalnie rozumiem, ze zapłon moze nie wpływać bezpośrednio na dynamikę jazdy, a na spalanie znacznie. Bo wtenczas jest ok z dynamika, tylko spalanie jest kosmiczne.
No i rzucę okiem przy okazji na te pompkę obok gaźnika, moze jest po prostu nieszczelna i tamtędy tez spier.. wacha - i stad dodatkowo wysokie spalanie.
Patrzyłem dzis na ten metalowy przewód, to faktycznie, u mnie wisi luzem, ale w jego miejsce jest gumowy wąż i idzie prawidłowo, tyle, ze pod filtrem - od pompy do gaźnika z prawej strony, po prostu pomija ten element metalowy.
--
Auto wstawione do mechanika, zobaczymy, co pomoże.
Mam tez opcje kupienia wtryskow z kolektorem i elektronika itd z 1.6 za 1000zł z przekładką i strojeniem - zobaczymy, jak pójdzie z gaznikiem, póki co chce po taniosci sprawę rozwiązać.
Napisze jak będę wiedział co mu było.
--
Wtrysk + komp + dolot + itd z 1.6 na pokładzie.
Jest znacznie lepiej pod butem, jeszcze nie sprawdzałem pełnych możliwości bo pompa paliwa jest do wymiany natomiast myślę, że będzie dobrze pod względem spalania.
Napiszę dokładnie jak zaleję pod korek.
Panowie, pomocy. Gdzie jest śruba regulacji mieszanki dla gaźnika GA14DS? 20 razy okrążyłem drania z każdej strony i nie mogę zlokalizować. Oczywiście szukałem po tematach.
Mam strasznie bogato, chcę pokombinować.
galerie allegro
Mam strasznie bogato, chcę pokombinować.
galerie allegro
byłe nyski: 100nx GTi red top, hard top -> 2x almera 1.4 -> serena 2.0
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy
https://youtu.be/EluWUn-UWfk
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy
https://youtu.be/EluWUn-UWfk
damianos, jak chcesz kombinowac to od razu lepiej zakup gaznik nie kombinowany. Ustawic ten cudasny gaznik ciezko nawet fachowca, ktorzy niby sie na tym znają. Rozdzial w service manual o ustawieniu gaznika ma jakies 30 stron o ile dobrze pamietam. Ogolnie taka widzisz cecha gaźnia, ze jest dosc bogato w niższych partiach obrotów.
Poza tym co sie z nim dzieje ze chcesz go "dobic"?
Moja rada, jedne co ewentualnie mozesz ruszac to pokrętło biegu jałowego.
Poza tym co sie z nim dzieje ze chcesz go "dobic"?
Moja rada, jedne co ewentualnie mozesz ruszac to pokrętło biegu jałowego.
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
majchrzok skubaniec dużo pali, no i nie idzie tak jak by mógł, świece czarne. Próbowałem ze śrubką, jedynie ustawiłem odpowiednie obroty i tyle.
Wydech jest luźny, może za luźny (został mi po GTI), kombinowałem sporo z dolotem - sprawdził się największy stożek, spadło spalanie i trochę się poprawiła dynamika. Generalnie dół już fajnie reaguje, na gaz też szybciej odpowiada, ale zbyt leniwie się wkręca na górę. Na blosie jest przykręcony na maxa.
Może faktycznie, żeby nie rozjeżdżać ustawień gaźnika, to poszukać mniejszego gwizdka? Kombinowałem ze zdławieniem na wężu od LPG, ale niestety, tylko odcinało kompletnie najwyższe obroty, a dół dalej przelany.
Wydech jest luźny, może za luźny (został mi po GTI), kombinowałem sporo z dolotem - sprawdził się największy stożek, spadło spalanie i trochę się poprawiła dynamika. Generalnie dół już fajnie reaguje, na gaz też szybciej odpowiada, ale zbyt leniwie się wkręca na górę. Na blosie jest przykręcony na maxa.
Może faktycznie, żeby nie rozjeżdżać ustawień gaźnika, to poszukać mniejszego gwizdka? Kombinowałem ze zdławieniem na wężu od LPG, ale niestety, tylko odcinało kompletnie najwyższe obroty, a dół dalej przelany.
byłe nyski: 100nx GTi red top, hard top -> 2x almera 1.4 -> serena 2.0
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy
https://youtu.be/EluWUn-UWfk
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy
https://youtu.be/EluWUn-UWfk
Czekaj czekaj. Mowimy o jeździe na pb czy lpg?
U mnie przy zamontowanym blosoe na dolocie i jezdzie na pb byla chwila zwloki na dodanie gazu.
U mnie przy zamontowanym blosoe na dolocie i jezdzie na pb byla chwila zwloki na dodanie gazu.
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Zależy mi na dobrze ustawionym gazie.
Bena trochę lepiej chodzi, wkręca się bardziej równomiernie i ma lepszą górę. Na bank jest też przelana.
Gaz ma spoko dół, szybko reaguje; w środkowych obrotach jest spora dziura, na górze trochę idzie, ale bez szału. Gaz na bank przelany.
Dlatego pomyślałem o pokręceniu śrubką, żeby całość zubożyć. Tylko - gdzie ona do cholery jest?
Bena trochę lepiej chodzi, wkręca się bardziej równomiernie i ma lepszą górę. Na bank jest też przelana.
Gaz ma spoko dół, szybko reaguje; w środkowych obrotach jest spora dziura, na górze trochę idzie, ale bez szału. Gaz na bank przelany.
Dlatego pomyślałem o pokręceniu śrubką, żeby całość zubożyć. Tylko - gdzie ona do cholery jest?
byłe nyski: 100nx GTi red top, hard top -> 2x almera 1.4 -> serena 2.0
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy
https://youtu.be/EluWUn-UWfk
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy
https://youtu.be/EluWUn-UWfk
Śrubki do ustawiania skladu mieszanki sa pod zawleczka/ kapturkiem bodajze z lewej strony gaznika.
Jednakze ja po montazu blosu troszke czytalem na jego temat. Moim zdaniem przede wszystkim przenies reduktor bliżej blosu, oraz ustaw go bardziej w pionie. Jak juz musi byv pochylony lepiej niech bedzie w tyl a nie przód.
Dodatkowo, jak czujesz ze auto slabnie w górnych obrotach na gazie byc moze masz za malo wydajny reduktor od gazu. Podobno do blosu musi byc o wydajnosci minimum 120km dla tego silnika..
Samo ustawienie calosci tez jest wazne.
Auto bedzie w chwili obecnej troszke bardziej przelane bo mimo wszystko masz spora zwezke w dolocie w postaci blosu.
Jednakze ja po montazu blosu troszke czytalem na jego temat. Moim zdaniem przede wszystkim przenies reduktor bliżej blosu, oraz ustaw go bardziej w pionie. Jak juz musi byv pochylony lepiej niech bedzie w tyl a nie przód.
Dodatkowo, jak czujesz ze auto slabnie w górnych obrotach na gazie byc moze masz za malo wydajny reduktor od gazu. Podobno do blosu musi byc o wydajnosci minimum 120km dla tego silnika..
Samo ustawienie calosci tez jest wazne.
Auto bedzie w chwili obecnej troszke bardziej przelane bo mimo wszystko masz spora zwezke w dolocie w postaci blosu.
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Dzięki, spróbuję odwrócić blosa. Nie mogę go postawić, maska przeszkadza. W końcu się wkurzę i wywalę dziurę w masce na blosa
Reduktor to niezły trop. Niemniej z benzyną też lipa, słabo podaje jak na takie mody.
Blos nie zgodzę się, że jest zwężką, jest znacznie bardziej przepustowy niż malutki mikser który wcześniej siedział.
Myślałem o podmianie aparatu zapłonowego, tylko najpierw przetestowałbym śrubę mieszanki, żeby się nie pchać w koszty jeśli aparat ok.
majchrzok, czy widzisz może tą śrubkę na moich fotach?
Reduktor to niezły trop. Niemniej z benzyną też lipa, słabo podaje jak na takie mody.
Blos nie zgodzę się, że jest zwężką, jest znacznie bardziej przepustowy niż malutki mikser który wcześniej siedział.
Myślałem o podmianie aparatu zapłonowego, tylko najpierw przetestowałbym śrubę mieszanki, żeby się nie pchać w koszty jeśli aparat ok.
majchrzok, czy widzisz może tą śrubkę na moich fotach?
byłe nyski: 100nx GTi red top, hard top -> 2x almera 1.4 -> serena 2.0
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy
https://youtu.be/EluWUn-UWfk
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy
https://youtu.be/EluWUn-UWfk
damianos, musiał bym odpalic schematy bo dokladnie nie pamiętam gdzie ona jest ukryta. Mimo to mysle ze to i tak nie jest dobry pomysl ruszac sruby od regulacji. Wlasnie po to jest pod kapturkiem by przez przypadek"na pałę" nikt tego nie kręcił... To nie jest gaźnik od komarka...
Mozesz jeszcze spróbować przeczyscic gaźnik od góry sprajem do czyszczenia gaznikow. Napsikac w kazdy otworek jaki jest tam widoczny.
Mozesz jeszcze spróbować przeczyscic gaźnik od góry sprajem do czyszczenia gaznikow. Napsikac w kazdy otworek jaki jest tam widoczny.
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
To już przerabiałem, kilka razy go czyściłem. Gdyby Ci się udało namierzyć schemat będę wdzięczny - przewaliłem internety i nic nie znalazłem.
Mam teraz dobry pretekst żeby podpiąć diodowy wskaźnik AFR, to by ułatwiło strojenie.
Mam teraz dobry pretekst żeby podpiąć diodowy wskaźnik AFR, to by ułatwiło strojenie.
byłe nyski: 100nx GTi red top, hard top -> 2x almera 1.4 -> serena 2.0
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy
https://youtu.be/EluWUn-UWfk
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy
https://youtu.be/EluWUn-UWfk