[Sunny/100NX] Jaki olej silnikowy?
Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik
rz pisze:Jak juz pisalem wyzej, MOTUL w moich skromnych testach wypadl blado przy Valvo Cena to nie zawsze wyznacznik jakosci. Wiekszosc mowi MOTUL MOTUL a ja jednak kolejny raz leje Valvoboncki pisze:ja leje do swojego albo Valvoline albo Motul [...] chociaż MOTUL jest lepszy, ale nie wszedzie go mozna dostac i 160 zł za 5l. Pozdrawiam
pzdr
rz
Tak jest, tylko Valvoline
Ja też jestem za Valvoline Jeździłem np. na Mobilu w Mitsubishi Eclipse i skoncżyło sie to dla mnie szukaniem panewki w misce olejowej ... A w nissanku w skrzyni zalałem Valvo full Syntetyk i jest dużo lepiej. A do silnika teraz bede wlewał tez Valvoline tylko minerał bo już dawno ten samochod jeździ na minerale i czuje jak bym zalał pół syntetyk to daleko by nie pojechal Ogólnie Valvo świetny olej i cena jest smieszna. Znalazłem na allegro bańke 4l za 90 zł (cena podobna do Shella) a w sklepie u kumpla on sćiągnie mi jeszcze taniej niz allegro o.O ;P
=Mitsubishi Eclipse Klub Polska User=
--------------------------------------------------------
www.ternet.com.pl
--------------------------------------------------------
www.ternet.com.pl
Ja, poprzedni własciciel jeździł na shellu, i ja raz wymienialem tez na shell, nic sie nie stało podczas eksploatacjii na shellu ale i tak Valvo lepsze
[ Dodano: 2010-11-02, 21:46 ]
Witam, odkopuje temat bo mam problem
Jak sie okazało padła mi uszczelka pod głowicą (Seryjna papierowa) przy około 200 tys km.
Głowica pojechała do sprawdzenia, jeśli będzie ok to planowanie,nowe uszczelniacze, uszczelka pod głowice i pokrywe. Zalany tam był shell mineralny 15w40 (Prezent po poprzednim własicielu) i najprawdopodobniej od niego w silniku jest kupa czarnego nagaru nie nadajacego sie do doczyszczenia. Silnik co prawda że minerał miał zalany ale ani grama oleju nie brał i tak sobie mysle czy by nie zalać własnie jednak Valvoline MaxLife Diesel 10w40 polsyntetyk, tylko boje sie że wypłuka ten nagar i bedzie po silniku ... Sam nie wiem już, bo shell wcale mi sie nie widzi ...
CO wy na to ?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2010-11-02, 21:46 ]
Witam, odkopuje temat bo mam problem
Jak sie okazało padła mi uszczelka pod głowicą (Seryjna papierowa) przy około 200 tys km.
Głowica pojechała do sprawdzenia, jeśli będzie ok to planowanie,nowe uszczelniacze, uszczelka pod głowice i pokrywe. Zalany tam był shell mineralny 15w40 (Prezent po poprzednim własicielu) i najprawdopodobniej od niego w silniku jest kupa czarnego nagaru nie nadajacego sie do doczyszczenia. Silnik co prawda że minerał miał zalany ale ani grama oleju nie brał i tak sobie mysle czy by nie zalać własnie jednak Valvoline MaxLife Diesel 10w40 polsyntetyk, tylko boje sie że wypłuka ten nagar i bedzie po silniku ... Sam nie wiem już, bo shell wcale mi sie nie widzi ...
CO wy na to ?
Pozdrawiam
=Mitsubishi Eclipse Klub Polska User=
--------------------------------------------------------
www.ternet.com.pl
--------------------------------------------------------
www.ternet.com.pl
-
- nowy na forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 2015-12-02, 19:02
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
Faktycznie nie ma sensu zalewać silnika olejem mineralnym, który zrobi w silniku więcej szkody niż pożytku.
Są samochody np. Hondy w których producent zaleca stosowanie oleju 0W20 i na takich olejach te silniki robią po 300 tyś km. bez awarii.
Zasada zmiany oleju przy 100tyś. na półsyntetyk , a po 200 na minerał to efekt raczej niewiedzy mechaników, którzy przygodę z edukacją olejową zakończyli w latach
80-tych ubiegłego wieku, niż założenia konstruktorów silników. Jeśli masz olej 10W40 i wszystko jest w porządku to pozostań przy sprawdzonym produkcie.
Pozdrawiam
Piotr Dziektarz
www.zmienolej.pl
Są samochody np. Hondy w których producent zaleca stosowanie oleju 0W20 i na takich olejach te silniki robią po 300 tyś km. bez awarii.
Zasada zmiany oleju przy 100tyś. na półsyntetyk , a po 200 na minerał to efekt raczej niewiedzy mechaników, którzy przygodę z edukacją olejową zakończyli w latach
80-tych ubiegłego wieku, niż założenia konstruktorów silników. Jeśli masz olej 10W40 i wszystko jest w porządku to pozostań przy sprawdzonym produkcie.
Pozdrawiam
Piotr Dziektarz
www.zmienolej.pl
od zawsze nasza setka w naszym posiadaniu jeździ na 15w40 czyli mineralce.
zmiana co 10tys km. olej mobil.
silnik nie kopci, nie bierze oleju, trzyma moc. więc to o oleju mineralnym to też są mity...
auto mamy od 98r, kupione z przbiegiem 50tys km. teraz ma 350 tys km. . .
zmiana co 10tys km. olej mobil.
silnik nie kopci, nie bierze oleju, trzyma moc. więc to o oleju mineralnym to też są mity...
auto mamy od 98r, kupione z przbiegiem 50tys km. teraz ma 350 tys km. . .
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
-
- nowy na forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 2015-12-02, 19:02
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
Faktycznie nie zawsze cena jest wyznacznikiem jakości oleju. Warto czasem zobaczyć na kartę charakterystyki i parametry danego oleju.sergiej pisze:ja dostalem w dobrej cenie motul wiec wlalem na probe bo 110 zl za 5 litrow to spoko cena ...
Często jest tak, że olej tanśzy lepiej się sprawdza w danym silniku i tu też dodam pod nogą właściciela. Cena niestety nie jest zawsze wyznacznikiem jakości oleju. A co do ceny za piątkę Motula ,osobiście miałbym obiekcje kupić tak tanio gdyż ostatnio trochę słychać o różnych żródłach zaopatrzenia .
Pozdrawiam
Piotr Dziektarz