Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N14] Sunny-ucieka prąd

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Kingstonek
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2015-02-06, 13:47
Lokalizacja: Gdynia

[N14] Sunny-ucieka prąd

Post autor: Kingstonek » 2015-02-06, 13:57

Witam wszystkich, sprawa dość poważna i denerwująca, jakiś tydzień temu wymieniłem pompę wody w moim sunny (1.4 1993r) przed wymianą nic się nie działo nie licząc standardowych pierdolek, po wymianie nagle zaczął gubić Gdzieś prąd, akumulator igła po 2 tyg stania na mrozie odpaliłem bez problemu a teraz po tej wymianie auto mi zjada prąd, jak nie zdejme klemy to po 2-3 godzinach mogę zapomnieć o tym że odpale, aku Sprawdzałem łącznie z tym ze zapakowalem nowy i było dokładnie to samo z tym ze po max 4godz.. Ktoś jakieś pomysły gdzie szukać miejsca? Elektryk twierdzi że to masa gdzieś spadła i gubi prąd, do kabli zawsze dwie lewe ręce więc pytam was, może ktoś już miał podobny problem. Pozdrawiam :-)

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-02-06, 15:46

jak masz dwie lewe ręce to lepiej niech ktoś Ci to naprawi
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Kingstonek
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2015-02-06, 13:47
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Kingstonek » 2015-02-06, 15:48

Przysłowiowe dwie lewe ręce.. Nie mam już po prostu pojęcia gdzie szukać, ładowanie jest nie spada napięcie podczas pracy silnika, wszystko ok, dopiero po zgaszeniu gubi prąd i już nie mam pomysłów którędy.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-02-06, 15:53

wyciągaj po kolei bezpieczniki i kontroluj pobór prądu
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2015-02-06, 15:54

miernik w łape i do aku :)
i wyciagac pojedynczo bezpieczniki...

Kingstonek
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2015-02-06, 13:47
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Kingstonek » 2015-02-06, 15:59

jakiś trop jest, sprawdzę :-)

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2015-02-06, 16:33

Popatrz też w okół silnika czy wspomniana masa nie spadła skądś.

Vendo
aktywny forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 2013-08-04, 20:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Vendo » 2015-02-06, 20:15

Ustaw miernik na pomiar natężenia prądu (często jest to mierzenie do 10A i trzeba jeden z kabli przepiąć w mierniku w inne wyjście). Odepnij klemę plusową i jednym kablem miernika dotknij do aku, a drugą do klemy plusowej. Wtedy będziesz widział jaki jest pobór prądu. Musisz pamiętać, żeby powyłączać wszystkie odbiorniki prądu, bo wynik będzie zafałszowany. Wyciągaj po kolei bezpieczniki i patrz co się dzieje. Pobór prądu w sprawnym aucie powinien wynosić raczej nie więcej jak 20mA.
Chociaż tak teraz myślę, że skoro już po kilku godzinach nie możesz odpalić samochodu to pomiar do 10A może okazać się za małym zakresem.
Pewni za chwilę wpadnie tu Janusz i mnie poprawi :-P

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-02-06, 21:03

Vendo, ja z lenistwa wziąłbym miernik cęgowy...... Ogólnie nie ma czego poprawiać, poza drobną uwagą - w niektórych miernikach trzeba przepiąć sondę pomiarową :]

Pobór prądu będzie nieco większy niż 20mA - alarm, centralny, podtrzymanie radia.

Dla akumulatorów samochodowych istnieje takie coś jak pojemność 10-godzinna. Dla akumulatora o pojemności 60Ah przez 10h można pobierać prąd o natężeniu 6A. Potem wydajność prądowa akumulatora gwałtownie spadnie.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Kingstonek
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2015-02-06, 13:47
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Kingstonek » 2015-02-07, 05:02

Plan na poniedziałek mam już zatem, dzisiaj odziwo nie musiałem kopać od kabli, ale coś czuje ze może być to rozrusznik bo zaczęły się dziać czary. Mianowicie zbieram z 5na3 przerywa i resetuje całe auto do zera, przy bardziej dynamicznym przyspieszaniu (tak wiem 1.4 to nie Gtr :D) to samo, szarpie dusi gaśnie o momentalnie ogarnia na nowo, muszę sprawdzić aparat na rozruszniku bo może tam leży przyczyna. Bdw jeśli coś by ktoś potrzebował służę książka nissan sunny sam naprawiam, zawsze można zeskanować bądź z braku laku pstryknac fotkę na prędkości i podesłać :) dzięki za wszystkie rady, co z nyską dam znać jak się z tym uporam :)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-02-07, 10:34

Sprawdź raczej alternator i przewód, który idzie od niego do akumulatora.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Kingstonek
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2015-02-06, 13:47
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Kingstonek » 2015-02-15, 14:24

Diagnoza - rozrusznik dokładniej co w nim padło nie wiem, wymieniłem i działa, prąd nie ucieka jest ok! dzięki wszystkim za pomoc :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”