Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N13] 1.7d Problem z napięciem na świece żarowe

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
Fer
fanatyk nissana
Posty: 357
Rejestracja: 2010-02-07, 08:08
Lokalizacja: Gliwice/Pyskowice

[N13] 1.7d Problem z napięciem na świece żarowe

Post autor: Fer » 2015-01-14, 22:03

Oto taki problem z pacjentem -jest przewód zakończony oczkiem doprowadzający napięcie na listwę ze świecami żarowymi, jeżeli go odepnę i sprawdzę miernikiem, na włączonej stacyjce daje 10,3v (możliwe że z początku daje 12.4v ale tego nie zauważyłem) a przy wyłączonej nic. Jeżeli go podepnę pod listwę wtedy traci się napięcie i jest zero.


Podpinając na krótko zasilanie z aku na świece - auto bez problemu odpala.

Ktoś domyśla się co może być tego przyczyną ?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-14, 22:16

Fer, napięcie na aku pod obciążeniem będzie przysiadać. To, że po załączeniu zapłony masz na oczku te 10V to norma, bo grzanie świec załączane jest przez przekaźnik.

Na Twoim miejscu przejrzałbym dokładnie ścieżkę aku->bezpiecznik->przekaźnik->przewód do świec. Podejrzewam, że któryś styk jest przyśniedziały i tworzy się w ten sposób rezystancja połączenia, na której pojawia się spadek napięcia na skutek przepływającego prądu. Albo któryś przewód jest uwalony - pęknięty w środku.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

wojtus
stały bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 2013-01-13, 21:00
Lokalizacja: bb

Post autor: wojtus » 2015-01-14, 23:09

Zapnij żarówkę pod kabel o listwy 12V/10W i szukaj przerwy. Jak zaświeci to naprawiłeś :)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-14, 23:11

Wojtus, po co szukać punkt po punkcie - lepsza jest metoda "złotego podziału".
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Fer
fanatyk nissana
Posty: 357
Rejestracja: 2010-02-07, 08:08
Lokalizacja: Gliwice/Pyskowice

Post autor: Fer » 2015-01-14, 23:44

Dodam że do przekaźnika są podłączone w sumie 3 wtyczki - dwie z grubszym przewodem (jedna z nich +12v) i trzecia wtyczka z dwoma przewodami (jeden z nich +12v) i nie ma różnicy czy stacyjka jest przekręcona czy nie, do przekaźnika dochodzi 12v z jednego grubszego przewodu i jednego cieńszego z trzeciej wtyczki

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-14, 23:52

Fer, te dwa grube to są przewody prądowe, ten cienki to jest włączanie/wyłączanie przekaźnika. Moje zdanie jest takie - albo poleciał układ czasowy od świec, albo przekaźnik.

Jak przekaźnik zostanie załączony to na drugim grubym przewodzie tez będzie 12VDC
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”