[Y10] Remont silnika GA16DE
Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik
[Y10] Remont silnika GA16DE
Witam w swoim y10 zmieniłem silnik z powodu iż poprzedni pił płyn i olej, auto było kupione od handlarza wiec nie chciałem ryzykować z wymianą uszczelki bo nie wiem czy to nie coś z głowicą. Wymieniłem silnik na drugi kupiony na Olx za 450pln pochodził z nissana 100nx, gwarancje miałem 1 miesiąc nie pisemną, ale z uwagi że miałem dużo innych zajęć silnik wymieniłem po około 6 tygodniach od zakupu do silnika włożyłem wałki z DS-a i kolektor 73C. Po przejechaniu około około 500km trasa Z pod Kielc do Wawki i z powrotem zaczęły się wycieki oleju z pod miski i wymieniłem uszczelniacz na wale pod kołami pasowymi, jednak z miską nie robiłem już nic jeździłem tak 9000km. Ostatnio wymieniłem olej na Valvoline max life 10w40 wyciek z pod miski ustał, ale po około 1000km ubywa oleju był wlany do max a teraz ubyło z 5 do 7mm na bagnecie. Jak auto jest zimne to z wydechu nie wydobywa się żaden dym dopiero po około 5min zaczyna kopcić ni to niebiesko ni biało, a przy jeździe na 5biegu pod górę lub jak docisnę mocniej gazu to jest za mną chmura dymu auto jedzie normalnie ma moc zbiera się dobrze, płynu chłodniczego nic nie ubywa. Teraz moje pytanie który silnik lepiej wyremontować ten co miałem wcześniej i pił i płyn i olej czy ten co jest teraz. Jakie pierścienie tłokowe, czy panewki też muszę zmieniać itp. Co polecacie założyć żeby prezentowało jakąś jakość i zaraz się nie rozpadło, i generalnie co trzeba zmienić w głowicy itp. Proszę o jak najwięcej wskazówek ponieważ remont silnika będę robił sam, poza tym nie jestem mechanikiem a całą wiedzę dotyczącą Nissanów posiadam z tego forum i jeszcze źle na tym nie wyszedłem. I mam nadzieje że wreszcie ten Nissan zostanie ze mną na dłużej bo blachę ogarnąłem w lato teraz pozostała reszta i może wreszcie pojawię się na jakimś zlocie, bo wreszcie od kilku miesięcy mam z powrotem prawko Pozdrawiam.
Dla pewności sprawdź czy silnik jest na pewno suchy i oczywiście przed remontem wymień tą słynną uszczeleczkę odmy pod pokrywą zaworów.
Tu masz link jak byś nie wiedział o co kaman.
http://nissan-almera.pl/viewtopic.php?f ... 690#p77722
Tu masz link jak byś nie wiedział o co kaman.
http://nissan-almera.pl/viewtopic.php?f ... 690#p77722
I to parę litrów na 1000km .
http://nissan-almera.pl/viewtopic.php?f=14&t=8207
aha i komprecha to sprawdzenia.
http://nissan-almera.pl/viewtopic.php?f=14&t=8207
aha i komprecha to sprawdzenia.
Sprawdzę kompresje w tym tygodniu. A czy ta gumka uszczelnia jakiś kanał który idzie powietrze z pokrywy zaworów do obudowy filtra powietrza i pod filtrem jest taka mała gąbka lub filc nie wiem jak zwał tak zwał ,bo jeśli tak to u mnie było to całe w oleju upaprane, wiozłem i to wyprałem, ale od tamtej pory tam nie zaglądałem.
Po 9k km zeżarło Ci praktycznie cały olej... wątpię, że to wina jednej uszczelki. Fakt z
GA16 nie dłubałem. Sciągnij łeb z tego "starego" silnika, zobacz czy nie ma progu na cylindrach, wyjmij tłoki, pomierz wał korbowy, jak wszystko będzie ok, z wałem to ładuj panewki STD, korobowodowe i główne, do tego nowe pierścienie, uszczelniacze zaworowe, i wszystkie uszczelki silnika.
Panewki -główne ok, 200zł, korbowodowe - ok 200zł
Zestaw uszczelek na cały silnik w granicach 100 do 200zł,
Co do głowicy to, uszczelniacze będą w zestawie, w Intercars za 30 zł masz docieraki do zaworów (takie drewniane kijki z przyssawkami, ) + pasta max 30zł, jeśli prowadnice są ok, to remont głowicy (we własnym zakresie) masz w cenie 160zł bo dochodzi planowanie
za ok 800zł (licząc na oko) masz praktycznie nowy silnik. na którym robisz kolejne 200tys jak nie lepiej...
Takie moje zdanie
Kupisz kartofla z olx to za pare miesięcy będzie to samo...
Ewentualnie zajrzyj na "naszą giełdę" coś tam może trafisz
[ Dodano: 2014-12-15, 21:35 ]
GA16 nie dłubałem. Sciągnij łeb z tego "starego" silnika, zobacz czy nie ma progu na cylindrach, wyjmij tłoki, pomierz wał korbowy, jak wszystko będzie ok, z wałem to ładuj panewki STD, korobowodowe i główne, do tego nowe pierścienie, uszczelniacze zaworowe, i wszystkie uszczelki silnika.
Panewki -główne ok, 200zł, korbowodowe - ok 200zł
Zestaw uszczelek na cały silnik w granicach 100 do 200zł,
Co do głowicy to, uszczelniacze będą w zestawie, w Intercars za 30 zł masz docieraki do zaworów (takie drewniane kijki z przyssawkami, ) + pasta max 30zł, jeśli prowadnice są ok, to remont głowicy (we własnym zakresie) masz w cenie 160zł bo dochodzi planowanie
za ok 800zł (licząc na oko) masz praktycznie nowy silnik. na którym robisz kolejne 200tys jak nie lepiej...
Takie moje zdanie
Kupisz kartofla z olx to za pare miesięcy będzie to samo...
Ewentualnie zajrzyj na "naszą giełdę" coś tam może trafisz
[ Dodano: 2014-12-15, 21:35 ]
To jest odmaMały Głód pisze:Sprawdzę kompresje w tym tygodniu. A czy ta gumka uszczelnia jakiś kanał który idzie powietrze z pokrywy zaworów do obudowy filtra powietrza i pod filtrem jest taka mała gąbka lub filc nie wiem jak zwał tak zwał ,bo jeśli tak to u mnie było to całe w oleju upaprane, wiozłem i to wyprałem, ale od tamtej pory tam nie zaglądałem.
I tak też zrobię chociaż tą uszczelkę kupię do tego silnika co mam założony nie zaszkodzi spróbować. A ten stary wyremontuje w chwili wyjęcia miał teoretycznie 276000 ciekawe ile ma naprawdę. Co do części to tylko panewki STD czy pierścienie i uszczelniacze zaworowe też?? Jakiej firmy uszczelki?? Do diesla kupowałem uszczelkę pod głowice Ajusa, a do tego silnika jaką najlepiej kupić?? Śruby (szpilki) do przykręcenia głowicy nowe czy stare jeśli nowe to jakiej firmy??
Uszczelkę kup i sprawdź.
Najpierw pomierz wał czy jest ok, czy do szlifu, w zakładach gdzie planują głowice Ci go sprawdzą. Jeśli będzie ok, to panewki std. (Ja u siebie bez pomiarów kupiłem STD i działa)
Pierścienie też wszystko zależy od stopnia zużycia gładzi cylindrów, może wystarczy honowanie, a może trzeba będzie równać. Po samym honowaniu STD.
Ogólnie co do bloku, to jak zdejmiesz głowice i zobaczysz cylindry to przejedź palcem tam gdzie kończy się praca tłoka (GMP) jeżeli nie będzie bardzo wyczuwalnego progu, to ładował bym STD.
Uszczelniacze zaworowe są w jednym rozmiarze.
Uszczelki: Ja kupiłem kompletny zestaw z uszczelką pod głowice Ajusa( bo do mojego E16 nic innego po prostu nie ma) Ale na Twoim miejscu raczej szukałbym Elringa. Szpilki mówią, że trzeba nowe. Przy GA16DE Nie trzeba.
Co do głowicy:
Odkręcasz w odwrotnej kolejności, Można normalną grzechotką. Tylko przy montażu KLUCZ DYNAMOMETRYCZNY !
Tu masz resztę
Najpierw pomierz wał czy jest ok, czy do szlifu, w zakładach gdzie planują głowice Ci go sprawdzą. Jeśli będzie ok, to panewki std. (Ja u siebie bez pomiarów kupiłem STD i działa)
Pierścienie też wszystko zależy od stopnia zużycia gładzi cylindrów, może wystarczy honowanie, a może trzeba będzie równać. Po samym honowaniu STD.
Ogólnie co do bloku, to jak zdejmiesz głowice i zobaczysz cylindry to przejedź palcem tam gdzie kończy się praca tłoka (GMP) jeżeli nie będzie bardzo wyczuwalnego progu, to ładował bym STD.
Uszczelniacze zaworowe są w jednym rozmiarze.
Uszczelki: Ja kupiłem kompletny zestaw z uszczelką pod głowice Ajusa( bo do mojego E16 nic innego po prostu nie ma) Ale na Twoim miejscu raczej szukałbym Elringa. Szpilki mówią, że trzeba nowe. Przy GA16DE Nie trzeba.
Co do głowicy:
Odkręcasz w odwrotnej kolejności, Można normalną grzechotką. Tylko przy montażu KLUCZ DYNAMOMETRYCZNY !
Tu masz resztę
Dzisiaj pomierzyłem kompresje w tym silniku co jest w aucie i na 1 ma 13,2 2ma 13,4 3ma 13 4ma 13,2 mechanik sprawdzał 2 razy. Co do tej uszczelki odmy to jeszcze nie ruszyłem tematu cały dzień w robocie trochę mało czasu.
Co do części do drugiego silnika udało mi się znaleźć następujące części. Pierścienie tłokowe marki GOETZE i ASHIKA, panewki główne KOLBENSCHMIDT , panewki korbowodowe KOLBENSCHMIDT , ASHIKA Uszczelka głowicy ERLING i CORTECO ale tanie jakieś bo po około 80zł to lipa chyba?? Któreś z tych części są coś wart czy lipa jakaś??
Co do części do drugiego silnika udało mi się znaleźć następujące części. Pierścienie tłokowe marki GOETZE i ASHIKA, panewki główne KOLBENSCHMIDT , panewki korbowodowe KOLBENSCHMIDT , ASHIKA Uszczelka głowicy ERLING i CORTECO ale tanie jakieś bo po około 80zł to lipa chyba?? Któreś z tych części są coś wart czy lipa jakaś??
Dzisiaj przyszła mi uszczelka odmy, ma oznaczenie GASKET-ROCKER 13271-4M501 kosztowała 25,79zł. Teraz czekam na uszczelkę pokrywy zaworów też dam nową bo ta stara już zaczynała pękać powoli jak ostatnio zaglądałem. No i powoli zaczynam kupować części do tamtego silnika. Mam nadzieje, że Mikołaj mnie odwiedzi w tym roku, bo z mojej wypłaty mechanika-sprzedawcy rowerowego to za wiele nie zostaje Ok dzięki za pomoc garygary a ty jakiej firmy panewki zakładałeś?
Ja zakładałem do mojego E16i panewki NDC dedykowane do GA16, płaciłem koło 200zł, ale nie pamiętam już czy 150, czy 220, gdzieś w tych granicach.
Te są akurat do hondy, ale pudełko takie samo
Jak będziesz kupował uszczelki do silnika to kupuj od razu zestaw, ponieważ, przy kupowaniu pojedynczo na bank będzie Ci czegoś brakować, albo coś nie będzie dostępne. Koszt zestawu od 100zł, można do niego osobno dokupić, uszczelkę głowicy.
Chodzi o to, że w zestawie będziesz miał nawet uszczelkę do tego ssaka co zasysa olej z miski, a osobno będzie problem z dostępnością. Ogólnie w zestawach masz całe uszczelnie dołu i góry silnika. Więc nie musisz też jeździć i szukać. OEM'owych i tak raczej nie kupisz, a powiem szczerze, że jakość np. zestawu Ajusa (którą brałem do siebie) jest na tyle dobra, że śmiało można brać. Cenowo - 100zł + dostawa, kupowane przez alleg...., sam miałem właśnie dokupić do tego osobno uszczelkę głowy, ale olałem temat i jeździ na tej z zestawu.
Śrub do głowicy jak podają w "AutoData" się nie wymienia, ale Twoja decyzja, można dla świętego spokoju.
Aaa, zanim zaczniesz kupować graty do remontu, pomierz najpierw blok, bez tego nie będziesz wiedział np. jakie panewki kupić, a jak już będziesz dłubał to kup parę litrów disla, świetnie odmacza syf, tylko potem trzeba umyć namaczaną część. (Ja myłem wodą z mydłem i suszyłem suszarką) poszukaj też na YT, filmów odnośnie remontów silnika,
Te są akurat do hondy, ale pudełko takie samo
Jak będziesz kupował uszczelki do silnika to kupuj od razu zestaw, ponieważ, przy kupowaniu pojedynczo na bank będzie Ci czegoś brakować, albo coś nie będzie dostępne. Koszt zestawu od 100zł, można do niego osobno dokupić, uszczelkę głowicy.
Chodzi o to, że w zestawie będziesz miał nawet uszczelkę do tego ssaka co zasysa olej z miski, a osobno będzie problem z dostępnością. Ogólnie w zestawach masz całe uszczelnie dołu i góry silnika. Więc nie musisz też jeździć i szukać. OEM'owych i tak raczej nie kupisz, a powiem szczerze, że jakość np. zestawu Ajusa (którą brałem do siebie) jest na tyle dobra, że śmiało można brać. Cenowo - 100zł + dostawa, kupowane przez alleg...., sam miałem właśnie dokupić do tego osobno uszczelkę głowy, ale olałem temat i jeździ na tej z zestawu.
Śrub do głowicy jak podają w "AutoData" się nie wymienia, ale Twoja decyzja, można dla świętego spokoju.
Aaa, zanim zaczniesz kupować graty do remontu, pomierz najpierw blok, bez tego nie będziesz wiedział np. jakie panewki kupić, a jak już będziesz dłubał to kup parę litrów disla, świetnie odmacza syf, tylko potem trzeba umyć namaczaną część. (Ja myłem wodą z mydłem i suszyłem suszarką) poszukaj też na YT, filmów odnośnie remontów silnika,
Witam wczoraj wieczorem zmieniłem tą uszczelkę odmy i nową uszczelkę pokrywy zaworów i dolałem litr oleju do stanu max. Dzisiaj jak jechałem do pracy i wracałem w sumie 50km, auto jakby przestało dymić. Pojeżdżę dłużej i zobaczymy czy będzie znikał olej, ale wydaje mi się że Oskr5 miał rację co do tej uszczelki, dzięki wielki eza pomoc. Co do drugiego silnika to zacznę go rozbierać po świętach. Teraz życzę wszystkim zdrowych Wesołych Świąt i bezawaryjnych Nissanów
-
- nowy na forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 2013-10-19, 12:09
- Lokalizacja: Podparpacie
Ja robiłem remont GA14 - nie jest to tania sprawa , ale z oryginału zostały tylko "obudowy" silnika , tłoki, zawory i korba .. reszta albo nowa albo "dłubnięta" - śruby, panewki, pierścienie , uszczelniacze (oprócz dwóch od wału) i rozrząd są nowe ..
Silnik i przed i po nie ma w ogóle apetytu na olej .. pomijam wycieki spod dekla
Silnik i przed i po nie ma w ogóle apetytu na olej .. pomijam wycieki spod dekla
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"