[N14] N14 problem z chłodnicą
Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik
[N14] N14 problem z chłodnicą
Z góry informuję że nie znalazłem podobnego tematu na forum.
Chodzi mi o płyn chłodniczy.
Gdy kupiłem samochód ponad miesiąc temu zauważyłem jak poprzedni właściciel- dureń w korku wlewu do zbiorniczka wyrównawczego zamiast oryginalnego korka wsadził korek metalowy od soku tarczyn i poprzebijał żeby były dziurki, z tego co wiem obieg w chłodnicy musi być zamknięty ( ? ). W zbiorniczku znajdował się jakiś płyn poniżej minimum.
Postanowiłem wymienić od razu płyn na zimowy do -35 %, samochód został odpowietrzony.
Problem tkwi w tym że dwa razy dolewałem do zbiorniczka płynu prawie do maxa i na drugi dzień patrze a tam jest znów min. i to tak samo dwa razy. Co odkręcam metalowy korek do chłodnicy zawsze jest zalane do pełna. Gdzie może być problem? W wężyku czy samym pojemniku? Zaznaczam że nie widać żadnej plamy pod silnikiem.
I druga sprawa może ktoś ma oryginalny korek do zbiorniczka wyrównawczego ? Na tą chwilę zrobiłem jakiś patent żeby był obieg zamknięty ale nie wiem jak długo to wytrzyma.
Chodzi mi o płyn chłodniczy.
Gdy kupiłem samochód ponad miesiąc temu zauważyłem jak poprzedni właściciel- dureń w korku wlewu do zbiorniczka wyrównawczego zamiast oryginalnego korka wsadził korek metalowy od soku tarczyn i poprzebijał żeby były dziurki, z tego co wiem obieg w chłodnicy musi być zamknięty ( ? ). W zbiorniczku znajdował się jakiś płyn poniżej minimum.
Postanowiłem wymienić od razu płyn na zimowy do -35 %, samochód został odpowietrzony.
Problem tkwi w tym że dwa razy dolewałem do zbiorniczka płynu prawie do maxa i na drugi dzień patrze a tam jest znów min. i to tak samo dwa razy. Co odkręcam metalowy korek do chłodnicy zawsze jest zalane do pełna. Gdzie może być problem? W wężyku czy samym pojemniku? Zaznaczam że nie widać żadnej plamy pod silnikiem.
I druga sprawa może ktoś ma oryginalny korek do zbiorniczka wyrównawczego ? Na tą chwilę zrobiłem jakiś patent żeby był obieg zamknięty ale nie wiem jak długo to wytrzyma.
kamkop, olej korek .. od tarczyna jest ok Tylko dziurki niepotrzebne bo zbiorniczek ma swoją "dziurkę" w rączce od spodu ..
Jak płynu ubywa to może niestety przez silnik - zobacz czy nie masz masła pod korkiem oleju i czy masz "mokre" spaliny
Jak płynu ubywa to może niestety przez silnik - zobacz czy nie masz masła pod korkiem oleju i czy masz "mokre" spaliny
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
a może płynu było za mało .. i teraz jak dolałeś to jest ok .. cały czas ubywa?
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
Zostało mi trochę tego płynu w butelce więc będę musiał dolać i zobaczyć gdzie może on ubywać, jak mówisz że od tarczyna może być to dzisiaj kupuje bez dziurek
Masła nie ma, jak kupiłem mechanicy sprawdzali więc wszystko jest ok. Pół miecha temu wymieniłem miskę i cały oklej w silniku oraz uszczelkę pod głowicą i żadnych oznak nie było.
Mnie najbardziej dziwi gdzie ten płyn jest wchłaniany, jak wyżej pisałem dwa razy dolewałem na prawie maxa i zawsze kończyło się na kresce min, muszę sprawdzić czy wężyk od zbiorniczka i czy zbiorniczek nie jest uszkodzony pęknięty,
A takie jeszcze pytanie, kiedy w zbiorniczku wyrównawczym powinien powrócić płyn z obiegu podczas włączonego silnika czy na zimnym?
Masła nie ma, jak kupiłem mechanicy sprawdzali więc wszystko jest ok. Pół miecha temu wymieniłem miskę i cały oklej w silniku oraz uszczelkę pod głowicą i żadnych oznak nie było.
Mnie najbardziej dziwi gdzie ten płyn jest wchłaniany, jak wyżej pisałem dwa razy dolewałem na prawie maxa i zawsze kończyło się na kresce min, muszę sprawdzić czy wężyk od zbiorniczka i czy zbiorniczek nie jest uszkodzony pęknięty,
A takie jeszcze pytanie, kiedy w zbiorniczku wyrównawczym powinien powrócić płyn z obiegu podczas włączonego silnika czy na zimnym?
Kamkop, a ile płynu wlałeś? Bo do układu wchodzi 5,5L Dla pocieszenia do Primery z benzynowym 2.0 wchodzi 7L
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Kamkop, ja się jakoś nie dziwię, że ciągle dolewasz Spróbuj zrobić tak - odkręć korek i odpal auto niech sobie tak z 5 min popracuje potem zgaś.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Tylko tak został on odpowietrzany i to nawet przez 10 min po nalaniu nowego płynu, będę sukcesywnie dolewał jak będzie go brakowało, aż się zatrzymam na 5,5l jeżeli będzie nadal ubywać no to będę dzwonić
Jutro w pracy spróbuje go odpowietrzyć
[ Dodano: 2014-09-08, 20:48 ]
I mam jeszcze jedno pytanie, przez przypadek przez moją ślepotę do mojego słoneczka 1,4 kupiłem zacisk hamulca przód od 1,6 kombi -inna budowa.
Pytanie moje. Czy uda się założyć go i czy będzie kompatybilny z oryginalnym od 1,4?
Jutro w pracy spróbuje go odpowietrzyć
[ Dodano: 2014-09-08, 20:48 ]
I mam jeszcze jedno pytanie, przez przypadek przez moją ślepotę do mojego słoneczka 1,4 kupiłem zacisk hamulca przód od 1,6 kombi -inna budowa.
Pytanie moje. Czy uda się założyć go i czy będzie kompatybilny z oryginalnym od 1,4?
Według http://nissan4u.com/parts to nie jest w żaden sposób kompatybilne.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Więc pieniądze poszły w błoto i trzeba kupić kolejny, ale juz nie kupuje przez internet, bo znów mi nie to sprzedadzą a kasy nie odda.
[ Dodano: 2014-09-11, 19:08 ]
Teraz wszystko już działa, dolałem dodatkowego płynu do zbiorniczka, wymieniłem na nowy korek i wszystko działa.
Dzięki za wskazówkę ile musi wchodzić płynu do układu chłodzącego
Wszystko gra
[ Dodano: 2014-09-11, 19:08 ]
Teraz wszystko już działa, dolałem dodatkowego płynu do zbiorniczka, wymieniłem na nowy korek i wszystko działa.
Dzięki za wskazówkę ile musi wchodzić płynu do układu chłodzącego
Wszystko gra