Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[B12] Kilka drobnostek/pytań o porady

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Espadre
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2014-07-17, 21:26
Lokalizacja: Koszalin

[B12] Kilka drobnostek/pytań o porady

Post autor: Espadre » 2014-07-17, 21:43

Siemanko!
Jestem tu nowy, a to mój pierwszy post. Elo. Od razu wale o co kaman :). Jestem szczesliwym posiadaczem Nissana Sunny Coupe. Dziadka z 1989 z silnikiem GA16i o mocy 94 koni i 12 zaworami. Jezdze nim już od 3 lat i jestem na jego punkcie zesrany :D. Kupiłem go od jakiejś babci, to pomykała nim do kościoła i spowrotem. Przez 22 lata nakręciła aż 20.000 km. A samochód w momecie zakupu wyglądał, jakby wyszedł spod igły. Kocham to auto. Jest przezajebiste. Mówi do mnie, a ja słucham :). I teraz mam kilka pytań, bo moja wiedza na temat aut ogranicza się do samodzielnej wymiany oleju, układu hamulcowego i lania benzyny :D.

Problem numer jeden:
Przy zimnym silniku i TYLKO podczas jazdy, przy 3k obrotów słychać spod podłogi w okolicach pedałów metaliczne brzęczenie. Na luzie nie słychać, wiec w garazu nie sprawdzę. Pierdzenie ustaje przy rozgrzanym silniku. Przy wolnych obrotach 1500-2000 i tez tyko podczas jazdy słychac smieszne sykanie, jakby nieszczelny układ wydechowy. Sprawdzone na kanale i nie widac zadnych oznak nieszczelnego wydechu. Teoria mechaniora - przedni tłumik powoli siada, ale daje głowę, ze dzwiek słychać bliżej silnika, niż tłumika przedniego.

Wątpliwość numer dwa:
Sprzęgło. Cichutko śmiga nie ma problemów, ani szarpania. Ale przy zmianie z biegu z 1 na 2 w momęcie puszczania sprzęgła i dodawania gazu słychać szum. Nic głośnego, żadnych stuków, tylko... no... nie jest bezszelestne. Jak juz puszcze sprzęgło całkiem, to znowu cichutko. Marwić się, czy ten typ tak ma? :)

Problem numer trzy:
Na rozgrzanym, jak odpalam, to czasem muszę depnąć w gaz, bo się coś dusi i potem śmierdzi benzyną. Nie widzę zadnych wycieków, bo z silnika można jeść taki szysty :). Poza smrodem chodzi równo i wbija na wolne obroty bez problemu. Na zimnym pali na dotyk.

I to by było na tyle Panowie :). Dzieki za wysłuchanie i guma! :D Pozdro!

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-07-17, 22:09

Espadre, nad srodkowym tłumikiem jest blacha i to ona moze stukać, a zapach benzyny jest jak jest nieszczelny wydech

Espadre
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2014-07-17, 21:26
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Espadre » 2014-07-22, 16:23

Ze sprzęgłem, to pewnie sram ogniem. Wydech w przyszłym roku i tak pewnie będe wymieniał, bo już emisja CO2 na granicy zycia i śmierci :). Ale problem numer 3 nadal aktualny. Powinien palić na dotyk, a nie chce, jak jest ciepły. Muszę depnąć parę razy, żeby zaskoczył. Fiat Panda mojego ojca z 1990 po milionie pięćset sto dzięwięćset kilometrów paliła na pół obrotu...

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2014-07-22, 18:52

Świece wymieniałeś na takie jak katalog podaje ?? Jak na ciepłym kiepsko pali to możliwe że zła ciepłota świec. Według mojej książki serwisowej BCPR6ES-11, przerwa między elektrodami świecy 1mm a 1,1mm.
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Espadre
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2014-07-17, 21:26
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Espadre » 2014-07-22, 20:07

Wymieniałem dokładnie na BCPR6ES według wzoru z oryginalnych NGK. I na starych i na nowych to samo. Gdzieś mi się obiło o uszy (ale to improwizuje teraz), ze dopływ benzyny z gaznika kontroluje taka magnetyczna igła. I ona czesto się pierdzieli. Ale nie robiła by roznicy temperatura silnika?

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2014-07-22, 21:47

Może i w gaźniku tak, ale z tego co widać w Twoim opisie to masz monowtrysk,
to mogą być równie dobrze złe luzy zaworowe, nie klepią Ci zawory?
Obrazek
Obrazek

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2014-07-22, 22:40

garygary

W GA16i masz hydrauliczne samoregulatory luzów zaworowych więc odpada.

Espadre

Generalnie rzecz biorąc jeżeli na zimnym pali bez problemu a na ciepłym czasami się wiesza to może być kwestia wtrysku, który w tym akurat silniku delikatnie rzecz ujmując jest upierdliwy. Po iluś tam latach eksploatacji i pracy na różnym paliwie to w sumie nic dziwnego. Jest sposób mało inwazyjny który w moim byłym N13 pomógł. Demontaż pompy paliwowej, czyszczenie sitka na wejściu do pompy (jeśli jest brudne oczywiście) wymiana filtra paliwa, ostatecznie po tych zabiegach wlanie jakiegoś dobrego preparatu do czyszczenia układu zasilania paliwem, osobiście polecam LIQUI MOLY.

Druga sprawa, to zapłon. W GA16i musi być ustawiony na 7st. Mimo starej konstrukcji to jest on dość czuły na kręcenie aparatem.

Trzecia sprawa to wymienić wszystkie wężyki podciśnieniowe które są umieszczone na wrysku, po tylu latach mają prawo od środka być sparciałe a odpowiadają one za działanie całego mechanizmu, to tak profilaktycznie na dobrą sprawę.
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Espadre
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2014-07-17, 21:26
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Espadre » 2014-09-17, 17:57

Witam. Wracam ponownie z problemem odpalania "na ciepłym", który w dalszym ciągu doskwiera. Wymieniłem wszystko, co dało się wymienić łącznie z wsponianymi przez karola wezykami podciśnieniowymi, przewodami do świec. Rozebrałem pompe paliwa (która i tak okazała się nieskazitelna) i gówno z mimłem i z powidłem ciągle na ciepłym cięzko pali.

Jeszcze raz zwracam się z prośbą o poradę. Dwie opcje widzę. Pierwsza - zapłon. Czy jak zaczne sam kręcić, to czegoś nie spieprze? Poza tym, czy jest sens? Moc ma, spala elegancko. Druga - czujnik temp płynu chłodzącego. Czy coś takiego wogóle istanieje w GA16i, i jak istnieje, to gdzie znajde, a tez wymienie. Jeszcze chwila, a wymienie pół silnika...

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2014-09-18, 08:38

Czujnik temperatury płynu masz w kolektorze dolotowym, w GA są chyba dwa

silentbob
stały bywalec
Posty: 90
Rejestracja: 2014-05-05, 18:41
Lokalizacja: z nikad

Post autor: silentbob » 2014-10-23, 20:57

To ja sie podlacze bo szkoda zakladac nowy temat.Jestem posiadaczem Sunny B12 Coupe Gti 16V(ca18de).Otoz po wyciagnieciu pompy paliwa dzisiaj plywak mi sie rozlecial.Od czego mozna podpasowac uchwyt na pompe paliwa razem z plywakiem(bo tego sie chyba nie da wymontowac)?Bedzie pasowac od 200SX S13?

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2014-10-23, 21:42

znajdz zdjęcia na google, i porównaj 8-)

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2014-10-24, 12:10

Sunny N13/B12, wszystkie silniki oprócz wersji na gaźniku. ;-)
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

silentbob
stały bywalec
Posty: 90
Rejestracja: 2014-05-05, 18:41
Lokalizacja: z nikad

Post autor: silentbob » 2014-10-24, 17:58

oki dzieki koledzy. Zaczynam w koncu reanimacje pazdzierza. Mialem pytac czy ktos wykonuje lapy potrzebne do swapa SR20DE,ale to chyba nie ten dzial? :->
Aha od 200 SX S13 wyglada tak Obrazek
Czyli jak na moje powinno pasowac.

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2014-10-25, 08:31

Na moje też :D

silentbob
stały bywalec
Posty: 90
Rejestracja: 2014-05-05, 18:41
Lokalizacja: z nikad

Post autor: silentbob » 2014-10-25, 16:00

garygary, no to jest nas juz dwoch :-P *

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2014-11-06, 20:58

coś się w temacie ruszyło c zy jak ?

silentbob
stały bywalec
Posty: 90
Rejestracja: 2014-05-05, 18:41
Lokalizacja: z nikad

Post autor: silentbob » 2014-11-06, 21:22

no ruszylo sie.Ze od 200 SX mi nie przypasowalo(w sumie nie chcialo mi zrobic,zeby pasowalo) to kupilem z Sunny takiego jak moj rozbitka :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”