Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N13] 1.6 12V ledwo odpala kiedy silnik jest zimny

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
Przemek07
wiem o czym pisze
Posty: 40
Rejestracja: 2013-09-12, 23:17
Lokalizacja: Mysłowice

[N13] 1.6 12V ledwo odpala kiedy silnik jest zimny

Post autor: Przemek07 » 2014-04-08, 22:17

Witam ponownie, niestety ja chyba tu częściej przychodzę pytać niż pomagać, no ale mam nadzieję że to się zmieni już wkrótce ;)

Pojawił się mały problem z moim słoneczkiem, mianowicie od tygodnia jakoś ma problemy z rozruchem na zimnym silniku. Bardzo mnie to denerwuje nie ukrywam, tym bardziej że nawet w -25 stopniowych mrozach palił za pierwszym obrotem wału. On zawsze palił na dotyk :mrgreen: . Nie mniej jednak po przekładce silnika do mojej nowej budy zaczęły się małe klocki. Padł alternator, potem pompa paliwa i do tej pory tylko to, jednak zauważyłem że na wskaźniku temperatury nie pokazuje mi nic. Zawsze C, mimo iż termostat i cały obieg działa prawidłowo, wentylator się uruchamia. Generalnie rzecz biorąc olałem ten temat w dniu jak go tylko uruchomiłem bo stwierdziłem że skoro wsio działa, to wskaźnik zrobię sobie przy okazji. Tak czy owak autko odpalało na dotyk za każdym razem.

I teraz tak. Czytałem wiele o możliwych przyczynach tej usterki w różnych Nissanach, ale nie mam zamiaru wsadzić 1000 zł w wymianę świec, kabli, przepływomierza, sondy i jakiegoś tam zaworka VICS bodaj tylko aby się dowiedzieć że to nie to, bądź akurat trafić przypadkiem na uszkodzoną część. Poza tym co ważne, mój problem od całej reszty wyróżnia jeden szczegół.

Ponieważ nauczyłem się go odpalać na zimnym przez; zapełnienie układu paliwowego paliwem, czyli aż pompka skończy pompować, kręcenie rozrusznikiem i jednocześnie pedał gazu jakoś do połowy wciśnięty. Wtedy silnik zaczynała łapać co ewidentnie słychać (odpala 1 cylinder - dymi, 2 cylinder - dymi, 3 cylinder - dymi, ale można już lekko odpuścić lub dodać gaz i silnik reaguje, muszę go trzymać na 5 tys obrotów jakieś 20-40 sekund :( i łapie 4 cylinder - przestaje dymić można jechać). Różnica mojego problemu od innych jest taka, iż jak już go uruchomię i on się zagrzeję żeby nie zgasł to podczas szybszej jazdy kiedy odpuszczam gaz nie zrzucając biegu to wali ogniem z wydechu, a tak do wystąpienia usterki nie było.

Domyślam się więc że mieszanka paliwowo-powietrzna jest nieprawidłowo dobierana, strzela z wydechu bo paliwa jest za dużo i przepala się dopiero w układzie wydechowym, a podczas rozruchu jest go za mało. Obstawiałbym tutaj sondę, ale nie mam skąd podmienić, ani też nie wiem jak tą prawidłowo zmierzyć. Kupno zaś nowej jest ryzykowne jeżeli okażę się że to nie ona.

Prosiłbym więc o sugestie co mogę jeszcze sprawdzić, na co zwrócić uwagę i jak zdiagnozować sondę. Kable i świece były niedawno wymienione na graty za ponad 200 zł, filtry są nowe.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc,
Przemek.
Widzisz ten kontur w lusterku? To nie zjeżdżaj na lewy bo jadę szybciej niż Ci się wydaje ;)

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2014-04-08, 22:28

Sprawdz regulator ciśnienia paliwa, czujnik temperatury( wskazówka na desce leży tak?) ewentualnie, odłącz sondę pojeździj trochę, i porównaj czy jest różnica, z tego co się orientuję - jeśli chodzi o sondę, to nie robi ona nic... po za w miarę równą pracą silnika do 3000 obrotów ( wtryski mamy te same w naszych n13) u mnie np. z sondą czy bez różnicy nie ma....
A jeszcze z tym wskaźnikiem - nie działa tylko temp ? Czy paliwo teź?

Awatar użytkownika
beton88
stały bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-05, 10:49
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: beton88 » 2014-04-08, 22:31

Skoro przy rozruchu musisz wciskać gaz, czyli uchylać przepustnicę tzn. że ma za dużo paliwa i przy starcie, ja bym ci radził sprawdzić najpierw czujnik temp wody (zazwyczaj żółta kostka z dwoma pinami) i profilaktycznie podciśnienia. Kable w nocy uchyl maskę i zobacz czy strzelają w bok i mają przebicia, świece powinny mieć +- 0,8 mm przerwy między elektrodami. Lambda do sprawdzenia jest miernikiem (ilu przewodowa?) powinna pokazywać na przemian 0 - 1 V. Posprawdzaj dokładnie kostki na przy silniku może któraś zaśniedziała albo luźno się trzyma.
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102

Awatar użytkownika
Przemek07
wiem o czym pisze
Posty: 40
Rejestracja: 2013-09-12, 23:17
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Przemek07 » 2014-04-08, 22:46

Sprawdz regulator ciśnienia paliwa, czujnik temperatury( wskazówka na desce leży tak?)
Pytanie lamerskie nieco, ale nie mam pojęcia gdzie znajduje się czujnik ciśnienia paliwa w tym samochodzie. Natomiast jeżeli chodzi o wskaźniki to nie działa tylko wskaźnik temperatury wody/silnika.
Skoro przy rozruchu musisz wciskać gaz, czyli uchylać przepustnicę tzn. że ma za dużo paliwa i przy starcie, ja bym ci radził sprawdzić najpierw czujnik temp wody (zazwyczaj żółta kostka z dwoma pinami) i profilaktycznie podciśnienia. Kable w nocy uchyl maskę i zobacz czy strzelają w bok i mają przebicia, świece powinny mieć +- 0,8 mm przerwy między elektrodami. Lambda do sprawdzenia jest miernikiem (ilu przewodowa?) powinna pokazywać na przemian 0 - 1 V. Posprawdzaj dokładnie kostki na przy silniku może któraś zaśniedziała albo luźno się trzyma.
Oczywiście sprawdzałem czy iskry nie skaczą na przewodach, nie było tego, z resztą jak mówię dopiero co kupiłem świece i kable nówki sztuki nie oszczędzając specjalnie na tym. Lambda zaś jest jednoprzewodowa na kablu miedzianym ekranowanym. Czy nie ma luzów na wtyczkach jutro sprawdzę dokładnie, ponieważ ciemnica już, aczkolwiek dziś je pobieżnie przejrzałem i wsio było okej moim zdaniem. Wątpię też aby miały być zaśniedziałe czy skorodowane ponieważ czyściłem wszystkie styki przy przekładce silnika.

Zastanawia mnie jednak czemu wskaźnik temperatury nie działa. Co prawda bardzo dużo wiązki musiałem przelutować ze starej budy do nowej bo poprzedni właściciel dużo poobcinał przez przeróbkę silnika, ale lutowałem zgodnie z oznaczeniami i/lub kolorystyką kabli.
Widzisz ten kontur w lusterku? To nie zjeżdżaj na lewy bo jadę szybciej niż Ci się wydaje ;)

Awatar użytkownika
beton88
stały bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-05, 10:49
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: beton88 » 2014-04-08, 23:27

No to jeden biegun na kabel z lambdy a drugi na masę i patrzyć co się dzieje. Powinny być 2 czujniki na silniku, jeden od zegarów (1 kabelek z wsówką) i drugi od temperatury wody (dwa kabelki).
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102

Awatar użytkownika
Przemek07
wiem o czym pisze
Posty: 40
Rejestracja: 2013-09-12, 23:17
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Przemek07 » 2014-04-08, 23:33

Wielkie dzięki za pomoc, jutro to sprawdzę i napiszę. Swoja drogą masz N13 GTI 1.8 czy 1.6 16 zaworów? ;)
Widzisz ten kontur w lusterku? To nie zjeżdżaj na lewy bo jadę szybciej niż Ci się wydaje ;)

Awatar użytkownika
beton88
stały bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-05, 10:49
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: beton88 » 2014-04-08, 23:51

niestety albo i stety 1.6 :)
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-04-09, 06:41

beton88, to masz szperę u siebie w serii :) Zapraszamy na spoty w Warszawie

Wracając do tematu podejrzewam, że masz złe świece wsadzone i nie dopalają Ci mieszanki lub wtryski za dużo leją.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-04-09, 08:18

Pewnie są dwa czujniki od temperatury jak to w innych autach ;)
Jeden od pokazywania temperatury na zegarze.drugi od wentylatora i sygnal do ecu :)
Ten od zegara musiał zaniemówić :)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-04-09, 08:32

U mnie w N12 też nie działa ten od zegara, a auto pali jak nowe :)
Żeby nie robić sobie kosztów, to wsadź stare świece i przewody i zobacz jak będzie.
Lambda raczej nie ma nic do gadania na zimnym silniku.

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2014-04-09, 21:13

DubSon pisze:U mnie w N12 też nie działa ten od zegara, a auto pali jak nowe :)
Żeby nie robić sobie kosztów, to wsadź stare świece i przewody i zobacz jak będzie.
Lambda raczej nie ma nic do gadania na zimnym silniku.
Pewnie że nie ma. Przyszły mi jeszcze do głowy wężyki od podciśnień, może coś masz tam nie halo, pamiętam że też miałem z tym problem - mianowicie też gasł. Pospina wg. tego http://nissan4u.com/parts/sunny/el_n13/ ... tration_1/

Awatar użytkownika
Przemek07
wiem o czym pisze
Posty: 40
Rejestracja: 2013-09-12, 23:17
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Przemek07 » 2014-04-10, 00:01

DubSon pisze:U mnie w N12 też nie działa ten od zegara, a auto pali jak nowe :)
Żeby nie robić sobie kosztów, to wsadź stare świece i przewody i zobacz jak będzie.
Lambda raczej nie ma nic do gadania na zimnym silniku.
To samo po zmianie na stare przewody i świece, szczelina 0,8 mm na świecach. Lambda sprawdzona mimo iż niczego nie wnosi do odpalania - też prądzi prawidłowo. Co do Twojego N12, to dawaj foty czym prędzej, N12 jeszcze w życiu na oczy nie widziałem poza ori fotkami Nissana.

Swoją drogą jutro zmieniam jeszcze czujnik temperatury silnika, moduł zapłonowy i ECU na części z mojej poprzedniej budy. Oby to było coś z tego, bo jak walnęło coś przy przepustnicy/gaźniku to mega kapa, bo jeszcze niedawno ją miałem, a pewnie już z trzy razy każdy z nas się tym ogolił... ;/

[ Dodano: 2014-05-13, 07:11 ]
Wiem że nie jest to zgodne z regulaminem, ale pisze post pod postem ponieważ problem rozwiązałem i dotychczas od ostatniego postu sprawdziłem iż działa. Mianowicie, zmieniłem ECU i moduł zapłonowy. O winowajcę, bardziej podejrzewam moduł zapłonowy, nie mniej jednak nie wali w wydech marchewami i odpala zawsze jak kiedyś, czyli obojętne ile by nie stał i jak długo to jest git. Wskaźnik temp też naprawiłem, po prostu zaśniedziała wtyczka która dochodzi do czujnika. Także jej wymiana pomogła. Piszę, ponieważ mam nadzieje że komuś może się to przydać.
Widzisz ten kontur w lusterku? To nie zjeżdżaj na lewy bo jadę szybciej niż Ci się wydaje ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”