Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N13] 1.6 12V, Silnik nie działa bez alternatora

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
Przemek07
wiem o czym pisze
Posty: 40
Rejestracja: 2013-09-12, 23:17
Lokalizacja: Mysłowice

[N13] 1.6 12V, Silnik nie działa bez alternatora

Post autor: Przemek07 » 2014-03-12, 23:55

Witam ponownie, i zadaję dość lamerskie pytanie. Czemu GA16i bez altka gaśnie? Jak tylko ładowanie spada silnik zamiast trzymać 1 tys obrotów faluje na 500-700 i dlaczego nie da się go wkręcić na więcej jak 4300 obr/min.

Pozdrawiam, Przem.

Edytowałem tytuł
Scubzik
Ostatnio zmieniony 2014-04-01, 09:55 przez Przemek07, łącznie zmieniany 1 raz.
Widzisz ten kontur w lusterku? To nie zjeżdżaj na lewy bo jadę szybciej niż Ci się wydaje ;)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-03-13, 00:02

A skąd ma być ładowany/doładowywany akumulator? Wystarczy 20-30min i aku zacznie padać.
Dlaczego się nie wkręca? Bo pewnie ma tryb serwisowy i nie można go wtedy kręcić.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Przemek07
wiem o czym pisze
Posty: 40
Rejestracja: 2013-09-12, 23:17
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Przemek07 » 2014-03-13, 00:06

Tryb serwisowy w 25 letnim aucie? Jakoś w to nie jestem skłonny uwierzyć. Mnie zastanawia związek napięcia z alternatora a reakcja silnika, i odpowiedź na to dlaczego tak się dzieje.
Widzisz ten kontur w lusterku? To nie zjeżdżaj na lewy bo jadę szybciej niż Ci się wydaje ;)

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2014-04-01, 06:30

Weź pod uwagę oznaczenie "I", czyli monowtrysk. Potrzebujesz prądu do pracy pompy paliwa, wtrysku - po za tym, pod fotelem pasażera jest komputer sterujący parametrami pracy silnika (składem mieszanki) więc jesli nie masz prądu to silnik nie będzie pracował.

Co do wkręcania się i trybu serwisowego: Tryb serwisowy odpalasz( podobno ) przez przekręcenie pokrętła na komputerze (tym pod siedzeniem). Może to by też wina starych świec albo kabli WN.

Awatar użytkownika
Przemek07
wiem o czym pisze
Posty: 40
Rejestracja: 2013-09-12, 23:17
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Przemek07 » 2014-04-08, 21:39

Tak, może i to racja ale pytałem tylko z czystej ciekawości, nie mam przecież zamiaru bez altka jeździć :mrgreen:. Co do komputera to wiem że jest i wiem tez gdzie ale pokrętła ja na pewno żadnego na nim nie mam. Cztery kostki, trzy śruby i obudowa :) Pytałem bo ten samochód jest stary jak świat, a np. Skodą Felicją 1.3 na pełnym wtrysku da się jeździć z odpiętym alternatorem byle utrzymać z 2 tys. obrotów. Po prostu taki już jestem, że jak mnie coś zainteresuje to dążę do uzyskania odpowiedzi ;)
Widzisz ten kontur w lusterku? To nie zjeżdżaj na lewy bo jadę szybciej niż Ci się wydaje ;)

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2014-04-08, 22:21

Pokrętło zobaczysz jak zdejmiesz obudowę i metalową, jest po prawej stronie komputera

Awatar użytkownika
Przemek07
wiem o czym pisze
Posty: 40
Rejestracja: 2013-09-12, 23:17
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Przemek07 » 2014-04-08, 22:30

No ale czekaj, komputer jest pod plastikową czarną obudową, zaś on sam jest jakby mosiężny. Czyli mam go wyjąć i rozebrać z tej jego własnej metalowej obudowy jeszcze aby dostać się tam? Dobrze myślę?

Swoja droga garygary, może mi pomożesz w moim nowym temacie. Zajrzyj tam jak możesz, z góry dzięki ;)
Widzisz ten kontur w lusterku? To nie zjeżdżaj na lewy bo jadę szybciej niż Ci się wydaje ;)

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2014-04-08, 22:39

Już zaglądałem :D
Tak jak zdejmiesz tą mosiężną obudowę ( od spodu są 4 zagięte łapki które trzymają to w kupie) to zobaczysz po prawej pokrętło i lampki czerwo i zieleń, ja u siebie zauważyłem też, że jak ktręcisz pokrętłem to w zależności od jego położenia czuć benzyne -> czyli ruszając pokrętło zmieniasz dawkę paliwa(?). w ogóle powiem Ci Mordo, że z n13 to chyba przecieramy szlaki :-/ ja np. od 2 tygodni szukam momentów dokręcania śrub wału korbowodów i w ogóle dołu silnika. bo akurat wymieniam pierścienie panewy i robię głowice...

Awatar użytkownika
Przemek07
wiem o czym pisze
Posty: 40
Rejestracja: 2013-09-12, 23:17
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Przemek07 » 2014-04-08, 23:01

No to chyba prawda, ale sam na pewno wiesz i doceniasz to że N13 to są niedoceniane, ale bardzo fajne i solidne autka. Takich się już nie produkuje od dawien dawna, to sa auta z duszą. I fakt sam jak szukałem materiałów i książek typu Sam Naprawiam, to znalazłem do N14 w którym jest opisany oczywiście N14, ale zdarzają się adnotacje jak np. daną czynność wykonać w N13 ponieważ te auta maja dużo wspólnego. Niestety jednak E16i w N14 nie montowali z tego co mi wiadomo.

Podpowiem Ci jednak. Pojeździj po ASO Nissana, a bardzo możliwe że Ci tę wiedzę oddadzą. Oni maja swoje papiery serwisowe do tych aut. Pamiętam z resztą jak szukałem nowej linki gazu do mojego i nigdzie nie było. To pojechałem do ASO i myślałem że mnie stamtąd wywalą wręcz, a okazało się że gość wziął dow. rej. zabrał mnie do poczekalni, podał kawę i kazał poczekać po czym przyszedł z linką i ją po prostu kupiłem za "jedyne 136 zł". Myślę że bez problemu Ci powiedzą jakich momentów potrzebujesz ;)
Widzisz ten kontur w lusterku? To nie zjeżdżaj na lewy bo jadę szybciej niż Ci się wydaje ;)

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2014-04-09, 21:03

Byłem dziś u Pana J. Pan J. pomógł momenty mam,

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”