Dziwne udoskonalenie, bo po kilku takich trasach od ubogiej mieszanki możesz mieć powypalane gniazda od zaworów... Po to masz tą lambdę, aby aby spalanie/moc było w optymalnym i bezpiecznym dla silnika poziomie.kojo pisze:chciałbym go jakos udoskonalic tzn moze to zabrzmi nie mądrze ale na trase bym zubożał mieszanke a gdy chciałbym poszalec to odwrotnie..
[Sunny/100NX] Gaźnik w GA14DS, GA16DS
Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik
kojo, nie .. przerywanie i gaśnięcie to już ekstremalne zmasakrowanie mieszanki. .albo objaw zbyt długiej jazdy na takowej.. Przy gaźnikach (zwłaszcza tych starych) mieszanka jest ustawiona w miarę na sztywno .. i na niskich silnik może być nieco przelany (delikatnie) - jeśli zaczniesz dłubać na "jałowych" obrotach to w czasie jazdy gdzie obroty będą wysokie nawet nie usłyszysz nieprawidłowości (a mieszanka będzie zbyt uboga) a zarżniesz silnik w trymiga..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
Zdejme gaznik poogladam przedmucham. Chcialem robic CAI i wydech ale nie wiem czy jest sens chyba czas pozegnac tego ds-a ani ekonomiki ani nic a jak go przegonisz to wiecej spali jak SR20 a wolne to do tego. No chyba ze przerobie kolektor ale chyba nie pewnie by to palilo w miescie z 18l ale nie wiem w sumie wieksźe kanaly to i wiecej zupy.
[ Dodano: 2013-07-16, 10:07 ]
To znaczy przerobie osadzenie pod inny gaznik
[ Dodano: 2013-07-16, 10:07 ]
To znaczy przerobie osadzenie pod inny gaznik
kojo, dolot i wydech "działają" przy gaźniku .. wbrew niektórym opiniom .. , ale fakt .. gaźnik jest "wąskim" gardłem i to dosłownie (ok 30mm) całego systemu..
jeśli faktycznie to ogarniesz to już jestem Twoim fanem i czekam na postępy prac ! Polecam ITB .. albo na gaźnikach sportowych (drogie), albo na "motogaźnikach" ..kojo pisze:osadzenie pod inny gaznik
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
alfabox, oj tak. cały czas z rozrzewnieniem wspominam Twoją opowieść o "nieodklejającej" się wskazówce obrotomierza
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
Witam kolegów.
Usiłuje pozbierać informację ale bez pisania nowego postu się nie obędzie.
Problem w swoim ga16ds mam taki, gdy się troszeczkę nagrzeje to wolne obroty zaczynają wzrastać do ok 1500 rpm i delikatnie falują, czasami na światłach na chwilkę zejdzie do granic 900-1000 rpm ale po chwili znowu to samo.
Jak ruszę bardziej energicznie to tak do około 2100 rpm ociąga się a od 2100-2200 dostaje kopa jak królik po kokainie.
jak to ugryźć?
Usiłuje pozbierać informację ale bez pisania nowego postu się nie obędzie.
Problem w swoim ga16ds mam taki, gdy się troszeczkę nagrzeje to wolne obroty zaczynają wzrastać do ok 1500 rpm i delikatnie falują, czasami na światłach na chwilkę zejdzie do granic 900-1000 rpm ale po chwili znowu to samo.
Jak ruszę bardziej energicznie to tak do około 2100 rpm ociąga się a od 2100-2200 dostaje kopa jak królik po kokainie.
jak to ugryźć?
shary, jak szarpie .. to zerknij czy gumka na pompce przyspieszacza nie strzeliła .. to standard dla tego gaźnika..
Dziwne obroty to być może wina automatu ssania .. nie za dużo Ci pali czasem ? Bo może jest tak , że jak się rozgrzeje to obroty rosną (zamiast maleć) bo zmienia się odczyt na "pseudo" kompie .. ale za to automat ssania nie reaguje i cały czas trzyma przepustnicę ciut wyżej.
Dziwne obroty to być może wina automatu ssania .. nie za dużo Ci pali czasem ? Bo może jest tak , że jak się rozgrzeje to obroty rosną (zamiast maleć) bo zmienia się odczyt na "pseudo" kompie .. ale za to automat ssania nie reaguje i cały czas trzyma przepustnicę ciut wyżej.
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
shary, Tutaj
To jest widok gaźnika od strony ściany grodziowej .. czyli musisz najlepiej patrzeć od prawej strony auta .. czyli "z prawego błotnika"
To jest widok gaźnika od strony ściany grodziowej .. czyli musisz najlepiej patrzeć od prawej strony auta .. czyli "z prawego błotnika"
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
shary, pod tą gumką jest tłoczek (trochę głębiej) który pracuje w komorze pompki przyspieszacza . Ja to rozumiem tak, że jak gumka jest trzaśnięta to powietrze "popychające paliwo" zamiast swojej roboty ucieka przez ewentualną nieszczelność, pęknięcie powodując, że pompka działa felernie..
Poniżej trochę teorii (wikipedia)
Pompka przyspieszająca ma za zadanie podać do przelotu gaźnika dodatkową ilość paliwa podczas gwałtownego naciśnięcia pedału przyspieszenia. W momencie szybkiego otwarcia przepustnicy mieszanka przez krótką chwile jest zubażana na skutek bezwładności przepływu paliwa. Dlatego duży wzrost prędkości powietrza w gardzieli nie powoduje równie szybkiego wzrostu ilości zasysanego paliwa i powoduje zdławienie silnika w reakcji na "dodanie gazu". Pompka przyspieszająca ma zapobiec takiej sytuacji wstrzykując odpowiednią dawkę paliwa i wzbogacając mieszankę.
Typowe rozwiązanie pompki przyspieszającej to studzienka wypełniona paliwem, w której porusza się tłoczek połączony mechanicznie z przepustnicą. Wielkość tłoczka jest tak dobrana aby przy powolnych ruchach przepustnicy paliwo swobodnie przepływało przez przestrzeń pomiędzy tłoczkiem a ściankami studzienki. Przy gwałtownym otwarciu przepustnicy szybki ruch tłoczka powoduje wypchnięcie paliwa ze studzienki i jego rozpylenie w przelocie gaźnika.
źródło : http://pl.wikipedia.org/wiki/Ga%C5%BAnik
Poniżej trochę teorii (wikipedia)
Pompka przyspieszająca ma za zadanie podać do przelotu gaźnika dodatkową ilość paliwa podczas gwałtownego naciśnięcia pedału przyspieszenia. W momencie szybkiego otwarcia przepustnicy mieszanka przez krótką chwile jest zubażana na skutek bezwładności przepływu paliwa. Dlatego duży wzrost prędkości powietrza w gardzieli nie powoduje równie szybkiego wzrostu ilości zasysanego paliwa i powoduje zdławienie silnika w reakcji na "dodanie gazu". Pompka przyspieszająca ma zapobiec takiej sytuacji wstrzykując odpowiednią dawkę paliwa i wzbogacając mieszankę.
Typowe rozwiązanie pompki przyspieszającej to studzienka wypełniona paliwem, w której porusza się tłoczek połączony mechanicznie z przepustnicą. Wielkość tłoczka jest tak dobrana aby przy powolnych ruchach przepustnicy paliwo swobodnie przepływało przez przestrzeń pomiędzy tłoczkiem a ściankami studzienki. Przy gwałtownym otwarciu przepustnicy szybki ruch tłoczka powoduje wypchnięcie paliwa ze studzienki i jego rozpylenie w przelocie gaźnika.
źródło : http://pl.wikipedia.org/wiki/Ga%C5%BAnik
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
Scubzik wiesz cos wiecej na temat tego ssania? Po rozgrzaniu obroty z 750 wędrują mi na 1000/min. (regulowałem tym pokretlem od strony grodzi) co dziwne obroty nie pływają ale moze to wina ze pracuje na ssaniu (?) płytka od ssania niby sie otwiera. mialem zamiar zabrac sie za regulacje mieszanki na analizatorze ale przedtem wszystko musi byc na tip top. Wiesz jak sprawdzic czy to wina ssania? podcisnienia wymienione sonda lambda nowa a spalanie nadal 10-15. Aha i Przy okazji poprosze o instruktarz jak dostac sie do srubki od mieszanki. POZDRAWIAM
kojo, śruba od mieszanki jest "zasłonięta" jeśli dobrze kojarzę.. w tylnej części gaźnika (od grodzi)
A propos ssania : spróbuj ręcznie popchnąć ten cyngiel przy aparacie ssania tak, aby klapka się zamknęła .. (na rozgrzanym) .. wtedy teoretycznie ssanie powinno być wyłączone .. i zobacz jak zachowują się obroty..
Czy auto dymi na czarno przy delikatnej nawet "przegazówce" ? - przy takim spalaniu powinno być czarno .. Jeśli nie to może po prostu gdzieś kapie Ci paliwko ..
A propos ssania : spróbuj ręcznie popchnąć ten cyngiel przy aparacie ssania tak, aby klapka się zamknęła .. (na rozgrzanym) .. wtedy teoretycznie ssanie powinno być wyłączone .. i zobacz jak zachowują się obroty..
Czy auto dymi na czarno przy delikatnej nawet "przegazówce" ? - przy takim spalaniu powinno być czarno .. Jeśli nie to może po prostu gdzieś kapie Ci paliwko ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
No niby nie dymi i czasami czułem benę po wysiadaniu z autka i nie był to wydech.. musze to jak najszybciej sprawdzić tak jak i ssanie
[ Dodano: 2013-11-27, 23:31 ]
A więc wężyki całe i zdrowe, ssanie po załączeniu na zimnym zamyka dopływ powietrza do jednej z komór. Stopniowo otwiera się podczas nagrzewania i staje rownlegle z kanałem. Mozna z tego wyciagnac wnioski? Czy bena nadal moze sie przelewac? Z pomocą bardzo milego Pana (nauczyciela z mojej szkoly) byl mierzony na analizatorze i wyszlo za bogaato. Zostal sprawdzony zaplon lampa stroboskopową (pierwszy raz widzialem ten zabieg) no i przyspieszyłem zaplon o jakies 1,5-2mm i chyba lekko zmulil ale ciszej pracuje? nie wiem juz sam moze 98 wleje w kazdym badz razie regulacja na anaizatorze bedzie robiona potrzebuję tylko dostać się do śruby skladu mieszanki ale wiem tylko że znajduje się po stronie ściany, co dalej? Dzięki za pomoc.
Aha.. jedna rzecz. od dluzszego czasu zastanawia mnie praca termostatu i bardzo jest prawdopodobne ze danwno powinienem pomyslec o jego wymianie bo wskazowka od temp zawsze lekko po lewej i wentylator niepokojaco wcześnie się załącza. I duzo osob pisalo ze zastanawia ich wskazowka pochylona lekko w lewo jednak nadal nie wiem czy to uroda czy usterka ktora o ile sie nie myle moze miec wplyw na spalanie tak?
[ Dodano: 2013-11-27, 23:31 ]
A więc wężyki całe i zdrowe, ssanie po załączeniu na zimnym zamyka dopływ powietrza do jednej z komór. Stopniowo otwiera się podczas nagrzewania i staje rownlegle z kanałem. Mozna z tego wyciagnac wnioski? Czy bena nadal moze sie przelewac? Z pomocą bardzo milego Pana (nauczyciela z mojej szkoly) byl mierzony na analizatorze i wyszlo za bogaato. Zostal sprawdzony zaplon lampa stroboskopową (pierwszy raz widzialem ten zabieg) no i przyspieszyłem zaplon o jakies 1,5-2mm i chyba lekko zmulil ale ciszej pracuje? nie wiem juz sam moze 98 wleje w kazdym badz razie regulacja na anaizatorze bedzie robiona potrzebuję tylko dostać się do śruby skladu mieszanki ale wiem tylko że znajduje się po stronie ściany, co dalej? Dzięki za pomoc.
Aha.. jedna rzecz. od dluzszego czasu zastanawia mnie praca termostatu i bardzo jest prawdopodobne ze danwno powinienem pomyslec o jego wymianie bo wskazowka od temp zawsze lekko po lewej i wentylator niepokojaco wcześnie się załącza. I duzo osob pisalo ze zastanawia ich wskazowka pochylona lekko w lewo jednak nadal nie wiem czy to uroda czy usterka ktora o ile sie nie myle moze miec wplyw na spalanie tak?
Witam Panowie. Otóż cały czas zmagam się z gaźnikiem tak czy inaczej nie stać mnie na razie na swap silnika więc należy doprowadzic gazior do perfekcji. :)Świece wpadły nowe ngk z katalogu. Mechanik mnie chyba w butelke nabija bo swiece po 250km w czym 200 w trasie +- 90km/h czarne i spalanie wyszlo 9l a on mi wpiera ze mieszanka jest stechiometryczna. Fakt faktem obudowe kolektora wydech. mam zdjętą. Zubozylem maksymalnie bieg jalowy i zaslepilem bimetal z obudowy filtra. sonda nowa ngk niby dedykowana ale nosi miano uniwersalnej. Obroty trzyma wręcz genialnie. Mocy nie brakuje nie przerywa i nie szarpie (pompka przyspieszająca wymieniona) tylko ze go przelewa. Macie jakies pomysły? Jedyne co przychodzi mi do głowy to wymiana podciśnień bo zmieniłem ale na jakies przezoczyste i są mało elastyczne za to plastyczne co nie jest wskazane. Jedyne co przychodzi mi do głowy to elektryczne zawory czyli zawór regulacyjny składu mieszanki, zawór elektromagnetyczny przyspieszonej prędkości biegu jałowego, zawór odcinający dopływ paliwa, wyłącznik przepustnicy, zawór elektromagnetyczny sterowany pompką przyspieszającą. Jak sprawdzić poprawność ich działania??? A moze czujnik temeratury powietrza dolotowego? Żebyście wiedzieli nie podaruję temu gaźnikowi!
Dla ułatwienia wstawiam schemacik zassany z księgi "Sam naprawiam Nissan Sunny"
[ Dodano: 2014-01-02, 21:01 ]
Pomoże ktoś?? Będę wdzięczny
Dla ułatwienia wstawiam schemacik zassany z księgi "Sam naprawiam Nissan Sunny"
[ Dodano: 2014-01-02, 21:01 ]
Pomoże ktoś?? Będę wdzięczny
Witam serdecznie
Znalazłem na forum posta opisującego problem z którym się zmagam. Napisał Pan, że pęknięta gumka przyśpieszacza zapłonu może powodować szarpanie silnika i niestety taka diagnoza została postawiona w moim mikrusie k10. Czy wie Pan może gdzie można dostać taką gumkę albo z jakiego innego samochodu ją przypasować, bo sklejenie to chyba marne rozwiązanie ? Nie chciałbym też wymieniać całego gaźnika. Pozdrawiam serdecznie i dziękuję z góry za odpowiedź. Poniżej link do zdjęcia z Pana postu pokazujący felerny element.
https://lh3.googleusercontent.com/-8I2J ... gaznik.jpg
scubzik,
Znalazłem na forum posta opisującego problem z którym się zmagam. Napisał Pan, że pęknięta gumka przyśpieszacza zapłonu może powodować szarpanie silnika i niestety taka diagnoza została postawiona w moim mikrusie k10. Czy wie Pan może gdzie można dostać taką gumkę albo z jakiego innego samochodu ją przypasować, bo sklejenie to chyba marne rozwiązanie ? Nie chciałbym też wymieniać całego gaźnika. Pozdrawiam serdecznie i dziękuję z góry za odpowiedź. Poniżej link do zdjęcia z Pana postu pokazujący felerny element.
https://lh3.googleusercontent.com/-8I2J ... gaznik.jpg
scubzik,
YO ..
jeśli chodzi o zmianę gaźnika .. to i tak i nie .. zarazem ..
Ja mam faktycznie wersję z Cubusiowego 1,6, ale wersję z uboższą elektroniką .. trochę rzeźby w kabelkach i działa ..
Radykalne zmiany w osiągach to tylko zmiana gaźnika przede wszystkim na prostszy (bez elektroniki) i na customowym kolektorze bo dopasowanie "lepszego" gaźnika do ori kolektora to chyba za duża kombinacja (przekładki itp).
MaciekGti, wrzucasz gaźnik od Poldka do Sunnego ?
jeśli chodzi o zmianę gaźnika .. to i tak i nie .. zarazem ..
Ja mam faktycznie wersję z Cubusiowego 1,6, ale wersję z uboższą elektroniką .. trochę rzeźby w kabelkach i działa ..
Radykalne zmiany w osiągach to tylko zmiana gaźnika przede wszystkim na prostszy (bez elektroniki) i na customowym kolektorze bo dopasowanie "lepszego" gaźnika do ori kolektora to chyba za duża kombinacja (przekładki itp).
MaciekGti, wrzucasz gaźnik od Poldka do Sunnego ?
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"