[N14] Po "swapie" nie działa MAF, przelewa paliwo
Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik
[N14] Po "swapie" nie działa MAF, przelewa paliwo
Jak w temacie. U mnie nikt nie odpowiada, może teraz ktoś zauważy
ECU, wiązka, MAF (wklejony w dolot) ze starego silnika, przepustnica i TPS z P11GT
Dolot szczelny.
Przepływka podpięta normalnie - auto ledwo odpala (bez uchylonej przepustnicy wcale), w ogóle nie trzyma obrotów, trzeba cały czas gazować.
Przepływka odpięta - auto pali od strzała, wolne obroty cud miód, kręci się pięknie do 2500obr/min i odcina (norma).
Zamienione miejscami skrajne kable we wtyczce od MAFa - auto odpala od strzała, ale trzeba było podnieść wolne obr na przepustnicy. Wkręcać się wkręca, ale jest przelane, bo świece czorne jak wyngiel, postrzeliwuje z wydechu przy schodzeniu z obr.
Lambda odpięta/podpięta - żadnej różnicy.
Komp wali tylko błędem 21, ale to norma, bo mam dokładane immo.
Jak odepnę MAF to jest jeszcze 12, ale to też norma jak nie podłączony
Zmieniałem przepływke na tą z NVCSowego engine i jest w zasadzie identycznie.
Wtyk nie pasił więc dlatego mam pocięte te kable i tylko dlatego wpadłem na to, że po zmianie tych kabli jakoś chodzi.
Ktoś wie o co tutaj chodzi?
Edytowałem tytuł
Scubzik
ECU, wiązka, MAF (wklejony w dolot) ze starego silnika, przepustnica i TPS z P11GT
Dolot szczelny.
Przepływka podpięta normalnie - auto ledwo odpala (bez uchylonej przepustnicy wcale), w ogóle nie trzyma obrotów, trzeba cały czas gazować.
Przepływka odpięta - auto pali od strzała, wolne obroty cud miód, kręci się pięknie do 2500obr/min i odcina (norma).
Zamienione miejscami skrajne kable we wtyczce od MAFa - auto odpala od strzała, ale trzeba było podnieść wolne obr na przepustnicy. Wkręcać się wkręca, ale jest przelane, bo świece czorne jak wyngiel, postrzeliwuje z wydechu przy schodzeniu z obr.
Lambda odpięta/podpięta - żadnej różnicy.
Komp wali tylko błędem 21, ale to norma, bo mam dokładane immo.
Jak odepnę MAF to jest jeszcze 12, ale to też norma jak nie podłączony
Zmieniałem przepływke na tą z NVCSowego engine i jest w zasadzie identycznie.
Wtyk nie pasił więc dlatego mam pocięte te kable i tylko dlatego wpadłem na to, że po zmianie tych kabli jakoś chodzi.
Ktoś wie o co tutaj chodzi?
Edytowałem tytuł
Scubzik
Ostatnio zmieniony 2013-07-14, 20:27 przez DubSon, łącznie zmieniany 1 raz.
Przepływka z NVCS ma swoją obudowę - coś w tym stylu -> http://allegro.pl/0280218005-przeplywom ... 55218.htmlalfabox pisze:Może proporcje przelotu przepływki w stosunku do rury w którą jest wpasowany.
i jest IDENTYCZNIE to samo. Choć tam jest inny osprzęt - AUTECS...
Wiem, że Coobcio wklejał już przepływkę w dolot - o ile się nie mylę w almerze 1.6 - i działało.
U mnie rura ma 70mm, MAF przed stożkiem. Montowany na wszystkie możliwe strony...
Nawet nie mam jak wystroić na DET2, bo nie da się jechać jak jest normalnie podłączona, a jest sens stroić jak te kable są pozmieniane?
Ostatnio zmieniony 2013-07-10, 17:13 przez DubSon, łącznie zmieniany 1 raz.
MAF wpiety normalnie. Na zapłonie ~0.9V
Na wolnych nie mam jak sprawdzić, bo nie trzyma obrotów, a nie dam rady sam 'podgazowywać' i mierzyć.. poza tym to i tak nie byłoby na wolnych obrotach, bo i tak nie da się go utrzymać wtedy nawet w przedziale tysiąca obrotów...
alfabox, wiesz może jakie mają być napięcia na TPS?
Na wolnych nie mam jak sprawdzić, bo nie trzyma obrotów, a nie dam rady sam 'podgazowywać' i mierzyć.. poza tym to i tak nie byłoby na wolnych obrotach, bo i tak nie da się go utrzymać wtedy nawet w przedziale tysiąca obrotów...
alfabox, wiesz może jakie mają być napięcia na TPS?
- alfabox
- fanatyk nissana
- Posty: 1023
- Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
- Kontakt:
0,9 to rzeczywiście za mało ,znaczy mowie o oryginalnym ECU.
Ja dopasowywałem MAF z forda które miało na wyjściu 0,2 V
tak dla sportu ale spędziłem na tym 3 dni.Takie coś mi wyszło i nawet palił i ładnie chodził .
LM317 wystepuje jako wzmacniacz operacyjny,zaś AN78M12 jako stabilizator napięcia .Robiłem proby bez niego ,ale wahania napięcia podczas ładowania psuły sygnał na wyjściu układu.
Po wstawieniu stabilizatora napięcie na wolnych wahało się w okolicy 1,7Va po stacyjce 1,45,kwestia doboru elementów i ustawienia na Pr'ku.
Może do tego jeszcze wrócę i wleci przepustnica z TPS'em od omegi,która leży i czeka,a prawie idealnie pasi na kolektor sentry.
Na razie przeszczepiona oryginalna z kompletem czujników od GA.
Stwierdziłem eksperymentalnie ze krzywą wznoszenia napięcia MAF można konfigurować poprzez zmianę dzielników napięcia układu.Kwestia dopracowania,no i czasu na dłubanie ,którego nieraz brakuje
Napięcie wyjściowe TPS'a na zamkniętej przepustnicy powinny być 0,45-0,5V,a na otwartej do 4,5V oczywiscie przy zasilaniu 5V z ECU
Pomiar na środkowej nodze TPS'a
[ Dodano: 2013-07-12, 19:48 ]
(proszę rasowych elektroników o nie nabijanie się z mojego projektu,ponieważ jestem w tej dziedzinie jak i w większości innych samoukiem)
Ja dopasowywałem MAF z forda które miało na wyjściu 0,2 V
tak dla sportu ale spędziłem na tym 3 dni.Takie coś mi wyszło i nawet palił i ładnie chodził .
LM317 wystepuje jako wzmacniacz operacyjny,zaś AN78M12 jako stabilizator napięcia .Robiłem proby bez niego ,ale wahania napięcia podczas ładowania psuły sygnał na wyjściu układu.
Po wstawieniu stabilizatora napięcie na wolnych wahało się w okolicy 1,7Va po stacyjce 1,45,kwestia doboru elementów i ustawienia na Pr'ku.
Może do tego jeszcze wrócę i wleci przepustnica z TPS'em od omegi,która leży i czeka,a prawie idealnie pasi na kolektor sentry.
Na razie przeszczepiona oryginalna z kompletem czujników od GA.
Stwierdziłem eksperymentalnie ze krzywą wznoszenia napięcia MAF można konfigurować poprzez zmianę dzielników napięcia układu.Kwestia dopracowania,no i czasu na dłubanie ,którego nieraz brakuje
Napięcie wyjściowe TPS'a na zamkniętej przepustnicy powinny być 0,45-0,5V,a na otwartej do 4,5V oczywiscie przy zasilaniu 5V z ECU
Pomiar na środkowej nodze TPS'a
[ Dodano: 2013-07-12, 19:48 ]
(proszę rasowych elektroników o nie nabijanie się z mojego projektu,ponieważ jestem w tej dziedzinie jak i w większości innych samoukiem)
A widzisz, ja mam trochę inny kolektor i przepustnice z sentry.. U mnie TPS nie pasował, a sentrowski jest na 6pin/2 wtyczki.. Przepływka w osobnej obudowie w dolocie (3pin).
Dlatego mam TPS i MAF hitachi żeby do ECU pasowało..
Co do Twojego schematu - jakbym uparł się, to bym zrobił coś takiego (wg. schematu of kors), ale sam nie potrafię np teraz zrobić podobnego układu aby mój MAF pokazywał dobre napięcia na wyjściu
Nie mam pojściue co dalej robić. Jedyne co, to sprawdzić mój MAF i ECU w innym GA16DE albo od razu jechać do elektronika.. Tylko, że tu hol/laweta, bo nie pojadę nim, nie chcę bardziej zaszkodzić
Dlatego mam TPS i MAF hitachi żeby do ECU pasowało..
Co do Twojego schematu - jakbym uparł się, to bym zrobił coś takiego (wg. schematu of kors), ale sam nie potrafię np teraz zrobić podobnego układu aby mój MAF pokazywał dobre napięcia na wyjściu
Nie mam pojściue co dalej robić. Jedyne co, to sprawdzić mój MAF i ECU w innym GA16DE albo od razu jechać do elektronika.. Tylko, że tu hol/laweta, bo nie pojadę nim, nie chcę bardziej zaszkodzić
nie lepiej odwrotnie?alfabox pisze:LM317 wystepuje jako wzmacniacz operacyjny,zaś AN78M12
DubSon, zerknij tu: http://www.fuelsaver-mpg.com/simple-map-maf-enhancer
Nie masz innej przepływki aby podmienić? Wszystko wskazuje, że to jej wina ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
ciapek, no to idzie +12V do przepływki. Na razie toczę się bez niej...
Nie wiem co się stało z tym autem
Po zmianie silnika (wyciągałem też skrzyni/półosie -> odkręcałem sworznie, wymieniałem przeguby zew.) powyżej 30km/h przy skręcie (nawet lekkim) w lewo zaczyna telepać autem, im szybciej tym mocniej Wszystko poskładane dobrze, sprawdzałem już 9000 razy.
Myślałem, że przez to, że wyząbkowała mi się lewa przednia opona.
Przed chwilą podmieniłem przód/tył. To samo...
Masakra jakaś
Nie wiem co się stało z tym autem
Po zmianie silnika (wyciągałem też skrzyni/półosie -> odkręcałem sworznie, wymieniałem przeguby zew.) powyżej 30km/h przy skręcie (nawet lekkim) w lewo zaczyna telepać autem, im szybciej tym mocniej Wszystko poskładane dobrze, sprawdzałem już 9000 razy.
Myślałem, że przez to, że wyząbkowała mi się lewa przednia opona.
Przed chwilą podmieniłem przód/tył. To samo...
Masakra jakaś
Zasilanie nie powinno być 12V?
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
APDEJT:
Wsadziłem TPS ze starej przepustnicy, ustawiony na zamkniętej równe 0.45V, otwarta 4.3V
Wyczyściłem wtyk/gniazdo wiązki/ecu i poczyściłem masy na silniku.
Jest troszkę lepiej, napięcia jak na filmiku...
http://www.youtube.com/watch?v=ie9KaF35g_c
Pany doradźcie coś, bo ja już nie wiem o co tutaj chodzi.
Na MAFie z VQ30 jest gorzej...
Może podpiąć ECU Mastera i AFR i spróbować nim coś korygować?
Nie wiem co z tą przepływką...
Zbieg okoliczności, że mam 3 rozwalone MAFy?
Leży jeszcze gdzieś z Z31, ale nie moja i nie chcę jej używać, tym bardziej, że ma 6pin
[ Dodano: 2013-07-18, 14:18 ]
Czy to może być padnięte ECU?
Wsadziłem TPS ze starej przepustnicy, ustawiony na zamkniętej równe 0.45V, otwarta 4.3V
Wyczyściłem wtyk/gniazdo wiązki/ecu i poczyściłem masy na silniku.
Jest troszkę lepiej, napięcia jak na filmiku...
http://www.youtube.com/watch?v=ie9KaF35g_c
Pany doradźcie coś, bo ja już nie wiem o co tutaj chodzi.
Na MAFie z VQ30 jest gorzej...
Może podpiąć ECU Mastera i AFR i spróbować nim coś korygować?
scubzik, chyba ma być 5V na TPS.alfabox pisze:Napięcie wyjściowe TPS'a na zamkniętej przepustnicy powinny być 0,45-0,5V,a na otwartej do 4,5V oczywiscie przy zasilaniu 5V z ECU
Pomiar na środkowej nodze TPS'a
Nie wiem co z tą przepływką...
Zbieg okoliczności, że mam 3 rozwalone MAFy?
Leży jeszcze gdzieś z Z31, ale nie moja i nie chcę jej używać, tym bardziej, że ma 6pin
[ Dodano: 2013-07-18, 14:18 ]
Czy to może być padnięte ECU?
- alfabox
- fanatyk nissana
- Posty: 1023
- Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
- Kontakt:
Czyli od chu.. za mało na MAF,ie,nie wiem jak na tym ECU co masz ,ale na ECU ,GA16 na wolnych powinno dostawać ~1.7V.po prostu inne wartości są wymagane przy różnych kompach.DubSon pisze:Wsadziłem MAF z VQ30, na zapłonie ledwo 0.25V i w ogóle nie chce odpalić..
KU^WA nie wiem co mam z tym zrobić...
jacekpsk, koło kręci się dobrze, zero jakiegokolwiek luzu
Sprawdziłem napięcia na TPS
zamknięta - ~0.621V
otwarta na max - 4.29~4.31V
zasilanie - ciut ponad 5V
Dobrze jest?
Natomiast z TPSem nie ma tragedii,trochę zawyżone na zamkniętej przepustnicy ,ale to kwestia podniesienia pewnie przepustnicy przez termo na zimnym.
- alfabox
- fanatyk nissana
- Posty: 1023
- Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
- Kontakt:
Czyli na MAFie powinno być tak jak pisałem Ci prędzej ~1,7V na wolnych ,a 1,43-1,45V po zapłonie.
Spróbuj wstawić jako przepływkę otwartą i zablokowaną przepustnicę od GA i zobacz co się będzie działo .
Z tym że masz chyba założone większe wtryski,które z klucza będą przelewać,ale nie sądzę że aż tak drastycznie.
Spróbuj może wsadzić MAFa od GA w inną obudowę jako osobną przepływkę ,trzeba kombinować
Spróbuj wstawić jako przepływkę otwartą i zablokowaną przepustnicę od GA i zobacz co się będzie działo .
Z tym że masz chyba założone większe wtryski,które z klucza będą przelewać,ale nie sądzę że aż tak drastycznie.
Spróbuj może wsadzić MAFa od GA w inną obudowę jako osobną przepływkę ,trzeba kombinować