[Sunny/100NX] Problemy po swapie GA16DE -> SR20DE help!
Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik
[Sunny/100NX] Problemy po swapie GA16DE -> SR20DE help!
Panowie pomóżcie prosze, bo trochę mnie juz trafia.
Jestem po swapie w mojej setce. GA16DE ustąpiło miejsce SR20DE z infiniti g20(primera p10 gt) 150 KM. W silniku wykonano pare zmian względem serii tj: Lżejsze koło zamachowe, wydech z nierdzewki 2,5 cala przelot, regulowane koło na wałku ssącym obecnie ustawione na jakieś 4-5 stopni, filtr stożkowy KN.
Do rzeczy,
Silnik chodzi źle. W przedziale 1-3,5 tys obrotów w ogóle się nie zbiera, w dodatku podczas dodawania gazu szarpie i strzela z filtra powietrza. Czasem wręcz nie idzie ruszyć. Słowem dodanie gazu skutkuje bardzo nierównomiernym wkręcaniem się silnika połączonym ze strzałem, niekiedy serią strzałów z filtra. Na jałowym obroty szaleją w przedziale 900-1500, szarpie silnikem. Wymieniłem świece, kable, palucha i kopułke. Żadnej poprawy. Przestawiłem również zapłon w pozycję neutralną bo był lekko przyspieszony.. i nic. Podczas diagnostyki wyszedł błąd czujnika spalania stukowego, ale podobno nie powinny takie jaja dziać się przez to.. lekką poprawę zauważyłem kiedy z kolegą podmienilismy na chwile stożek na puche z normalnym filtrem z volvo, aczkolwiek do ideału dalej daleko. Po wypięciu sondy lambda zero zmian. Od czego zacząć? Miał ktoś podobne problemy ? Co jeszcze sprawdzić? czujnik położenia przepustnicy? Krokowiec ? Przepływke ? Gdzie szukać problemu ?
Jestem po swapie w mojej setce. GA16DE ustąpiło miejsce SR20DE z infiniti g20(primera p10 gt) 150 KM. W silniku wykonano pare zmian względem serii tj: Lżejsze koło zamachowe, wydech z nierdzewki 2,5 cala przelot, regulowane koło na wałku ssącym obecnie ustawione na jakieś 4-5 stopni, filtr stożkowy KN.
Do rzeczy,
Silnik chodzi źle. W przedziale 1-3,5 tys obrotów w ogóle się nie zbiera, w dodatku podczas dodawania gazu szarpie i strzela z filtra powietrza. Czasem wręcz nie idzie ruszyć. Słowem dodanie gazu skutkuje bardzo nierównomiernym wkręcaniem się silnika połączonym ze strzałem, niekiedy serią strzałów z filtra. Na jałowym obroty szaleją w przedziale 900-1500, szarpie silnikem. Wymieniłem świece, kable, palucha i kopułke. Żadnej poprawy. Przestawiłem również zapłon w pozycję neutralną bo był lekko przyspieszony.. i nic. Podczas diagnostyki wyszedł błąd czujnika spalania stukowego, ale podobno nie powinny takie jaja dziać się przez to.. lekką poprawę zauważyłem kiedy z kolegą podmienilismy na chwile stożek na puche z normalnym filtrem z volvo, aczkolwiek do ideału dalej daleko. Po wypięciu sondy lambda zero zmian. Od czego zacząć? Miał ktoś podobne problemy ? Co jeszcze sprawdzić? czujnik położenia przepustnicy? Krokowiec ? Przepływke ? Gdzie szukać problemu ?
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Co do tego ząbka to nie wiem właśnie, też o tym myślałem, ale póki co warunków i czasu na grubsze dłubanie nie miałem. Cały dolot rozkręciłem i skręciłem dokładnie dwa razy- żadnej poprawy. Na wysokich obrotach powyżej tych 3,5 nawet się wkręca, ale też nie do końca.. Musze sprawdzić tą przepływkę i TPS-a... jeszcze jakies sugestie ? Może to jakaś pierdoła nie wymagająca grubszych interwencji? Możliwe jest to, że stożek zaniedbany daje w tyłek ? BO tak jak pisałem, na puszce z filtrem o niebo lepiej..
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
wymieniłem stożek na ori puche i pokręciłem jeszcze troche krokowcem. Tak jakby ciut lepiej, ale bez szału, dalej muli w zakresie do 3 tys ponad, potem też d.. nie urywa. Póki co jezdzi gorzej niż moje ex 1.6 , strzały z filtra dalej słychać. Dziś popołudniu jeszcze raz na spokojnie rozkręce dolot cały, sprawdze szczelność i złoże dla pewności żeby wykluczyć lewe powietrze.
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Jeśli strzały idą w dolot, to stawiam na rozrząd - następuje zapłon przy otwartych zaworach ssących.
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
Jak najbardziej.
[ Dodano: 2013-07-18, 12:02 ]
Wałek ssący ustaw w pozycji seryjnej, opóźnij maksymalnie zapłon i sprawdź co się dzieje.
[ Dodano: 2013-07-18, 12:02 ]
Wałek ssący ustaw w pozycji seryjnej, opóźnij maksymalnie zapłon i sprawdź co się dzieje.
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
http://www.youtube.com/watch?v=_n3xsLA7RLY
Tak to chodzi. Dodam, że naciskałem gaz równomiernie, poprostu podczas gazowania się dławi masakrycznie.
Tak to chodzi. Dodam, że naciskałem gaz równomiernie, poprostu podczas gazowania się dławi masakrycznie.
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
A powiedz mi jeszcze, iskra na wszystkich garach jest? Na włączonym silniku wyjmuj fajki i obserwuj czy praca silnika się zmienia.
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
mialem tak samo przepustnice dobrze ustaw tj, zeby na srubce do ustawiania obrotow co opiera sie ten granicznik (nie wiem jak to nazwac) lisc byl oparty... Poczytaj o ustawieniach przepustnicy bylo to gdzies na forum. Sprawdz przeplywomierz jesli pokazuje mniej niz 1,9 V to do wymiany i tps na 1,35V przy calkowicie zamknietej i dobrze ustawionej przepustnicy. Sprawdz jeszcze kompresjie na wszystkich garach powinno pokazac z 10 conajmniej na wszystkich
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 68
- Rejestracja: 2011-12-07, 08:32
- Lokalizacja: Kraków
lewy, w kolektorze dolotowym zdaje się .. przynajmniej w GA tak jest. .
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
znalazłem coś takiego :
Ten zaznaczony to czujnik temperatury silnika (dwupinowy). Niżej na obrazku jest drugi czujnik (jednopinowy) od wskaźnika
Ten zaznaczony to czujnik temperatury silnika (dwupinowy). Niżej na obrazku jest drugi czujnik (jednopinowy) od wskaźnika
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
no od spodu "paczasz" obok filtra oliwy właśnie ..
[ Dodano: 2013-07-25, 10:49 ]
faktycznie kojarzy mi się, że w "sr-ce" od spodu są jakoś te czujniki . .od góry też je idzie złapać .. ale jest ciężej (pamiętam jak z Rybą siedziałem nad jego Primą któregoś razu i przepinaliśmy wtyczki)
[ Dodano: 2013-07-25, 10:49 ]
faktycznie kojarzy mi się, że w "sr-ce" od spodu są jakoś te czujniki . .od góry też je idzie złapać .. ale jest ciężej (pamiętam jak z Rybą siedziałem nad jego Primą któregoś razu i przepinaliśmy wtyczki)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
ale czy pompa paliwa nie ma tak ze zaczyna niedomagac dopiero na wyzszych obrotach?
ten czujnik temp cieczy daje do myslenia, czemu na wolnych miesza i powoduje falowanie silnika?? jakies naukowe wyjasnienie ww zjawiska poprosze...
ten czujnik temp cieczy daje do myslenia, czemu na wolnych miesza i powoduje falowanie silnika?? jakies naukowe wyjasnienie ww zjawiska poprosze...
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW