Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny/100NX] Problemy po swapie GA16DE -> SR20DE help!

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
Bziuk
fanatyk nissana
Posty: 621
Rejestracja: 2012-12-13, 16:21
Lokalizacja: Kraków

[Sunny/100NX] Problemy po swapie GA16DE -> SR20DE help!

Post autor: Bziuk » 2013-07-15, 20:21

Panowie pomóżcie prosze, bo trochę mnie juz trafia.

Jestem po swapie w mojej setce. GA16DE ustąpiło miejsce SR20DE z infiniti g20(primera p10 gt) 150 KM. W silniku wykonano pare zmian względem serii tj: Lżejsze koło zamachowe, wydech z nierdzewki 2,5 cala przelot, regulowane koło na wałku ssącym obecnie ustawione na jakieś 4-5 stopni, filtr stożkowy KN.

Do rzeczy,

Silnik chodzi źle. W przedziale 1-3,5 tys obrotów w ogóle się nie zbiera, w dodatku podczas dodawania gazu szarpie i strzela z filtra powietrza. Czasem wręcz nie idzie ruszyć. Słowem dodanie gazu skutkuje bardzo nierównomiernym wkręcaniem się silnika połączonym ze strzałem, niekiedy serią strzałów z filtra. Na jałowym obroty szaleją w przedziale 900-1500, szarpie silnikem. Wymieniłem świece, kable, palucha i kopułke. Żadnej poprawy. Przestawiłem również zapłon w pozycję neutralną bo był lekko przyspieszony.. i nic. Podczas diagnostyki wyszedł błąd czujnika spalania stukowego, ale podobno nie powinny takie jaja dziać się przez to.. lekką poprawę zauważyłem kiedy z kolegą podmienilismy na chwile stożek na puche z normalnym filtrem z volvo, aczkolwiek do ideału dalej daleko. Po wypięciu sondy lambda zero zmian. Od czego zacząć? Miał ktoś podobne problemy ? Co jeszcze sprawdzić? czujnik położenia przepustnicy? Krokowiec ? Przepływke ? Gdzie szukać problemu ?
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2013-07-15, 20:30

Podepnij consulta albo miernik i zobacz jakie wartości pokazuje czujnik położenia przepustnicy (na zamkniętej powinno być koło 0,5V) oraz przepływka (na wolnych między 0,8-1,2V). Lewego powietrza brak?
Obrazek

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-07-15, 20:33

Nie przestawiłeś rozrządu/lub sam się nie przestawił o ząbek?

Awatar użytkownika
Bziuk
fanatyk nissana
Posty: 621
Rejestracja: 2012-12-13, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bziuk » 2013-07-16, 21:43

Co do tego ząbka to nie wiem właśnie, też o tym myślałem, ale póki co warunków i czasu na grubsze dłubanie nie miałem. Cały dolot rozkręciłem i skręciłem dokładnie dwa razy- żadnej poprawy. Na wysokich obrotach powyżej tych 3,5 nawet się wkręca, ale też nie do końca.. Musze sprawdzić tą przepływkę i TPS-a... jeszcze jakies sugestie ? Może to jakaś pierdoła nie wymagająca grubszych interwencji? Możliwe jest to, że stożek zaniedbany daje w tyłek ? BO tak jak pisałem, na puszce z filtrem o niebo lepiej..
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2013-07-16, 22:26

Pompa paliwa też przekładana ? Ciśnienie zmierz czy wyrabia.
U mnie obroty głupiały w podobnym zakresie jak był uszkodzony czujnik temperatury
płynu chłodzącego ten dwu pinowy.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-07-16, 22:32

adam_N14 pisze:Pompa paliwa też przekładana
jest taka sama więc nie ma znaczenia.
Bziuk pisze:Musze sprawdzić tą przepływkę i TPS-a...
Sprawdziłeś?
Ja nadal stawiam na rozrząd..

Awatar użytkownika
Bziuk
fanatyk nissana
Posty: 621
Rejestracja: 2012-12-13, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bziuk » 2013-07-18, 10:38

wymieniłem stożek na ori puche i pokręciłem jeszcze troche krokowcem. Tak jakby ciut lepiej, ale bez szału, dalej muli w zakresie do 3 tys ponad, potem też d.. nie urywa. Póki co jezdzi gorzej niż moje ex 1.6 , strzały z filtra dalej słychać. Dziś popołudniu jeszcze raz na spokojnie rozkręce dolot cały, sprawdze szczelność i złoże dla pewności żeby wykluczyć lewe powietrze.
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...

Awatar użytkownika
Gaweł
aktywny forumowicz
Posty: 194
Rejestracja: 2010-04-15, 22:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł » 2013-07-18, 10:48

Jeśli strzały idą w dolot, to stawiam na rozrząd - następuje zapłon przy otwartych zaworach ssących.
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
Obrazek
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535

Awatar użytkownika
Bziuk
fanatyk nissana
Posty: 621
Rejestracja: 2012-12-13, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bziuk » 2013-07-18, 10:53

a czy to regulowane koło na wałku ssącym może być winowajcą ?
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...

Awatar użytkownika
Gaweł
aktywny forumowicz
Posty: 194
Rejestracja: 2010-04-15, 22:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł » 2013-07-18, 10:55

Jak najbardziej.

[ Dodano: 2013-07-18, 12:02 ]
Wałek ssący ustaw w pozycji seryjnej, opóźnij maksymalnie zapłon i sprawdź co się dzieje.
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
Obrazek
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535

Awatar użytkownika
Bziuk
fanatyk nissana
Posty: 621
Rejestracja: 2012-12-13, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bziuk » 2013-07-18, 11:52

http://www.youtube.com/watch?v=_n3xsLA7RLY

Tak to chodzi. Dodam, że naciskałem gaz równomiernie, poprostu podczas gazowania się dławi masakrycznie.
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...

Awatar użytkownika
Gaweł
aktywny forumowicz
Posty: 194
Rejestracja: 2010-04-15, 22:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł » 2013-07-18, 11:56

A powiedz mi jeszcze, iskra na wszystkich garach jest? Na włączonym silniku wyjmuj fajki i obserwuj czy praca silnika się zmienia.
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
Obrazek
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535

Awatar użytkownika
Bziuk
fanatyk nissana
Posty: 621
Rejestracja: 2012-12-13, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bziuk » 2013-07-18, 13:37

pierwsza rzecz jakąsprawdziłem przed i po wymianie świec. Iskra jest na wszystkich garach.
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...

Ppy
wiem o czym pisze
Posty: 89
Rejestracja: 2011-11-23, 22:49
Lokalizacja: katowice

Post autor: Ppy » 2013-07-19, 22:50

mialem tak samo przepustnice dobrze ustaw tj, zeby na srubce do ustawiania obrotow co opiera sie ten granicznik (nie wiem jak to nazwac) lisc byl oparty... Poczytaj o ustawieniach przepustnicy bylo to gdzies na forum. Sprawdz przeplywomierz jesli pokazuje mniej niz 1,9 V to do wymiany i tps na 1,35V przy calkowicie zamknietej i dobrze ustawionej przepustnicy. Sprawdz jeszcze kompresjie na wszystkich garach powinno pokazac z 10 conajmniej na wszystkich

szpakerson
wiem o czym pisze
Posty: 68
Rejestracja: 2011-12-07, 08:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: szpakerson » 2013-07-20, 06:58

zobacz czy masz wydech drożny.

Awatar użytkownika
lewy
fanatyk nissana
Posty: 495
Rejestracja: 2010-05-12, 21:09
Lokalizacja: gdynia

Post autor: lewy » 2013-07-25, 08:40

ja się zastanawiam czy te objawy u mnie czy kolegi moze powodować czujniki temperatury silnika co daje sygnał do komputera,gdzie jest ten czujnik?
Byle by do przodu

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2013-07-25, 08:48

lewy, w kolektorze dolotowym zdaje się .. przynajmniej w GA tak jest. .
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
lewy
fanatyk nissana
Posty: 495
Rejestracja: 2010-05-12, 21:09
Lokalizacja: gdynia

Post autor: lewy » 2013-07-25, 09:20

czujnik od temperatury wskaźnika podajrze jest zaraz obok filtra oleju a drugi?wczoraj znajomy mówił ze od tego tez mogą być te objawy
Byle by do przodu

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2013-07-25, 09:45

znalazłem coś takiego :
Obrazek

Ten zaznaczony to czujnik temperatury silnika (dwupinowy). Niżej na obrazku jest drugi czujnik (jednopinowy) od wskaźnika
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
lewy
fanatyk nissana
Posty: 495
Rejestracja: 2010-05-12, 21:09
Lokalizacja: gdynia

Post autor: lewy » 2013-07-25, 09:47

ez to znalazłem ale nie mogę skojarzyć tego miejsca u mnie hehe
Byle by do przodu

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2013-07-25, 09:47

no od spodu "paczasz" obok filtra oliwy właśnie .. :)

[ Dodano: 2013-07-25, 10:49 ]
faktycznie kojarzy mi się, że w "sr-ce" od spodu są jakoś te czujniki . .od góry też je idzie złapać .. ale jest ciężej (pamiętam jak z Rybą siedziałem nad jego Primą któregoś razu i przepinaliśmy wtyczki)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
Bziuk
fanatyk nissana
Posty: 621
Rejestracja: 2012-12-13, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bziuk » 2013-07-25, 15:10

w ten weekend bede brał się za szukanie przyczyny. na razie nie miałem czasu i warunków. Mam nadzieje, że uda się w końcu zdiagnozować przyczyne i cieszyć się SR-em..
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...

Awatar użytkownika
lewy
fanatyk nissana
Posty: 495
Rejestracja: 2010-05-12, 21:09
Lokalizacja: gdynia

Post autor: lewy » 2013-07-25, 17:11

ja wymieniłem dziś pompę paliwa na mocniejsza,rezultat idzie jak burza no ale jest ale hehe na wolnych dalej nie ma kultury pracy i trochę go rzuca
Byle by do przodu

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-09-12, 23:20

ale czy pompa paliwa nie ma tak ze zaczyna niedomagac dopiero na wyzszych obrotach?
ten czujnik temp cieczy daje do myslenia, czemu na wolnych miesza i powoduje falowanie silnika?? jakies naukowe wyjasnienie ww zjawiska poprosze...
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”