Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny/100NX] Wymiana zawieszenia

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

[Sunny/100NX] Wymiana zawieszenia

Post autor: sergiej » 2009-12-10, 13:33

Tym razem taki temat napisze :) ...od jakiegos czasu zaczelo mi stukac w zawiasie ...i sie zastanawiam co wymienic ...czy sie nie rypac w wkladanie nowych tulei itd. czy kupywac kompletne wachacze,drazki itd. co radzicie ...wiadomo priorytet to koszt ...wymianke pewnie bede robil sam o ile czas pozwoli ... wpiszcie tez jeszcze producentow jakich polecacie ...i jesli ktos juz to robil to moze jakies sugestie co mnie moze spotkac w trakcie robotki :) ...
Ostatnio zmieniony 2010-01-18, 03:50 przez sergiej, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
merid
fanatyk nissana
Posty: 1281
Rejestracja: 2009-12-06, 18:55
Lokalizacja: Katowice

Post autor: merid » 2009-12-10, 13:46

pewno masz sworzen wahacza i stuk ucichnie jezeli na zakretach przegub
blabla przyjedź na najbliższy spot comiesięczny o 19:00. Info w naszym TEMACIE
Posiadam części do N14.

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2009-12-10, 13:58

sergiej, też muszę ogarnąć lewą stronę zawiasu,nie wiem czy końcówka wahacza,czy tuleja.Co do firm to do micry kupowałem różnie,końcówkę Delphi,a tuleję JC.
Osobiście chyba bym wolał uratować stary wahacz o ile nie jest pogięty etc.

Awatar użytkownika
mikey_one
stały bywalec
Posty: 93
Rejestracja: 2009-12-04, 12:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: mikey_one » 2009-12-10, 15:55

Słuchajcie przerabiałem to osobiście już kilka razy (dwa sunny i alma) i kwestia jest taka - jeśli macie wymieniać wszystko (obydwie tuleje i sworzeń) to nie wiem czy nie będzie lepszą opcją zakup kompletnych wahaczy (tym bardziej jeśli nie macie dostępu do narzędzi ułatwiających wymianę). Szczególnie upierdliwy w wymianie jest sworzeń - małe przekoszenie przy wprasowywaniu, rozgina się tuleja, powstaje luz i dupa blada... Wymiana całego wahacza wiadomo - odkręcasz dwie nakrętki, trzy śruby, wyjmujesz stary i zakładasz nowy. Różnica cenowa jest ale tak jak mówię - nie masz sprzętu - upierdliwa robota.

Co do marek - Delphi, Moog, 555, Febi Bilstein.
Żadne JC itp. bo za chwilę będziesz wymieniał jeszcze raz...

Jeśli chcecie jeszcze jakiś konkretów w tym temacie pytać a odpowiem...
Fura jest niezła i turla fele :)

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2009-12-10, 17:56

Nawet jeśli tulejka się posypie to jej wymiana jest dziecinnie prosta,a co do sworznia - mój mechanior zagniótł i przyłapał na 3 spawy - 0 luzu.

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2009-12-10, 18:34

fakt wachacz kosztuje ok 140 zl ... przod .tył pewnie mniej ... i latwo go wymienic ...z tym ze ja mam caly warsztat narzedzi i moge sie pobawic ... jutro zajrze pod auto i zobacze jak to wyglada od dolu :)

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2009-12-10, 23:28

Siergiej, pojedź z samochodem na trzepaki, kosztuje to ok 20-30zł, a dowiesz się dokładnie co Ci stuka.

Co do marek - polecam 555, Yamato, Moog, FeBi, ew. Delphi.

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2010-04-02, 13:04

U siebie wymieniłem prawie wszystko :

przód: tuleje (już ich prawie nie było), amory i gumowe elementy (oprócz amorowych)
tył: amory + gumy, końcówki stabilizatorów, wachacze (nie szło dostać samych tulejek)

poza tym w 19letnim aucie niestety trza było wycinać wachacze tylne (nie szło odkręcić) a z przodu z racji ukręcenia śrub trza było je wymienić..

Auto jest zupełnie inne!! Stosując "normalne" amory, nie żadne "niewiadomojakietuningowe" auto jest sztywniejsze, ładnie "wybiera" dziury no i nic nie puka i nie stuka !!!
Koszt.... nie pytajcie :))
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”