Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny/100NX] Objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

[Sunny/100NX] Objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą

Post autor: mimier » 2009-12-11, 15:26

W tym tygodniu zauważyłem że zbiornik płynu wyrównaczego od chłodnicy wypełnił się po sam korek płynem. Normalnie miałem stan między maks a minium. Opróżniłem więc do stanu maks. Pojeździłem trochę i znów napełnił się po korek. Nie wiem co jest grane.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

płyn miesza się ze spalinami które zabrudzają go i robi się on szaro-ciemny

--------------------------------------------------------------------------------------------------

ze zbiorniczka gdzieś zniknął płyn, przewody od chłodzenia twardnieją jak dodaję gazu, oraz coś bulgocze w zbiornczku wyrównawczym przy gazowaniu

---------------------------------------------------------------------------------------------------

majonez pod korkiem puchnace weze , wywalajacy plyn z chlodnicy ...poczatkowo te objawy byly male ale od 2 dni coraz gorzej

Źródło: NKP

dualowiec1111
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2010-02-09, 20:07
Lokalizacja: Poznań

[N14] Sunny - nowy nabytek - opienie - uszczelka pod głowicą

Post autor: dualowiec1111 » 2010-02-09, 20:09

Witam
Na początek Cześć dla wszystkich zapaleńców.
Jestem tu nowy i jak na nowego przystało zacznę od pytań - proszę o diagnozę.

Kupiłem tego Sunnego
http://www.allegro.p...m913527553.html
gaźnik
Stan z opisu nie pokrywa się z stanem faktycznym , autko miało ciężki żywot czego efektem jest brak ręcznego i przepalona uszczelka na 4 garku. Objawy są takie że płyn chłodniczy mi przepala i leje po bloku ( facet sumiennie wypicował silnik - mniejsza z tym - i tak za te siano nic lepszego bym nie znalazł ,tak sądzę ) .
Autko na bynie chodzi na 3 gary , lecz na LPG i rozgrzanym silniku równiutko ?? <lol>

Pytanko
Jakiej marki szukać uszczelki by wytrzymało to jeszcze trochę czasu . Wiem że mogę kupić uszczele za 300 pln lecz przyznam że cieniutko u mnie z funduszami . Na jakie klucze są szpilki głowicy ( torx czy imbus )? .

2 pytanko : podobno w sunnych to częsta usterka - czasami nie działa mi podświetlenie deski rozdzielczej i lamp tylnich postojowych . Spotkał się ktoś z takim problemem ( jakiś przekaźnik szwankuje ??? - wykluczam winę bezpieczników bo raz działa raz nie ) .


pozdro i proszę o odp.
Ostatnio zmieniony 2010-02-09, 20:59 przez dualowiec1111, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2010-02-09, 20:48

No kupił i jest, nie ma co wytykać, na drugi raz będzie wiedział, teraz musi trochę podszykować i będzie dalej latał.

Uszczelka to nie taki wydatek (Firma ELRING, cena bez zniżek około 110zł), tylko jak robić to porządnie a nie na odwal.

Co do świateł to możliwe że włącznik już się wyrobił. Ręczny też do ogarnięcia.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-02-09, 20:58

tylko głowicy nie zapomnij splanować
a tak na marginesie mam silnik 1,4 za 400zł
Ps na przyszłość taguj tematy
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2010-02-09, 21:13

i jak sciagniesz glowe to komplet uszczelek kup ...uszczelniacze zaworowe i wszystkie od kolektorow i pokywy zaworow ...komplet to jakies 250 zl ...glowa napewno do planowania ... tylko jak rozbierzesz to przy tym przebiegu znajac zycie rozrzad juz dojechany ...wiec moze byc troche wiecej kosztow chyba ze poskladasz na starym wszystko ... ale jak bedziesz mial rozebrane to moze warto wymienic chociaz gore

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2010-02-10, 00:41

Ja uwazam ze wyjdzie cie to duzo wiecej niz bys sobie myslal. Ja mialem miec autko za 1000zl zrobionego a wsumie wyszlo mnie to 2500zl. Wyszlo wiecej rzeczy do wymiany jak sie rozebralo silnik. Ja z plynem mialem tak iz mialem przed,uchy pod uszczelka i caly plyn mi wypychalo,co nastepstwem bylo grzanie sie silnika bo nie mial chlodziwa.
Kupiles autko za tyle co ja,ale moj to diesel i ma 220 000 przejechane,a ty na benzynie tyle juz to duzo. Moim zdaniem bedziesz musial wladowac jeszcze z 3-4 tysiace. Wez i wyciagnij wszystko ze srodka i sprawdz sobie fotele,bo blaszki lubia sie urywac z siedziska,czy nie masz dziur z tylu na nadkolach bo tez czesto bywa.Pod wykladzina sprawdz czy nie ma rdzy na podlodze. Poprostu sprawdz wszytko po kolei.
Obrazek

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-02-10, 07:10

dualowiec1111 trafiles mine. Sama uszczelka nie wystarczy niestety. Jak masz zaufanego mechanika to w 1000 zł sie zmiescisz. Poza tym uszczelkę wydmuchać to nie tak łatwo. Trzeba sprawdzic czy uklad chlodzenia jest sprawny

dualowiec1111
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2010-02-09, 20:07
Lokalizacja: Poznań

Post autor: dualowiec1111 » 2010-02-10, 09:11

do mechanika nie oddam go , sam będę robił tylko kanał muszę skołować . Z kumplem kiedyś robiliśmy silnik fiata brava 1.4 i wielkich problemów nie było ( taka zabawa w klocki LEGO ) . Jedynie co mnie przeraża to łańcuch rozrządu bo nigdy nie miałem z tym do czynienia.

Łańcuch popuszcza się tymi listwami ślizgowymi ? W założeniach chcę zrobić wszystko po najniższych kosztach czyli planowanie i uszczelki .

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2010-02-10, 10:34

o ile pamietam to luzujesz napinacz gornego łańcucha ...poźniej zebatki na walkach ...i powinien zejsc ...mozna zdjac górny łańcuch bez luzowania dolnego tylko troche kombinacji jest jakby co to mam schemat jakbys potrzebowal

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2010-02-10, 10:36

homik123456 u nas w dieslach koszt naprawy jest dużo wyższy (niestety).
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”