[Sunny/100NX] Gaźnik w GA14DS, GA16DS
Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik
moje niedziałające gaźniki od zeszłego roku, jeden od 1.4 który siedział od początku i był u gaźnikowca, drugi załatwiony za piwo, trzeci z forum kupiony od 1.6, z mojego 1.4 i forumowego 1.6 złożony jeden, pochodził 3 miesiące od zeszłego roku od października gdzieś nie działał, ustawiony był tylko na odpał żeby potem na gaz przerzucić, a od zeszłego czwartku zaczął sam z siebie chodzić. podczas przełączania na benzynę nie zgasł silnik, nie zalewał się ani nic, zrobiłem spokojną rundkę, wszystko ok, zrobiłem rundkę na pełnym gazie, uśmiech od ucha do ucha i nie było słychać wiru w baku
na dzień dzisiejszy założony filtr paliwa od samochodu na wielopunkcie PP831 + mały przezroczysty od malucha przed gaźnikiem.
wniosek mam tylko jeden panowie. elektryka sama z siebie się nie naprawia. podciśnienia też się same nie uszczelniają a dysze i kanały w gaźniku nie wracają same z siebie do wymiarów fabrycznych. JEDYNA MOŻLIWOŚĆ jaką biorę pod uwagę to fakt że jednak gdzieś musiał być zatkany, mimo że moczony był w różnych specyfikach po dzień, dwa, płukany, po kilkanaście sekund sprężone powietrze z kompresora w każdy kanał w gołym odlewie bo dysze osobno czyściłem i mimo wszystko żadne czyszczenie nie przynosiło rezultatów, zmiany dysz, zabawa podciśnieniami etc. musiał być gdzieś porządnie zatkany. póki co chodzi tak jak powinien, na zimnym trochę go zalewa ale śmierdzi benzyną czy zimny czy ciepły tyle że na ciepłym chodzi tak jak powinien. teraz mogę się wziąć za zabawę dyszami, ustawianie dawki, zapłonu etc i na koniec w końcu ustawię dobrze gaz.
na dzień dzisiejszy założony filtr paliwa od samochodu na wielopunkcie PP831 + mały przezroczysty od malucha przed gaźnikiem.
wniosek mam tylko jeden panowie. elektryka sama z siebie się nie naprawia. podciśnienia też się same nie uszczelniają a dysze i kanały w gaźniku nie wracają same z siebie do wymiarów fabrycznych. JEDYNA MOŻLIWOŚĆ jaką biorę pod uwagę to fakt że jednak gdzieś musiał być zatkany, mimo że moczony był w różnych specyfikach po dzień, dwa, płukany, po kilkanaście sekund sprężone powietrze z kompresora w każdy kanał w gołym odlewie bo dysze osobno czyściłem i mimo wszystko żadne czyszczenie nie przynosiło rezultatów, zmiany dysz, zabawa podciśnieniami etc. musiał być gdzieś porządnie zatkany. póki co chodzi tak jak powinien, na zimnym trochę go zalewa ale śmierdzi benzyną czy zimny czy ciepły tyle że na ciepłym chodzi tak jak powinien. teraz mogę się wziąć za zabawę dyszami, ustawianie dawki, zapłonu etc i na koniec w końcu ustawię dobrze gaz.
Patrząc na stan techniczny oraz blacharski większości aut japońskich w naszym kraju powiem tylko jedno: Cholery nie powinny... A JEŻDŻĄ ! !
logan, no niby tak .. ale pytanie gdzie się ten "cholernik" blokuje .. dlatego chyba jestem za tym, aby mimo wszystko wyeliminować elektronikę .. zobaczymy .. . U mnie też ciut przelewa mimo regulacji i czyszczenia.. Najbardziej jednak wkurzające są jałowe (mam teraz ok 1100) no i blokująca się druga przepustnica .. jakby nie mogli tego ustrojstwa zrobić na pełnej mechanice, tylko dali sterownik podciśnieniowy .. ech.
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
Cubuś, Ty masz zwykły gaźnik no i nie jeździsz na LPG
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
generalnie ja mam ten ze sterowaniem i mam lpg i też nie mam niewiadomo jakich problemów.. właściwie jest z nim tylko jeden- po długiej jeździe obroty wchodzą na włączonych światłach na ok 1000-1100 obr/min i to wszystko. światła wyłącze spadają na 800obr/min. i co dziwne niezaleznie od tego czy jest na lpg czy benzynie.
fakt faktem co jakiś czas stosuje stp do benzyny oraz pryskam do gaźnika sprejem przeznaczonym do ich czyszczenia. dodatkowo co jakiś czas wszystkie zewnętrzne dzwigienki dostają "nowe smarowanie" wd40.
[ Dodano: 2012-06-13, 13:43 ]
z rzeczy jakie robiłem przy nim kiedykolwiek oprócz jego "pielęgnacji" to wymiana jednostronnego zaworka zwrotnego, wszystkich podciśnień oraz cofnięcie "amortyzatorka" który jest odpowiedzialny za schodzenie z obrotów.
fakt faktem co jakiś czas stosuje stp do benzyny oraz pryskam do gaźnika sprejem przeznaczonym do ich czyszczenia. dodatkowo co jakiś czas wszystkie zewnętrzne dzwigienki dostają "nowe smarowanie" wd40.
[ Dodano: 2012-06-13, 13:43 ]
z rzeczy jakie robiłem przy nim kiedykolwiek oprócz jego "pielęgnacji" to wymiana jednostronnego zaworka zwrotnego, wszystkich podciśnień oraz cofnięcie "amortyzatorka" który jest odpowiedzialny za schodzenie z obrotów.
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 80
- Rejestracja: 2010-02-09, 20:07
- Lokalizacja: Poznań
@up
To że ma wyższe obroty przy włączonych światłach to raczej normalne , bo z tego co pamiętam jakiś elektrozawór lekko uchyla klapkę przepustnicy przy włączonych.
Apropo gaźników temat przerabiam od prawie 3 lat, i poległem.Benzyny mój Ga14Ds przez ostatnie 60 tysięcy km widział może 5 litrów Osobiście palę przy -20 stopniach na LPG, jeżdzę do 4000 obrotów po odpaleniu silnika , i mam 320 tysiaków przekulane, silnik marzenie . ahhh.
To że ma wyższe obroty przy włączonych światłach to raczej normalne , bo z tego co pamiętam jakiś elektrozawór lekko uchyla klapkę przepustnicy przy włączonych.
Apropo gaźników temat przerabiam od prawie 3 lat, i poległem.Benzyny mój Ga14Ds przez ostatnie 60 tysięcy km widział może 5 litrów Osobiście palę przy -20 stopniach na LPG, jeżdzę do 4000 obrotów po odpaleniu silnika , i mam 320 tysiaków przekulane, silnik marzenie . ahhh.
Nissan, Opel, Vw, Bmw, Peugeot .... jeden pies, wszystko ma 4 koła i jeździ.
Czyli tak Ciapek ... To ustrojstwo co zaznaczyłem można wywalić ? i wszystkie idące tam podciśnienia pozalepiać , tak ? EGR mam tylko zaślepiony , jak wywyalić cały ? Gdzie to , jak to co to ?
O to chodzi ?
Na razie mam tylko w ten sposób zaślepiony EGR
Za wszystkie informacje będę bardzo bardzo wdzięczny !
O to chodzi ?
Na razie mam tylko w ten sposób zaślepiony EGR
Za wszystkie informacje będę bardzo bardzo wdzięczny !
Trochę czasu minęło jak usuwałem EGR i AIV ale myślę że coś podpowiem, wiec wywalasz te 2 grzybki z 1 fotki, wykręcasz szpilki z kolektora ssącego, dorabiasz zaślepkę na otwór w kolektorze wkręcasz na jakieś krótkie śruby, podciśnienia które odłączyłeś od kolektora/gaźnika zaślepiasz (kawałek przewodu i śrubka w środek). jak będziesz wywalał AIV to też zaślepiasz podciśnienia w kol. zostaje Ci tylko to co jest na kielichu FOTKA: https://lh5.googleusercontent.com/-LawB ... G_0539.JPG
I wiadomo wywalasz rurki z kolektora wydechowego i wkręcasz jakąś śrubę lub ucinasz rurkę i zdejmujesz to co było kręcone zaspawujesz to i wkręcasz. rób zdjęcia krok po kroku jak będziesz działał to bezie dla potomnych
I wiadomo wywalasz rurki z kolektora wydechowego i wkręcasz jakąś śrubę lub ucinasz rurkę i zdejmujesz to co było kręcone zaspawujesz to i wkręcasz. rób zdjęcia krok po kroku jak będziesz działał to bezie dla potomnych
bardziej był i pamiętaj że te 2 pierdołki na kielichu muszą zostać. Działaj tylko nic nie up....l aha i pracuje się znacznie lepiej jak zdemontujesz całkowicie dolot rure i ten talerz z gaźnika oraz resztę co stoi na drodze żeby dobrze dojść kluczem.BeNeK pisze:na tej fotce też jest DS
PS. Nie biorę odpowiedzialności na siebie jak coś pójdzie nie tak.
edytowałem "słowo" !
Scubzik
Ostatnio zmieniony 2012-07-20, 08:06 przez ciapek, łącznie zmieniany 1 raz.
szkur .. ja już nie mogę z tym gaźnikiem , muszę go zmienić na coś innego . inny gaźnik .. .. a dużo pali .. przelewa .. silnik puszcza dymki z wachy . .. nie idzie jak powinien .. no i znów się przepustnica zawiesiła .. najpierw obroty zawisły na 3000RPM ..potem spadły do 1400 ... i skręciłem śrubą na jakieś 1000RPM .. na jałowym ..
Co radzicie .. mi się marzy "lornetka" webera albo solexa .. ale chyba zostanę przy jakimś "cywilnym" .. Jaki gaźnik tam wpakować .. z tym że nie chcę "elektronicznego" już ..
Co radzicie .. mi się marzy "lornetka" webera albo solexa .. ale chyba zostanę przy jakimś "cywilnym" .. Jaki gaźnik tam wpakować .. z tym że nie chcę "elektronicznego" już ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
pytanko .. ile jest czujników temperatury w ga14ds? wpadłem na pomysł , że może "komputer" dostaje info że silnik non stop jest zimny i dlatego leje benzyny że hej .. . w sensie "za bogato" ..
Silnik się nie przegrzewa, wskaźnik w połowie po rozgrzaniu (właściwie to ciut przed połową), wentylator działa .. . To nie czasem ten czujnik z żółtą wtyczką zamontowany na kolektorze dolotowym (patrząc od przodu auta, ten po lewej stronie) odpowiada za odczyty kompa ?
[ Dodano: 2012-09-30, 21:24 ]
o to kaman :
Silnik się nie przegrzewa, wskaźnik w połowie po rozgrzaniu (właściwie to ciut przed połową), wentylator działa .. . To nie czasem ten czujnik z żółtą wtyczką zamontowany na kolektorze dolotowym (patrząc od przodu auta, ten po lewej stronie) odpowiada za odczyty kompa ?
[ Dodano: 2012-09-30, 21:24 ]
o to kaman :
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
i on idzie bezpośrednio do kompa? Bo wentylator działa..także nie wiem czy w nim upatrywać przyczyny ..ciapek pisze:powinien się włączyć wentylator
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
scubzik,
mialem takie objawy jak zapomnialem po naprawie zalozyc rure doprowadzajaca powietrze z nad kolektora wydechowego do filtra powietrza. Co ciekawe problem wystepowal nawet po nagrzaniu silnika po 100 km trasy. Natychmiast po zatrzymaniu obroty siegaly okolo 3000 rpm a dopiero jak troche postal i nagrzal sie pod maska to obroty spadaly do 1500 rpm.
Sprawdz zawor ATC ten sterujacy cieplym/zimnym powietrzem. Sciagasz rure doprowadzajaca zimne powietrze i patrzysz czy po odpaleniu zimnego silnika przeslona zaczyna sie podnosic przelaczajac dolot na cieple powietrze.
mialem takie objawy jak zapomnialem po naprawie zalozyc rure doprowadzajaca powietrze z nad kolektora wydechowego do filtra powietrza. Co ciekawe problem wystepowal nawet po nagrzaniu silnika po 100 km trasy. Natychmiast po zatrzymaniu obroty siegaly okolo 3000 rpm a dopiero jak troche postal i nagrzal sie pod maska to obroty spadaly do 1500 rpm.
Sprawdz zawor ATC ten sterujacy cieplym/zimnym powietrzem. Sciagasz rure doprowadzajaca zimne powietrze i patrzysz czy po odpaleniu zimnego silnika przeslona zaczyna sie podnosic przelaczajac dolot na cieple powietrze.
pawel250, ja mam zmieniony dolot .. także już nie mam ani obudowy filtra, ani rur.. jest tylko gaźnik, kolanko i dolot na "alu" i stożek
Nie wiem czy to wina zaślepionych podciśnień .. czy co .. .stawiam na czujnik
Nie wiem czy to wina zaślepionych podciśnień .. czy co .. .stawiam na czujnik
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
panowie mam pytanko ga16ds + lpg blos tak wiec niemam puchy tylko kolanko blosa rure i stozek podcisnienia zaslepione
problem jest taki ze na benzynie jak zimny ssanie to daje wyzsze rpm i ok a jak sie nagrzeje to rpm spadaja do ok 600 i po przegazowaniu potrafia zejsc nizej raz sie podniesie a raz zgasnie na lpg wszystko ok rpm rowno i niefaluje jak podniose obroty zeby pracowal rowno na benzynie na ok 900 to na lpg ma 1400 rpm
co to moze byc ( wina zaslepionych podcisnien czy dysza wolnych mogla sie przytkac? bylo czyszczone takim srodkiem w sprayu ale bez rezultatow
problem jest taki ze na benzynie jak zimny ssanie to daje wyzsze rpm i ok a jak sie nagrzeje to rpm spadaja do ok 600 i po przegazowaniu potrafia zejsc nizej raz sie podniesie a raz zgasnie na lpg wszystko ok rpm rowno i niefaluje jak podniose obroty zeby pracowal rowno na benzynie na ok 900 to na lpg ma 1400 rpm
co to moze byc ( wina zaslepionych podcisnien czy dysza wolnych mogla sie przytkac? bylo czyszczone takim srodkiem w sprayu ale bez rezultatow
no i "d.u.p.a" czujnik zmieniony na "czerwony" i mam wrażenie .. że ma większe problemy na zimnym silniku ... ech...
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
Może ktoś sobie kupi :
http://www.jcwhitney.com/edelbrock-univ ... 93g119u0j1
http://www.jcwhitney.com/carburetor/p20 ... 93g119u0j1
http://www.jcwhitney.com/performer-seri ... 93g119u0j1
http://www.jcwhitney.com/holley-dominat ... 93g119u0j1
Ceny ładne Ciekawe jakie przyrosty mocy na takich cudeńkach
Na takim gaźniku http://www.jcwhitney.com/proform-race-u ... 93g119u0j1
Przyrost wg producenta "upgrade adds up to 25-50 HP"
http://www.jcwhitney.com/edelbrock-univ ... 93g119u0j1
http://www.jcwhitney.com/carburetor/p20 ... 93g119u0j1
http://www.jcwhitney.com/performer-seri ... 93g119u0j1
http://www.jcwhitney.com/holley-dominat ... 93g119u0j1
Ceny ładne Ciekawe jakie przyrosty mocy na takich cudeńkach
Na takim gaźniku http://www.jcwhitney.com/proform-race-u ... 93g119u0j1
Przyrost wg producenta "upgrade adds up to 25-50 HP"
SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW
z tego co zaobserwowałem to dość popularne rozwiązanie w hondach i peugeotach
ponoć robi sporą różnicę w stosunku do seryjnego kolektora, kumpel mi kiedyś pokazywał projekty peugeotów właśnie na kolektorach ITB gdzie wyciągali dobre 80hp więcej niż seria, oczywiście wchodziły w to inne modyfikacje
ponoć robi sporą różnicę w stosunku do seryjnego kolektora, kumpel mi kiedyś pokazywał projekty peugeotów właśnie na kolektorach ITB gdzie wyciągali dobre 80hp więcej niż seria, oczywiście wchodziły w to inne modyfikacje
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6
BeNeK, piękna rzecz .. z tym że w Polsce raczej słabo osiągalna w "normalnych" pieniądzach .. taniej mimo wszystko wyjdzie zabawa z ITB na motogaźnikach, albo konwersja na "starsze" modele gaźników typu :
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
kojo, nie grzeb z mieszanką .. śruba do jałowych i mieszanki jest z tyłu gaźnika od strony grodzi.. , ale jak wspomniałem nie grzeb .. po co chcesz "dławić" .. za dużo pali? Może to wina sondy lambda.?
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
Podcisnienia w 80% wymienione filtr powietrza i paliwa oraz sonda NGK nowe. Jałowe 900-1000 zdazy sie popływać ale to w okolicach 50obr od stałej. Właściwie wszystko prawie w normie ale chciałbym go jakos udoskonalic tzn moze to zabrzmi nie mądrze ale na trase bym zubożał mieszanke a gdy chciałbym poszalec to odwrotnie.. Myślę też nad dolotem. Powiem wam ze w korku sie przyjemnie stoi bo przy 900 obr. silnika doslownie nie slychac no moze minimalnie rozrzad A co do tej komory plywakowej to rozjasnilbys mi to alfabox, ? Dzieki za wypowiedzi Pany
[ Dodano: 2013-07-12, 21:38 ]
Aha no i na spalanie specjalnie nie moge narzekac musiałbym go sprawdzic na trafie bo chce przelamac bariere niecałych 6l co jest mozliwe!
[ Dodano: 2013-07-12, 21:38 ]
Aha no i na spalanie specjalnie nie moge narzekac musiałbym go sprawdzic na trafie bo chce przelamac bariere niecałych 6l co jest mozliwe!