Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny/100NX] Gaźnik w GA14DS, GA16DS

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
logan
stały bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 2011-03-08, 20:23
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Post autor: logan » 2012-06-13, 11:27

moje niedziałające gaźniki od zeszłego roku, jeden od 1.4 który siedział od początku i był u gaźnikowca, drugi załatwiony za piwo, trzeci z forum kupiony od 1.6, z mojego 1.4 i forumowego 1.6 złożony jeden, pochodził 3 miesiące od zeszłego roku od października gdzieś nie działał, ustawiony był tylko na odpał żeby potem na gaz przerzucić, a od zeszłego czwartku zaczął sam z siebie chodzić. podczas przełączania na benzynę nie zgasł silnik, nie zalewał się ani nic, zrobiłem spokojną rundkę, wszystko ok, zrobiłem rundkę na pełnym gazie, uśmiech od ucha do ucha i nie było słychać wiru w baku :mrgreen:

na dzień dzisiejszy założony filtr paliwa od samochodu na wielopunkcie PP831 + mały przezroczysty od malucha przed gaźnikiem.

wniosek mam tylko jeden panowie. elektryka sama z siebie się nie naprawia. podciśnienia też się same nie uszczelniają a dysze i kanały w gaźniku nie wracają same z siebie do wymiarów fabrycznych. JEDYNA MOŻLIWOŚĆ jaką biorę pod uwagę to fakt że jednak gdzieś musiał być zatkany, mimo że moczony był w różnych specyfikach po dzień, dwa, płukany, po kilkanaście sekund sprężone powietrze z kompresora w każdy kanał w gołym odlewie bo dysze osobno czyściłem i mimo wszystko żadne czyszczenie nie przynosiło rezultatów, zmiany dysz, zabawa podciśnieniami etc. musiał być gdzieś porządnie zatkany. póki co chodzi tak jak powinien, na zimnym trochę go zalewa ale śmierdzi benzyną czy zimny czy ciepły tyle że na ciepłym chodzi tak jak powinien. teraz mogę się wziąć za zabawę dyszami, ustawianie dawki, zapłonu etc i na koniec w końcu ustawię dobrze gaz.
Patrząc na stan techniczny oraz blacharski większości aut japońskich w naszym kraju powiem tylko jedno: Cholery nie powinny... A JEŻDŻĄ ! !

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-06-13, 11:43

logan, no niby tak .. ale pytanie gdzie się ten "cholernik" blokuje .. dlatego chyba jestem za tym, aby mimo wszystko wyeliminować elektronikę .. zobaczymy .. . U mnie też ciut przelewa mimo regulacji i czyszczenia.. Najbardziej jednak wkurzające są jałowe (mam teraz ok 1100) no i blokująca się druga przepustnica .. jakby nie mogli tego ustrojstwa zrobić na pełnej mechanice, tylko dali sterownik podciśnieniowy .. ech.
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
Cubuś
fanatyk nissana
Posty: 987
Rejestracja: 2010-02-21, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Cubuś » 2012-06-13, 12:04

Rzezywiście trafiłem na wyjątkowy egzemplarz. U mnie nie ma żadnego prolemu o których piszecie. Nic tylko się cieszyć :)
Nissan Pulsar SSS
DATSUN 260Z

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-06-13, 12:09

Cubuś, Ty masz zwykły gaźnik :) no i nie jeździsz na LPG :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2012-06-13, 12:38

generalnie ja mam ten ze sterowaniem i mam lpg i też nie mam niewiadomo jakich problemów.. właściwie jest z nim tylko jeden- po długiej jeździe obroty wchodzą na włączonych światłach na ok 1000-1100 obr/min i to wszystko. światła wyłącze spadają na 800obr/min. i co dziwne niezaleznie od tego czy jest na lpg czy benzynie.
fakt faktem co jakiś czas stosuje stp do benzyny oraz pryskam do gaźnika sprejem przeznaczonym do ich czyszczenia. dodatkowo co jakiś czas wszystkie zewnętrzne dzwigienki dostają "nowe smarowanie" wd40.

[ Dodano: 2012-06-13, 13:43 ]
z rzeczy jakie robiłem przy nim kiedykolwiek oprócz jego "pielęgnacji" to wymiana jednostronnego zaworka zwrotnego, wszystkich podciśnień oraz cofnięcie "amortyzatorka" który jest odpowiedzialny za schodzenie z obrotów.

dualowiec1111
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2010-02-09, 20:07
Lokalizacja: Poznań

Post autor: dualowiec1111 » 2012-06-20, 21:30

@up

To że ma wyższe obroty przy włączonych światłach to raczej normalne , bo z tego co pamiętam jakiś elektrozawór lekko uchyla klapkę przepustnicy przy włączonych.

Apropo gaźników temat przerabiam od prawie 3 lat, i poległem.Benzyny mój Ga14Ds przez ostatnie 60 tysięcy km widział może 5 litrów Osobiście palę przy -20 stopniach na LPG, jeżdzę do 4000 obrotów po odpaleniu silnika , i mam 320 tysiaków przekulane, silnik marzenie :). ahhh.
Nissan, Opel, Vw, Bmw, Peugeot .... jeden pies, wszystko ma 4 koła i jeździ.

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2012-07-19, 17:58

Chłopaki co to jest ? Mozna to usunąć ?
Obrazek
To jest chyba coś od sterowania EGR'em ??

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2012-07-19, 20:04

To jest chyba AIV, nie pamiętam jakie jest tego zadanie ale miałem to wywalone. zaślepiłem podciśnienia przy kolektorze i auto jeździło normalnie, EGR też wywal całkowicie(nie tylko zaślepić) pozbędziesz się niepotrzebnych rurek.

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2012-07-19, 20:10

Czyli tak Ciapek ... To ustrojstwo co zaznaczyłem można wywalić ? i wszystkie idące tam podciśnienia pozalepiać , tak ? EGR mam tylko zaślepiony , jak wywyalić cały ? Gdzie to , jak to co to ? :hah:
O to chodzi ?
Obrazek
Na razie mam tylko w ten sposób zaślepiony EGR
Obrazek

Za wszystkie informacje będę bardzo bardzo wdzięczny !

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2012-07-19, 21:22

Trochę czasu minęło jak usuwałem EGR i AIV ale myślę że coś podpowiem, wiec wywalasz te 2 grzybki z 1 fotki, wykręcasz szpilki z kolektora ssącego, dorabiasz zaślepkę na otwór w kolektorze wkręcasz na jakieś krótkie śruby, podciśnienia które odłączyłeś od kolektora/gaźnika zaślepiasz (kawałek przewodu i śrubka w środek). jak będziesz wywalał AIV to też zaślepiasz podciśnienia w kol. zostaje Ci tylko to co jest na kielichu FOTKA: https://lh5.googleusercontent.com/-LawB ... G_0539.JPG
I wiadomo wywalasz rurki z kolektora wydechowego i wkręcasz jakąś śrubę lub ucinasz rurkę i zdejmujesz to co było kręcone zaspawujesz to i wkręcasz. rób zdjęcia krok po kroku jak będziesz działał to bezie dla potomnych

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2012-07-19, 21:36

ciapek, Kurde ziom , wielkie dzięki !!!!! A tak a propos na tej fotce też jest DS ?

I jak to wywale nic się nie stanie złego :D ? Jak silnik nie wyleci bokiem to wywalam to :D
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2012-07-19, 22:10

BeNeK pisze:na tej fotce też jest DS
bardziej był :mrgreen: i pamiętaj że te 2 pierdołki na kielichu muszą zostać. Działaj tylko nic nie up....l :-P aha i pracuje się znacznie lepiej jak zdemontujesz całkowicie dolot rure i ten talerz z gaźnika oraz resztę co stoi na drodze żeby dobrze dojść kluczem.
PS. Nie biorę odpowiedzialności na siebie jak coś pójdzie nie tak. :lol: :hah:

edytowałem "słowo" !
Scubzik
Ostatnio zmieniony 2012-07-20, 08:06 przez ciapek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2012-07-19, 22:15

ciapek, Wszystko już zdjęte :D Próbowałem wrzucić ten dolot 114mm i jest jezz :D Trzeba kombinować,kombinować i jeszcze raz kombinować . Ciekawe czy gaźnik przerobi tyle powietrza :D hahaha
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-08-04, 07:38

szkur .. ja już nie mogę z tym gaźnikiem , muszę go zmienić na coś innego . inny gaźnik .. .. a dużo pali .. przelewa .. silnik puszcza dymki z wachy . .. nie idzie jak powinien .. no i znów się przepustnica zawiesiła .. najpierw obroty zawisły na 3000RPM ..potem spadły do 1400 ... i skręciłem śrubą na jakieś 1000RPM .. na jałowym ..
Co radzicie .. mi się marzy "lornetka" webera albo solexa .. ale chyba zostanę przy jakimś "cywilnym" .. Jaki gaźnik tam wpakować .. ?? z tym że nie chcę "elektronicznego" już ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
icek25
wiem o czym pisze
Posty: 63
Rejestracja: 2012-06-21, 16:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: icek25 » 2012-08-13, 20:57

ja tez podlaczam sie do tematu,i mam pytanie jak takigaźniczek zamontować,czy trzeba przerabiac cos? i oczywiscie cena taiego gaźnika :) moc pewnie wzrasta sporo z takim czymś:D

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-09-30, 20:15

pytanko .. ile jest czujników temperatury w ga14ds? wpadłem na pomysł , że może "komputer" dostaje info że silnik non stop jest zimny i dlatego leje benzyny że hej .. . w sensie "za bogato" ..
Silnik się nie przegrzewa, wskaźnik w połowie po rozgrzaniu (właściwie to ciut przed połową), wentylator działa .. . To nie czasem ten czujnik z żółtą wtyczką zamontowany na kolektorze dolotowym (patrząc od przodu auta, ten po lewej stronie) odpowiada za odczyty kompa ?

[ Dodano: 2012-09-30, 21:24 ]
o to kaman :

Obrazek
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2012-09-30, 21:48

Dokładnie ten, zdejmiesz z niego wtyczkę to powinien się włączyć wentylator.

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-10-01, 07:59

ciapek pisze:powinien się włączyć wentylator
i on idzie bezpośrednio do kompa? Bo wentylator działa..także nie wiem czy w nim upatrywać przyczyny ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

pawel250
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2012-09-18, 18:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pawel250 » 2012-10-07, 17:09

scubzik,
mialem takie objawy jak zapomnialem po naprawie zalozyc rure doprowadzajaca powietrze z nad kolektora wydechowego do filtra powietrza. Co ciekawe problem wystepowal nawet po nagrzaniu silnika po 100 km trasy. Natychmiast po zatrzymaniu obroty siegaly okolo 3000 rpm a dopiero jak troche postal i nagrzal sie pod maska to obroty spadaly do 1500 rpm.
Sprawdz zawor ATC ten sterujacy cieplym/zimnym powietrzem. Sciagasz rure doprowadzajaca zimne powietrze i patrzysz czy po odpaleniu zimnego silnika przeslona zaczyna sie podnosic przelaczajac dolot na cieple powietrze.

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-10-07, 19:21

pawel250, ja mam zmieniony dolot .. także już nie mam ani obudowy filtra, ani rur.. :) jest tylko gaźnik, kolanko i dolot na "alu" i stożek :)
Nie wiem czy to wina zaślepionych podciśnień .. czy co .. .stawiam na czujnik :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
polu
nowy na forum
Posty: 32
Rejestracja: 2011-12-23, 23:16
Lokalizacja: włocławek
Kontakt:

Post autor: polu » 2012-10-23, 22:07

panowie mam pytanko ga16ds + lpg blos tak wiec niemam puchy tylko kolanko blosa rure i stozek podcisnienia zaslepione
problem jest taki ze na benzynie jak zimny ssanie to daje wyzsze rpm i ok a jak sie nagrzeje to rpm spadaja do ok 600 i po przegazowaniu potrafia zejsc nizej raz sie podniesie a raz zgasnie na lpg wszystko ok rpm rowno i niefaluje jak podniose obroty zeby pracowal rowno na benzynie na ok 900 to na lpg ma 1400 rpm
co to moze byc ( wina zaslepionych podcisnien czy dysza wolnych mogla sie przytkac? bylo czyszczone takim srodkiem w sprayu ale bez rezultatow

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-10-24, 08:05

no i "d.u.p.a" czujnik zmieniony na "czerwony" i mam wrażenie .. że ma większe problemy na zimnym silniku ... ech...
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

NismoMan1
aktywny forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 2011-11-14, 15:26
Lokalizacja: Legnica

Post autor: NismoMan1 » 2012-10-25, 21:11

polu Jak na PB jest OK, trzyma obroty itd. to dobrze. Reszta to kwestia regulacji LPG. Pamietaj ze auto ma hulac na benzynie zanim wezmiesz sie za ustawianie gazu.

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2012-11-04, 20:47

Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2012-11-04, 21:53

z tego co zaobserwowałem to dość popularne rozwiązanie w hondach i peugeotach :)

ponoć robi sporą różnicę w stosunku do seryjnego kolektora, kumpel mi kiedyś pokazywał projekty peugeotów właśnie na kolektorach ITB gdzie wyciągali dobre 80hp więcej niż seria, oczywiście wchodziły w to inne modyfikacje
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-11-05, 10:34

BeNeK, piękna rzecz .. z tym że w Polsce raczej słabo osiągalna w "normalnych" pieniądzach .. taniej mimo wszystko wyjdzie zabawa z ITB na motogaźnikach, albo konwersja na "starsze" modele gaźników typu :
Obrazek
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

kojo
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2013-06-14, 06:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kojo » 2013-07-08, 22:04

Panowie gdzie znajdę śrubę od regulacji składu mieszanki? chciałbym go troche zdławić/ pokombinować.. Wiem ze jest zaslepiona ale nic po za tym

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2013-07-09, 07:41

kojo, nie grzeb z mieszanką .. śruba do jałowych i mieszanki jest z tyłu gaźnika od strony grodzi.. , ale jak wspomniałem nie grzeb .. po co chcesz "dławić" .. za dużo pali? Może to wina sondy lambda.?
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2013-07-09, 15:28

kojo, jedyne co możesz zrobić to sprawdź poziom paliwa w komorze pływakowej ,powinien być do połowy okienka stan filtra powietrza i czy ewentualnie jakaś dysza się nie poluzowała ,poza tym jak pisze scubzik, skład mieszanki ustala lambda ;-)
ObrazekObrazek

kojo
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2013-06-14, 06:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kojo » 2013-07-12, 20:35

Podcisnienia w 80% wymienione filtr powietrza i paliwa oraz sonda NGK nowe. Jałowe 900-1000 zdazy sie popływać ale to w okolicach 50obr od stałej. Właściwie wszystko prawie w normie ale chciałbym go jakos udoskonalic tzn moze to zabrzmi nie mądrze ale na trase bym zubożał mieszanke a gdy chciałbym poszalec to odwrotnie.. Myślę też nad dolotem. Powiem wam ze w korku sie przyjemnie stoi bo przy 900 obr. silnika doslownie nie slychac no moze minimalnie rozrzad ;) A co do tej komory plywakowej to rozjasnilbys mi to alfabox, ? Dzieki za wypowiedzi Pany

[ Dodano: 2013-07-12, 21:38 ]
Aha no i na spalanie specjalnie nie moge narzekac musiałbym go sprawdzic na trafie bo chce przelamac bariere niecałych 6l co jest mozliwe!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”