Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny/100NX] Problemy z odpalaniem

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Maro84
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2012-06-27, 11:03
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Maro84 » 2012-06-27, 12:59

okizmień mechanika wiesz szukam u siebie bo jedź w moim przypadku troszeczkę jest nie na miejscu :-/
u mechanika to ja jestem raz na święta jak sam nie mogę dojść :)
Jak mechanik to gdzieś w warszawie
I muszę najpierw jakoś sprawdzić kompresję
jak silnik ok to ''pojadę'' i nich robi
a jak do d... to muszę silnika szukać
:-|

[ Dodano: 2012-06-27, 14:12 ]
A i jeszcze coś słyszałem, że podobne objawy daje przestawiony zapłon
i kable pod ciśnienia

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2012-06-27, 16:49

Sprawdzałeś czujnik temperatury płynu chłodniczego ten w kolektorze ssącym?
sondę możesz odpiąć nie wpływa to na pracę silnika(o ile sprawna) ja jeździłem walniętą ale wypiętą i nic się nie działo.

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2012-06-27, 17:05

z ta sonda to chyba tak nie do konca ...bo jak mi padla to mi szarpal wlasnie ...i go mulilo w pewnym zakresie obrotow i dostawal kopa po kilku sekundach nogi w ziemii :P

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2012-06-27, 17:43

sergiej pisze:z ta sonda to chyba tak nie do konca ...bo jak mi padla to mi szarpal wlasnie ...i go mulilo w pewnym zakresie obrotow i dostawal kopa po kilku sekundach nogi w ziemii :P
Jak walnięta to tak a jak odepniesz to ECU wchodzi w tryb awaryjny i podaje skład mieszanki zdefiniowany nie biorąc pod uwagę sondy.Co do czujnika temperatury to w nim może leżeć problem .Silnik się nagrzewa a czujnik tego faktu nie melduje do ECU ,ten z kolei nadal podaje wzbogaconą mieszankę jakby był to trzaskający mróz i silnik bryła lodu.Sprawdź omomierzem czujnik temperatury ten koło termostatu przy różnych temperaturach,powinno być :

przy
temp 0 stopni R=4800 - 6600 omow,
temp 10 stopni R=4000 omow,
temp 20 stopni R=2200-2800 omow,
temp 40 stpni R=1000 -1200 omow,
temp 60stpni R=800 omow,
temp 80 stopni R= 270-380 omow.
temp 90 stopni R= 230 -260 omow

Sprawdź tylko sobie na zimnym i na ciepłym orientacyjnie ;-)
ObrazekObrazek

Maro84
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2012-06-27, 11:03
Lokalizacja: warszawa

Wcielo mi wątek ale generalnie nie odpala i krztusi się

Post autor: Maro84 » 2012-07-10, 09:57

Jak już wcześniej pisałem
wymieniłem :

kable
kopułkę
czujnik temp
całą przepustnice ( chyba już mam ze 4)


a nissanik cały czas to samo bardzo ciężko go odpalić
świeca po wykręceniu czarna
Paliwo dochodzi
sprawdziłem już
wtryskiwacze są ok na każdym 9 łomów

jest jeszcze problem bo Nie wiem jak sprawdzić sondę :razz:

według książki sam naprawiam to powinna mieć od 3 - 1000
na skrajnych stykach a mam 4

i nie mam jak sprawdzić kompresji

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-07-10, 10:00

Wymien jeszcze cewkę, a kompresje zmierzy Ci Bodek. Poszukaj na forum

Maro84
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2012-06-27, 11:03
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Maro84 » 2012-07-10, 10:15

Spoko dzięki a ten kolega to warsztat ma ?

mam jeszcze szczotki w rozruszniku do wymiany :/
może wiesz gdzie można w wawie nabyć

a cewkę na tygodnu sprawdzę

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-07-10, 10:57

Maro84 pisze:Spoko dzięki a ten kolega to warsztat ma ?
Tak na Ursynowie
mam jeszcze szczotki w rozruszniku do wymiany :/
może wiesz gdzie można w wawie nabyć
Tego jeszcze nie przerabiałem :)

Maro84
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2012-06-27, 11:03
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Maro84 » 2012-07-10, 11:24

wiesz wczesniej miałem skode felicje 1.3 mpi

Tam te rozrusznik byl do bani

szczotko trzymacz był z plastyku i jak kończyły się szczotki umiało je wkręcić w wirnik i po rozruszniku :/

Ale był plus mam kabelek do skody podłączyłeś i nie musiałeś szukać i latać z miernikiem do czujników

geniula1

[Sunny/100NX] GTI Sunny nie odpala - brak impulsu wtrysku

Post autor: geniula1 » 2012-08-15, 19:55

Witam, mam mały problem. Rozebrałem przepustnicę w celu jej przeczyszczenia i po złożeniu wszystkiego auto nie odpala.

Paliwo dochodzi do listwy, iskra jest ale wtryski nie leją. Podejrzewam że nie ma impulsu wtrysku. Komp również nie wskazuje żadnych błędów.

Macie jakieś pomysły co sprawdzić dalej ??

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2012-08-16, 03:36

masy posprawdzaj. tam są dwa przewody na ssącym, ogólnie miernikiem elektrykę posprawdzaj, w szczególności masy.
O oscyloskopie to już nie mówię, bo by wypas był ;)

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-08-16, 14:10

geniula1, sprawdź wszystkie wtyczki .. Może coś się wysunęło.. Wtryski sterowane są masą więc zerknij czy na wspólnym przewodzie masz "fazę" ..
Generalnie na samym początku podociskaj wszystkie wtyczki od wiązki..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
Lubek
wiem o czym pisze
Posty: 78
Rejestracja: 2012-10-03, 10:02
Lokalizacja: Chorzów

[N14] Kiedy jest zimno (0 st) Odpala za drugim albo trzecim

Post autor: Lubek » 2012-10-28, 16:19

Dzisaj rano wsiadłem do autka i ... musiałem zakręcić moje autko 3 razy żeby odpaliło :((( Juz po dopaleniu chciałem dać mu trochę gazu ale zaczął sie dławić... :(
Zostawiłem go troche na biegu jałowym i poszedłem odśniezyć samochód i następnie ruszyłem w trase:) Po przejechaniu jakiegoś kilometra albo 2km podczas postoju na światłach efektu dławienia sie juz nie było.


Ktoś może miał podobny przypadek w swoim autku i będzie mi w stanie pomóc ???


Dodam tylko że gdy na dworze jest cieplo tzn jakieś 10st odpala bez problemu...natomiast gdy temp zaczyna spadać poniżej 6st zaczynają sie problemy :((
WOLE PCHAĆ NISSANA NIŻ JEŻDZIĆ GOLFEM !!!!!

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2012-10-28, 20:41

Czujnik temperatury masz sprawny? u mnie w Primerze było podobnie, wymiana czujnika cieczy chłodzącej pomogła ;)

Ewentualnie sprawdzenie swiec i kabli WN ale nie mam pewności czy to ma zależność od temperatury otoczenia :D

PS. Dobry podpis^^ :D:D
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

NismoMan1
aktywny forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 2011-11-14, 15:26
Lokalizacja: Legnica

Post autor: NismoMan1 » 2012-10-29, 12:07

A rozrusznik kreci normalnie, aku sprawny?
Sprawdz kable WN, ostatnio mialem podobny problem, okazalo sie ze jeden z przewodow ledwo sie trzymal.

Awatar użytkownika
Lubek
wiem o czym pisze
Posty: 78
Rejestracja: 2012-10-03, 10:02
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Lubek » 2012-10-30, 21:32

Dzieki dzieki wszystkim za pomoc :mrgreen: prawdopodobnie Przepływka sie zasyfiła albo umarła ( co raczej wątpliwe) dlatego takie akcje wywija mi SŁONECZKO :lol: :lol:


w pt. SUNNY bedzie podłączony pod Kompa także wszystko zostanie zweryfikowane :mrgreen: A przepływka mimo wszystko bedzie przeczyszczona ...nawet jeśli to nie bedzie jej sprawka :-D

[ Dodano: 2012-11-03, 17:31 ]
lazik pisze:Czujnik temperatury masz sprawny? u mnie w Primerze było podobnie, wymiana czujnika cieczy chłodzącej pomogła ;)

Ewentualnie sprawdzenie swiec i kabli WN ale nie mam pewności czy to ma zależność od temperatury otoczenia :D

PS. Dobry podpis^^ :D:D



Sunny został dzisaj podłączony pod komputer i ku mojemu zdziwieniu wywalił błąd :-o

,,13 Engine Coolant Temperature (ECT) Sensor
czujnik temperatury płynu chodzącego silnika``

Jest mi ktoś racjonalnie wytłumaczyć jaki związek ma owy czujnik z tym że jak robi sie zimno nie moge odpalić Fury za pierwszym czy drugim razem ?? ? :

Lazik wyjaśnisz ocb ???
WOLE PCHAĆ NISSANA NIŻ JEŻDZIĆ GOLFEM !!!!!

erni_debesciak
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2012-11-03, 20:18
Lokalizacja: Warszawa /WJ

Post autor: erni_debesciak » 2012-11-03, 20:39

w N14 masz dwa czujniki. Jeden do temperatury, drugi do sterowania przepustnicą. Oba w obudowie termostatu. Pierwszy reguluje przepustnicę względem temperatury. Drugi to tylko wskaźnik na tablicę rozdzielczą (licznik). Ten sam problem miałem kilka tygodni temu w N14 1.4 HB tyle że ... odpalał na raz lecz dławił przy zimnym motorze. Wymiana czujnika i po sprawie, a raczej nie wymiana, tylko przeczyszczenie,bo był zasyfiony czymś niebieskim (sądzę że osad z płynu chłodz.).

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2012-11-03, 23:14

erni_debesciak, zwróc uwage że Lubek, ma wielopunkt wiec są 2 czujniki, jeden w kol. ssącym(np.odpowiedzialny za wł. wentylatora chodnicy) i drugi w głowicy (licznik) w serwisówce masz wypisane oporności dla tego czujnika. (w tej 2-czesciowej vol1 strona 812)

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2012-11-03, 23:25

nie wiem jak jest w 1.4 ale w 2.0 czujnik ten znajduje się w kolektorze ssącym, zakładam że może być podobnie :) powinny być dwa czujniki obok siebie, jeden z dużą kostką (2 lub 3 kable idą, nie pamietam dokładnie) i zaraz obok tego drugi z małą wtyczką, chyba jeden kabel. Spróbuj wyciągnąć ten do którego idzie ta większa wtyczka i go wyczyścić, ewentualnie możesz jeszcze sprawdzić połączenie kostki czujnika z komputerem czy nie jest gdzieś przerwana wiązka. Jeżeli to nie pomoże to do wymiany czujnik, w ic koszt ok 50zł :)
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-11-04, 11:23

tak na marginesie .. w gaźnikowcach też są dwa czujniki .. :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Gość

odpala i zaraz gasnie

Post autor: Gość » 2013-04-23, 20:24

Witam
mój saniacz niestety jakiś czas temu odmówił współpracy.

Na początku jak jeździłem na 2 na niskich obrotach to zachowywał się jak by miał brak paliwa krztusił się.

Potem było ciekawiej bo po jakim czasie miałem problem z uruchamianiem kręciłem kręciłem i po kilku nastu próbach odpalił. Ale jadę skrzyżowanie nic nie ma pusto to zwalniam i na luz wrzucam a on gaśnie.

Potem bylem u magika przepływomierz stwierdził.
Wymieniłem i było lepiej bo jeździł jakiś czas.

Następnie jechałem było ciepło kawałek pojechał z 60 km
zaczął się grzać - miałem uszkodzony od początku termo włącznik wentylatora
więc na początek ogrzewanie na full ale nie więc pomogło więc na krótko wiatrak
Pomogło

Ale od tego czasu pojawił się problem jak się nagrzewa to - łapie temp. nie wychodzi na połowę skali 10 -15 km to krztusi się i przestaje jechać :/

Potem nie da się odpalić dopiero po 2-3 h odpala i znowu może przejechać tyle samo(10-15)

Potem był w jednym warsztacie i ponoć przepływomierz ok
wstawiłem tez między termo włącznik wentylatora


wymieniłem kopułkę kable wysokiego napięcia świece układ zapłonowy

nie chciał odpalić
poszedł znowu do mechanika
tym razem niby wszystko ok tylko zapchany był ponoć zaworek dodatkowego powietrza ten nad krokowcem.

Pojechałem do domu i wymieniłem olej płyn w chłodnicy termostat
i auto nie chcę już jeździć

1.Teraz odpala na dosłownie 3-4 sek pod koniec wzrastają obroty i gaśnie
2.Po odpięciu przepływomierza odpala nie gaśnie nie da się go wbić na wyższe obroty


dodatkowo łańcuch rozrządu się odzywa
pompa paliwa też wymieniona
przepustnica cała rozebrana wyczyszczona uszczelnione wszystko co się dało sylikonem
przewody podciśnienia wymienione

KTOŚ MA JAKIŚ POMYSŁ ??????????

Gość

Post autor: Gość » 2013-04-23, 20:52

Witam
Jak wcisnę z załączonym przepływomierzem to tak gaśnie.
A jak bez przepływki to dusi się :-/

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2013-04-23, 20:55

kolego jestes nowy to zapoznaj sie z regulaminem. o jaki silnik chodzi? nie wlacza ci sie wentylator, masz przekaznik, sprawny jest? jezeli jest to odepnij wtyczke od czujnika temp na wlaczonym zaplonie. jezeli sie wentylator wlaczy to znaczy ze jest elektryka sprawna. problrm wentylatora i pracy silnika powinien zniknac po wymianie czujnika temperatury. wykrec go i sprawdz jego opornosc. najlepiej podpiac do niego miernik. wrzucic go do wody (tylko tak zeby kabelki nie byly zamoczone) i zaczac gotowac wode. im cieplej tym opornosc powinna byc co raz mniejsza :)
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

Gość

Post autor: Gość » 2013-04-23, 21:04

Czytałem inne podobne wątki dlatego tyle wymienione zostało

tak jak odpalę bez przepływomierza i odepnę kable od włącznika to działa wentylator

termo włącznik wstawiłem 2 miechy temu prawie od tamtego czasu nie jeździłem - może 50 km

do tego fabrycznie nowy taki jak powinien być :/

jakieś inne pomysły

jutro sprawdzę jeszcze odpowietrzenie baku
czy to może mieć jakiś wpływ
???

PRZEPRASZAM

NISSAN SUNNY 1.4 1994 r
z prostokątnym filtrem powietrza na wodo trysku


Przekaźniki wymienione posprawdzane bezpieczniki dzisiaj jeszcze patrzyłem też ok jeden był ujarany przed ostatni 10A po lewej stronie wymieniony i dalej to samo

Przejrzałem całe forum szukając odp. i nie znalazłem

Może ktoś ma jakiś pomysł??

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2013-04-23, 21:40

sonde lambda sprawdzales? zawor iacv? sprobuj przeplywke dobrze wyczyscic i zobacz czy lambda nie jest zjechana
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

Gość

Post autor: Gość » 2013-04-23, 21:43

Dzięki
Pisałem że cała przepustnica czyszczona
Przepływaka też

A pro po jak to się sprawdzało tą lambdę rozłączam wtyczkę mam trzy piny
na których i co powinno być ???
jak sprawdzić i co to ten; zawor iacv?''???

[ Dodano: 2013-04-25, 00:20 ]
witam
sprawdziłem sondę podaje stale 0.65 v
reszta to sprawdziłem odpowietrzenie przedmuchałem
sprawdzony włącznik wentylatora i drugi temp po prawej stronie w głowicy chyba
coś jeszcze??????????? :-/

PANOWIE JA W SANIACZU MAM JUŻ WIĘCEJ NOWYCH CZĘŚCI NIŻ STARYCH I JESZCZE ZE SKRZYNKĘ ZAPASOWYCH BŁAGAM POMOCY ;(

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2013-04-25, 00:52

spokojnie :) ja tez sie dlugo uzerazlem z silnikiem tyle ze sr20. lambde mierzyles na wlaczonym silniku? jezeli podaje stale napiecie to jest cos nie tak. sprawdz czy nie robi Ci gdzies zwarcia w wiazce z lambdy bo moze sie zdazyc ze sygnalowy ma zwarcie z masa. ale jak lambda pokazuje stala wartosc to raczej padnieta jest, wartosci powinny sie caly czas zmieniac.
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-04-25, 07:49

Odłącz lambdę. Ja mam walniętą, bo z podłączoną pali jak smok. Jeżdżę z odpiętą wtyczką :))

Gość

Post autor: Gość » 2013-04-25, 09:28

z lambdą odpiętą to samo

sondę sprawdzałem na włączonym silniku

Kompresja też była sprawdzona

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2013-04-25, 17:30

a jak lambde sprawdzales to odpinales wtyczke od niej? jesli nie to odepnij i wtedy sprawdz :) ale jezeli pokazuje stala wartosc to jest walnieta :)
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”