Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[100nx/sunny] Konwersja DS-->DE

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

[100nx/sunny] Konwersja DS-->DE

Post autor: BeNeK » 2012-05-08, 13:01

Witam ! Posiadam NX'a z silnikiem ga16ds i nie ukrywam że gaźnik jest denerwujący(dużo pali, falują obroty,mały potencja) i zastanawiam się nad konwersją silnika z gaźnikiem na wtrysk. Wie ktoś jak wygląda ta sprawa ? Czy wgl da się zrobić taką operację ? Co mi będzie potrzebne , czy po tej akcji trzeba będzie stroić wszystko ? Wiem że do zmiany jest kolektor,wtryski,bak paliwa z pompą , komputer i wiązka. Jeśli już chciał bym robić tak ową konwersję zakupił bym taki kolektor jak kolega ciapek od sereny i przeustnicę od sr20(taki zabieg chyba wymaga późniejszego strojenia) lub 73c . Czy na terenie woj. Świętokrzyskiego jest ktoś kto by ogarną taki 'mod' ?
Pzdr. !

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-05-08, 13:19

BeNeK, głowica jest nieco inna ale będzie działać (DS nie ma podfrezowania na wtryski). .Poza tym jak zdejmiesz pompę paliwa z DS (mechaniczną) to musisz jakoś zaślepić otwór w głowicy...
Generalnie będzie trochę rzeźby .. Baku nie musisz zmieniać, ale wtedy musisz kupić zewnętrzną pompę paliwa + regulator..
Jeśli chodzi o przepustnicę od SR20 . .to gadaj z Sunniakiem z łodzkiej .. on przerabiał temat dopasowania kolektora od SR20 do GA16 ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-05-08, 13:27

Do tego kolektora z SR20 (tego z sereny pewnie tez) dochodzi koszt swinki ok. 500zl i drugie tyle pewnie strojenie...

Troche bedzie kosztowac, co nie? :->

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-05-08, 13:35

DubSon pisze:dochodzi koszt swinki ok. 500zl i drugie tyle pewnie strojenie.
to już pominąłem znaczącym milczeniem :)
DubSon pisze:Troche bedzie kosztowac, co nie?
myślę .. że parę zł BeNeK będziesz musiał wydać .. po krótce - kolektor - min 100zł, bak + pompa - ok 170zł , wiązki i komp - 200zł.. przepustnica - ??/ , przeróbki - duużo forsy .. i akcesoria - jeszcze więcej ..
nie wiem czy zmieścisz się w 1500-2000zł (warto przejrzeć wszystkie tematy eksploatacyjne - świece, uszczelki i inne)

zapomniałem o układzie zapłonowym, który jest inny w DS i DE
Ostatnio zmieniony 2012-05-08, 13:36 przez scubzik, łącznie zmieniany 1 raz.
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2012-05-08, 13:36

No , koszt tego trochę mnie przeraża , już lepiej było by wstawić sr20... W takim razie rozparzamy tylko 73c :D Ogólnie na razie chce się tylko rozeznać co, jak i za ile :P

EDIT.
scubzik w takim razie bardziej opłaca się trochę poczekać i odłożyć te 2500 na sr20 . Ziomeczek z innego forum z częściami i robocizną liczy sobie ok 2200:)

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2012-05-08, 14:43

To co scubzik napisał + możliwe że rurki paliwowe nie wytrzymają jak u mnie :-P , w 1000 zł się zmieścisz i robota do ogarnięcia na podwórku. Solo: TY vs. Nissan

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-05-08, 14:51

ciapek pisze:1000 zł
no będzie ciężko .. ale jest szansa.. jeśli będzie robiłsam .. części + "spec" .. ciut drożej :))
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2012-05-08, 15:46

lepiej kupić takie cos :arrow:http://otomoto.pl/nissan-sunny-ideal-14 ... 62477.html
co nie potrzebne opchnąć, pewnie że czasie to sie może rozciągnąć ale wyjdzie na pewno korzystnie
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-05-08, 15:54

BeNeK, zgadzam się ze zdaniem bonza, - zawsze możesz zostawić "drugie" auto na dawcę
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2012-05-08, 19:34

takie n14 na cześci :-? brak słów :-|

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2012-05-08, 20:13

Jak już swapować to tylko sr20 , nie zostaje mi nic innego jak przemęczyć się z gaźnikiem i dozbierać na sr'kę . Dzięki wszystkim za odpowiedzi !

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-05-09, 07:59

ciapek pisze:takie n14 na cześci brak słów
chodziło mi pozostawienie BeNKowego, Y10 na części :) po co przekładać silnik jeśli reszta jest zdrowa :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2012-05-09, 14:12

to lepiej taką chrupke http://otomoto.pl/nissan-sunny-C24177990.html nawet klime ma

Awatar użytkownika
komorokoro
fanatyk nissana
Posty: 986
Rejestracja: 2009-12-18, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: komorokoro » 2012-05-09, 19:05

scubzik pisze:
ciapek pisze:takie n14 na cześci brak słów
chodziło mi pozostawienie BeNKowego, Y10 na części :) po co przekładać silnik jeśli reszta jest zdrowa :)
Ale kolega Benek ma B13 z tego co się orientuję i chyba nie chce sie przesiadać do Sunny :mrgreen:

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2012-05-09, 19:31

komorokoro pisze:
scubzik pisze:
ciapek pisze:takie n14 na cześci brak słów
chodziło mi pozostawienie BeNKowego, Y10 na części :) po co przekładać silnik jeśli reszta jest zdrowa :)
Ale kolega Benek ma B13 z tego co się orientuję i chyba nie chce sie przesiadać do Sunny :mrgreen:
No co racja to racja , nie zostawił bym mojego NX'a co prawda sunny gti mi się bardzie podoba :D Tak jak już pisałem nie będę kombinował tylko poczekam i dozbieram na sr20 myślę że z wyrobię się w 3,5k :)

Awatar użytkownika
Misiek
fanatyk nissana
Posty: 1360
Rejestracja: 2009-12-07, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Misiek » 2012-05-22, 22:08

BeNeK, kiedyś stałem przed podobnym dylematem. 3500 powinno starczyć ale sens tego jest tylko wtedy kiedy masz budę w idealnym stanie... O progach i kielachach tylnych w nx'ach krążą już legendy :-)
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005

kojo
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2013-06-14, 06:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kojo » 2014-03-10, 12:54

witam. Mam mozliwosc swapa ds-a na de. naturalnie posiadam wszystko co potrzebne do swapa i tu zaczynaja sie schody. otoz glowica w de jest zdjeta i rozlozona. moja glowica z ds-a wydaje sie byc ok chociaz nie ogladalem jej w srodku caly czas jest na silniku. Na plus dla de jest zalozone nowe sprzeglo. Moje pytanie brzmi czy te frezy/otwory na wtryski to duzo rzezbienia? czo otwory ssace i mocowania kolektora dyskwalifikuja glowice z ds-a? dysponuje kolektorem 73c. licze na wasze podpowiedzi zwlaszcza ze jestem zupelnym laikiem.

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-03-10, 14:31

Podobno głowica z DS podejdzie do DE bez rzeźbienia - ktoś wspominał, że miał tak u siebie ;)

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2014-03-10, 14:51

DubSon, Sunniak tak miał ..
w drugą stronę też to powinno działać...
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2014-03-10, 15:08

Nie kanał olejowy tylko gniazdo pompy paliwa.. W DS-ach pompa jest mechaniczna napędzana krzywką na wałku ssącym
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

kojo
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2013-06-14, 06:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kojo » 2014-03-13, 21:58

To znaczy w praktyce nie musze nawet silnika zwalac tylko osprzet zmienic?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”