[Sunny/100NX] Podłączenie zegarów z obrotomierzem w dieslu
Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik
[Sunny/100NX] Podłączenie zegarów z obrotomierzem w dieslu
Witam,
chciałbym podłączyć zegary z obrotościomierzem do Sunny 2.0D. Na razie posiadam licznik po lewej stronie a po prawej w miejscu obrotościomierza jest kontrolka paliwa i wody. Licznik najprawdopodobniej jest na linkę. Czy każdy zegar od diesla będzie pasował? jak podłączyć obrotościomierz do alternatora? Którędy przeprowadzić linkę/kable do obrotościomierza?
Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
chciałbym podłączyć zegary z obrotościomierzem do Sunny 2.0D. Na razie posiadam licznik po lewej stronie a po prawej w miejscu obrotościomierza jest kontrolka paliwa i wody. Licznik najprawdopodobniej jest na linkę. Czy każdy zegar od diesla będzie pasował? jak podłączyć obrotościomierz do alternatora? Którędy przeprowadzić linkę/kable do obrotościomierza?
Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2010-06-13, 13:24 przez mateusz89, łącznie zmieniany 3 razy.
Jeżeli masz zegary do diesla z obrotomierzem to one są w całości elektroniczne czyli nie mają możliwości podłączenia linki.
Jeżeli chodzi o przeróbkę jest to trochę skomplikowane zwłaszcza że prędkościomierz masz na w swoich zegarach na lince.
Sygnał do obrotka bierzemy z alternatora, przejście z kablami nie jest skomplikowane.
Jest to do zrobienia, ale jest przy tym trochę zabawy.
Jeżeli chodzi o przeróbkę jest to trochę skomplikowane zwłaszcza że prędkościomierz masz na w swoich zegarach na lince.
Sygnał do obrotka bierzemy z alternatora, przejście z kablami nie jest skomplikowane.
Jest to do zrobienia, ale jest przy tym trochę zabawy.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Uderz na PW do Mikey_one
on ma lub miał (jeżeli nie sprzedał) zegary z mojego rozbitego Y10 i wiedział dokładnie jak to zrobić.
Wiem że do przeróbki licznika z linki na elektronikę potrzeba jest trochę gratów.
on ma lub miał (jeżeli nie sprzedał) zegary z mojego rozbitego Y10 i wiedział dokładnie jak to zrobić.
Wiem że do przeróbki licznika z linki na elektronikę potrzeba jest trochę gratów.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Witam!
Podpinam sie pod temat. Posiadam tez diesla 2.0 z 95r (Y10) predkosciomierz po lewej stronie. Jak sprawdzic czy sa na linke czy elektroniczne bez rozbierania konsoli? Podczas jazdy gdy wylaczy sie zaplon wskazowka opada, czy to o czyms znaczy? No i jak ogarnac podlaczenie do alternatora. Byl watek na starym nissan forum ale nic z niego nie wynika.
pozdrawiam
Podpinam sie pod temat. Posiadam tez diesla 2.0 z 95r (Y10) predkosciomierz po lewej stronie. Jak sprawdzic czy sa na linke czy elektroniczne bez rozbierania konsoli? Podczas jazdy gdy wylaczy sie zaplon wskazowka opada, czy to o czyms znaczy? No i jak ogarnac podlaczenie do alternatora. Byl watek na starym nissan forum ale nic z niego nie wynika.
pozdrawiam
Zaag czytanie ze zrozumieniem: Jeżeli zegary masz z obrotomierzem to masz elektroniczny, jeżeli bez to obrotomierza to prędkościomierz na 90% jest na linkę.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Aj tam gadacie, ja mam 2 rodzaje wskaźników, jeden bez obrotomierza i drugi z obrotomierzem, oba nie są na linkę tylko elektroniczne, a w samochodzie mam same kostki.
Już mam zamontowaną deskę z obrotkiem ale musiałem przekładać kabelki w kostkach bo w każdej desce jest inny schemat. Obrotek nie działa bo trzeba jeszcze z pompy pociągnąć sygnał a nie wiem które to kable i troszkę czasu nie mam.
Już mam zamontowaną deskę z obrotkiem ale musiałem przekładać kabelki w kostkach bo w każdej desce jest inny schemat. Obrotek nie działa bo trzeba jeszcze z pompy pociągnąć sygnał a nie wiem które to kable i troszkę czasu nie mam.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.
przed montowaniem zegarów z obrotomierzem w dieslu polecam zapoznać się z instrukcją montowania takowych zegarów w GAxxDS
viewtopic.php?p=69720#69720
viewtopic.php?p=69720#69720
Witam, chce się upewnić, w Y10 2.0d czujnik z obrotomierza jest tylko w pompie paliwa czy były też w alternatorze? Bo przyznam ze znalezienie samego czujnika jest graniczące z cudem, a całej pompy nie kupie bo świeżo co miałem regenerowaną
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/48114 ->Nismo na PJ
Y10 -> Skyline Combi:)
Y10 -> Skyline Combi:)
- alfabox
- fanatyk nissana
- Posty: 1023
- Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
- Kontakt:
Re: Podłączenie zegarów z obrotomierzem w dieslu
Alternator do diesla z obrotkiem ma dodatkowe wyjście i dodatkowe uzwojenie stojana,chyba że niektóre rozwiązania wykorzystują czujnik na pompie wtryskowej ,ale ten patent jestrzadziej spotykany.mateusz89 pisze:Witam,
chciałbym podłączyć zegary z obrotościomierzem do Sunny 2.0D. Na razie posiadam licznik po lewej stronie a po prawej w miejscu obrotościomierza jest kontrolka paliwa i wody. Licznik najprawdopodobniej jest na linkę. Czy każdy zegar od diesla będzie pasował? jak podłączyć obrotościomierz do alternatora? Którędy przeprowadzić linkę/kable do obrotościomierza?
Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
Musisz zobaczyć w manualu,jakie go typu wersja jest przy twoim silniku.
Na 99% czujnik jest tylko w pompie wtryskowej, w kazdym razie tak jest w N13 wiem bo przekładałem, a N14 to praktycznie taki sam samochód(jesli chopdzi o diesla)
Pojedz na szrota pewnie dadza wykręcić sam czujnik, do niedawna w wawie na Strażackiej stał N14 diesel z obrotkiem, na pewno by dali wykręcić sam czujnik, ale chyba już na żyletki poszedł...
Co do przekładki zegarów to w N13 także musiałem zmieniać wiązkę kabinową - tą co podpinamy do głównej w lewym dolnym rogu bo zegary z obrotkiem maja inne wtyczki...
aha główna wiązka(ta co idzie od silnika) ma już kostke do podpięcia czujnika do pompy wtryskowej, więc wystarczy sam czujnik:)
Pozdro i życzę powodzenia - ja pół roku walczyłem ale warto było:)
Jak ktoś by miał jakieś pytania walić na GG
Pojedz na szrota pewnie dadza wykręcić sam czujnik, do niedawna w wawie na Strażackiej stał N14 diesel z obrotkiem, na pewno by dali wykręcić sam czujnik, ale chyba już na żyletki poszedł...
Co do przekładki zegarów to w N13 także musiałem zmieniać wiązkę kabinową - tą co podpinamy do głównej w lewym dolnym rogu bo zegary z obrotkiem maja inne wtyczki...
aha główna wiązka(ta co idzie od silnika) ma już kostke do podpięcia czujnika do pompy wtryskowej, więc wystarczy sam czujnik:)
Pozdro i życzę powodzenia - ja pół roku walczyłem ale warto było:)
Jak ktoś by miał jakieś pytania walić na GG
Macie tutaj coś pomocnego :
http://www.nissanklub.pl/attachments/10 ... z_CD20.pdf
[ Dodano: 2010-06-21, 14:02 ]
BTW. ja mam zegary elektryki do diesla, w dziale "sprzedam" jest moje ogłoszenie.
http://www.nissanklub.pl/attachments/10 ... z_CD20.pdf
[ Dodano: 2010-06-21, 14:02 ]
BTW. ja mam zegary elektryki do diesla, w dziale "sprzedam" jest moje ogłoszenie.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.
- mamtogdzies
- stały bywalec
- Posty: 111
- Rejestracja: 2010-01-14, 07:57
- Lokalizacja: Płock
[N14] Sunny 2,0 D slx 1991, wymiana linki prędkościomierza i
Witam.
Mam problem z zegarami taki jak w temacie. Posiadam wersje z obrotomierzem i prędkościomierzem napędzanym na linke. Niestety muszę ją wymienić, bo wtyczka tej linki, która przychodzi do tyłu zegarów jest pęknięta. W związku z tym moje pytanie jest takie czy mogę załozyć linkę z wersji benzynowej czy do diesela jest jakaś inna, specjalna? Może ma ktoś taką na zbyciu?
Mam też drugie pytanie w związku z tym obrotomierzem... otóż częsciej nie działa niż działa. Tak po prostu... czasem po odpaleniu pokazuje obroty, a czasem nie. Wie ktoś może w czym tkwi problem? Jedyne co przyszło mi do głowy to sprawdzenie czy czasem styki nie łączą jednak to nie to
Za wszelaką pomoc z góry dziękuje
Mam problem z zegarami taki jak w temacie. Posiadam wersje z obrotomierzem i prędkościomierzem napędzanym na linke. Niestety muszę ją wymienić, bo wtyczka tej linki, która przychodzi do tyłu zegarów jest pęknięta. W związku z tym moje pytanie jest takie czy mogę załozyć linkę z wersji benzynowej czy do diesela jest jakaś inna, specjalna? Może ma ktoś taką na zbyciu?
Mam też drugie pytanie w związku z tym obrotomierzem... otóż częsciej nie działa niż działa. Tak po prostu... czasem po odpaleniu pokazuje obroty, a czasem nie. Wie ktoś może w czym tkwi problem? Jedyne co przyszło mi do głowy to sprawdzenie czy czasem styki nie łączą jednak to nie to
Za wszelaką pomoc z góry dziękuje
Być może na innym forum być może tu już nie pamiętam był poruszany problem z obrotkiem w dieslu i jeśli dobrze pamiętam problem leżał w samych zegarach wtyczki i zimne luty, problemem też może być kabelek/ wtyczka przy alternatorze.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester