Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny/100NX] Podłączenie zegarów z obrotomierzem w dieslu

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

mateusz89
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2010-03-15, 19:26
Lokalizacja: T-d

[Sunny/100NX] Podłączenie zegarów z obrotomierzem w dieslu

Post autor: mateusz89 » 2010-03-17, 12:00

Witam,
chciałbym podłączyć zegary z obrotościomierzem do Sunny 2.0D. Na razie posiadam licznik po lewej stronie a po prawej w miejscu obrotościomierza jest kontrolka paliwa i wody. Licznik najprawdopodobniej jest na linkę. Czy każdy zegar od diesla będzie pasował? jak podłączyć obrotościomierz do alternatora? Którędy przeprowadzić linkę/kable do obrotościomierza?
Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2010-06-13, 13:24 przez mateusz89, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2010-03-17, 16:02

Jeżeli masz zegary do diesla z obrotomierzem to one są w całości elektroniczne czyli nie mają możliwości podłączenia linki.
Jeżeli chodzi o przeróbkę jest to trochę skomplikowane zwłaszcza że prędkościomierz masz na w swoich zegarach na lince.
Sygnał do obrotka bierzemy z alternatora, przejście z kablami nie jest skomplikowane.
Jest to do zrobienia, ale jest przy tym trochę zabawy.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

mateusz89
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2010-03-15, 19:26
Lokalizacja: T-d

Post autor: mateusz89 » 2010-03-17, 18:52

Wiesz może jak przerobić z linki na elektronike? może masz jakąś instrukcje?

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2010-03-17, 22:36

Uderz na PW do Mikey_one
on ma lub miał (jeżeli nie sprzedał) zegary z mojego rozbitego Y10 i wiedział dokładnie jak to zrobić.
Wiem że do przeróbki licznika z linki na elektronikę potrzeba jest trochę gratów.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Zaag
wiem o czym pisze
Posty: 48
Rejestracja: 2009-12-21, 18:12
Lokalizacja: wwa

Post autor: Zaag » 2010-03-18, 10:56

Witam!

Podpinam sie pod temat. Posiadam tez diesla 2.0 z 95r (Y10) predkosciomierz po lewej stronie. Jak sprawdzic czy sa na linke czy elektroniczne bez rozbierania konsoli? Podczas jazdy gdy wylaczy sie zaplon wskazowka opada, czy to o czyms znaczy? No i jak ogarnac podlaczenie do alternatora. Byl watek na starym nissan forum ale nic z niego nie wynika.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2010-03-18, 17:52

Zaag czytanie ze zrozumieniem: Jeżeli zegary masz z obrotomierzem to masz elektroniczny, jeżeli bez to obrotomierza to prędkościomierz na 90% jest na linkę.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2010-03-18, 18:35

Aj tam gadacie, ja mam 2 rodzaje wskaźników, jeden bez obrotomierza i drugi z obrotomierzem, oba nie są na linkę tylko elektroniczne, a w samochodzie mam same kostki.
Już mam zamontowaną deskę z obrotkiem ale musiałem przekładać kabelki w kostkach bo w każdej desce jest inny schemat. Obrotek nie działa bo trzeba jeszcze z pompy pociągnąć sygnał a nie wiem które to kable i troszkę czasu nie mam.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
Skazony
fanatyk nissana
Posty: 482
Rejestracja: 2009-12-13, 11:05
Lokalizacja: \=l=/

Post autor: Skazony » 2010-03-22, 21:29

ja również mam zegar z lewej strony i bez linki.
Pono sygnał można pociągnąć bezpośrednio z komputera i nie trzeba walczyć z kablami od pompy i alternatora.
N14 -> teraz 323f BJ
Obrazek

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2010-03-22, 21:33

No właśnie mógł by ktoś sprawdzić jak jest np w Almerze N15 2.0D no i w Sunnym 2.0D SLX. Bo kurde szukałem wszędzie jak to powinno działać i nie udało mi się. :-| :-/
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
Skazony
fanatyk nissana
Posty: 482
Rejestracja: 2009-12-13, 11:05
Lokalizacja: \=l=/

Post autor: Skazony » 2010-03-22, 22:38

Na "starym" forum był schemat jak i gdzie do kompa podłączyć
(drugi pin - tyle pamiętam), fajnie by było dotrzeć do tych informacji.
N14 -> teraz 323f BJ
Obrazek

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2010-06-13, 13:27

przed montowaniem zegarów z obrotomierzem w dieslu polecam zapoznać się z instrukcją montowania takowych zegarów w GAxxDS ;)
:arrow: viewtopic.php?p=69720#69720

Awatar użytkownika
Plawgo
aktywny forumowicz
Posty: 160
Rejestracja: 2009-12-25, 12:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Plawgo » 2010-06-13, 15:57

Witam, chce się upewnić, w Y10 2.0d czujnik z obrotomierza jest tylko w pompie paliwa czy były też w alternatorze? Bo przyznam ze znalezienie samego czujnika jest graniczące z cudem, a całej pompy nie kupie bo świeżo co miałem regenerowaną
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/48114 ->Nismo na PJ
Y10 -> Skyline Combi:)

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Re: Podłączenie zegarów z obrotomierzem w dieslu

Post autor: alfabox » 2010-06-13, 20:39

mateusz89 pisze:Witam,
chciałbym podłączyć zegary z obrotościomierzem do Sunny 2.0D. Na razie posiadam licznik po lewej stronie a po prawej w miejscu obrotościomierza jest kontrolka paliwa i wody. Licznik najprawdopodobniej jest na linkę. Czy każdy zegar od diesla będzie pasował? jak podłączyć obrotościomierz do alternatora? Którędy przeprowadzić linkę/kable do obrotościomierza?
Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
Alternator do diesla z obrotkiem ma dodatkowe wyjście i dodatkowe uzwojenie stojana,chyba że niektóre rozwiązania wykorzystują czujnik na pompie wtryskowej ,ale ten patent jestrzadziej spotykany.
Musisz zobaczyć w manualu,jakie go typu wersja jest przy twoim silniku.
ObrazekObrazek

tanx
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Wafka

Post autor: tanx » 2010-06-18, 20:18

Na 99% czujnik jest tylko w pompie wtryskowej, w kazdym razie tak jest w N13 wiem bo przekładałem, a N14 to praktycznie taki sam samochód(jesli chopdzi o diesla)
Pojedz na szrota pewnie dadza wykręcić sam czujnik, do niedawna w wawie na Strażackiej stał N14 diesel z obrotkiem, na pewno by dali wykręcić sam czujnik, ale chyba już na żyletki poszedł...

Co do przekładki zegarów to w N13 także musiałem zmieniać wiązkę kabinową - tą co podpinamy do głównej w lewym dolnym rogu bo zegary z obrotkiem maja inne wtyczki...
aha główna wiązka(ta co idzie od silnika) ma już kostke do podpięcia czujnika do pompy wtryskowej, więc wystarczy sam czujnik:)

Pozdro i życzę powodzenia - ja pół roku walczyłem ale warto było:)
Jak ktoś by miał jakieś pytania walić na GG

Zaag
wiem o czym pisze
Posty: 48
Rejestracja: 2009-12-21, 18:12
Lokalizacja: wwa

Post autor: Zaag » 2010-06-21, 09:36

W końcu jakieś sensowne odpowiedzi. Czy orientuje się ktoś czy np zegary od N15 podejdą pod N14? W moim kombi z 95 roku posiadam zegary elektroniczne bez linki. Po zdobyciu odpowiednich zegarów i czujnika z pompy od almery bądź primery można się cieszyć obrotomierzem bez komputera w samochodzie?

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2010-06-21, 13:01

Macie tutaj coś pomocnego :

http://www.nissanklub.pl/attachments/10 ... z_CD20.pdf

[ Dodano: 2010-06-21, 14:02 ]
BTW. ja mam zegary elektryki do diesla, w dziale "sprzedam" jest moje ogłoszenie.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Zaag
wiem o czym pisze
Posty: 48
Rejestracja: 2009-12-21, 18:12
Lokalizacja: wwa

Post autor: Zaag » 2010-06-21, 13:31

Widziałem to już, dlatego pytałem czy to da rade gdyż tutaj jest CD20E a w CD20 przecież nie ma kompa wiec sygnał z czujnika pompy idzie bezpośrednio do zegarów? Jak miałeś je podłączone to działał Ci obrotomierz?

Awatar użytkownika
mamtogdzies
stały bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 2010-01-14, 07:57
Lokalizacja: Płock

Post autor: mamtogdzies » 2012-03-01, 13:17

Odgrzeję troche temat:

Możecie mi powiedzieć czy czujnik obrotów z silnika CD20 będzie pasował do CD20E. Mechanik juz 3 miesiące szuka po szrotach czujnika z mizernym skutkiem niestety:/
Obrazek

Jaca
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2012-03-15, 22:03
Lokalizacja: Pszczyna

[N14] Sunny 2,0 D slx 1991, wymiana linki prędkościomierza i

Post autor: Jaca » 2012-03-15, 22:29

Witam.
Mam problem z zegarami taki jak w temacie. Posiadam wersje z obrotomierzem i prędkościomierzem napędzanym na linke. Niestety muszę ją wymienić, bo wtyczka tej linki, która przychodzi do tyłu zegarów jest pęknięta. W związku z tym moje pytanie jest takie czy mogę załozyć linkę z wersji benzynowej czy do diesela jest jakaś inna, specjalna? Może ma ktoś taką na zbyciu? :)

Mam też drugie pytanie w związku z tym obrotomierzem... otóż częsciej nie działa niż działa. Tak po prostu... czasem po odpaleniu pokazuje obroty, a czasem nie. Wie ktoś może w czym tkwi problem? Jedyne co przyszło mi do głowy to sprawdzenie czy czasem styki nie łączą jednak to nie to :)

Za wszelaką pomoc z góry dziękuje :)

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2012-03-15, 22:44

Być może na innym forum być może tu już nie pamiętam był poruszany problem z obrotkiem w dieslu i jeśli dobrze pamiętam problem leżał w samych zegarach wtyczki i zimne luty, problemem też może być kabelek/ wtyczka przy alternatorze.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”