Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N14] Korektor siły hamowania, gdzie to jest ?

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

dualowiec1111
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2010-02-09, 20:07
Lokalizacja: Poznań

[N14] Korektor siły hamowania, gdzie to jest ?

Post autor: dualowiec1111 » 2010-12-05, 22:55

Witam
Na przeglądzie wyszło mi że mam kiepskie hamulce z tyłu , przód brzytwa. Podejrzenie padło na jakieś KOREKTORY SIŁY HAMOWANIA. Wiecie gdzie to jest ? na przewodzie hamulcowym jakaś baryłka na podwoziu ? jak to naprawić ?.

P.S.Hample z tyłu były robione, nowe cylinderki, szczęki, przetoczone bębny na 181mm ;/ .

TAGUJEMY TEMATY :!: :!: :!:
Ostatnio zmieniony 2010-12-06, 01:30 przez dualowiec1111, łącznie zmieniany 1 raz.
Nissan, Opel, Vw, Bmw, Peugeot .... jeden pies, wszystko ma 4 koła i jeździ.

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2010-12-06, 06:55

Z tyłu, za kołem takie śmieszne coś przykręcone na chyba dwie śrubki z takim wodzikiem do wahacza.
To jest przykręcone do podwozia.

Z tego co wiem to korektory były montowane w GTI i w Y10 tylko, ale mogę się mylić.

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-12-06, 07:44

Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2010-12-06, 07:57

Łoo, były nawet w 1,4 korektory jednak ;)

Awatar użytkownika
merid
fanatyk nissana
Posty: 1281
Rejestracja: 2009-12-06, 18:55
Lokalizacja: Katowice

Post autor: merid » 2010-12-06, 09:45

Powiem tak bo ten sam temat przerabialem na poczatku listopada jak na przegladzie wyszło mi 0,7 na tylnej osi. Najlepszy sposob jaki sie dowiedziałem to po prostu je wyrzucic, bo one sie strasznie szybko psuja i nie spełniają swojego zadania, a nie jest to tania cześć. Jak wyrzuciłem korektory hamulce zaczeły hamować jak powinny i na przeglądzie wychodzi 1,5. Nie wiem jak ty to masz rozwiązene ale mi po prostu zmienili całe przewody z ABS do tylnego zacisku usuwując korektory, dlatego mysle ze w twoim przypadku bedzie to rozwiazaniem.
blabla przyjedź na najbliższy spot comiesięczny o 19:00. Info w naszym TEMACIE
Posiadam części do N14.

dualowiec1111
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2010-02-09, 20:07
Lokalizacja: Poznań

Post autor: dualowiec1111 » 2010-12-06, 11:45

takiego elementu na bank nie mam przy kole. W manualu znalazłem potwierdzenie że tych kolektorów nie ma :

"Rozdzielacz cisnienia znajdujacy sie za pompa
hamulcowa, lub korektor siły hamowania
działajacy zależnie od obciażenia kół tylnych
(silniki 1,6 i 2,0 dm3 od modeli 1991), zapobiega
nadmiernemu hamowaniu (blokowaniu) kół
tylnych przy gwałtownym nacisnieciu pedału
hamulca."

Może brak hamulców to wynik przetoczenia bębnów ponad normę , coś ok 181,5 mm średnicy. Może tłoczki dalej nie wysuwają się ...
Nissan, Opel, Vw, Bmw, Peugeot .... jeden pies, wszystko ma 4 koła i jeździ.

SnepooN
stały bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 2009-12-10, 12:43
Lokalizacja: LbN

Post autor: SnepooN » 2010-12-06, 13:20

merid pisze:Najlepszy sposob jaki sie dowiedziałem to po prostu je wyrzucic, bo one sie strasznie szybko psuja i nie spełniają swojego zadania,
Tylko czy aby po ich wyrzuceniu hamulce napewno beda dzialac poprawnie? Bo jednak skoro je montowali fabrycznie to coś w tym musi byc...

dualowiec1111
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2010-02-09, 20:07
Lokalizacja: Poznań

Post autor: dualowiec1111 » 2010-12-06, 14:58

Ok, obadałem z znajomym temat i czeka mnie odpowietrzanie wedle sztuki, czyli sekcjami a nie tak jak większość bełkocze Od Najdalszego Koła Do Najbliższego . Ostatnio tak odpowietrzałem sugerując się wypowiedziami na forum. Mam nadzieje że to pomoże.
Nissan, Opel, Vw, Bmw, Peugeot .... jeden pies, wszystko ma 4 koła i jeździ.

Awatar użytkownika
maniek_NKP
fanatyk nissana
Posty: 425
Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
Lokalizacja: DW

Post autor: maniek_NKP » 2010-12-06, 15:09

Łohoho widzę, że nie tylko ja miałem ten problem z tym ustrojstwem :)
Co prawda w N15, ale to chyba ten sam korektor.
Podjechałem do takiego rzeczowego gościa i mówi, że można usunąć albo wymienić. Dzwonię do ASO, mówią 1500 zł - nie ma w Polsce, trzeba czekać kilka tygodni na ściągniecie z centralnego magazynu w Holandii bodajże. Kapcie mi spadły :roll:

Jadę jeszcze raz do tego magika. Usunął z tego korektora taki tłoczek, który był odpowiedzialny za ciśnienie podawane na tylną oś z tego co pamiętam.

Na "do widzenia" powiedział mi, że był u niego gość ze Skodawką Felicia, z tym samym problemem - koszt tego korektora to 70 zł w ASO :) Pokazał mi ten wadliwy ze Skody i mój - prawie identyczne...

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2010-12-06, 16:37

Można po prostu całkiem wywalić korektor, tylko wtedy trzeba zmienić przewód elastyczny na taki sam jak z przodu (w wypadku tarcz z tyłu) albo na taki z bębnami bez korektora (z korektorem ma inne końcówki).

dualowiec1111
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2010-02-09, 20:07
Lokalizacja: Poznań

Post autor: dualowiec1111 » 2010-12-07, 20:13

Odpowietrzenie hamulców nic nie dało, czy w pompie hamulcowej jest jakaś zwężka " Korektor siły hamowania " co by mniej oleju płyneło do bębnów ? .

P.S. Za co jest odpowiedzialny ten element na grodzi silnika, wchodza do niego i wychodzą przewody hamulcowe z pompy hamulcowej.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2010-12-07, 20:20 przez dualowiec1111, łącznie zmieniany 1 raz.
Nissan, Opel, Vw, Bmw, Peugeot .... jeden pies, wszystko ma 4 koła i jeździ.

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-12-07, 20:16

dualowiec1111 pisze:P.S. Za co jest odpowiedzialny ten element na grodzi silnika, wchodza do niego i wychodzą przewody hamulcowe z pompy hamulcowej.
raczej tylko za rozdzielenie płynu przód tył
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

dualowiec1111
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2010-02-09, 20:07
Lokalizacja: Poznań

Post autor: dualowiec1111 » 2010-12-07, 20:23

bonzo pisze:
dualowiec1111 pisze:P.S. Za co jest odpowiedzialny ten element na grodzi silnika, wchodza do niego i wychodzą przewody hamulcowe z pompy hamulcowej.
raczej tylko za rozdzielenie płynu przód tył
z pompy z tego co kojarze to wychodzą przewody na każde koło osobno. Nie mogę teraz sobie przypomnieć gdzie biegły przewody dalej od tego rozdzielacza.

[ Dodano: 2010-12-15, 00:09 ]
Ok. Wymieniłem całą pompę hamulcową wraz z korektorami z rozbitka , oraz włożyłem nowe bębny hamulcowe . Jutro wybieram się na przegląd , zobaczymy co wyjdzie :D
Nissan, Opel, Vw, Bmw, Peugeot .... jeden pies, wszystko ma 4 koła i jeździ.

Awatar użytkownika
maniek_NKP
fanatyk nissana
Posty: 425
Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
Lokalizacja: DW

Post autor: maniek_NKP » 2011-01-03, 22:51

No i jak, ciekaw jestem czy cała ta operacja dała oczekiwany efekt.

dualowiec1111
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2010-02-09, 20:07
Lokalizacja: Poznań

Post autor: dualowiec1111 » 2011-01-04, 17:27

Cały czas nie mam hampli z tyłu, dzisiaj przy okazji wymiany sworzni kulnąłem tylnimi kołami i na bank puściły mi samoregulatory bo koła swobodnie kręciły się . Orientujecie się czy ten element można kupić w sklepach moto ? Na allegro nie widziałem....
Nissan, Opel, Vw, Bmw, Peugeot .... jeden pies, wszystko ma 4 koła i jeździ.

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2011-01-04, 19:38

a wyregulowałeś szczęki element nr 31
http://nissan4u.com/parts/sunny/el_n14/ ... tration_1/
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

dualowiec1111
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2010-02-09, 20:07
Lokalizacja: Poznań

Post autor: dualowiec1111 » 2011-01-06, 12:31

nr 31 to właśnie jest to pokrętło samoregulatora, u mnie jakiś partacz przy próbie regulacji uszkodził ząbki i pewnie samoregulator nie blokuje mi szczęk. właśnie szukam na necie tej części ale ciężko.
Nissan, Opel, Vw, Bmw, Peugeot .... jeden pies, wszystko ma 4 koła i jeździ.

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2011-01-06, 14:45

dualowiec1111 pisze:nr 31 to właśnie jest to pokrętło samoregulatora, u mnie jakiś partacz przy próbie regulacji uszkodził ząbki i pewnie samoregulator nie blokuje mi szczęk. właśnie szukam na necie tej części ale ciężko.
Samego samoregulatora raczej nie dostaniesz,cały komplet naprawczy raczej musisz zakupić :/.Ew. jakiś szrot z opcją demontażu samemu to jedziesz wykręcasz i tyle.

dualowiec1111
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2010-02-09, 20:07
Lokalizacja: Poznań

Post autor: dualowiec1111 » 2011-01-25, 23:48

no to kiepsko ;/ wczoraj popadał śnieg i spróbowałem sprawdzić tył i cisza .... koła toczą się ahhh. ( pedał hamulca wystarczy wcisnąć z 2 cm aby auto hamowało więc wszystko w odległościami okładzin do bębnów powinno być ok ). Brak mi pomysłów...

[ Dodano: 2011-03-23, 16:12 ]
Hample naprawione. Po wymienieniu cylinderków, szczęk, bębnów, samoregulatora, pompy hamulcowej, przewodów wyszło że szwankowała samoregulacja - nie myślałem że praktycznie szczęka musi ocierać bęben by cylinderek miał siłę wysunąć szczękę te parę dziesiętnych milimetra. Bardzo małowydajny jest układ hamowania na tylne koła ( wiadomo bez ABS ). Następne auto musi być z tarczami i ABS :P (szkoda opon).
Nissan, Opel, Vw, Bmw, Peugeot .... jeden pies, wszystko ma 4 koła i jeździ.

Awatar użytkownika
podj
fanatyk nissana
Posty: 290
Rejestracja: 2010-01-02, 22:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: podj » 2011-07-19, 20:06

Panowie i Panie padł korektor siły hamowania w n14/b13 z abs. Objawiało się to słabym hamulcem przy pierwszym naciśnięciu. Wywaliłem korektory, zastosowałem przewody z micry k11 przednie. Hamulec się poprawił jednak stało się to co podejrzewałem,że się stanie, koła z tyłu blokują się wcześniej. Przy lekkim tyle ma to kolosalne znaczenie. W sumie zacząłem już poszukiwania nastawnego korektora jednak może ktoś ma pomysł na rozwiązanie tego problemu. Może jakieś korektory z innego modelu zastosować, albo całkiem innego pojazdu ??

Awatar użytkownika
merid
fanatyk nissana
Posty: 1281
Rejestracja: 2009-12-06, 18:55
Lokalizacja: Katowice

Post autor: merid » 2011-07-19, 21:42

uzyj normalnego przewodu a nie z micry. Powiem nie mialem takiego zjawiska
blabla przyjedź na najbliższy spot comiesięczny o 19:00. Info w naszym TEMACIE
Posiadam części do N14.

Awatar użytkownika
podj
fanatyk nissana
Posty: 290
Rejestracja: 2010-01-02, 22:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: podj » 2011-07-19, 22:25

merid pisze:uzyj normalnego przewodu a nie z micry. Powiem nie mialem takiego zjawiska
Raczej nie jest ważne jaki przewód zastosowałem. Przewód z Micry ma taką samą średnicę jak z sunnny, jest po prostu krótszy i lepiej mi przypasował. Przy normalnej jeździe miejskiej nie zauważysz różnicy. Dopiero ostre hamowanie np. na piachu wyzwala ten efekt. Mniejszy zacisk wcześniej wypełnia się płynem i wcześniej hamuje. Dodam,że z przodu mam zaciski cztero-tłoczkowe z s14.

Bucyfon
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2011-10-19, 11:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bucyfon » 2011-10-19, 11:35

Witam,

Mam zmienione tarcze i klocki tylne i wciąż nie działają mi hamulce z tyłu (przód i ręczny działa pięknie). Mechanik powiedział, że to wina korektorów siły hamowania. Czy ktoś próbował to kupić? Da się dobrać jakiś zamiennik w rozsądnej cenie czy zostaje mi tylko ASO lub szrot?

Chciałbym to wymienić a nie wywalać ale jak już wymieniać to najlepiej na nowe...

[ Dodano: 2011-10-22, 10:15 ]
Bucyfon pisze:Witam,

Mam zmienione tarcze i klocki tylne i wciąż nie działają mi hamulce z tyłu (przód i ręczny działa pięknie). Mechanik powiedział, że to wina korektorów siły hamowania. Czy ktoś próbował to kupić? Da się dobrać jakiś zamiennik w rozsądnej cenie czy zostaje mi tylko ASO lub szrot?

Chciałbym to wymienić a nie wywalać ale jak już wymieniać to najlepiej na nowe...

Rozumiem, że jak jestem nowy i zaczynam na forum od zadawania pytań, to nikt mi nie odpowie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”