[N14] [CD20,CD20E] Jak spuścić wodę z filtra paliwa?
Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik
[N14] [CD20,CD20E] Jak spuścić wodę z filtra paliwa?
Pytanie jak w temacie
Ostatnio zmieniony 2010-01-02, 13:41 przez Rudy89, łącznie zmieniany 1 raz.
Pod filtrem paliwa jest kranik z wężykiem.
Odkręca się kranik i zlatuje woda. Jak zaczynamy czuć że leci ropa zakręcamy i po zabawie. Można parę razy wcisnąć pompkę zamocowaną na górze filtra paliwa żeby upewnić się czy nie zapowietrzył się filtr.
Częstotliwość zabiegu jest uzależniona od pojawienia się kontrolki "woda w filtrze paliwa".
Jeżeli chodzi o okresy w/g przebiegu nie ma reguły i jest zależne od jakości tankowanego paliwa.
Ostatni raz taką "operację" przeprowadzałem w swojej Y10 po ok. 60kkm.
W primie od ponad 50kkm nie musiałem tego robić.
Odkręca się kranik i zlatuje woda. Jak zaczynamy czuć że leci ropa zakręcamy i po zabawie. Można parę razy wcisnąć pompkę zamocowaną na górze filtra paliwa żeby upewnić się czy nie zapowietrzył się filtr.
Częstotliwość zabiegu jest uzależniona od pojawienia się kontrolki "woda w filtrze paliwa".
Jeżeli chodzi o okresy w/g przebiegu nie ma reguły i jest zależne od jakości tankowanego paliwa.
Ostatni raz taką "operację" przeprowadzałem w swojej Y10 po ok. 60kkm.
W primie od ponad 50kkm nie musiałem tego robić.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
A co sie dzieje jesli po odkreceniu kranika nic nie leci, nawet po podpompowaniu pompka na gorze? Jak odpale silnik kontrolka sie swieci i gasnie razem z lampka ladowania akumulatora i pozniej sie juz nie zaswieca. to normalne? dzis probowalem spuscic ta wode (na zgaszonym silniku) a jedyne co sie stalo to to ze poniej nie chcial odpalic od reki i musialem go troszke pokrecic by zaskoczyl ale pozniej juz bylo ok.
pozdrawiam
pozdrawiam
Domyślam się że odkręciłeś kranik do końca. Możliwe że zebrało się parafiny i mogło przytkać odpływ z filtra.
Z tego co pamiętam w Sunnym pojawiała mi się przed każdym uruchomieniem silnika.Zaag pisze:Jak odpale silnik kontrolka sie swieci i gasnie razem z lampka ladowania akumulatora i pozniej sie juz nie zaswieca. to normalne?
Po tej operacji czyli po zakręceniu kranika zapewne nie pod pompowałeś ręczną pompką na górze filtra do momentu aż będzie "twarda".Zaag pisze:dzis probowalem spuscic ta wode (na zgaszonym silniku) a jedyne co sie stalo to to ze poniej nie chcial odpalic od reki i musialem go troszke pokrecic by zaskoczyl ale pozniej juz bylo ok.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester