Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N14] Szarpanie na zimnym silniku.

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Steinway

[N14] Szarpanie na zimnym silniku.

Post autor: Steinway » 2010-12-16, 20:16

Witam, mam problem ze swoim 2.0d otóż gdy na dworze jest około -10 stopni, autko pali normalnie, ale po odpaleniu szarpie silnikiem około minuty, może trochę mniej. Miał ktoś u siebie coś takiego? może to świeca żarowa, sam niewiem, pomoże ktoś?

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2010-12-16, 20:20

To normalne przeciez. Silnik jest zimny i nie ma jeszcze takiego dobrego spalania. Jak sie rozgrzeje to juz normalnie pozniej chodzi. Ja mam to samo, nie masz sie czym przejmowac, bo to tak musi byc. Tylko mam nadzieje ze pamietasz zeby zostawic go na chwile aby sie zagrzal i normalnie chodzil a nie ze od razu ruszasz i jedziesz. Bo to niezbyt dobre dla silnika.
Obrazek

Steinway

Post autor: Steinway » 2010-12-16, 20:25

homik123456 pisze:Tylko mam nadzieje ze pamietasz zeby zostawic go na chwile aby sie zagrzal i normalnie chodzil a nie ze od razu ruszasz i jedziesz. Bo to niezbyt dobre dla silnika.
nie no oczywiście żeczekam, ale wcześniej gdy odpalałem go to tego nie było... może żeczywiście nie ma się czym martwić.

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2010-12-16, 20:28

Jak jest cieplej albo jak wiecej jezdzisz to tak nie masz bo silnik nie jest tak wychlodzony.
Ja po nocy tak ze poszarpie troche bo najdluzej wtedy stoi.
Obrazek

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2010-12-17, 00:00

Miałem u siebie to samo, w starszych dieselach już tak jest, aczkolwiek może to być wina starych/spalonych świec żarowych lub wtryskiwaczy.

Steinway

Post autor: Steinway » 2010-12-27, 18:09

panowie sprawa się wyjaśniła. Otóż problemy z szarpiącym silnikiem zakończyły się kiedy przestałem lać OO. Ostatnio dwa razy zalałem ropką, dolałem jeszcze dodatku Kleen-flo i chodzi jak zegarek rano podczas mrozów. także to najprawdopodobniej była wina opału...

Awatar użytkownika
komorokoro
fanatyk nissana
Posty: 986
Rejestracja: 2009-12-18, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: komorokoro » 2010-12-27, 18:35

Steinway pisze:to najprawdopodobniej była wina opału...
no rewelacja
pewnie jakbys oddał do majstra i ten by nie zakumał to byłby słaby majster

teraz czekac jak zamiast LPG będa tankować gaz do zapalniczek

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2010-12-27, 18:38

No to dałeś ognia trzeba było od razu napisać że jeździsz na nielegalu :(
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Steinway

Post autor: Steinway » 2010-12-27, 18:38

komorokoro pisze:
Steinway pisze:to najprawdopodobniej była wina opału...
no rewelacja
pewnie jakbys oddał do majstra i ten by nie zakumał to byłby słaby majster

teraz czekac jak zamiast LPG będa tankować gaz do zapalniczek
no właśnie rozmawiałem z mechanikiem i to on powiedział żebym zalał ropą i problemy się skończą. Tak też się stało. ;)

[ Dodano: 2010-12-27, 18:39 ]
Michalllo pisze:No to dałeś ognia trzeba było od razu napisać że jeździsz na nielegalu :(
już nie jeżdżę kolego tylko ON

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2010-12-27, 20:42

tak to jest pisze ze ma problem ale nie napisze wszystkiego.
Brak slow zeby jezdzic na opale. Ja nigdy bym tego nie zalal bo szkoda mi autka.
Obrazek

Steinway

Post autor: Steinway » 2010-12-28, 14:33

homik123456 pisze:tak to jest pisze ze ma problem ale nie napisze wszystkiego.
Brak slow zeby jezdzic na opale. Ja nigdy bym tego nie zalal bo szkoda mi autka.

kolego, miałem Golfa mk3 1.9D i przez pół roku jeździłem na OO i nic się nie działo, ba, silnik lepiej się zbierał. Sunny widać opału nie toleruje. Więc więcej go nim nie zaleje. A poza tym krokodylki od pierwszego stycznia mogą kontrolować osobówki :-> także niepotrzebne ryzyko.

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2010-12-28, 19:11

Proszę o zakończenie rozmowy na temat oleju opałowego inaczej ten wątek będzie zamknięty.

Steinway

Post autor: Steinway » 2010-12-28, 20:04

ok

el ronin00
nowy na forum
Posty: 18
Rejestracja: 2010-01-04, 09:46
Lokalizacja: Stary Sącz

Post autor: el ronin00 » 2010-12-29, 20:36

Podłącze sie pod temat.... Mam problem z odpalaniem na zimnym silniku.Żebym mógł odpalić muszę chwile kręcić rozrusznik,i wcisnąć gaz.Co mogło nawalić że muszę wcisnąć gaz by odpalić silnik?? Dla mnie to jest jakas nowość ,ponieważ do niedawna mój n14 1,4 16v palił dosłownie na dotyk.Podejrzewam,że ma to coś wspólnego z ostatnimi mrozami.Myślałem ,by zmienić filtr paliwa(ma ok.roku),chociaż pomykam na LPG i niewiele na PB jeżdżę ,myślicie że ma on cos wspólnego z tymi niedomaganiami silnika?HELP,hilfe :-P

Steinway

Post autor: Steinway » 2010-12-30, 11:52

a jak kolego odpalasz? na lpg czy pb?

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2010-12-30, 14:05

el ronin00 tak to jest jak się mało na PB jeździ, woda/wilgoć się zebrała w układzie paliwowym i do tego pewnie się zasyfiło. Wymiana filtra paliwa, zalać jakiegoś dobrego paliwa typu shell vpower, czy bp super extra ultimate, czy inne gówno, pyknąć trasę (oczywiście nie w stylu starego dziada tylko żwawo) tak z 100km tyko na PB i powinno pomóc.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

el ronin00
nowy na forum
Posty: 18
Rejestracja: 2010-01-04, 09:46
Lokalizacja: Stary Sącz

Post autor: el ronin00 » 2011-01-10, 22:33

Chyba niedokładnie wyjasniłem sytuacje ,silnik jeżdzi na PB bez zarzutu tak jak i na gazie (LPG II gen) ,jest tylko mały problem z odpalaniem(jak wspomniałem do niedawna odpalał na dotyk- bez naciskania pedału gazu),teraz musze wcianąc p.gazu .Co ciekawe jak silnik jest ciepły - problemu nie ma.Znalazłem w manualu,ze może to być skutkiem brudnego silniczka krokowego przy przepustnicy ,zdemontowałem go i wyczyściłem,ale nie ma poprawy(może troszkę silnik fajniej pracuje).Filtra paliwa jednak nie zmieniłem .Może jest jakies ustrojstwo które odpowiada za start silnika (nie mówie o rozruszniku ;-) )CHOPY POMÓŻCIE

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”