Strona 1 z 7

[Note] I stała się światłość. Ewangelia Jana 3:16.

: 2009-12-31, 17:17
autor: Dar1962
temat gdzieś i kiedyś na starym forum był już wałkowany, ale sądzę,że warto do niego wrócić - nie tylko w związku z panującymi w tej porze roku egipskimi ciemnościami już od 15.00 ale także w świetle nowych przepisów pozwalających montować chociażby światła do jazdy dziennej bez używania przy tym tylnych pozycyjnych. Innymi słowy - proponuje wrzucać tu porady, pomysły i dzielić się praktycznymi doświadczeniami dotyczącymi jak najwydajniejszego oświetlenia naszego autka (rodzaje żarówek H4, słynne żarówki +90% siły światła,obiektywne i subiektywne odczucia wynikające z ich zastosowania, koszty zakupu, montażu, itp - pamiętam, że ktoś z naszych kolegów ze starego forum testował nawet wkłady ksenonowe :-P innymi słowy wszystko, co ma związek z oświetleniem i jego obsługą )

: 2009-12-31, 17:49
autor: JACKO29
Nooooo,Dar ksenonki to ja testowałem :D
A co do tych +80% to całkiem jasno świecą,a czy rzeczywiście tak mocno to przydałby się jakiś test miarodajny.

: 2010-01-01, 14:11
autor: Dar1962
więc gwoli lepszego oświetlenia i rozruszania tematu :-P zapodam, co następuje:
autko, jak wszystkim jego użytkownikom wiadomo, ma może niezbyt piękne lecz za to wyjątkowo duże i stosunkowo wysoko umieszczone reflektory przednie i standardowo wyposażone jest w dość już leciwe o skromnych możliwościach w porównaniu z nowszymi konstrukcjami H4.Jedyny pozytyw z tego wypływa na pewno - zwykłe żarówki są tanie. Św.długie i mijania w reflektorach Notka i tak sprawują się o niebo lepiej niż w wielu innych autach - być może właśnie ze względu na kształt,rozmiar i wysokie zawieszenie w stosunku do poziomu nawierzchni. Ale wiadomo, że jak jest dobrze, to chciałoby się lepiej :mrgreen:
auto odebrałem z zamontowanymi w reflektorach żarówkami Osram (chyba made in Japan?)H4 12V 60W55 czyli standard. Po paru miesiącach skuszony reklamami nabyłem zestaw PHILIPS NightGuide 3in1 H4 12V/55-60W za skromne ok 70 zet. Nie będę ich szczegółowo opisywał - wrzucam link allegro, gdzie wychwalają je na całą stronę
http://www.allegro.pl/item838904854_phi ... 5_60w.html
moje osobiste odczucia: żarówki świeciły zauważalnie mocniej ale nie aż tak jak to reklamowano, światło było bielsze i nieco bardziej intensywne, nie zauważyłem jednak żadnego bajeru w postaci opisanych w reklamie 3 stref oświetlenia, kosztowały 3-4 razy drożej niż zwykłe narvy czy tungsramy, po 2 miesiącach spaliła się pierwsza z nich :-/ . Ponieważ jestem uparty - kupiłem ponownie identyczny zestaw (pojedynczo niestety się nie da). Po kolejnych 2-3 miesiącach spaliła się druga, co przelało czarę goryczy i wywaliłem je na śmietnik zastępując oryginalnymi. Ergo? - odradzam potencjalnym kandydatom zakup tego produktu - zasadniczo ze względów ekonomicznych. Aby zaś nie przeginać z długością postu przy kolejnej okazji opisze przygodę z kolejnym przetestowanym przeze mnie cudownym produktem :-o

: 2010-01-01, 14:21
autor: GRZECHu
Może nie w note ale mam podobne doświadczenie z philipsami :( fajnie świeciły ale żywot krótki, pewnie nasze drogi się do tego przyczyniają bo zdrowo nimi ciągle telepie, dużo dłużej mi wytrzymały (ponad rok) osramy night breakery +90%, świeciły podobnie jak philipsy a cena lepsza. Teraz wrzuciłem zwykłe bo musiałem na stacji zmienić zarówy na szybko i da się poznać, że jest słabiej.

: 2010-01-01, 14:35
autor: Dar1962
tak się zabawnie składa, że OSRAM NIGHT BREAKER - H4 były kolejnym testowanym przeze mnie cudem oświetlenia.
dla dociekliwych opis:
http://www.allegro.pl/item871734995_osr ... sztuk.html
Zalety: cena o 1/3 niższa niż Philips (zapłaciłem ok. 45 zł) silniejsze i bielsze światło na drodze - szczególnie jeśli chodzi o światła drogowe (pomimo 100% prawidłowego ustawienia reflektorów wielu jadących z przeciwka kierowców "poganiało" mnie do szybszej zmiany świateł albo wręcz moje mijania traktowało jako drogowe) Wada jedna ale zasadnicza: słaba trwałość - pierwsza żarówka oddała ducha gdzieś po półrocznej eksploatacji - tak jak poprzednio - ponownie zakupiłem nowy komplet i uzupełniłem zużytą z podobnie marnym efektem - kolejne 2-3 miesiące i padła następna. Wniosek? - aby świecić mocniej tego typu żarówkami trzeba ok 2 razy do roku kupować nowy komplet a najlepiej mieć jeden w zapasie, bo nie znamy dnia ani godziny :evil: W efekcie ponownie potulnie wróciłem do zwykłych żarówek (tym razem marki Narva) które świecą od pół roku nie buntując się wcale :)

: 2010-01-01, 15:12
autor: JACKO29
No nie wiem Dar,ale ja Philipsy wymieniłem po ponad rok od założenia,tyle mi wytrzymały,wiec chyba tutaj nie ma reguły że mocniejsze krócej swieci.Moze miałeś taki traf?

: 2010-01-01, 17:43
autor: marceli
A ja używam takich : http://moto.allegro.pl/item842691284_za ... ystok.html

Kiedyś był test żarówek w Auto Swiecie i te wypadły bdobrze.Chcąc sprawzdzić kupiłem.

Są ok.Ładnie świecą i są trwałe.

Wszystkie Nightgiudy i Breakery sobie odpuścilem po przeczytaniu artykułu w ww gazetce.

: 2010-01-01, 19:23
autor: El_Diablo
No to teraz moje spostrzeżenia :->

Na wcześniejszym autku testowałem żarówki ala Ksenon efekt wyraźny w porównaniu z normalnymi - bielsze światło, minimalnie dalej świeciły przy wyregulowaniu na stacji kontroli. Efekt widoczny natomiast trwałość kiepska około 5 tys.km i padła żarówka, wymieniłem obie na nowy komplet i sytuacja prawie identyczna żarówka pada po około 7tys. km.

W Notku oryginalna żarówka wytrzymała 13tys. km zamieniłem na normalną, zwyczajną żarówkę PHILIPSA pada po 10 tys. km.
Pojechałem zakupić do swojej hurtowni i nie mieli zwykłych, kupiłem kolejne PHILIPSA takie jak mój przedmówca, +30%

Pozwolę sobie ten sam link skopiować:
http://moto.allegro.pl/item842691284_za ... ystok.html

Efekt zauważalny minimalnie jaśniej świecą i minimalnie dalej niż zwykłe.
na razie nie narzekam przejechałem na nich około 11 tys. i się trzymają - zobaczymy niedługo jak minę 13 tys. km ;) ;) ;) jak wytrzymają więcej to dobrze, a jak nie to zmienimy na inne :->

: 2010-01-01, 19:32
autor: JACKO29
Na Philipsach XTreme przwalczyłem 15 tysiaków ,światełko piękne zwłaszcza w nocy,to chyba wynik niezły?

: 2010-01-02, 01:29
autor: El_Diablo
No całkiem niezły - wyższa cena żarówek czyli lepsza jakość :-> :->

Oby tak było. Podług moich znajomych i mnie to na razie najwyższy wynik.

: 2010-01-02, 10:29
autor: Dar1962
PHILIPS H4 PREMIUM 9,50 x2 + koszt przesyłki najtańszej czyli ekonomicznej 5= 24 zet jeśli dobrze policzyłem - to i tak tanio jak barszcz w porównaniu z tymi Night Guide i niewiele drożej niż normalne standardowe żarówki H4 kosztujące mniej więcej od 16 do 25 zł w zależności od producenta. Jeśli są przy tym w miarę trwałe (te +30% pozwala mieć nadzieję, że włókno wolframu nie jest ekstremalnie cienkie i delikatne) to może być dobry kompromis między efektywnością a ceną. A może ktoś ma praktyczną wiedzę na temat tego produktu?:
http://www.allegro.pl/item848912629_zar ... kazja.html

wyczytałem w jednym z testów wiele pozytywów na ich temat

: 2010-01-02, 11:22
autor: notek-a
Nic może nie doradzę, ale się pochwalę. Na żarówkach oryginalnych (nawet nie pamiętam jakie to były) przejechałam odpowiednio 14 i 17 tys. km. Obie wymieniłem później na PHILIPSY kupione na stacji benzynowej. Na pierwszej, kupionej na Statoil zrobiłem 15 tys. km, a na drugiej - kupionej na BP za 14,49zł - 20 tys. km!!! Następne zmiany też były na takie same z BP i jedna przejechała jak na razie 11 tys. km. Nie pamiętam, czy były to zwykłe H4, czy jakieś ulepszone (mogę podjechać na stację i przy okazji kupić, to wtedy dokładnie napiszę), ale raczej zostanę przy nich, bo jak widać nie ma co przepłacać. A w samochodzie wożę tak w razie czego cały zestaw żarówek Boscha kupiony jeszcze na początku w ASO. Nie otwieram - bo trzymam na wypadek, jakbym nie miał w pobliżu możliwości kupna.
I tak dobrze, ze żarówki możemy wymieniać sami - mój brat służbowa Kią Cee'd musi jeździć do serwisu.
Acha, oprócz tego, wymieniałem tylko jedną żaróweczkę pozycyjną z przodu po 29 tys. km.

: 2010-01-02, 11:28
autor: Dar1962
cena o której wspomniałeś - 14,49 świadczy,że to standard - te wzmocnione zaczynają się mniej więcej od 25 w górę oczywiście za 1 szt przy czym Philips niezależnie od tego czy zwykły czy też standardowy jest zauważalnie droższy od Boscha nie wspominając już o Narvie czy Tungsramie. Najtańszy zestaw jaki kupiłem to były Narvy na 16 zet (2 szt) i co ciekawe świeciły zupełnie przyzwoicie

: 2010-01-02, 12:01
autor: JACKO29
To jest chyba norma że płaci sie w wiekszości za markę,a czasami wcale to nie idzie w parze z jakością.

: 2010-01-02, 12:21
autor: Dar1962
zastanawiam się - oczywiście czysto teoretycznie :P nad jednym - przyznam - nielegalnym rozwiązaniem. A co by było gdyby do reflektorów wrzucić żarówki H4 100/90W? - standardowe a więc trwałe i co ważne tanie, żadne pseudoksenony, oczywiście wiem, że żarówka mocniejsza niż 55/60W nie ma europejskiej homologacji do użytku w światłach mijania/drogowych ale w normalnej sprzedaży są H4 uznanych producentów (żadne chińskie wynalazki) o mocach nawet do 140 wat. Note ma duże gabarytowo, dobrze wentylowane bańki reflektorów.90 lub 100 watowe żarówki nie powinny go chyba przegrzać. Jeśli by je starannie ustawić? :-P . W jednym z wydań grudniowych Auto świata lub Motoru był test oświetlenia H4,porównywano żarówki H4 różnych producentów - normalne, wzmocnione typu +50 czy + 80%, chinki z marketu i właśnie takie 100watowe. Te ostatnie okazały się doskonałe w sensie siły strumienia światła, przekraczały normy w kilku punktach odpowiadających wysokości oczu kierowcy jadącego z przeciwka.Gdyby je nieco podregulować poprzez minimalne obniżenie albo wykorzystać regulator wysokości w kabinie... :-P

: 2010-01-02, 13:02
autor: Pronto
Mam do Was wszystkich rade, aby nasze żaróweczki służyły nam jak najdłużej. Zapalajmy nasze autka przy wyłączonych światłach, a gwarantuję że bedą nam świeciły o wiele dłużej.

: 2010-01-02, 14:51
autor: JACKO29
Powiem Ci że akurat to stwierdzenie chyba mija się z celem,cały czas jeżdżę i odpalam na zaświeconych i tyle wytrzymały ?Ten spadek mocy ma być tak zabójczy dla żarówek?

Dar,a co z wytrzymałością instalacji,co bedzie jak zaczną się palić kostki przewody?
w Nissanach to dość czułe miejsce.
Poza tym można wrzucić ksenony o ciepłocie 4500 i światło będziesz miał białe,kostki i instalacja nie cierpi.

: 2010-01-02, 20:29
autor: notek-a
Ja też odpalam na zapalonych światłach i jak pisałem, zwykłe PHILIPSY wytrzymały nawet 20 tys. km.
Dar, ja też bym nie ryzykował tych mocniejszych.

: 2010-01-02, 21:13
autor: Dar1962
a czy ktoś wie jak jest z instalacją elektryczną Note? Mam na myśli czy jest to "normalna" tradycyjna instalacja elektryczna z pełnym okablowaniem czy też taki multipleksowy wynalazek z szyną informatyczną CAN jak np w nowych Citroenach? Tam nawet radia niefabrycznego podobno nie da się zainstalować bo pojawiają się problemy, nie mówiąc już o niefabrycznym alarmie czy innych własnych modyfikacjach

[ Dodano: 2010-01-02, 21:17 ]
a z tym uruchamianiem auta z zapalonymi lub zgaszonymi światłami jest coś na rzeczy :mrgreen: Powiem tak - warto czasami przed odpaleniem wyłączyć nadmiar odbiorników szczególnie teraz zimą kiedy akumulator ma co robić ale z tymi żarówkami bym nie demonizował. W starszych autach mających problemy z instalacją elektryczną faktycznie czasem dochodzi przy uruchamianiu auta najpierw do dużego spadku napięcia a w chwile potem do jego dużego skoku a takich żadna żarówka nie lubi. Przy sprawnym akumulatorze, alternatorze i regulatorze napięcia ryzyko jest minimalne

: 2010-01-02, 21:37
autor: JACKO29
Nie słyszałem żeby w Note była szyna CAN,trudno jednoznacznie stwierdzić.A wracając do zarówek to 100w daja o wiele więcej ciepła niż 55W,a nasze refleksy nie są szklane tylko z tworzywa,długo by nie wytrzymały.

: 2010-01-03, 13:00
autor: Dar1962
inny temat: nawet standardowe zwykłe H4 w Note świecą jasno prawie biało, znacznie marniej wyglądają przednie światła pozycyjne które są wręcz żółte. Czy ktoś testował taki w miarę nowy wynalazek na rynku jakim są żarówki diodowe?
http://www.moto.allegro.pl/item86128057 ... ojowe.html
Zużywają znacznie mniej prądu i można wybrać interesujący nas kolor (oczywiście jeden z odcieni bieli), nie jestem zwolennikiem wiejskiego tuningu ale moim zdaniem dałoby się dopasować oba te zestawy świateł kolorystycznie. Nie wiem jak wpłynęło by to na elektrykę - czy żarówka pobierająca kilka razy mniej prądu nie byłaby sygnalizowana przez systemy diagnostyczne auta jako spalona?

: 2010-01-03, 14:24
autor: Truszczu
Diodowe postojówki używam u siebie od wielu lat, ale jak diody to tylko i wyłączanie SMD, żadnych innych ! Niestety są drogie, ale coś za coś.
Co do żarówek diodowych w kierunkowskazach i światłach mijania nie polecam. Po 1 nie rozpuszczą śniegu, bo nie wydzielają ciepła. A z kierunkowskazami był jakiś myk, coś chyba z miganiem się tam działo.

: 2010-01-05, 10:22
autor: Dar1962
skoro żarówki (nie powinno ich się chyba nazywać żarówki?)diodowe tak marnie sprawują się w kierunkowskazach to czemu coraz bardziej masowo się je stosuje??? Moim zdaniem maja o wiele więcej zalet niż wad - mają szybszy czas reakcji - szybciej niż klasyczne żarówki się zapalają - to widać gołym okiem, zużywają ułamek tego prądu co normalne, wreszcie można budować lampy o praktycznie dowolnym kształcie

: 2010-01-05, 10:42
autor: Truszczu
Znaczy nie chodzi mi o nowoczesne lampy produkowane od razu pod diody. Chodziło mi o zamiennik żarówki 21W, który wkłada się do starszych aut. Muszę na forum seata poszukać bo ja kiedyś chciałem przerobić światła na diodowe i mi odradzali, bo coś tam się działo - jakaś dziura w pamięci aktualnie :)

: 2010-01-05, 17:12
autor: Dar1962
ja na dzień dzisiejszy myślę o wymianie przednich pozycyjnych żółtych pścidełek na diodowe pasujące kolorem do świateł reflektorów (najlepiej kolor zimny biały lub lekko niebieskawy)

: 2010-01-05, 17:37
autor: JACKO29
Takie o zimnym białym swietle masz razem z Philips XTream,dają lekko błekitny blask

: 2010-01-07, 08:08
autor: Dar1962
JACKO29 pisze:masz razem z Philips XTream
co to znaczy razem? dołączają je do H-4? nie widziałem nigdzie takich zestawów

: 2010-01-07, 08:55
autor: JACKO29
Sam taki zakupiłem! a co do świateł to mam porównanie,spalił mi sie teraz Philips,założyłem Tungsrama i wygląda to tak jka żółć do bieli na korzyść Philipsa
Przepraszam Dar,pomyliły mi się nazwy:oto link
http://www.allegro.pl/item875356724_phi ... ffect.html

: 2010-01-07, 19:41
autor: Dar1962
no i zrobiłem dziś ten niezgodny z przepisami eksperyment - wyjąłem standardowe H4 i zastąpiłem je 100/90W H4 (Narva). Tak na oko - świecą znacznie silniej ale strumień światła układa się identycznie (testowałem na drzwiach garażu) kolor jest minimalnie tylko bardziej biały, jest zima, więc jest zimno i nie mogę za bardzo ocenić czy nadmiernie ogrzewają wnętrze reflektora - świeciły na postoju kilkanaście minut i organoleptycznie (dotykając ręką poliwęglanu :lol: ) nie stwierdziłem aby się grzał. Nic też nie skopciło się w instalacji elektrycznej.Przy okazji po zmroku wykonam test drogowy (zasięg mijania, drogowych i reakcje kierowców z przeciwka - ewentualnie podreguluje je regulatorem o 1-2 pozycje w dół

: 2010-01-07, 19:58
autor: JACKO29
Mnie krytykowałes za ksenony :D
O mało byś się nie chciał bic!!! :D