Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Note] Jakie felgi do note

Moderator: Zielkq

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

[Note] Jakie felgi do note

Post autor: dylson » 2009-12-02, 20:13

15 5,5J 4x100 ET45 otwor centrujacy 60.1

więcej informacji na temat felg i opon
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez dylson, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
JACKO29
fanatyk nissana
Posty: 759
Rejestracja: 2009-12-09, 11:38
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: JACKO29 » 2009-12-10, 19:44

niestety,Note jako hybryda,posiada śruby w kołach zamiast nakrętek jak inne nissany.Oczywiście inne śruby do stalówek ,a inne do alusów.
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075

Awatar użytkownika
Dar1962
doświadczony forumowicz
Posty: 264
Rejestracja: 2009-12-09, 18:25
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: Dar1962 » 2010-01-16, 11:13

ATT 15 cali, w miarę tania i bardzo solidna (podwójna "szprycha"), używam od 3 lat i nie mam z nimi najmniejszych problemów
Ostatnio zmieniony 2010-02-28, 10:25 przez Dar1962, łącznie zmieniany 1 raz.

Agamek12
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2010-01-01, 23:46
Lokalizacja: Radzymin

Re: Jakie felgi do note

Post autor: Agamek12 » 2010-02-13, 21:07

dylson pisze:15 5,5J 4x100 ET45 otwor centrujacy 60.1
Czy te same parametry mam podawać kupując felgi aluminiowe?

Awatar użytkownika
Dar1962
doświadczony forumowicz
Posty: 264
Rejestracja: 2009-12-09, 18:25
Lokalizacja: Włodawa

Re: Jakie felgi do note

Post autor: Dar1962 » 2010-02-27, 13:20

Agamek12 pisze:
dylson pisze:15 5,5J 4x100 ET45 otwor centrujacy 60.1
Czy te same parametry mam podawać kupując felgi aluminiowe?
najlepiej, choć w note mieszczą się bez problemu także 16-tki

Awatar użytkownika
JACKO29
fanatyk nissana
Posty: 759
Rejestracja: 2009-12-09, 11:38
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: JACKO29 » 2010-02-27, 17:57

Dar skoro podajesz wielkość felg,to podaj również rozmiar gumek do nich.Owszem można sie też pokusić o założenie 17 ale jaki sens i komfort jazdy na tak niskim profilu.Przy 16 profil powinien być 55,a to już znaczne obniżenie opony co przy naszych dziurawych drogach nie jest zbyt dogodne
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075

Awatar użytkownika
Dar1962
doświadczony forumowicz
Posty: 264
Rejestracja: 2009-12-09, 18:25
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: Dar1962 » 2010-02-28, 10:23

JACKO29 pisze:Przy 16 profil powinien być 55
nie wspomniałem o tym bo biorąc pod uwagę stosowany standard:
185x65x15
195x55x16
205x45x17
itd...
wydawało mi się to logiczne :-P

Roxx
nowy na forum
Posty: 32
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Roxx » 2010-02-28, 10:49

Mam zamontowane fabryczne alufelgi 16" z oponami 185/55 R16. Samochód prowadzi się naprawdę świetnie nie ma również problemów z komfortem jazdy. Naprawdę na zimowych 185/65 R15 nie czuć znacznej poprawy komfortu, za to różnica w powadzeniu w zakrętach to przepaść.

Awatar użytkownika
Dar1962
doświadczony forumowicz
Posty: 264
Rejestracja: 2009-12-09, 18:25
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: Dar1962 » 2010-02-28, 12:17

bark opony o wysokości 55% szerokości bieżnika w naszych warunkach drogowych (niewymiarowe krawężniki, wszechobecne dziury) wydaje się granicą zdrowego rozsądku :P

Awatar użytkownika
JACKO29
fanatyk nissana
Posty: 759
Rejestracja: 2009-12-09, 11:38
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: JACKO29 » 2010-02-28, 12:22

No nie wiem,ale to juz kwestia osobistego widzimisię,jeździłem na 55 i co jakis czas miałem fele do prostowania,a patrząc na wspaniały stan obecnych dróg,ten niższy profil nie napawa mnie optymizmem.
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075

Roxx
nowy na forum
Posty: 32
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Roxx » 2010-02-28, 12:44

Tak jak napisałem, używam takich opon przejechałem prawie 60tyś. (głównie polskie drogi). pewnie około 40 tyś przypada na lato (wakacyjne wojaże) i jakoś felgi nie mają uszkodzeń (nie wspominam o kilku drobnych obtarciach rantów. Przyznam że nie raz walnąłem zwłaszcza na wiosnę w jeszcze nie połatane dziury, i to nieraz solidnie ale uszkodzeń nie ma.

Tak więc powtórzę, polecam wszystkim. Samochód prowadzi się o niebo lepiej.

Awatar użytkownika
notek-a
stały bywalec
Posty: 125
Rejestracja: 2009-12-09, 23:42
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: notek-a » 2010-02-28, 19:15

Roxx pisze:Tak jak napisałem, używam takich opon przejechałem prawie 60tyś. (głównie polskie drogi). pewnie około 40 tyś przypada na lato (wakacyjne wojaże) i jakoś felgi nie mają uszkodzeń (nie wspominam o kilku drobnych obtarciach rantów. Przyznam że nie raz walnąłem zwłaszcza na wiosnę w jeszcze nie połatane dziury, i to nieraz solidnie ale uszkodzeń nie ma.

Tak więc powtórzę, polecam wszystkim. Samochód prowadzi się o niebo lepiej.
Właśnie tych drobnych otarć rantów u mnie nie ma - jeżdżę na alu 15".
Co wpływa na to lepsze prowadzenie - skoro i szerokość opony i średnica całego koła są identyczne jak przy rozmiarze 185/65R15?
Lepszy to może jest tylko efekt wizualny.

Roxx
nowy na forum
Posty: 32
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Roxx » 2010-03-01, 08:03

Właśnie tych drobnych otarć rantów u mnie nie ma - jeżdżę na alu 15".
No to akurat tylko przypadek, zapewniam cię że jak zawadzisz o krawężnik to różnica między 185/65 R15 a 185/55 R16 jest prawie żadna. 18 mm to naprawdę tyle co nic przy zetknięciu z krawężnikiem. Jak będziesz kończył swoje oponki to różnica będzie już tylko 1cm. Naprawdę sądzisz że uratuje to felgę przed krawężnikiem?

Wysokość barku opony ma wpływ na sztywność poprzeczną w zakrętach. Zapewniam Cię że efekt w jeździe w zakrętach jest wyczuwalny i to znacznie.

Ale oczywiście nie mam zamiaru Cię do tego przekonywać na siłę, tego po prostu trzeba doświadczyć na własnej skórze.

A tak w ogóle to kumpel właśnie wczoraj załatwił felgę i oponę na krawężniku (Pani z naprzeciwka omijała dziurę nie zwróciła tylko uwagi że na przeciwległym pasie jest samochód), a była to wysoka opona 195/65 R15 (przeszło 5 cm wyżej niż u ciebie) i nic nie pomogło.

Awatar użytkownika
notek-a
stały bywalec
Posty: 125
Rejestracja: 2009-12-09, 23:42
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: notek-a » 2010-03-02, 10:17

Roxx pisze: Wysokość barku opony ma wpływ na sztywność poprzeczną w zakrętach. Zapewniam Cię że efekt w jeździe w zakrętach jest wyczuwalny i to znacznie.

Ale oczywiście nie mam zamiaru Cię do tego przekonywać na siłę, tego po prostu trzeba doświadczyć na własnej skórze.
Może i masz rację. Ja sam tego nie doświadczyłem. Ale chyba zgodzisz się tez z tym, ze niższy profil opony może mieć mniej korzystny wpływ na zawieszenie.

Roxx
nowy na forum
Posty: 32
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Roxx » 2010-03-02, 10:51

Wiesz, jak zwykle zależy co rozumiesz pod terminem niższy. Niższy od czego? Od fabrycznego? Czy generalnie im wyższy profil tym lepiej? Czy opona z legendarnego fiata 125 165/80x13 będze najlepsza?

Sądzę że na pewno najwłaściwsze są parametry ustalone przez producenta, w końcu dla nich liczono zawieszenie. Czyli dobór sprężyn i amortyzatorów powinien jak najbardziej odpowiadać profilowi opony. Przy wersji silnikowej 1.4 standard to 175/65R15. Przy silniku 1.6 to zarówno 185/65 R15 (opona montowana fabrycznie w Visia i Acenta) jak i 185/55 R16 (montowana fabrycznie w Tekna) powinny prawidłowo współpracować z charakterystyką zawieszenia.

No i nie należy zapominać że ciśnienie w oponach również ma znaczny wpływ na zawieszenie, a o ile pamiętam to nissan zaleca inne dla 185/65 R15 niż dla 185/55 R16.

Awatar użytkownika
notek-a
stały bywalec
Posty: 125
Rejestracja: 2009-12-09, 23:42
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: notek-a » 2010-03-02, 21:28

Ok. Masz rację, przy tych dwóch wymiarach - w sumie fabrycznych, wszystko powinno być w porządku, bo i różnica jest nie duża. I jak już pisałem, wrażenie estetyczne przy 16" pewnie jest lepsze.

Awatar użytkownika
JACKO29
fanatyk nissana
Posty: 759
Rejestracja: 2009-12-09, 11:38
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: JACKO29 » 2010-03-03, 08:44

Jeżeli przejdę na 16' to tylko jak bedę zmieniał letnie na nowe,a to nie wcześniej jak za dwa lata :D

[ Dodano: 2010-03-03, 08:46 ]
Jeżeli przejdę na 16' to tylko jak bedę zmieniał letnie na nowe,a to nie wcześniej jak za dwa lata :D
http://www.google.pl/url?sa=t&source=we ... GjTcCcN51Q
A tu jest fajny konfigurator felg,wystarczy wpisać markę i mamy Note na podglądzie.
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075

Awatar użytkownika
notek-a
stały bywalec
Posty: 125
Rejestracja: 2009-12-09, 23:42
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: notek-a » 2010-03-03, 10:24


Awatar użytkownika
JACKO29
fanatyk nissana
Posty: 759
Rejestracja: 2009-12-09, 11:38
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: JACKO29 » 2010-03-03, 12:03

No to dodaliśmy coś pożytecznego :D
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075

Awatar użytkownika
kules
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2010-02-04, 21:18
Lokalizacja: StGd

Post autor: kules » 2010-03-03, 14:49

Z tymi aluskami 16'' to by było całkiem zgrabnie i sam się nad tym zastanawiałem, a właściwie to zastanawiam, ale barierą główną w podjęciu decyzji z przejścia z 15'' na 16'' jest cena opon.
Nie wiem czy zauważyliście, że to jest znaczna różnica (np. 4 yokohamy cdrive 185/65/15 za 980 zł, a w rozmiarze 185/55/16 już za 1520 zł). Ponad 500 stów w plecy :-o .
Troszkę wyższą cenę alusków 16'' w stosunku do 15'' (np. 4 momo corse 15'' za 1600 zł a 16'' za 2000 zł) dało by się spokojnie przeżyć bo to jednorazowy wydatek i widoczna przyjemność, ale oponki trzeba będzie nie raz kupować, a kupno nowych gum 15'' czy 16'' za kolejnym razem nie dawało będzie żadnej różnicy w przyjemności, ale 500 stów w plecy za każdym razem i owszem. :-/

Awatar użytkownika
JACKO29
fanatyk nissana
Posty: 759
Rejestracja: 2009-12-09, 11:38
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: JACKO29 » 2010-03-03, 16:47

Ale zmieniasz raz na dwa? cztery? lata?
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075

Awatar użytkownika
Dar1962
doświadczony forumowicz
Posty: 264
Rejestracja: 2009-12-09, 18:25
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: Dar1962 » 2010-03-14, 15:24

biorąc pod uwagę, że przy standardowych oponach 185x65x15 używam alu 5,5 ET45 to jeśli kupię opony o jeden rozmiar szersze (195x65x15) - zapewne bez problemu dadzą się zamontować na tych samych alu czy będą ciut za szerokie?

Awatar użytkownika
notek-a
stały bywalec
Posty: 125
Rejestracja: 2009-12-09, 23:42
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: notek-a » 2010-03-14, 21:45

Dar1962, zalecana szerokość felgi do opon 195 to 6.0, a 5.5 jest minimalną szerokością, ale dopuszczalną. Jest wiele takich stron, gdzie jest to opisane, tu przykład:
http://www.forumsamochodowe.pl/rozmiary/
Musiałbyś jednak zmienić drugi parametr - profil opony. Bardziej zbliżony obwód i średnicę uzyskasz chyba stosując 195/60R15.

Cezar

Post autor: Cezar » 2010-08-27, 00:13

Panowie, czy któryś z Was mógłby mi podrzucić rozmiar śrub do stalowych 15 ?

Awatar użytkownika
JACKO29
fanatyk nissana
Posty: 759
Rejestracja: 2009-12-09, 11:38
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: JACKO29 » 2010-08-27, 16:25

Otwór na piastę do NOTA,to 60.1mm,śruby m12 ze skokiem 1.5mm,pod klucz 19,długość gwintu ok 28mm
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075

Cezar

Post autor: Cezar » 2010-08-27, 19:10

Dzięki za info. Mam okazję, aby kupić tanio stalówki 15 6J 4x100 ET43 z otworem 60.1. Będą pasowały, próbowałeś może takie rozwiązanie? Do tego przymierzam opony 185/65.

Awatar użytkownika
JACKO29
fanatyk nissana
Posty: 759
Rejestracja: 2009-12-09, 11:38
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: JACKO29 » 2010-08-27, 19:41

Muszą pasować...Ja mam alusy ET 38 też do 185/65 i jest extra.Wizualnie nie do odróżnienia,po głębszym przyjrzeniu i porównaniu z innym modelem można jedynie stwierdzić ze troszkę szerzej wystaja,ale nie ma to wpływu na trakcję.
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075

vinotek
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2011-07-10, 16:41
Lokalizacja: Mińsk Maz.

Post autor: vinotek » 2011-07-10, 16:47

czy ktoś wie czy do notka można założyć felgi ( firmowe fabryczne ale nie od nissana) które mają otwór centrujący 54mm ale z takim stożkowym podtoczeniem, więc się zastanawiam czy by się dało ew. można podtoczyć na tokarce :-)
oprócz otwory wszystkie parametry felg są takie jak do notka

Awatar użytkownika
JACKO29
fanatyk nissana
Posty: 759
Rejestracja: 2009-12-09, 11:38
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: JACKO29 » 2011-07-12, 19:35

vinotek,
Sprawdź ,czy jest na tyle "ciała" aby zebrać 6 mm z otworu felgi,zazwyczaj każde takie podtoczenie działa osłabiająco na konstrukcje felgi.
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075

Awatar użytkownika
was79
stały bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 2009-12-09, 07:09
Lokalizacja: Katowice

Post autor: was79 » 2011-07-13, 07:31

Dokładnie, na rynku zarówno nowych jak i używanych felg jest taki wybór, że szkoda bawić się w takie rozwiązania.
Mi na przykład ostatnio udało się kupić oryginały OZ dla toyoty za nieco ponad 400 zł

ODPOWIEDZ

Wróć do „Note”