Mój Note, silnik 1,4, benzyna, z 2006 r., po przejechaniu 120 tys. zaczął nagle brać olej - 1 litr na 2000 km. Pracuje stale na oleju 10W60, lanym w autoryzowanym serwisie. Wcześniej nie było żadnych problemów, bez dolewek miedzy przeglądami. W serwisie zdziwienie, bo ponoć to się nie zdarza, ale w końcu wykluczyli wszelkie wycieki. Pozostało rozebranie silnika. Jeżdżę tak od paru miesięcy, co miesiąc dolewając jeden litr, i zastanawiam się co robić - remontować silnik, czy dać sobie spokój i zmienić samochód. Proszę o radę.
Nota bene. Jak się dowiaduję z innego forum notesikowego, 10W60 nie jest olejem zalecanym przez procucenta Nota i jest do niego za gęsty. Jaki interes może mieć autoryzowany serwis, żeby lać niezalecany przez producenta olej?
Ponieważ i tak, z innych chyba przyczyn, auto postanowiło przestać się ruszać, muszę do poniedziałku - kiedy udam się do serwisu - postanowić, co z tym fantem robić. Proszę o szybkie odpowiedzi.
Zużycie oleju
Moderator: Zielkq
Frost,za bardzo uwierzyłeś serwisom.W książce serwisowej masz czarno na białym jaki powinien być olej.Jeśli masz faktury z danymi oleju to masz podstawę do upominania się o odszkodowanie,jeżeli to faktycznie jest wina oleju.A może być jego wina,jest za gęsty pierścienie mogły się zapiec i przez to bierze więcej oleju.Oby przyczyną nie były cylindry.
W tedy nie ma się co pchać w remonty tylko postarać się o silnik z rozbitka z małym przebiegiem.Chyba wyjdzie taniej niż remont.
W tedy nie ma się co pchać w remonty tylko postarać się o silnik z rozbitka z małym przebiegiem.Chyba wyjdzie taniej niż remont.
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075
viewtopic.php?t=18075
Nie wiem czemu ASO zalewa silnik olejem zupełnie nie przeznaczonym do tego silnika i sposobu jego użytkowania, rekomendowany olej to 5W40, ale 10W60 , sprawa jest prosta, rzeczoznawca z PZ-Mot-u, olej do ekspertyzy i pociągnąć ASO do odpowiedzialności.
Po za tym oleje 10W60 i 5W50, 15W50 to są oleje estrowe nie są to pełne syntetyki i ich interwał wymiany jest max 10000km po prostu szybciej tracą swoje właściwości smarne
Po za tym oleje 10W60 i 5W50, 15W50 to są oleje estrowe nie są to pełne syntetyki i ich interwał wymiany jest max 10000km po prostu szybciej tracą swoje właściwości smarne