Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Zużycie oleju

Moderator: Zielkq

Frost54
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2012-09-16, 08:21
Lokalizacja: Warszawa

Zużycie oleju

Post autor: Frost54 » 2012-09-16, 09:21

Mój Note, silnik 1,4, benzyna, z 2006 r., po przejechaniu 120 tys. zaczął nagle brać olej - 1 litr na 2000 km. Pracuje stale na oleju 10W60, lanym w autoryzowanym serwisie. Wcześniej nie było żadnych problemów, bez dolewek miedzy przeglądami. W serwisie zdziwienie, bo ponoć to się nie zdarza, ale w końcu wykluczyli wszelkie wycieki. Pozostało rozebranie silnika. Jeżdżę tak od paru miesięcy, co miesiąc dolewając jeden litr, i zastanawiam się co robić - remontować silnik, czy dać sobie spokój i zmienić samochód. Proszę o radę.

Nota bene. Jak się dowiaduję z innego forum notesikowego, 10W60 nie jest olejem zalecanym przez procucenta Nota i jest do niego za gęsty. Jaki interes może mieć autoryzowany serwis, żeby lać niezalecany przez producenta olej?
Ponieważ i tak, z innych chyba przyczyn, auto postanowiło przestać się ruszać, muszę do poniedziałku - kiedy udam się do serwisu - postanowić, co z tym fantem robić. Proszę o szybkie odpowiedzi.

pieciura
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2012-01-05, 18:45
Lokalizacja: Kielce

Post autor: pieciura » 2012-11-12, 22:19

Ja dolewam około litra ale na ok 3000 km. Dużo jeżdżę ale u mnie pomału ma prawo, mam 240 tyś km już. Oprócz tego większych problemów od 4 lat nie miałem. Silnik taki sam. Piszę, że już ma prawo bo wydaje mi się ze licznik mogl byc juz krecony;)

Awatar użytkownika
JACKO29
fanatyk nissana
Posty: 759
Rejestracja: 2009-12-09, 11:38
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: JACKO29 » 2012-11-13, 11:34

Frost,za bardzo uwierzyłeś serwisom.W książce serwisowej masz czarno na białym jaki powinien być olej.Jeśli masz faktury z danymi oleju to masz podstawę do upominania się o odszkodowanie,jeżeli to faktycznie jest wina oleju.A może być jego wina,jest za gęsty pierścienie mogły się zapiec i przez to bierze więcej oleju.Oby przyczyną nie były cylindry.
W tedy nie ma się co pchać w remonty tylko postarać się o silnik z rozbitka z małym przebiegiem.Chyba wyjdzie taniej niż remont.
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075

Gość

Post autor: Gość » 2013-05-20, 09:34

Moj ma przejechane 80.000 i nie bierze ani grama, pierwsza wymiane robilem po 55.000

Gość

Post autor: Gość » 2013-05-20, 10:00

Nie wiem czemu ASO zalewa silnik olejem zupełnie nie przeznaczonym do tego silnika i sposobu jego użytkowania, rekomendowany olej to 5W40, ale 10W60 :-o, sprawa jest prosta, rzeczoznawca z PZ-Mot-u, olej do ekspertyzy i pociągnąć ASO do odpowiedzialności.

Po za tym oleje 10W60 i 5W50, 15W50 to są oleje estrowe nie są to pełne syntetyki i ich interwał wymiany jest max 10000km po prostu szybciej tracą swoje właściwości smarne

ODPOWIEDZ

Wróć do „Note”