Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Note] przegląd i serwis klimy poza ASO

Moderator: Zielkq

Roxx
nowy na forum
Posty: 32
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Roxx » 2010-06-18, 06:07

odzyskano 630 g czynnika (pojemność układu to 475g +-25g) i zero oleju. Nabito 480g czynnika i 20g oleju
Dowiedziałem się później z innego źródła, że tą maszynę trzeba często kalibrować a to słono kosztuje.
łącząc te dwa fakty nasuwają się 2 pytania:

1. ile było faktycznie czynnika (bo raczej go nie przybyło podczas eksploatacji
2. ile faktycznie wprowadzono do układu

śmiem twierdzić że jeden i ten sam układ odmierza wagę czynnika (bo niby dlaczego miałyby być 2 oddzielne do tej samej czynności) to na twoim miejscu szybciutko udałbym się na powtórny serwis do innego punktu, może takiego co nie skąpi na przeglądach sprzętu.

Awatar użytkownika
ranger
wiem o czym pisze
Posty: 77
Rejestracja: 2010-04-25, 18:15
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: ranger » 2010-06-18, 09:20

Moim zdaniem najbardziej niepokojące jest to, że odzyskano więcej czynnika niż wynosi pojemność układu. Co do oleju - to może i racja. Przy jego małej objętości w czynniku, być może nie daje się go już odzyskać.

Awatar użytkownika
notek-a
stały bywalec
Posty: 125
Rejestracja: 2009-12-09, 23:42
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: notek-a » 2010-06-18, 18:19

Roxx pisze:
łącząc te dwa fakty nasuwają się 2 pytania:

1. ile było faktycznie czynnika (bo raczej go nie przybyło podczas eksploatacji
2. ile faktycznie wprowadzono do układu

śmiem twierdzić że jeden i ten sam układ odmierza wagę czynnika (bo niby dlaczego miałyby być 2 oddzielne do tej samej czynności) to na twoim miejscu szybciutko udałbym się na powtórny serwis do innego punktu, może takiego co nie skąpi na przeglądach sprzętu.
Nie mam zamiaru jechać do innego punktu i tam tez zostawić kasę. Zrobię inaczej. Tam gdzie byłem, proponowali, żeby przyjechać po 2 tygodniach na przegląd czy wszystko ok. - pojadę i jeszcze pogadam - może przekonam ich, żeby (w ramach udowodnienia że u nich wszystko działa dobrze) jeszcze raz opróżnili mi instalację i ponownie napełnili. Przecież zakładając, że wszystko u nich dobrze odmierza, wyszło, że odzyskali więcej gazu niż mi wpompowali - zatem nic nie stracili a wręcz zyskali - a ten gaz drogi jest.

Roxx
nowy na forum
Posty: 32
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Roxx » 2010-06-18, 19:19

Jak myślisz jak ważę normalnie 85kg, a zważę się na rozkalibrowanej wadze i wyjdzie 60kg, to jak się na tej rozkalibrowanej wadze zważę jutro, to należałoby się spodziewać że znowu wyjdzie 60kg. Czy to będzie dowód że się odchudziłem?

Jeżeli są jakieś wątpliwości co do kalibracji urządzenia pomiarowego, to nawet wielokrotne ważenie na nim nie jest rozwiązaniem. Twój wybór. Jeżeli masz wątpliwości to albo sprawdzisz u innego źródła, albo zadowolisz się informacją wykonawcy pierwszej usługi że jest super. No bo przecież nie powie że jest do bani.

Awatar użytkownika
notek-a
stały bywalec
Posty: 125
Rejestracja: 2009-12-09, 23:42
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: notek-a » 2010-06-18, 22:56

Masz rację, ale jak udowodnię im, że źle im działa - np. po tym jak ostatnio nabili mi 480 g, spuszczą 600 - wtedy będą musieli zwrócić kasę.
A jeśli w między czasie skalibrują i wypuszczą tyle co było i nabiją tyle samo - to będę mógł spokojnie jeździć i już nie zawracać sobie tym głowy.

[ Dodano: 2010-06-30, 00:18 ]
Byłem dzisiaj tam ponownie - jak zapowiadałem (trochę podpuszczony przez tutaj piszących) - tak kontrolnie. Nie musiałem nawet prosić - pan z serwisu, słysząc moje wątpliwości, sam zaproponował ponowne opróżnienie i napełnienie na (podobno) tego dnia skalibrowanych urządzeniach. Wyszło, że wypompowali 460g czynnika i napompowali ponownie 480 g i 20 g oleju. Więc wszystko i za pierwszym razem było ok. ale teraz mam większą pewność. Nie mam powodów sądzić, że tym razem też coś nie zadziałało. Według mnie zachowali się bardzo w porządku, polecam ten serwis i będę tam dalej jeździł.

Awatar użytkownika
was79
stały bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 2009-12-09, 07:09
Lokalizacja: Katowice

Post autor: was79 » 2010-07-12, 06:18

W piątek też byłem na serwisie klimatyzacji. Spuścili niecałe 400 g, więc w sumie dużo nie ubyło, nabili 475 g. Z efektów akustycznych, mogę stwierdzić, że załączanie i wyłaczanie odbywa się mniej "metalicznie", bardziej "miękko".
Ciekawostka: wymiana filtra odbyła się bez odkręcenia schowka, chudy koleś wkręcił się z filtrem za niego i zamontował :mrgreen:

Awatar użytkownika
Dar1962
doświadczony forumowicz
Posty: 264
Rejestracja: 2009-12-09, 18:25
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: Dar1962 » 2010-07-12, 13:38

nie chodzi o chudość zawodnika tylko dostęp. Filtr da się wyciągnąć bez demontażu schowka pasażera, bo można zrobić to "na chama". Gorzej jest z montażem nowego -przeszkadza ta rura od nawiewu i żeby się zmieścił trzeba go lekko zgiąć,łatwo go w takiej sytuacji uszkodzić (załamać) ale przy sporych zdolnościach manualnych technicznie jest to możliwe

dareke
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2009-12-14, 21:07
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: dareke » 2010-07-14, 09:48

Dar1962 zgadzam się z Tobą co do wymiany filtra. Gdy robiłem to 1 raz chciałem to wymienić bez zdejmowania schowka. Powiem tak, lepiej odkręcić kilka śrubek niż mocować się i mysleć uda się albo nie..(bez dodatkowych strat)
dareke

Awatar użytkownika
Dar1962
doświadczony forumowicz
Posty: 264
Rejestracja: 2009-12-09, 18:25
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: Dar1962 » 2010-07-29, 18:13

są już dostępne zamienniki osuszacza do układu klimatyzacji note
http://moto.sklep.pl/?grut=101796
a tak przy okazji - czy ktoś zna ceny z ASO?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Note”