To, że czysty filtr dużo daje to jak najbardziej prawda i wszyscy się z tym zgodzą, ale i wykonanie ma dużo większe znaczenie.
Był, że dziennie robiłem po 800km i dlatego kupiłem nowy filtr JC Premium zapłaciłem za niego 20zł ze wszystkimi możliwymi rabatami i cena mówi sama za siebie. Pojeździłem na nim dokładnie 1600km i moje wrażenia:
- głośniejsza praca silnika,
- wyższe obroty dla mniejszych prędkości (w porównaniu z oryginalnym),
oryginał 4000 obr. dla prędkości 140km/h na 5 biegu
JC Premium 4000 obr. dla prędkości około 132km/h na 5 biegu
tak plus minus to co idzie samemu odczytać
- słabo przyśpieszał
![:->](./images/smilies/chytry.gif)
Wniosek: po 2 trasach wróciłem do używanego oryginalnego (miał wtedy około 18 tys. km) uważam, że szkoda kasy i czasu na niego.
Przyszła pora na kolejny filtr: HERTH+BUSS JAKOPARTS Made in Germany
Cena sklepowa: 38,33zł
Cena po wszystkich możliwych rabatach 30zł
Wygląd - jak oryginał, kolorowa membrana (czy jak to tam nazwać) identyczna z oryginałem, wszystkie wykończenia i zakończenia jak oryginał - tylko napisów na nim nie ma, w dotyku nie mogłem stwierdzić, czy jest nasączony jakimś środkiem jak oryginał, więc nie wiem.
Pierwsza jazda, - niby zbiera się podobnie, ale czegoś mi brakuje - jeszcze nie wiem czy to wina zmieniającej się pogody czy po prostu ten filtr tak ma. Obroty zbliżone do orygianała (opis wyżej) minimalnie wyższe dla prędkości 140km/h.
Na razie żadnych konkretnych wniosków - jak pojeżdżę więcej to napisze przemyślenia.