Dzieki za pomoc... sprawdzę... pytam bo właśnie zaskoczyło mnie to, że druga przepustnica i KAPA. Dam znać....
Jeśli ktoś ma jakieś pomysły proszę o info
czytałem też gdzieś, że może to być sonda lamda... ale sprawdzę w pierwszej kolejności Twoją podpowiedź
[ Dodano: 2015-07-02, 10:03 ]
Rozmawiałem przed chwilką z moim mechanikiem i przewody są w porządku - sprawdzał je.
Jedynie może być gdzieś problem na przewodach gazu, ale tak jak pisałem objawy sa i na gazie i na benzynie.
Zastanawiam się nad sprawdzeniem na programie diagnostycznym w serwisie nissana
[ Dodano: 2015-07-03, 12:32 ]
Procedura szukania przyczyny jest następująca
po odkręceniu pokrywy silnika (plastikowa) okazało się, ze jest uszkodzona. Trzy zaczepy nie trzymają bo sa wyłamane i pokrywa filtra też jest lekko pęknięta. Prawdopodobnie, któryś zdolny mechanik, u którego miałem auto po prostu przy skręcaniu powyłamywał wszystko.
Postanowiłem zamówić wszystkie obudowany i je wymienić... Zobaczę jak będzie zachowywał się silnik po wymianie... może łapie lewe powietrze... jak nie pomoże... wymiana przepustnicy...
o etapach będę informował - może komuś okaże się to pomocne
[ Dodano: 2015-07-21, 16:29 ]
Informuję o kolejnym etapie wyeliminowanie problemów ze znikaniem mocy i przestnicą
Zdecydowałem się na wymianę przepustnicy na inną - używaną z allegro. Na wszelki wypadek aby zamówić dobrą rozkręciłem pokrywę silnika (plastiki) i okazało się, że nie dość, że pokrywa ma połamana miejsca na 3 śruby mocujące to jeszcze pokrywa od filtra powietrza też była w trzech miejscach wyłamana. Przypuszczam, że przy wymianach poprzednich przepustnic rok temu oraz przy wymianie wtrysków gazu mechanicy zwyczajnie wyciągali to na siłę. Zdecydowałem się więc zamówić wszystko i wymienić, a więc
1. Wymiana na "nową używaną" przepustnicę
2. Wymiana wszystkich plastików (górna pokrywa, dolna pokrywa oraz pokrywa filtra powietrza)
3. komputerowa adaptacja przepustnicy
Problem ze stratą mocy zniknął, ale pozostał jeden objaw. Silnik na biegu jałowym czasami utrzymuje prawidłowe obroty ok 850-900 obrotów a czasami utrzymuje się mniej więcej na 1200-1300 i nie spada.
Mój mechanik mówił, że być może, jeszcze skądś łapie lewe powietrze...
Dodam, że nie ma znaczenia czy jest na benzynie czy gazie... Czy ktoś ma jakieś pomysły?
[ Dodano: 2016-07-26, 15:14 ]
Dodam już po jakimś czasie, że problem rozwiązany.
Pomogło:
- wymiana przepustnicy
- wymiana wszystkich plastików obudowy silnika (góra, dół + obudowa filtra)
- adaptacja przepustnicy
Przepustnica łapała lewe powietrze... Okazało się (moim zdaniem) że mechanik przy grzebaniu przy instalacji lpg pourywał zaczepy i skrzuszył pokrywy
Ot mechanicy
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)