Witam,
Jestem posiadaczem Nissan Note 1.6 110KM i od pewnego czasu zauważyłem ze silnik wciąga olej tzn. przy przebiegu 41200 był II przegląd i wymiana oleju klocków itp. Na początku III roku eksploatacji po przejechaniu kolejnych 15000 km (przeb.56200) wyświetlił się komunikat na zegarach "Oil low" i pokazana była jedna kropeczka. Skontaktowałem się z serwisem - po kilku dniach pojawiłem się u nich i dolano olej w ramach gwarancji twierdząc ze TTTM i że to zgodne z instrukcją (wlano 1.3L - 4 z 5 kropek na wyświetlaczu). Aktualnie zbliżam się do III przeglądu po 30 tys (71200- brakuje 2000 czyli max 2-3 tygodnie) i aktualnie jest 1 z 5 kropek (ale jeszcze bez komunikatu) na wyświetlaczu tak więc wciągnął znowu około 1.3 L oleju. Samochód na gwarancji do sierpnia 2014 tak więc jeszcze trochę ale chyba czas aby na tym przeglądzie zareagować bardziej stanowczo ponieważ uważam ze chyba to nie zbyt normalne. A może się mylę? Czy ktoś z posiadaczy ma podobne objawy/ problemu a może ktoś wie jak rozpocząć rozmowy z serwisem - może macie jakiś punkt zaczepienia odnośnie gwarancji lub też instrukcji obsługi. Za wszelkie sugestie z góry dziękuje.
Pozdrawiam
Andrzej
Zużycie oleju - Silnik 1.6 110KM
Moderator: Zielkq
No nie wkręcam - nigdy nie jeździłem nim do odcięcia max 4 tys, Na długich trasach czasem może przycisnę ale na pewno na rozgrzanym silniku. Tylko pytanie czy to może inne silniki tez tak mają tylko jak ktoś wymienia olej raz w roku to może tego tak nie widać jak zrobi 10 tys km. Ja w roku mniej więcej dwa serwisy po 30 tys km.
Jak bym robił 10 tys km rocznie to tez bym pewnie się nie przejął bo co rok by wymienili olej a na wskaźniku spadło by 1 góra dwie kropki.
Pozdrawiam
PS. tylko jak to dosadnie argumentować w serwisie żeby coś z tym zrobili.
Jak bym robił 10 tys km rocznie to tez bym pewnie się nie przejął bo co rok by wymienili olej a na wskaźniku spadło by 1 góra dwie kropki.
Pozdrawiam
PS. tylko jak to dosadnie argumentować w serwisie żeby coś z tym zrobili.
No ja na swoim silniku mam już przejechane prawie 130 tys. km, i mogę stwierdzić, tak że przy normalnej jeździe tak do 4 tys. mi nie bierze, , natomiast jak pojeżdżę długie trasy powyżej 4tys. obrotów to pojawia się objaw brania oleju - trasa 1600km jazda w granicach 4,5 do 5tys. obrotów, czyli niemiecka autostrada wciągnął jakieś 250ml oleju.