[Note] Osłona silnika 1.4
Moderator: Zielkq
[Note] Osłona silnika 1.4
Wykonałem osłonę silnika dla jednostki 1.4.
Wykonana jest z blachy 2mm aluminiowej jednostronnie ryflowanej(brak było w danym momencie 3mm gładkiej)
Osłona zupełnie różni się od prezentowanych w sprzedaży m-ki Sheriff.
Czas pracy dwa dni w garażu bez kanału.Do mocowania przodu wykorzystałem sruby mocujące fartuch pod zderzakiem.W tyle należało wywiercić dwa otwory w sankach,ja zastosowałem śr.6mm.
Następnie na śruby nałożone są klocki gumowe wysokości 2cm(takie do blokady drzwi w mieszkaniach)i dopiero przykręcona tylna część osłony.
Ten duży otwór służy do spuszczania oleju i wymiany filtra,został zaślepiony dopasowaną wkladką z tej samej blachy.
Przykręcenie z tyłu za pośrednictwem korków gumowych daje jako taki przepływ powietrza.Po przejechaniu około 120 km,mogę powiedzieć że:
Silnik szybciej się dogrzewa,poprzednio,gorące powietrze było czuć po ok7-8 km,teraz po 4!!!
Radio,zawsze miałem,głośność na 5 zakresie,teraz wystarcza mi na 4.
Silnik myłem przed założeniem oslony i mimo błota i wody na drodze w komorze jest czysto!
Brzegi osłony jak widać na zdjęciu są wywinięte pod kątem 45st i na wysokości ok 2cm,wygląda to tak jakby osłona zachodziła na deflektor pod zderzakiem.
Może ta osłona nie wygląda jakoś hiper-super,ale jezeli ktoś próbował giąć blachę z ryflem(dla niewtajemniczonych z pogrubionym wzorkiem na drugiej stronie)będzie wiedział dla czego nie ma tak idealnych załamań.
Wykonana jest z blachy 2mm aluminiowej jednostronnie ryflowanej(brak było w danym momencie 3mm gładkiej)
Osłona zupełnie różni się od prezentowanych w sprzedaży m-ki Sheriff.
Czas pracy dwa dni w garażu bez kanału.Do mocowania przodu wykorzystałem sruby mocujące fartuch pod zderzakiem.W tyle należało wywiercić dwa otwory w sankach,ja zastosowałem śr.6mm.
Następnie na śruby nałożone są klocki gumowe wysokości 2cm(takie do blokady drzwi w mieszkaniach)i dopiero przykręcona tylna część osłony.
Ten duży otwór służy do spuszczania oleju i wymiany filtra,został zaślepiony dopasowaną wkladką z tej samej blachy.
Przykręcenie z tyłu za pośrednictwem korków gumowych daje jako taki przepływ powietrza.Po przejechaniu około 120 km,mogę powiedzieć że:
Silnik szybciej się dogrzewa,poprzednio,gorące powietrze było czuć po ok7-8 km,teraz po 4!!!
Radio,zawsze miałem,głośność na 5 zakresie,teraz wystarcza mi na 4.
Silnik myłem przed założeniem oslony i mimo błota i wody na drodze w komorze jest czysto!
Brzegi osłony jak widać na zdjęciu są wywinięte pod kątem 45st i na wysokości ok 2cm,wygląda to tak jakby osłona zachodziła na deflektor pod zderzakiem.
Może ta osłona nie wygląda jakoś hiper-super,ale jezeli ktoś próbował giąć blachę z ryflem(dla niewtajemniczonych z pogrubionym wzorkiem na drugiej stronie)będzie wiedział dla czego nie ma tak idealnych załamań.
Ostatnio zmieniony 2013-02-26, 20:23 przez JACKO29, łącznie zmieniany 4 razy.
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075
viewtopic.php?t=18075
Już są
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075
viewtopic.php?t=18075
- Tomek g35c
- fanatyk nissana
- Posty: 806
- Rejestracja: 2012-04-25, 21:38
- Lokalizacja: Płock / Warszawa
Jakiś wzór? Wymiary?Hmmm...
Blacha aluminiowa2-3mm
Długość-750mm
Szerokość-850mm
Patrząc od przodu,szerokość przy ścięciu 620mm.Ścięcie prowadzimy do pierwszego gięcia.Elementy gięte długość 140mm i 90mm.Kąt gięcia 2x45st
boki od ścięcia długość 380mm.Te boki należy zagiąć na szer 20mm pod kątem 45st na całej długości.W dalszej części po bokach dwa wcięcia pod kątem 90st,o bokach 90x90mm,szerokość zakończenia 320mm.
miejsca wycięć na misę,wymianę oleju lub filtra należy dopasować w/g typu silnika.
Blacha aluminiowa2-3mm
Długość-750mm
Szerokość-850mm
Patrząc od przodu,szerokość przy ścięciu 620mm.Ścięcie prowadzimy do pierwszego gięcia.Elementy gięte długość 140mm i 90mm.Kąt gięcia 2x45st
boki od ścięcia długość 380mm.Te boki należy zagiąć na szer 20mm pod kątem 45st na całej długości.W dalszej części po bokach dwa wcięcia pod kątem 90st,o bokach 90x90mm,szerokość zakończenia 320mm.
miejsca wycięć na misę,wymianę oleju lub filtra należy dopasować w/g typu silnika.
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075
viewtopic.php?t=18075
No właśnie...duplikat już w fazie wykończeń
Zbyt wiele plusów miałem z tego żeby zrezygnować
Zbyt wiele plusów miałem z tego żeby zrezygnować
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075
viewtopic.php?t=18075