[Note] Filtr powietrza do silnika 1.6
Moderator: Zielkq
[Note] Filtr powietrza do silnika 1.6
Już tyle razy w różnych tematach poruszałem wątek więc w końcu założę temat i zbiore wszystkie przemyślenia do "kupy".
To, że czysty filtr dużo daje to jak najbardziej prawda i wszyscy się z tym zgodzą, ale i wykonanie ma dużo większe znaczenie.
Był, że dziennie robiłem po 800km i dlatego kupiłem nowy filtr JC Premium zapłaciłem za niego 20zł ze wszystkimi możliwymi rabatami i cena mówi sama za siebie. Pojeździłem na nim dokładnie 1600km i moje wrażenia:
- głośniejsza praca silnika,
- wyższe obroty dla mniejszych prędkości (w porównaniu z oryginalnym),
oryginał 4000 obr. dla prędkości 140km/h na 5 biegu
JC Premium 4000 obr. dla prędkości około 132km/h na 5 biegu
tak plus minus to co idzie samemu odczytać
- słabo przyśpieszał
Wniosek: po 2 trasach wróciłem do używanego oryginalnego (miał wtedy około 18 tys. km) uważam, że szkoda kasy i czasu na niego.
Przyszła pora na kolejny filtr: HERTH+BUSS JAKOPARTS Made in Germany
Cena sklepowa: 38,33zł
Cena po wszystkich możliwych rabatach 30zł
Wygląd - jak oryginał, kolorowa membrana (czy jak to tam nazwać) identyczna z oryginałem, wszystkie wykończenia i zakończenia jak oryginał - tylko napisów na nim nie ma, w dotyku nie mogłem stwierdzić, czy jest nasączony jakimś środkiem jak oryginał, więc nie wiem.
Pierwsza jazda, - niby zbiera się podobnie, ale czegoś mi brakuje - jeszcze nie wiem czy to wina zmieniającej się pogody czy po prostu ten filtr tak ma. Obroty zbliżone do orygianała (opis wyżej) minimalnie wyższe dla prędkości 140km/h.
Na razie żadnych konkretnych wniosków - jak pojeżdżę więcej to napisze przemyślenia.
To, że czysty filtr dużo daje to jak najbardziej prawda i wszyscy się z tym zgodzą, ale i wykonanie ma dużo większe znaczenie.
Był, że dziennie robiłem po 800km i dlatego kupiłem nowy filtr JC Premium zapłaciłem za niego 20zł ze wszystkimi możliwymi rabatami i cena mówi sama za siebie. Pojeździłem na nim dokładnie 1600km i moje wrażenia:
- głośniejsza praca silnika,
- wyższe obroty dla mniejszych prędkości (w porównaniu z oryginalnym),
oryginał 4000 obr. dla prędkości 140km/h na 5 biegu
JC Premium 4000 obr. dla prędkości około 132km/h na 5 biegu
tak plus minus to co idzie samemu odczytać
- słabo przyśpieszał
Wniosek: po 2 trasach wróciłem do używanego oryginalnego (miał wtedy około 18 tys. km) uważam, że szkoda kasy i czasu na niego.
Przyszła pora na kolejny filtr: HERTH+BUSS JAKOPARTS Made in Germany
Cena sklepowa: 38,33zł
Cena po wszystkich możliwych rabatach 30zł
Wygląd - jak oryginał, kolorowa membrana (czy jak to tam nazwać) identyczna z oryginałem, wszystkie wykończenia i zakończenia jak oryginał - tylko napisów na nim nie ma, w dotyku nie mogłem stwierdzić, czy jest nasączony jakimś środkiem jak oryginał, więc nie wiem.
Pierwsza jazda, - niby zbiera się podobnie, ale czegoś mi brakuje - jeszcze nie wiem czy to wina zmieniającej się pogody czy po prostu ten filtr tak ma. Obroty zbliżone do orygianała (opis wyżej) minimalnie wyższe dla prędkości 140km/h.
Na razie żadnych konkretnych wniosków - jak pojeżdżę więcej to napisze przemyślenia.
Wybacz ale pleciesz bzdury, przełożenie wał silnika - koła ci się chyba jednak nie zmieniło, z tym się chyba zgodzisz. Tak więc pozostała jedna możliwość, po zmianie filtra, zmieniła się średnica kół (może spadło drastycznie ciśnienie) albo koła ślizgały się po asfalcie. Innej możliwości nie ma. No chyba że potrafisz to jakoś uzasadnić racjonalnie, to bardzo proszę.- wyższe obroty dla mniejszych prędkości (w porównaniu z oryginalnym),
oryginał 4000 obr. dla prędkości 140km/h na 5 biegu
JC Premium 4000 obr. dla prędkości około 132km/h na 5 biegu
tak plus minus to co idzie samemu odczytać
Oczywiście abyśmy się dobrze zrozumieli nie neguję że dobry filtr jest lepszy od złego tamującego przepływ powietrza. Po prostu dobry, markowy filtr nawet silnie zabrudzony może stanowić mniejsze opory przepływu od badziewia za parę złotych.
Diablo, jak zapewne zauważyłeś nie neguję wpływu jakości filtrów na osiągi silników spalinowych. Twierdzę tylko, i nadal podtrzymuję, że prawa fizyki, a w szczególności mechaniki zaprzeczając możliwości aby przy określonej prędkości obrotowej wału napędowego silnika po przejściu przez przekładnię główną (stałe przełożenie) i określone przełożenie skrzyni biegów, prędkość obrotowa kół była różna i zależna od jakichkolwiek! warunków pracy silnika. Sumaryczne przełożenie przekładni na konkretnym biegu są stałe i kropka. A w konsekwencji jeżeli założymy że koła nie zmieniają swojej średnicy to pozostaje tylko jedna możliwość, stały uślizg opon. Ale czy to realne? Wg mnie raczej nie przy utrzymywaniu stałej prędkości jazdy.
A tak ogólnie to pewnie połączenie nieprecyzyjnych wskazań obrotomierza, w końcu ten zainstalowany w samochodzie to tylko wskaźnik a nie miernik (brak certyfikacji i podanej dokładności) i odczuć kierowcy.
A tak ogólnie to pewnie połączenie nieprecyzyjnych wskazań obrotomierza, w końcu ten zainstalowany w samochodzie to tylko wskaźnik a nie miernik (brak certyfikacji i podanej dokładności) i odczuć kierowcy.
El,Roxx ma racje nie zmienisz prędkości obrotowej przypisanej w danym zakresie do obrotów ,to są przełożenia stałe.Jedyny efekt w jakości filtra może byc w głośniejszej pracy silnika,wolniejszym lub szybszym zwijaniu asfaltu,a co za tym idzie w ilości spalanego paliwa.
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075
viewtopic.php?t=18075
Jeżdżę w tej chwili na filtronie i nie odczuwam żadnej różnicy.
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075
viewtopic.php?t=18075
Hmmm na spokojnie sobie pomyślałem, no i jest jeden główny czynnik pierwsze porównanie to było chyba po zmianie na zimówki inna wysokość profilu.
Ale jak mówię to jest to co zaobserwowałem.
Jeszcze do tego mógł się dołożyć wiatr, albo nie wiem co.
No i pisałem chyba, że to są odczyty takie plus minus. Poza tym jeszcze kąt widzenia licznika przez kierowcę, może nie dużo ale ma znaczenie, bo często lubię zmieniać ustawienia fotela, reasumując wszystko razem dało taki efekt.
Ale jak mówię to jest to co zaobserwowałem.
Jeszcze do tego mógł się dołożyć wiatr, albo nie wiem co.
No i pisałem chyba, że to są odczyty takie plus minus. Poza tym jeszcze kąt widzenia licznika przez kierowcę, może nie dużo ale ma znaczenie, bo często lubię zmieniać ustawienia fotela, reasumując wszystko razem dało taki efekt.
El,taki badziewny filtr musiałby pierońsko przytykac dolot żeby być pewnym zamulania,takie sprawdzenie "na pewno" to tylko na hamowni,ale nie twierdzę ze odczucia nie mają tu racji.
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075
viewtopic.php?t=18075
Było czuć, że słabo się zbiera, nawet bym powiedział, że bardzo słabo Dzisiaj trochę na tym nowym pojeździłem i jest normalnie. Jutro śmigam do Sopotu i z powrotem więc będzie jakaś dłuższa trasa - jakby co oryginał mam w bagażnikuJACKO29 pisze:El,taki badziewny filtr musiałby pierońsko przytykac dolot żeby być pewnym zamulania.
No to nie trać czasu na testowanie tego badziewia,szkoda kasy i silnika.
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075
viewtopic.php?t=18075
No panie El_Diablo ciekawe teorie z tymi obrotami i prędkościami. Może się bieżnik zjechał i się kółka zmniejszyły
Tak na serio kup filtr simota albo k&N, może poczujesz różnicę ale wątpię. Jak pisałem wcześniej zmiany w układzie dolotowym powinny iść w parze z wydechem. Tak to najczęściej jest sztuka dla sztuki + dodatkowe decybele.
Tak na serio kup filtr simota albo k&N, może poczujesz różnicę ale wątpię. Jak pisałem wcześniej zmiany w układzie dolotowym powinny iść w parze z wydechem. Tak to najczęściej jest sztuka dla sztuki + dodatkowe decybele.
Ogólnie mnie zaczynacie wkurzać, ale co tam. To widziałem i tyle.
Zmierzam do tego, że nie potrzebuje jakiegoś wzrostu mocy - po prostu poszukuję takiego filtra, który by się zachowywał jak fabryczny, ale kosztem mniejszym.
Zmierzam do tego, że nie potrzebuje jakiegoś wzrostu mocy - po prostu poszukuję takiego filtra, który by się zachowywał jak fabryczny, ale kosztem mniejszym.
Ostatnio zmieniony 2013-09-12, 13:53 przez El_Diablo, łącznie zmieniany 1 raz.
Właśnie zmieniłem filtr na JCpremium,nie widzę jakiegoś osłabienia,wręcz odwrotnie(tamten z filtrona był już naturalnie zużyty).Koszt 19zet
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075
viewtopic.php?t=18075
Filtrów Filtrona do silników Nissana nie powinno się stosować, bo nie są nasączone i przepływomierze lubią padać. Filtr nasączony wychwytuje więcej drobnych cząsteczek i nie "zaśmieca" silnika i nie brudzi przepływomierza.
A ja już jestem zadowolony. Filtr HERTH+BUSS nie ma wyczuwalnej dla mnie różnicy.
A ja już jestem zadowolony. Filtr HERTH+BUSS nie ma wyczuwalnej dla mnie różnicy.
No i zrobiłem sobie prezent urodzinowy i założyłem filtr
http://www.knfilters.com/search/product ... od=33-2375
wystarczy do końca żywota autka
[ Dodano: 2013-05-24, 21:38 ]
W sumie jakby policzyć kasę wydaną od początku na filtry trzeba było to zrobić na samym początku
http://www.knfilters.com/search/product ... od=33-2375
wystarczy do końca żywota autka
[ Dodano: 2013-05-24, 21:38 ]
W sumie jakby policzyć kasę wydaną od początku na filtry trzeba było to zrobić na samym początku
Wszystko ładnie i pięknie ,a jak z głośnością? nie podniosła się?
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075
viewtopic.php?t=18075
Pytałem ,bo w Matizie miałem poprzerabiane troszkę i m.innymi po założeniu filtra zrobił się głośniejszy i więcej palił!
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075
viewtopic.php?t=18075
No to wyniki trasowe z nowym filtrem K&N
228km - spalanie 7,6l
224km - spalanie 8,4l
trasa w dzień powszedni dość ciężko się jechało, nie mam porównania, bo zawsze jeżdżę w nocy, a nocne wyniki spalania w granicach 6,7-7,0l
239km - spalanie 9,3l - bardzo agresywna jazda
Spalanie oczywiście podane dla najtańszego na rynku paliwa czyli Podtlenku LPG
228km - spalanie 7,6l
224km - spalanie 8,4l
trasa w dzień powszedni dość ciężko się jechało, nie mam porównania, bo zawsze jeżdżę w nocy, a nocne wyniki spalania w granicach 6,7-7,0l
239km - spalanie 9,3l - bardzo agresywna jazda
Spalanie oczywiście podane dla najtańszego na rynku paliwa czyli Podtlenku LPG
No to ja teraz mogę powiedzieć ,że po założeniu osłony pod silnik NOTE spala w trasie wyraźnie mniej
Trasa Sosnowiec-Iwonicz,a tam objazdowo Bóbrka,Rymanów,Krasiczyn,Polańczyk i powrót do domu.
Trasa szybka cały czas 120 i ciut więcej,dwie osoby i minimalny poziom to 5,6L
Co w ubiegłym roku bez osłony z podobnymi prędkościami było 6.2 i ciut więcej
Trasa Sosnowiec-Iwonicz,a tam objazdowo Bóbrka,Rymanów,Krasiczyn,Polańczyk i powrót do domu.
Trasa szybka cały czas 120 i ciut więcej,dwie osoby i minimalny poziom to 5,6L
Co w ubiegłym roku bez osłony z podobnymi prędkościami było 6.2 i ciut więcej
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075
viewtopic.php?t=18075