Strona 1 z 1

[K10] Kilka pytań dot. użytkowania

: 2012-05-28, 06:19
autor: Fer
Micra 91' 1.2
1. Chyba nie normalne jest to, że przy normalnej jeździe po mieście, temperatura wody trzyma się dosyć wysoko (ok 85-90% wyskości skali) a przy staniu na światłach wentylator włącza się dosyć szybko... ? Fakt jest taki, że chłodnica już posiada zielonkawy nalot na "żeberkach" - czyli jest trochę skorodowana i może nie mieć już tej wydajności ?

2. Uszczelki szyb w przednich drzwiach w rogu od strony słupka B uszczelka się "skurczyła" i jest nieszczelność. Idzie dostać gdzieś nowe te uszczelki czy trzeba po szrotach latać i szukać ?


3. Akumulator jaki duży ? 45AH ? Bo aktualnie wsadzony mam 65 z Laurela ale jest za duży i niezbyt fachowo przymocowany :D


4. Rozstaw śrub to jest 4x100 ? otwór centrujący ile mm ma ?

: 2012-05-28, 06:22
autor: bombel
ad. 1. Może płyn stary nie wymieniany
ad. 2. Klej do szyb polecam. Uszczelek pewnie poza aso nie ma
ad. 3. 45Ah, 330A
ad. 4. 59,1 mm

: 2012-05-28, 18:54
autor: lordkain
bombel pisze:ad. 1. Może płyn stary nie wymieniany
Albo termostat do wymiany. Albo jedno i drugie. ;-)

: 2012-05-28, 21:40
autor: Fer
Jakby termostat był do wymiany to któryś wąż idący z chłodnicy do silnika byłby pewnie zimny ? A oba - górny i dolny są gorące :-/

Od jakiegoś innego modelu chłodnicę można podpasować ?

: 2012-05-28, 21:43
autor: Pawel18PL
Zmierz wymiary seryjnej chłodnicy, zobacz jak z miejscem i wejdź na stronę nissena tam podając wymiary rdzenia wyskoczą Ci auta które mają interesującą Cię chłodnicę. Pozdrawiam

Re: Kilka pytań dot. użytkowania

: 2012-05-29, 11:09
autor: mimier
Fer pisze:Micra 91' 1.2
1. Chyba nie normalne jest to, że przy normalnej jeździe po mieście, temperatura wody trzyma się dosyć wysoko (ok 85-90% wyskości skali) a przy staniu na światłach wentylator włącza się dosyć szybko... ? Fakt jest taki, że chłodnica już posiada zielonkawy nalot na "żeberkach" - czyli jest trochę skorodowana i może nie mieć już tej wydajności ?
Na pewno coś jest nie tak...Mimo tego, że u mnie zegary po wymianie na te z SuperS pokazywały trochę większą temperaturę niż przy zwykłych z wersji LX to 85-90% skali to jest za dużo. Co do wentylatora to również włączał się on bardzo często. Jak będziesz sprawdzał chłodnicę to sprawdź również korek spustowy od spodu (jeśli tam jest bo było kilka rodzajów), bo lubią się one urywać powodując wycieki.
Zadbaj o układ chłodzenia bo K10 szczególnie nie znoszą przegrzania i jak raz wywali uszczelkę pod głowicą to mało kto wie jak to wszystko poskładać, żeby nie wywaliło jej znów po następnych kilku tys. kilometrów ;)
Fer pisze:4. Rozstaw śrub to jest 4x100 ? otwór centrujący ile mm ma ?
Przypomnę jeszcze, że możesz szukać też felg z Renault (np. Clio). Mają mniejsze ET, rozstaw jest ten sam, a średnica otworu jest również praktycznie ta sama...

: 2012-05-29, 12:32
autor: BaSsGrU
jak chcesz mam chłodnicę z mojego super s w idealnym stanie (oddam za free)
co do przegrzewania to na bank już uszczelka wydała (przykro mi)
K10 1.2 jest bardzo wrażliwa na przegrzanie, a żeby sie upewnić sprawdź czy niema majonezu pod korkiem.

W razie czego jak już kiedyś pisałem tobie PW posiadam cały gotowy set głowica plus uszczelki oddam w cenie jaka zapłaciłem za regeneracje tej głowicy.
Co do montażu niestety aby ponownie nie przytrafiła się naprawa konieczne jest dwu krotne dokręcanie po przebiegu 300 km i ok. 500 km.

Co do uszczelek to u mnie było to samo i brakowało z jednej strony 5mm a od kierowcy ok. 1 cm więc to norma, poszukam tych uszczelek u siebie to może dosztukujesz tyle ile brakuje.

Felgi to tak jak koledzy napisali najlepiej z renault Clio tak zwane „słoneczka” najlepsza możliwa felga do tego samochodu 

Jak cos potrzebujesz to pisz mam wiele części które są mi nie potrzebne.

: 2012-05-29, 21:38
autor: Fer
mimier pisze:Jak będziesz sprawdzał chłodnicę to sprawdź również korek spustowy od spodu (jeśli tam jest bo było kilka rodzajów), bo lubią się one urywać powodując wycieki.
Wycieków z chłodnicy nie ma, bo auto stało pół roku i w chłodnicy było ok 90% płynu, dolałem jakieś 0.5litra do pełna.

W oleju który spuściłem przed uruchomieniem nie było widać oznaków majonezu, czarny jak smoła był ;-) Zobaczę jak jest teraz, po 80km zrobionych.

Do końca tygodnia nie będę męczył micry, wrócę do Laurela na codzień i poczekam aż dojdą wszystkie części na wymianę rozrządu, pompa wody i jakaś inna chłodnica...

: 2012-05-29, 22:39
autor: BaSsGrU
Pompa wody występuje w dwóch wariantach i nie pasują zamiennie

: 2012-06-01, 21:16
autor: Fer
Zobaczy się co dostanę, najwyżej kupię inną.


Teraz takie pytanie. Jak powinno się regulować wolne obroty ...

Włączam auto (zimny silnik), auto potrzebuje trochę gazu by nie gasło, czyli muszę trochę dolną śrubę przy gaźniku czy to przepustnicy dokręcić, ale ciężko jest zrobić tak by ustawić na te ok. 850obr... Często utrzyma się w okolicy 1200-1500 później spadnie do ok 900, jak dam gazu to znów ok 1500 i tak w kółko macieju...

Na ciepłym też średnio mi to idzie :-/

Re: Kilka pytań dot. użytkowania

: 2012-06-01, 21:38
autor: wronek
Fer pisze:
3. Akumulator jaki duży ? 45AH ? Bo aktualnie wsadzony mam 65 z Laurela ale jest za duży i niezbyt fachowo przymocowany :D
Zależy jakie masz klemy, jeśli cienkie to spokojnie wystarcza aku od Tico i Matiza (chyba 36Ah), jeśli duże to od Seicento tj. 40Ah :)

Małe zwłaszcza dobre na któtkie miejskie odcinki, u mnie śmiga taki mały od Tico i jestem zadowolony a taniutki jest bardzo :)[/quote]

: 2012-06-03, 17:45
autor: Fer
Jeszcze jest jedno pytanie, przednie tarcze mam wentylowane, czy jest jakaś alternatywa na zmianę na większy hebel ?

Wahacze z piastami od K11 czy coś od Sunnego ?

: 2012-06-04, 11:43
autor: wronek
u mnie siedzi aktualnie od 1,6 sunnego ale zwrotnice mam z k11, choć podejrzewam że są takie same :)

: 2012-06-05, 22:46
autor: BaSsGrU