Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[K11] Moja Micra nie odpala :(

Moderator: mimier

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2011-07-12, 06:20

Ostatnio moja Micra zrobiła mi podobny numer(w niedzielę) i powiązałem to z wilgotnością powietrza, duża wilgotność (deszcz) i gdzieś ucieka najprawdopodobniej jakaś masa.
Jeszcze u siebie nie sprawdzałem, ale zamierzam poszukać na zasilaniu pompy paliwa, ewentualnie sprawdzić masę od silnika do karoserii.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Awatar użytkownika
Hahkuh
fanatyk nissana
Posty: 2020
Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: Hahkuh » 2011-07-12, 14:53

Wieshaq pisze:Ostatnio moja Micra zrobiła mi podobny numer(w niedzielę) i powiązałem to z wilgotnością powietrza, duża wilgotność (deszcz) i gdzieś ucieka najprawdopodobniej jakaś masa.
hmm.... fakt - też mi się zdarzały podobne akcje podczas mega wilgotności powietrza,
ale trwało to zawsze raczej chwilę i później -tak czy siak- odpalała...
-=MY GREEN HORNET=-
______

...nie golę klaty - nie znam się na tym...

"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."

fil
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2011-08-20, 11:22
Lokalizacja: Wąsosz

Post autor: fil » 2011-08-20, 11:25

Witam, dziś chciałem odpalić moją Micrę k11 2001r i nic :( Autko nie kręci, żadna kontrolka się nie pali. Na wyświetlaczu lcd pojawiają się jakieś kreski i słychać ''cykanie''.

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2011-08-20, 11:31

Sprawdź, czy któraś z klem na akumulatorze się czasem nie poluzowała ;)

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2011-11-20, 09:11

No i niestety moja Micra rzuciła palenie.
Rzeczy zrobione:
Przepływka zregenerowana bo były z nią problemy.
Bezpieczniki sprawdzone 2 razy i w środku i komorze silnika.
Przewody i świece NGK maja 2 lata, ale wszystko wygląda ok, ładna niebieskawa iskra.
Pompa paliwa podaje ładna ciśnienie.
Rozebraliśmy pokrywę zaworów żeby sprawdzić czy rozrząd się nie zluzował i nie przeskoczył, chociaż nie hałasował nigdy. Też wszystko OK.
Alternator ok.
Jedyne czego jeszcze nie sprawdziłem to kompresji bo dopiero w poniedziałek będę miał przyrząd.
Silnik kręci, bardzo rzadko ma ochotę zaskoczyć, oczywiście nie odpala więc go zalewa, wykręcenie czyszczenie świec i osuszanie cylindrów i tak kilka razy.
Nie sprawdzałem czujnika położenia wału bo nie znalazłem jakie mają być na nim oporności, ale z tego co wiem jeżeli był by padnięty to nie było by iskry.
Kopułka rozkręcona i przeczyszczona.
Micra 1994 więc nie ma NATS.

WTF ?? <idiota> <pomocy>
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-11-28, 09:02

Może coś z wtryskami??

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2011-11-28, 22:19

Jak napisałem wyżej. Większość zabiegów nie przyniosła efektów.
Kompresja wyszła całkiem nieźle po mimo błędnych wskazań przyrządu wskazywał od 9 do 11 czasami nawet nie dochodził do 6. Średnia pomiarowa ok. 8 na każdym z cylindrów(wyliczana z "poprawnych" pomiarów).
Zasilanie wtrysków sprawdzone miernikiem, żaróweczką i za namową Tomiego diodą LED, juz miałem iść dalej za jego radami i odkręcić całą listwę z wtryskami,żeby sprawdzić czy nie przelewa.
Kiedy stwierdziłem że nie sprawdziliśmy pierwszej podstawowej rzeczy czy odpali z linki. Podpieliśmy "Stonkę" do Tyrana i GO !!
Po ok. 200 metrach chodziła o własnych siłach, kopciła nie miłosiernie, ale od tamtej pory odpala jak by nigdy nic, zobaczymy jak wyjdzie spalanie i czy przepływka się nie odezwie. Jak na razie mam takie odczucie jak by trochę poprawiła się reakcja na wciśnięcie gazu i jak by trochę żwawiej przyśpieszała.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2011-11-29, 23:19

Gdybyście wykręcili świece i przedmuchali komorę spalania sprężonym powietrzem (kompresorem) cały problem by się rozwiązał - przypadłość Micry K11. Świece mokre bo ją zalewa, właśnie przedmuchanie lub odpalenie z wędki pomaga w tym przypadku do następnego razu. Taka ich wada :-)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2011-12-30, 13:31

Miga chyba "check" ? A dioda od immo gaśnie ? Te 7 sekund może świadczyć o uszkodzonym immobiliserze.
Z nissanem od 2005 roku :)

Sebachelmgda
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2011-12-29, 19:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Sebachelmgda » 2011-12-30, 21:50

chyba gasnie nie zwrocilem uwagi mowie ze gasnie po paru sekundach :( ostatnio co bylo robione to wymieniany bezpiecznik od swiatelek
Tylko zdolność Hamowania daje ci prawo do Predkości :)

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2012-01-05, 10:08

Sebachelmgda pisze:ostatnio co bylo robione to wymieniany bezpiecznik od swiatelek
No to bym zaczął od poszukania w puszcze z bezpiecznikami, czy czasem nie jest wysunięty jakiś ... bezpieczniki i przekaźniki też są obok akumulatora w takiej podłużnej puszcze.
Z nissanem od 2005 roku :)

daimos
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2012-03-06, 11:59
Lokalizacja: Gdynia

[K11] gaśnie/nie odpala na ciepłym

Post autor: daimos » 2012-03-06, 12:04

Cześć chciał bym przywitać się tutaj przy okazji. ;-)

Narzeczona ma Micre 1,3 96r. i problem jest taki, że nie odpala na ciepłym. Rozrusznik kręci auto odpala w sumie ale jak się bardzo mocno nie przegazuje go to zaraz gaśnie bez reakcji żadnej na gaz. Narzeczona mówi że zdarzyło się jej na zimnym ale tego nie wiem, mi na zimnym zawsze odpala ale problem zawsze na ciepłym i chyba pogarszający się. POMOCY

d4ni3laz
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2013-01-07, 17:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: gaśnie/nie odpala na ciepłym

Post autor: d4ni3laz » 2013-01-07, 17:14

daimos pisze:Cześć chciał bym przywitać się tutaj przy okazji. ;-)

Narzeczona ma Micre 1,3 96r. i problem jest taki, że nie odpala na ciepłym. Rozrusznik kręci auto odpala w sumie ale jak się bardzo mocno nie przegazuje go to zaraz gaśnie bez reakcji żadnej na gaz. Narzeczona mówi że zdarzyło się jej na zimnym ale tego nie wiem, mi na zimnym zawsze odpala ale problem zawsze na ciepłym i chyba pogarszający się. POMOCY

Witam wszystkich.Mam podobny problem z k11 1,0 98 r. Z tym że wyeliminować można kable zapłonowe, świecie i kopułkę. Kable wymieniałem rok temu a świece i kopułkę 2 miesiące temu. Ma ktoś pomysł co to może być??

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elektryk1409 » 2013-01-07, 17:49

U mnie był objaw taki, że na ciepłym silniku przy dużym obciążeniu silnika (np. podczas redukcji biegu) auto traciło moc, dławiło się. Problem rozwiązała wymiana pompy paliwa.
daimos, w Twoim przypadku zacząłbym od układu zapłonowego, czyli świece, przewody, cewka, palec i kopułka. Jeśli to nic nie da, wówczas bierz pod lupę układ paliwowy. Na dobry początek sprawdź ciśnienie paliwa. Pomóc może również wymiana filtra paliwa.

d4ni3laz, w Twojej sytuacji w sumie ta sama procedura co u Kolegi. Skoro z układem zapłonowym jest wszystko dobrze to zerknij do układu paliwowego.

Awatar użytkownika
snorlaxs
fanatyk nissana
Posty: 300
Rejestracja: 2013-01-01, 19:12
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: snorlaxs » 2013-01-07, 22:59

daimos, d4ni3laz, zdarzyło się może że podczas jazdy tracił moc, gasł, dławił się,???? u mnie takie objawy towarzyszyły walniętej przepustnicy
Chłopak z japońca, co kręci do końca
była: A32B 3.0 Automat California Edyjszyn
jest: s210 3.0TD Szkop Edyjszyn
Obrazek

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-01-07, 23:05

jak gaśnie na ciepłym i zapala po jakimś czasie jak chwilę ostygnie to aparat zapłonowy. W ciemno :-P
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

daimos
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2012-03-06, 11:59
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: daimos » 2013-01-08, 14:18

przyczyna była kostka stacyjki:)

Awatar użytkownika
snorlaxs
fanatyk nissana
Posty: 300
Rejestracja: 2013-01-01, 19:12
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: snorlaxs » 2013-01-08, 17:24

czyli problem rozwiązany :P
Chłopak z japońca, co kręci do końca
była: A32B 3.0 Automat California Edyjszyn
jest: s210 3.0TD Szkop Edyjszyn
Obrazek

Awatar użytkownika
krasa1
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2012-12-25, 17:58
Lokalizacja: Choszczno/Szczecin

Post autor: krasa1 » 2013-01-08, 20:18

Kostka stacyjki dziwny temat tym bardziej iż jest to k11 tam
jest zwykła stacyjka może być coś z elektryką, jeśli by to była
tylko stacyjka to auto paliło by bądź nie w każdej sytuacji
nie miało by znaczenia zimny czy ciepły silnik, no ale skoro jeździ
to po co szukać dalej
Nissan był; Nissan jest; Nissan pozostanie ...

d4ni3laz
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2013-01-07, 17:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: d4ni3laz » 2013-01-08, 21:08

snorlaxs pisze:daimos, d4ni3laz, zdarzyło się może że podczas jazdy tracił moc, gasł, dławił się,???? u mnie takie objawy towarzyszyły walniętej przepustnicy
Auto mocy nie traciło. Sprawdzę przepustnice i palec bo on też nie był dawno wymieniany. Zauważyłem że auto dziś na mrozie po całym dniu postoju zapaliło jak zawsze na dotyk. Dojechałem na stację benzynową jakieś 2km i nawet silnik się nie nagrzał po 2 minutowym postoju był ten sam problem ,a jak zgaszę silnik i od razu go zapalam to jest dobrze.Dodam że praca silnika na ciepłym i na zimnym siniku jest dobra obroty równe. Nigdy w tym aucie nie miałem sytuacji żeby silnik sam z siebie zgasł dodam że nie mam zainstalowanej instalacji LPG.

Awatar użytkownika
snorlaxs
fanatyk nissana
Posty: 300
Rejestracja: 2013-01-01, 19:12
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: snorlaxs » 2013-01-09, 17:58

zacznij od tych najprostrzych rzeczy, a później sprawdz przepustnice czy pompe paliwa,elektryk1409, miał podobnie jeszcze pamietam te gasnącą na każdym zakrecie micre :D
Chłopak z japońca, co kręci do końca
była: A32B 3.0 Automat California Edyjszyn
jest: s210 3.0TD Szkop Edyjszyn
Obrazek

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elektryk1409 » 2013-01-09, 19:38

snorlaxs pisze:elektryk1409, miał podobnie jeszcze pamietam te gasnącą na każdym zakrecie micre :D
Nie zakręcie tylko przejeździe kolejowym :P

d4ni3laz, problem z odpalaniem występuje tylko gdy auto postoi co najmniej godzinę czy czas postoju nie ma znaczenia?

Awatar użytkownika
snorlaxs
fanatyk nissana
Posty: 300
Rejestracja: 2013-01-01, 19:12
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: snorlaxs » 2013-01-09, 21:22

elektryk1409 pisze:Nie zakręcie tylko przejeździe kolejowym
ale za przejazdem był zakręt :)

My się śmiejemy ale problem jest naprawde poważny, jakby wtedy jechał pociąg to by była miazga, ale jakoś micrus przejechał :D

kolega w 1 poście napisał że na ciepłym, niech dobrze zapłon sprawdzi
Chłopak z japońca, co kręci do końca
była: A32B 3.0 Automat California Edyjszyn
jest: s210 3.0TD Szkop Edyjszyn
Obrazek

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elektryk1409 » 2013-01-09, 21:45

Tia, tylko pierwszy post pisał inny Kolega ;) Gdyby zależało to od czasu postoju silnika, wówczas prawdopodobnie pomoże montaż zaworka zwrotnego na przewodzie doprowadzającym paliwo. I nie, wcale nie znam tego z autopsji ;D
W sumie w Micrze to już miałem chyba wszystkie typowe usterki oprócz lutów w przepływce :mrgreen:

d4ni3laz
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2013-01-07, 17:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: d4ni3laz » 2013-01-13, 20:25

Problem był po postoju tak powyżej minuty ,ale uwaga. Jak na razie wszystko ok. Ustąpiło gdy zatankowałem Bezołowiową 98 na innej stacji niż tankowałem do tej pory....Ustąpiło po przejechaniu około 250km na nowym paliwie....Jak na razie dzięki za pomoc....Zobaczymy co bd dalej.

Awatar użytkownika
waichwaich
fanatyk nissana
Posty: 308
Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK

Post autor: waichwaich » 2013-11-06, 21:15

Witam od tygodnia jestem posiadaczem Micry K11(1.0 16v) i powiem ze przez 5 lat z moją P11 nie miałem tyle problemów co z ta micra w ciągu tygodnia. Otóż sprawa wygląda tak w sobote popadał deszcz i miałem problemy z odpaleniem mikrusa ale za trzecim razem załapała i wszystko było już ok z poniedziałku na wtorek ulewa cała noc rano po 10 minutach kręcenia zero odzewu. W dzień poświeciło słoneczko odpalił bez problemu, zawiozłem go do mechanika wymienił kopułkę, świecie przewody są ok dają iskrę przy okazji wymieniłem paski alternator i pompa wody i wymienili uszczelkę pod pokrywą zaworów. Całą drogę do domu jechał normalnie 200 metrów przed domem zaczął się tak jakby dławić jak mu gazu dodałem to brak reakcji i po chwili jak puściłem pedał gazu przyśpieszał jak głupi i tak ze dwa razy zaparkowałem pod domem na spokojnie bez gazowania. Po ponownej próbie odpalenia miał ochotę odpalić ale nie już nie odpalił. Zadzwoniłem do warsztatu przyjechali chłopaki przekonani że będą to kable które pominęli i gdzieś jakimś cudem mają przebicie. Sprawdzili kable nie ma żadnego przebicia na wszystkich jest iskra. Mówią wtryski tak więc ściągnęli wężyk z pompki paliwowej zlali deko paliwa w korek i zalali silnik bezpośrednio pod filtr powietrza samochód odpalił :-o stwierdzili że wtryski są ok i to pewnie pompka paliwowa bo trochę słabo pompowało (przynajmniej tak powiedzieli). Dodam że po przekręceniu kluczyka słychać pompkę paliwową że pompuję tak z około 5 sekund i w sumie zastanawia mnie czy dali dobra diagnozę z tą pompką paliwową. Kontrolka od immo miga tak jak powinna po przekręceniu kluczyka wszystko włącza się normalnie oprócz tego silnika. Jutro mają przyjechać z kompem ciekawe co pokaże :/ wydałem już 200 funtów a samochód nawet nie odpala :/ Jakieś pomysły ?
Obrazek

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-11-06, 22:21

Regulator ciśnienia
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
waichwaich
fanatyk nissana
Posty: 308
Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK

Post autor: waichwaich » 2013-11-06, 22:28

Cos wiecej? jak to sprawdzic ? Komputer to pokaze ?
Obrazek

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-11-06, 22:36

Wykręc wtryski i zakręc rozrusznikiem. Jak będzie się lała benzyna to jest ok
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-11-06, 23:22

waichwaich pisze: Jutro mają przyjechać z kompem ciekawe co pokaże :/
komputer na niewiele im się zda, niestety w tych silnikach/samochodach samodiagnostyka nie działa tak jakbyśmy tego chcieli. Póki nie wyjmiesz wtyczki od jakiegoś urządzenia (przerwany obwód) to możesz zapomnieć że pokaże jakiś błąd.

Co do sprawdzenia regulatora/ciśnienia paliwa to prędzej zdjąłbym wężyk powrotny z listwy paliwowej i dać auto na zapłon - czy przez te 5s pojawi się pod dużym ciśnieniem paliwo. Generalnie pierwsza rzecz którą się powinno zrobić to podłączyć wskaźnik ciśnienia paliwa, ale spotkałem się już z tym że nawet ASO (konkretne) go nie ma więc wszystko jest możliwe ;-) zdejmowanie wtrysków vixo to za dużo roboty, wężyk będzie łatwiej zdjąć ;-)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Micra / New Micra”