Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[K11] Moja Micra nie odpala :(

Moderator: mimier

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2010-12-17, 16:16

Aniu, odnoszę wrażenie że masz świra na punkcie bezpieczników :mrgreen: Ale fakt faktem zanim gdziekolwiek pojedziesz z tym problemem to sprawdź je, jeśli nawet będzie spalony to jakaś przyczyna tego być powinna że jest przerwany.

A bezpieczniki są pod kolumną kierownicy, taki jakby schowek ;-)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
EnDrIu
fanatyk nissana
Posty: 780
Rejestracja: 2009-12-08, 22:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: EnDrIu » 2010-12-17, 18:47

Zobacz czy przypadkiem z kluczyka nie wypadł Ci "chip" taki czerwony kwadracik (na pewno jest w tych po lifcie, nie wiem z ktorego roku jest Twoja). Spróbujcie uruchomic auto z pychu-moze faktycznie sie zalala i nie chce odpalic-tak samo kiedys bylo z nasza, trzeba bylo ja zmusic do opalenia podczas holowania.

ainkaa

Post autor: ainkaa » 2010-12-17, 20:20

No tak, nawet wroniu mi to podsunął, dobrze byłoby sprawdzić czy jest iskra :)
MacGayver pisze:Aniu, odnoszę wrażenie że masz świra na punkcie bezpieczników
Nie mam, ale czytam forum dotyczące micr i sama miałam kiedyś problem z odpaleniem, pamiętam, że kolesiowi spalił się przekaźnik..., znajdę to zamieszczę link, by Ci udowodnić. :). Poza tym staram się pomóc, jeżeli jest przy agnes.j ktoś kto choć troszkę się zna na autkach powinni dac radę bez pomocy mechanika i płacenia niewiadomo jakiej kasy za focha micry. :) Drugi powód nie odpalania micry jaki pamiętam z byłego forum, to bezpiecznik 10A znajdujący się pod maską, odpowiedzialny za "zasilanie wtrysków" - tu zacytowałam wypowiedź alfabox0266.

EnDrIu pisze:"chip" taki czerwony kwadracik (na pewno jest w tych po lifcie)


w tych przed liftem też :) ale tu chyba EnDrIu agnes.j pisze o imo uruchamianym z pilota, czyli nie przy kluczyku... :)

moja nie odpaliła, a to była przyczyną, z resztą często spotykany powód problemów z odpalaniem micry, krótko odpalonej, zimą...

"Micry, po takim krótkim odpaleniu silnika tylko przy niskich temperaturach i szybkim zgaszeniu nie potrafią spalić benzyny która zostaje dostarczona do cylindrów tuż przed zgaszeniem silnika. Dlatego, przy powtórnym odpalaniu silnik jest kompletnie zalany. Jedyna rada, trzeba kręcić aż załapie. Wtedy mamy kłęby szarego dymu, gdyż spala paliwo z układu wydechowego.
Problem jest powszechny, nie ma na to rady poza jedną, nie gasić silnika zaraz po odpaleniu, pozwólmy mu popracować kilka minut.
pozdrawiam " autor serwis -zamieściłam to już na tym forum wcześniej...

Biała nie odpalała przez 2 dni, później zaskoczyłą i zostawiła niezły ślad spalin na ścianie, odtąd problemów brak :) ale nie odpalam jej na krótko zimą, przezornie :D

agnes.j poszperam jeszcze w sieci, jak coś znajdę to podsunę :)

Quest1
wiem o czym pisze
Posty: 64
Rejestracja: 2011-02-07, 18:32
Lokalizacja: Siedlce

[K11] Nie odpala na benzynie a na gazie pali

Post autor: Quest1 » 2011-02-13, 15:36

Sprawdzona pompka, bezpieczniki. Paliwo leci, a na benzynie wcale nie chce jechać. Na gzie zapala. Stało się to z dnia na dzień. Raz nie chciał zapalić. Potem jednak zapalił na dotyk, aż kolejnego razu już nie zapalił. Na myśl przychodzi mi jeszcze jakiś czujnik, bo wiadomo na lpg to po swojemu działa.
Ostatnio zmieniony 2011-02-14, 15:31 przez Quest1, łącznie zmieniany 1 raz.
Była Micra był Quest jest Almera

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2011-02-13, 16:00

A może umarł komp od wtrysku ?
Miałem tak w Uno :(
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Quest1
wiem o czym pisze
Posty: 64
Rejestracja: 2011-02-07, 18:32
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Quest1 » 2011-02-14, 08:31

Gdzie on jest?
Była Micra był Quest jest Almera

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-02-14, 08:33

Komp jest w konsoli srodkowej od tyłu. JA obstawiam przepływkę. Odepnij ją i zobacz czy tak pali

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2011-02-14, 19:56

Michalllo pisze:A może umarł komp od wtrysku ?
Miałem tak w Uno :(
Raczej nie bo jeden jest od wtrysku i zapłonu.Sprawdź zasilanie wtrysków.Na jednym biegunie wtrysku powinno być napięcie po stacyjce ;-) ,a drugi biegun (- sowy) sterowany jest przez ECU.
ObrazekObrazek

Quest1
wiem o czym pisze
Posty: 64
Rejestracja: 2011-02-07, 18:32
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Quest1 » 2011-02-17, 19:35

Odpięcie przepływki nic nie daje. Po zdjęciu wtyczki z wtryskiwacza, miernik nie pokazuje żadnego napięcie, gdy mierzyłem podczas pracy na gazie. Na myśl jeszcze przychodzi mi że może woda była w paliwie i zamarzło we wtryskiwaczach.
Była Micra był Quest jest Almera

Awatar użytkownika
mrówa
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2010-09-12, 20:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: mrówa » 2011-02-17, 21:40

Popieram zdanie kolegi Alfabox ,
No chyba że immobilajzer !!!
Ja miałem fabryczny NAT-S który blokował tylko wtryski i nie podawał paliwa, więc gdybym miał gaz to bym odpalił na gazie :) ... model z pilotem
Są też takie które blokują i iskrę oraz paliwo .

Na pewno nie przepływka i nie krokowy bo by przynajmniej próbował zaskoczyć ....
NISSAN Qashqai 1.6 NIGDY WIĘCEJ :)
LEXUS 450LX PAMIETA SPOTY NKP :)
Chairman Cm600S, EGZOTYK :)
Suzuki Swift 1.3 GTi KJS, WARIAT:)
HONDA VFR 800 , SZLIFIERKA :)

Quest1
wiem o czym pisze
Posty: 64
Rejestracja: 2011-02-07, 18:32
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Quest1 » 2011-02-17, 21:46

Immobilajzer mam. Ktoś kiedyś założył i teraz tylko wkurza bo trzeba przykłądać przed zapaleniem. Nie wiem jednak jak go całkiem wywalić.
Była Micra był Quest jest Almera

Awatar użytkownika
mrówa
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2010-09-12, 20:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: mrówa » 2011-02-17, 21:53

może zacznij od rozmontowania osłony skrzyni biegów i wymontowania tego plastiku który tworzy półeczkę pod popielniczką , tam masz komputer który zawiaduje wtryskami , z tego co mi wiadomo w k11 przed liftem były 2 rodzaje , w każdym razie zobacz czy są tam podpięte jakieś niefabryczne przewody ... przy okazji zobacz czy na odwrocie tego plastiku który tworzy tą półeczkę nie ma małej czarnej skrzyneczki zamontowanej ...
NISSAN Qashqai 1.6 NIGDY WIĘCEJ :)
LEXUS 450LX PAMIETA SPOTY NKP :)
Chairman Cm600S, EGZOTYK :)
Suzuki Swift 1.3 GTi KJS, WARIAT:)
HONDA VFR 800 , SZLIFIERKA :)

Awatar użytkownika
mrówa
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2010-09-12, 20:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: mrówa » 2011-02-17, 22:03

Jeżeli koleżanka ma oddzielny immobilajzer taki z pilota , czarny z napisem nissan i z 2-ma okrągłymi gumowymi guzikami , a dioda znajduję się przy lewarku zmiany biegów , a dioda reaguje na pilota , pytanie jeszcze jak bo może migać szybko , wolno lub gasnąć całkiem.

Jeżeli jest tak jak piszę to wszystko ok z immobilajzerem , bo jedyne co nawala to sterownik nat-s który jest za środkowym schowkiem pod popielniczką ,zamocowany od tyłu, ale jego awaria wyklucza miganie diody , pilot tez odpada bo reaguje :) proponuje sprawdzić czy wtryski podają paliwo :) a jak podają to czy podają w odpowiednim czasie :)

ale gdyby coś jednak sie okazało nie tak , to ten typ immobilajzera jest dość nie typowy i nie spotykany w autach z rynku np Polskiego , przez to jest tylko jedno urządzenie w aso do kodowania tych immobilajzerów na całą Polskę .... czyli serwis zamawia użyczenie go z głównej centrali nissana , Jeżeli jest to urządzenie wolne to czeka się na nie do tyg. jezeli zajęte to do 2 tyg . i koszt około 250zł . Natomiast w wypadku wymiany sterownika następuje ponowne strojenie z pilotem , też tylko ASO !!! nie znalazłem nikogo innego kto by potrafił zrobić ten model immo... a oferowało i pomoc i próbowało wielu znanych i polecanych fachmanów ....

[ Dodano: 2011-02-18, 18:17 ]
A MOŻE CZUJNIK POŁOŻENIA PRZEPUSTNICY ?????
NISSAN Qashqai 1.6 NIGDY WIĘCEJ :)
LEXUS 450LX PAMIETA SPOTY NKP :)
Chairman Cm600S, EGZOTYK :)
Suzuki Swift 1.3 GTi KJS, WARIAT:)
HONDA VFR 800 , SZLIFIERKA :)

Quest1
wiem o czym pisze
Posty: 64
Rejestracja: 2011-02-07, 18:32
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Quest1 » 2011-02-18, 12:38

Imbobilaizer znalzałem. Jest za półeczką pod kierownicą, ale jak go odpinam to nie mam wcale zapłonu. Za środkową półką mam zaś 3 jakieś urządzenia. Jedna jak paczka paczka papierosów a dwa sporo większe takie same. Sądzę że to od alarmu. Sprawdziłem wszystkie kabelki i nic się nie odpięło.
Była Micra był Quest jest Almera

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2011-02-18, 14:43

Jakiej generacji masz instalacje gazową ? problem moze być w centralce od gazu lub emulatorze. Może po prostu centralka nie przełacza na benzynę. Pompa paliwa będzie działać a auto na benzynie nie będzie chodziło. Sprawdź centralkę a najlepiej jak byś podmienił od kogoś drugą. (sprawdź bezpieczniki od gazu)
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Quest1
wiem o czym pisze
Posty: 64
Rejestracja: 2011-02-07, 18:32
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Quest1 » 2011-02-18, 20:15

Immobiliser odpada. Znalazłem sekretny wyłączni awaryjny, którym można go wyłączyć i nadal nic z tego. LPG też podejrzewałem. Instalację mam I generacji BRC sterowaną komputerkiem z emulatorem sondy lambdy. Sprawdziłem w niej bezpieczniki a także rozłączyłem całkiem centralkę i też nic to nie dało.
Była Micra był Quest jest Almera

Awatar użytkownika
mrówa
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2010-09-12, 20:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: mrówa » 2011-02-18, 20:43

KOLEGO CZY ROBISZ W TAKI SPOSÓB ?

PRZEKRĘCASZ KLUCZYK AŻ ZAPALĄ SIE KONTROLKI , dopiero wciskasz ukryty wyłącznik i trzymając go nieprzerwanie kręcisz ...
NISSAN Qashqai 1.6 NIGDY WIĘCEJ :)
LEXUS 450LX PAMIETA SPOTY NKP :)
Chairman Cm600S, EGZOTYK :)
Suzuki Swift 1.3 GTi KJS, WARIAT:)
HONDA VFR 800 , SZLIFIERKA :)

Quest1
wiem o czym pisze
Posty: 64
Rejestracja: 2011-02-07, 18:32
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Quest1 » 2011-02-19, 09:06

Immobilizer ma zasilanie bez kluczyka. Przełączam i kręcę. Bez przełączenia zapłon wcale nie zadziała.

[ Dodano: 2011-02-19, 11:44 ]
Byłem u gazownika. Nie miał czasu by podłączyć pod komp. lecz mówi że możliwe ze to emulator. Swoją drogą zauważyłem że autko lepiej się zbiera niż wcześniej gdy było sprawne.

[ Dodano: 2011-02-23, 15:20 ]
Problem rozwiązany. Znikło, nie wiedzieć czemu, zasilanie ma wtryski, lecz jest już podpięte nowe.
Była Micra był Quest jest Almera

Mr.Bad_Example
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2010-12-04, 16:50
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Mr.Bad_Example » 2011-03-11, 09:37

Witajcie, zostałem odesłany do tego wątku, więc przekopiuje treść z mojego posta:

Wczoraj po popołudniu Micra odpaliła bez problemu. Przejechałem parę metrów, by ją przestawić w inne miejsce. Niestety nie mam obrotomierza, ale słyszałem jakby silnik chodził na trochę wyższych obrotach niż zazwyczaj.
Po dwóch godzinach, jak zrobiłem to co miałem zrobić odstawiłem auto 2-3 m dalej - odpaliła bez problemu.
Jak chciałem odpalić ją po kilku godzinach, to już kaplica, rzęzi jak na filmiku poniżej:
http://www.youtube.com/watch?v=d2Ml5Sj9tuk

Może niekoniecznie słychać to na filmiku, ale słychać jak po przekręceniu kluczyka załącza się pompa, rozrusznik kręci i momentami już jakby miał silnik zaskoczyć. Akumulator jest sprawny.

Nie gaśnie kontrolka ładowania, a po nieudanym zapłonie zapalają kontrolki Check Engine i NCVT

Jestem laikiem, ale czy może ma ktoś jakieś sugestie co warto sprawdzić nim będę musiał wzywać lawetę?

----
Dziś rano próbowałem za radą
ainkaa pisze:Jedyna rada, trzeba kręcić aż załapie. Wtedy mamy kłęby szarego dymu, gdyż spala paliwo z układu wydechowego.

odpalić Micrusa - pomęczyłem go, niestety bez powodzenia.
Doszedł nowy objaw, przygasący/zerujacy się licznik kilometrów i godziny, oraz takie dość dobrze słyszalne 'trrrrr' - czy to objaw padającego akumulatora?
http://www.youtube.com/watch?v=ttsV2q-Duy4
Obrazek

ainkaa

Post autor: ainkaa » 2011-03-11, 09:54

Wg mnie aku, przemęczyłeś go. Tez tak zrobiłam ze swoją, po naładowaniu aku micra odpalila, widocznie już się przepaliło to co miało sie przpalić.

Sprawdziłeś wszystko co radzimy sprawdzac w ww postach: np. czy jest iskra? Czy podaje paliwo?

Klubowicz, który miał taki problem z zalaną micrą odpiął pompę kręcił do upadłego i przepalił to co mu się zalało i po czym podpiął pompę i autko odpaliło.
Ostatnio zmieniony 2011-03-11, 10:17 przez ainkaa, łącznie zmieniany 1 raz.

Mr.Bad_Example
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2010-12-04, 16:50
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Mr.Bad_Example » 2011-03-11, 10:16

ainkaa pisze: Sprawdziłeś wszystko co radzimy sprawdzac w ww postach: np. czy jest iskra? Czy podaje paliwo?
ainkaa jeszcze nie, samemu trochę ciężko ;) Będę musiał dać znać kumplowi by podjechał swoim autem i ukraść od niego trochę prądu. Wtedy spróbuję to sprawdzić, choć nie do końca wiem jak sprawdzić czy podaje paliwo, bo jak sprawdzić czy jest iskra opisał wronek.
Obrazek

ainkaa

Post autor: ainkaa » 2011-03-11, 10:29

Mr.Bad_Example, wiem, że ciężko :D, szukam rozwiązania dlatego pytam :)
Mr.Bad_Example pisze:nie do końca wiem jak sprawdzić czy podaje paliwo
wystarczy odkręcic troche śrubę przy filtrze paliwa, i zakręcić micrę (krótko!) , jeśli podaje powinieneś mieć tam wyciek.

Panowie jeśli nie mam racji poprawiac mnie :)

Mr.Bad_Example
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2010-12-04, 16:50
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Mr.Bad_Example » 2011-03-11, 12:13

Dobra, Micrus odpalony. Wpadł kumpel z akumulatorem, pokręcił go dłużej i silnik ruszył. Z wydechu pokapało, poszła chmura białego dymu i silniczek równo i cicho pracował jak wcześniej.
Czyli jednak był zalany.
Dzięki ainkaa za szybkie odpowiedzi i zainteresowanie tematem. Przy okazji dowiedziałem się jak sprawdzić czy podaje paliwo ;)
Obrazek

ainkaa

Post autor: ainkaa » 2011-03-11, 12:17

Mr.Bad_Example, <jupi> bardzo się cieszę.

Podładuj sobie porządnie aku. :) Pozdrawiam.

pioters
nowy na forum
Posty: 29
Rejestracja: 2011-03-28, 21:58
Lokalizacja: Olsztyn

[K11] Problem z odpalaniem - silnik 1,0 1999

Post autor: pioters » 2011-07-07, 22:42

Hej,

macie może jakieś pomysły co to może być?
Próbuję odpalić auto i:
- albo się normalnie kręci i odpala (rzadkość)
- albo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem niż wcześniej i odpali
- albo i to nie do końca pomoże bo odpali i zgaśnie (jakby paliwa nie dostawał).

Ciężko namierzyć warunki w jakich to się dzieje:
1. rano po nocnym postoju - raz odpali normalnie a raz dzieje się to, co powyżej
2. po krótkiej przejażdżce i 15 min przerwie - tak samo
3. przy wilgotnej pogodzie i uwarunkowaniach jak w pkt 1 i 2 - to samo

Ostatnio było robione:
- wymiana akumulatora na Zapp Sznajder Silver (dedykowany do micry 1,0) ok 1-2 miesiące temu - prawdopodobnie problem zaczął się mniej więcej w tym okresie. Przed wymianą zmierzone było ładowanie - 14V jak księga nakazuje.
- filtry wszelkie wymienione na nowe (mann) oraz olej itp. w tym tygodniu.

Trochę zaczyna to być irytujące - macie jakieś pomysły gdzie szukać, albo co pokazać palcem mechanikowi (albo elektrykowi) żeby sprawdził?

Pozdr
Piotrek

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-07-08, 06:01

a masz juz cewki na kazdym cylindrze?

jak nie to kable swiece itd

pioters
nowy na forum
Posty: 29
Rejestracja: 2011-03-28, 21:58
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: pioters » 2011-07-09, 12:30

hm nie wiem czy cewki są na każdym cylindrze. Nie znam się na tyle - daj znać jak to wygląda to zobaczę i dam znać. Silnik to 1,0 54KM, po lifcie.

Świece i kable wymieniane w zimie (ok. 3tys km temu) na NGK więc zakładam, że z tym problemu być nie powinno.

Awatar użytkownika
wronek
fanatyk nissana
Posty: 938
Rejestracja: 2009-12-09, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wronek » 2011-07-10, 21:07

Skoro kable wymieniałeś to cewkę masz jedną :)
K10 GA16DE + Madzia 323 :)

Awatar użytkownika
Hahkuh
fanatyk nissana
Posty: 2020
Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: Hahkuh » 2011-07-11, 19:18

...a jak już odpali to pracuje normalnie? (nie szarpie jak się nagrzeje, obroty nie falują)
-=MY GREEN HORNET=-
______

...nie golę klaty - nie znam się na tym...

"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."

pioters
nowy na forum
Posty: 29
Rejestracja: 2011-03-28, 21:58
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: pioters » 2011-07-11, 21:58

wronek pisze:Skoro kable wymieniałeś to cewkę masz jedną :)
no to się przynajmniej czegoś nauczyłem :-)

Hahkuh pisze:...a jak już odpali to pracuje normalnie? (nie szarpie jak się nagrzeje, obroty nie falują)
no właśnie jak już odpali to pracuje normalnie. Jak pisałem - problem zdarza się losowo i ciężko stwierdzić w jakich warunkach. Często dłuższe kręcenie rozrusznikiem załatwia sprawę (ale czasami też mimo załapania momentalnie gaśnie). :-|

Może coś pomoże informacja, że przed wymianą świec i kabli, jak postał 3 dni (przy niskich temperaturach) to w ogóle załapać nie chciał póki mu się gazu w podłogę nie wcisnęło przy kręceniu. Ale swoją drogą wtedy był jeszcze włożony stary akumulator więc pewnie obie rzeczy miały na to wpływ.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Micra / New Micra”