Strona 1 z 1

[K11] Jakie skrzynie w micrach?

: 2012-01-28, 13:29
autor: zuh
Witam. Moje pytanie brzmi czy w micrach K11 były zwykłe skrzynie automatyczne? Czy tylko montowali skrzynki CVT ?

: 2012-01-28, 17:21
autor: krzysiek1958
Nie wiem od ktorego roku jest K11 ale pisza ze w micrach z silnikiem 1.0 i 1,3 w latach 1992-1998 byly mechaniczne skrzynie biegow

: 2012-01-28, 19:07
autor: laszlo
krzysiek1958, niediczytałeś pytania ;) Mechaniczne = ręczne.

Ale czy automaty były cvt tylko czy stopniowane tez .

No chyba że ja coś zle rozumiem

: 2012-01-28, 23:13
autor: krzysiek1958
Doczytalem ze chodzi CI o skrzynie autumatyczne wK11. Tylko ze w opisach tech i danych regulacyjnych (mam cos takiego) nie pisza ze do nich byly montowane skrzynie automatyczne tylko mechaniczne jak dobrze napisales reczne. Jak takze bym tak to zrozumial. Natomiast zastanawia mnie fakt ze nie podali tam iz w primerach(do 1999r) byly stosowane skrzynie przekladniowe automatyczne tak jak napisales reczne i sterowane elektronicznie (cztery biegi do przodu i bieg wsteczny) a nie bezstopniowe (CVT).
Natomiast niedawno czytalem ze skrzynie CVT znalazly zastosowanie w malych autach np. Nissan Micra . Dlatego tez koledzy z MIcry musza CI dokladnie dopowiedziec czy tylko skrzynie CVT (co miom zdaniem byloby bardzo logiczne )

: 2012-01-28, 23:46
autor: zuh
A jak jest ze spalaniem? wiecie może coś na ten temat. Chodzi mi jakie jest spalanie w K11 z silnikiem 1.0 a jakie jest spalanie z silnikiem 1.3 ze skrzyniami CVT?
No i jak wygląda sprawa awaryjności? Z tego co udało mi się wyczytać to ze sprzędłem magnetycznym były problemy ale potem "wymieniono" sprzęgło na hydrauliczne. Wie ktoś więcej o tym?

: 2012-01-31, 22:14
autor: MacGayver
W K11 jeśli chodzi o automaty były tylko CVT. Co do spalania to nie ma jakiejś tam różnicy, ta skrzynia w zupełności wystarcza do tego auta i nie ma jakiegoś obciążenia specjalnego. CO do awaryjności to trzeba uważać przy zakupie, niby ktoś sprzedaje i mówi że jest wszystko ok a jak przyjeżdżasz obejrzeć i wsiadasz to zaczynasz się zastanawiać czy ona rzeczywiści ma tak szarpać - odp nie ma tak szarpać :-D Ale sprzedający oczywiście o niczym nie wie i do tej pory cały czas taka przecież była :-P

: 2012-02-01, 21:27
autor: BaSsGrU
a w k10 też były automaty CVT ??

: 2012-02-01, 21:36
autor: MacGayver
nie, w K10 były zwykłe automaty. K11 były chyba pierwszymi nissanami do których wstawili CVT - ktoś musiał być pierwszy :-)

: 2012-02-01, 22:24
autor: BaSsGrU
w takim razie można skrzynkę z k10 przełożyć do k11 :)

taki downgrade rocznikowy ale upgrade sprzętowy :D

: 2012-02-01, 22:31
autor: MacGayver
żeby to jeszcze pasowało ;-) o elektronice nie wspomnę :-P

: 2012-02-01, 22:45
autor: BaSsGrU
a jaka elektronika jest w starego typu skrzyniach ??
skrzynie pasują P&P

: 2012-02-03, 15:05
autor: fajka1983
panowie a czy kupowac micre z cvt czy poszukac w manualu

: 2012-02-03, 16:30
autor: MacGayver
BaSsGrU pisze:a jaka elektronika jest w starego typu skrzyniach ??
skrzynie pasują P&P
sterownik itp, przecież w manualnej skrzyni praktycznie oprócz czujnika biegu wstecznego nie ma nic więcej.

skrzynia z K10 pasuje do silnika CG10-13 ? :->

fajka1983 pisze:panowie a czy kupowac micre z cvt czy poszukac w manualu
ja bym nie ryzykował z automatem, chyba że masz jakieś pewne auto które wiesz jak było eksploatowane. Znajomi kupili rok temu K11 chyba z 1996 roku z automatem za 7000 - to dużo, ale nic się z autem i skrzynią nie dzieje. Także jeśli już kupować z CVT to nie oszczędzałbym na dobry egzemplarz

: 2012-02-04, 09:48
autor: wronek
Pasuje p&p do 1,0 a do 1,3 po modach chyba, ale nie zagłębiałem sie aż tak bardzo bo mnei to nie interesowało ;)

: 2012-02-07, 10:40
autor: qxs
Skrzynie w K11 Manualne z CG10 i CG13 pasują podobnie jak i półosie dodatkowo Skrzynie CTV z K11 też posiadają takie same półośki jak w Manualach. Co do skrzyń z K10 niestety nie pasują. Silnik te są inne podobnie jak i skrzynie.

Z ciekawostek to Silnik GA16 Pasuje do skrzyni z CG13 natomiast już połączenie go ze skrzynią z CG10 nie jest możliwe.

: 2012-02-07, 20:41
autor: Szymeq
Z ciekawostek to Silnik GA16 Pasuje do skrzyni z CG13 natomiast już połączenie go ze skrzynią z CG10 nie jest możliwe.
A to ciekawostka bo mam CG13 i skrzynię manualną od CG10.

: 2012-02-07, 21:47
autor: wronek
qxs pisze: Co do skrzyń z K10 niestety nie pasują.
To zapomniałeś o tym powiedzieć Alfaboxowi, bo ten nie wiedział i połączył skrzynie z K10 z CG10 :mrgreen:

: 2012-02-08, 16:39
autor: MacGayver
Szymeq pisze:
Z ciekawostek to Silnik GA16 Pasuje do skrzyni z CG13 natomiast już połączenie go ze skrzynią z CG10 nie jest możliwe.
A to ciekawostka bo mam CG13 i skrzynię manualną od CG10.
Napisał że połączenie silnika GA16 ze skrzynią z CG10 nie jest możliwe, a ze skrzynia od CG13 tak i to jest prawda więc Bombel źle piszesz. To że skrzynia z CG10 pasuje do silnika CG13 to normalka.

Podsumowując:

Do silnika GA16 podejdzie skrzynia z GA14, GA16 i CG13
Do silnika CG13 podejdzie skrzynia z CG13 i CG10

: 2012-02-08, 17:35
autor: bombel
MacGayver pisze:Napisał że połączenie silnika GA16 ze skrzynią z CG10 nie jest możliwe, a ze skrzynia od CG13 tak i to jest prawda więc Bombel źle piszesz.
Ale co źle pisałem?? :D

: 2012-02-08, 17:56
autor: MacGayver
bombel sorry :mrgreen: Chodziło mi o Szymqa :mrgreen:

: 2012-02-09, 11:32
autor: Szymeq
MacGayver pisze:Podsumowując:

Do silnika GA16 podejdzie skrzynia z GA14, GA16 i CG13
Do silnika CG13 podejdzie skrzynia z CG13 i CG10
Jeśli więc do silnika GA 16 podejdzie skrzynia od CG13 a do silnika CG13 podejdzie skrzynia od CG10 to na logikę skrzynie od CG10 powinna podejść do GA16. Tutaj mam dylemat - więc możesz mi wyjaśnić gdzie jest myk ? ;-)

: 2012-02-09, 11:37
autor: bombel
I co ze skrzynią z CGA3DE? :D

: 2012-02-09, 11:40
autor: MacGayver
Szymeq pisze:
MacGayver pisze:Podsumowując:

Do silnika GA16 podejdzie skrzynia z GA14, GA16 i CG13
Do silnika CG13 podejdzie skrzynia z CG13 i CG10
Jeśli więc do silnika GA 16 podejdzie skrzynia od CG13 a do silnika CG13 podejdzie skrzynia od CG10 to na logikę skrzynie od CG10 powinna podejść do GA16. Tutaj mam dylemat - więc możesz mi wyjaśnić gdzie jest myk ? ;-)
to się nazywa paradoks :-D A tak poważnie to przymierzałem do CG10 skrzynię od GA16 - wiem że nie tedy droga ale inaczej jakoś był płaszcz skrzyni, co prawda na otwory pasował ale zostawały dziury w połączeniu. Jeśli chodzi o ten myk to myślę że problem polega na umiejscowieniu rozrusznika. W skrzyni od CG10 i CG13 jest inne jego umiejscowienie. Myślę że chodzi o to że silnik GA16 jest trochę większy i jak założy się skrzynię od CG10 to nie włoży się rozrusznika

: 2012-02-09, 11:59
autor: Szymeq
Dzięki za wyjaśnienie :-) .

: 2013-04-21, 17:43
autor: Gość
Witam wszystkich uzytkownikow forum!

Wie ktos moze jakie oznaczenie ma skrzynia manualna od 1.4 silnika CGA3 2002 rok?
zbliza sie wymiana i poszukuje odpowiedniej zeby pasilo
za info i pomoc z gory dzieki


Obrazek

: 2013-04-21, 20:44
autor: mimier
robertno może coś tutaj znajdziesz:
:arrow: http://nissan4u.com/parts/micra/el_k11e ... wer_train/

: 2014-03-30, 10:27
autor: Panther
ktoś pamięta ile biegów miała skrzynia automatyczna w k11 (CVT)?

: 2014-03-30, 13:36
autor: bombel
Cvt to skrzynia bezstopniowa i nie ma biegow

: 2014-03-30, 14:32
autor: Panther
Dzięki :) poczytałem sobie troszeczkę o tych skrzyniach, a w międzyczasie koleś umieścił zdjęcia autka w necie. Reasumując - odpuszczam automatyczną skrzynię.

Re: [K11] Jakie skrzynie w micrach?

: 2019-07-04, 12:43
autor: PrzeRuSco
Czym się różnią skrzynie które po "D" mają "Ds" od tych z "L"? Wyczytałem gdzieś że "Ds" to n-cvt i były montowane tylko w wersjach 3 drzwiowych z silnikiem 1.0 i "Ds" to tak jak by tryb sport. A co w takim razie z "L"?